A cölöpözők általában le vannak rögzítve letolható-felhúzható lábakhoz. Így fixen tartják magukat a helyszín felett. Pont úgy, mint a kisebb szívókotrók.
Szerintem meg pont fordítva van. Ha már úgyis ottvoltak és cölöpöztek, ottvolt helyszínen minden gép, emberek, anyag, akkor nem lett volna sokkal drágább leverni/lefúrni a másik hídszerkezet cölöpeit illetve pilléreit megépíteni. Meg ugye ha többet kell 1 helyszínen u.abból építeni akkor olcsóbb is lett volna az ár, (kivéve ha valakinek a valakije építi) Most majd újból fel kell vonulni, terepet rendezni, hajóforgalmat korlátozni...
Oda nem nagyon szeretném kikötni a hajómat, ha lehet. Havaria, vagy valami váratlan esemény esetén csónakot le, elevez a pillérig, leköti kötelet...addigra nem lesz hova visszaevezni. Esetleg futóra kötött kötéllel, de minden esetre horgonyon állva.
Totálisan egyetértek veled! (Talán azért volt le*****, mert jobban mutat a papíron az, hogy 50km új autópálya, mint 25km bővítés...)
Viszont én azt hittem, hogy volt annyi eszük elődeinknek, hogy kisajátították a másik pályarészhez szükséges területeket is, ezzel is úgymond könnyítve a bővítés lehetőségét. De ezekszerint tévedtem...:S
Amúgy meg miért nem lehetett megépíteni egyszerre a déli pályarész hídjainak a pilléreit is??? Sokkal drágább és nagyobb odafigyelést igényel 1 meglévő szerkezet mellé kerülő cölöpözés. Meg ugye azt az építők és tervezők is tudták, hogy hamarosan bővíteni kell úgyis...
Találtam 1 cikket az M0ás Déli szektor bővítésről, amiben van 1 számomra érdekes mondatrészlet: "Még idén elkezdődnek az építkezések, az M1-es és az M6-os autópályák közötti szakasza 2010-re lehet kész. Az M1-es és az 51-es főút közötti 23 kilométeres útszakasz kibövítése - amely Magyarország legforgalmasabb útja - várhatóan csak 2011 végére fejeződhet be, mert a beruházáshoz még nem sikerült minden területet megszerezni." Kérdem én miféle területekről volna itt szó??? Megfigyeléseim szerint, az M0ás úgy lett megépítve, hogy azmellé bármikor meg lehessen építeni a másik oldalt, szóval nem értem milyen területeket kell ott kisajátítani...Vagy valamelyik nagyokos eladta a melette lévő területet??? Nem értem...:S
azt tudja valaki, hogy mi ennek az M8M4 elméletnek az eredete (és kb. mikorra datálható?)
mert vannakugye a helsinki folyosók (M1-M5, M6 és M3-M7)
ezek uniós szinten numero uno prioritásban vannak...
aztán vannak a tina(újabban:ten-t) kiegészítő elemek, valamint a "javasolt további" elemek, mint pl. az M4M8 is...
- ki javasolta, és mikor?
- volt ez eu szinten egyeztetve, vagy csak mi magunkban kitaláltuk, hogy ez így majd jó lesz, hiszen mi kreatívok vagyunk...
a 99es 10éves hálózatfejlesztési koncepcióban még nem szerepelnek, világosan látszik, hogy a helsinki korridorok vannak tervbevéve:
(érdekes, hogy a dújvárosi híd rajta van az ábrán, bár ezen nem látszik, hogy full- v. félpályás kiépítésben... :-)
tehát valamikor 2002 után jött be ez az M8M4ezés...
(amolyan "hamán vettünk egy drága gombot, szabassunk hozzá egy pöpec kis kabátot..." analógiára...)
szóval nekem az nem klappol, hogy van ugye a IV.es korridor (M1-M5) és mi EZT a FOLYOSÓT akarjuk önkényesen áthelyezni...
(a kecskemét-dújv-szfv-győr vonalra árhelyezés még hagyján - hisz házon bévül vagyunk -, bár szerintem ezt is illene brüsszelben láttamoztatni, hisz ezeknek a folyosóknak az a célja, hogy összekösse a nagyvárosokat, ne elkerülje...
...de hogy a kecskemét-dújv-veszprém-körmend-graz-wels vonalra nem rakhatjuk át, az tuti7szentség...
nemtom kérdezte-e valaki a sógorokat, de ők tuti beintenek...
(már csak azért is, mert most arrafelé azon ügyködnek, hogy megszüntessék az alpok-keresztező közúti tranzitot, nemhogy olyat is odatereljenek, ami eredetileg nem ott ment... )
Ja, ez nem az a hid, sorry, nem szoltam. :-) Mindenesetre nehezen rokonithato a helyzet, me' akkor olyan terkepbol kene kiindulnunk, ahol a vastag sarga vonalak nagy resze hianyzik.
Hat adott esetben mindenkepp de, maskor meg ertelmezes kerdese (de most jon az, hogy Erd az mar nem Pest, hanem a megtestesult Videk, ezt ejtsuk szerintem). :-)
"mehecc a főutakon. az is frankó."
Ize, probaltam. :-) Nincs veluk bajom, de nem az a szint.
"persze ne ilyen szarokkal számolj - ez nem a normál állapot - hanem a szabványoknak megfelelő paraméterű, településelkerülős főutakkal..."
A letezo autopalyak es az imaginarius, idealis foutak kozul az utobbiak nyernek, aszta. :-)
Na, komolyan ma'.
"azé ugye te sem gondolod komolyan, hogy ghosty9nek majd külön pályákat építenek, amerre menni óhajtatik..."
Nyilvan nem, sot eleve, az orszag deli szegletebol senki se akar Nyugat-Europaba menni. Na jo, vagyunk oten, akik nagyneha.
De ehh, pont erre akartam ramutatni. :-) Hogy az orszagon belul is van mozgasi igeny, ami nem erinti Pestet, csak a merteket nem tudjuk -- sem te, sem en --, de te kijelented, hogy az nuku, mer' lattal egyszer egy kepet az algyoi korforgalomrol, amin eppen egyetlen auto ment csak at. Mit mondhatnek, wow. :-)
"4. sok viszonylatban meg télleg pest érintésével... (pl.: szeged-győr, miskolc-kanizsa)
hogy miért?
hát azért mert a forgalom javarésze budapestet célozza meg ezért oda épültek az utak. amin el tud menni az is aki nem oda tart..."
Jelenleg ja. Csakugye pont arrol van szo, hogy ez nem lesz mindig igy, hol bovitsunk? Erre pedig ez a negyes pont nem eleg.
Jogos. Szerintem az utána következő is budapesti lesz, vagy a Váci-duna hid. Egyszerüen nem látok arra esélyt, hogy az M0-tól 30, majd 60 és végül 70 (a régi hid) sorakozzanak hidak. Persze a nyomvonalnak van jogosultsága, de én úgy látom, ez a Dunaujvárosi hiddal eldőlt. Mivel az EU a kelet-nyugati forgalom lebonyolitását szolgáló utakat elöszeretettel támogatja, ha minden jól megy, az M0 kelet és dél-szélesitése után valamelyik további (vagy a te nyomvonalad, vagy az általam papagájként ismételgetett M4-M8 nyomvonalat) támogatni fogja. Egyelüre örvendjünk az "M100"(vagy M6 észak) hivatalos formában papirra kerülésének...
Tökéletesen egyetértek. Miután felépült a Dunaújvárosi hid, fantáziálgathatunk meg rajzolgathatunk nyomvonalakat az M0-stól délre 30, a Dunaújvárosi hidtól északra szintén 30 km-re létesitendő új hid(ak)ról, hiszen a Csepel sziget mindkét Duna-ágát át kellen hidalni, nem véletlenül épült az emlitett hid oda, ahova - a következö hid Bp-n fog megépülni, ez a realitás.
Énbennem már az is felvetődött, hogy egyáltalán mi szükség volt erre a dunaújvárosi-hídra??? Elvégre nem olyan óriási településeket köt össze, szóval feleslegesen kidobott 50-60 milliárd ft. Főleg hogy sehonnan-sehova vezet:S Meg mondjuk én azt a hidat inkább Budapesten tudtam volna elképzelni, nem pedig a "pusztaságba" deh mind1. Mostmár felépült, szóval örülni kellene neki...:S Amúgy meg az M100 kontra M8hoz annyit szeretnék hozzászólni, hogy előbb utóbb mindkettőre szükség lesz, mivel az M0ás 3+1 leállósávja is gyorsan meg fog telni:S M8 Budapest elkerülésére, M100 pedig az M0ás elkerülésére lenne megfelelő...
(ezért is volt baromi elhibázott dolog full kapacitásban kiépíteni.
ha csak félpályán épül, akkor jó kis helyi híd lenne, viszonylag olcsón, ígymeg egy "sehonnan-sehova vezető, kihasználatlan híd")
3. Mivel kikerüli a településeket ez a szakasz, nem kell 100 évig az ingatlantulajdonosokkal meg önkormányzatokkal b*szakodni, "csak" a földtulajokkal, ez azért egyszerübb
ez az M100ra is igaz...
(csak Rooger kartáccsal vitázunk ezen az elbattázott nyomvonalon, de ezt csak úgy hobbiból, valójában ott sincs akadály... :-)
4. Nem vagyok hive a "megaautópályák"nak...
ja, énsem, bár városban időnkén elszaladnak a sávszámok... :-)
amúgy itt ilyenekről szó sincs, az M100 is csak 2x2-ről szól...
Gondolom a kisajátitás már az Államokban sem olyan egyszerü, mint régebben volt, ráadásul a Boston-Providence-NY-Washington-Baltimore agglomerációban az általad bejelölt nyomvonal biztosan beépitett, igy mindenképpen egyszerü a meglevő nyomvonalat hekkelni, mint végtelen kisajátitási perekben húzni az időt. Számomra az M4-M8 nyomvonalban az a "vonzó" hogy 1. Van már hozzá hid - egyelőre kihasználatlan 2. Teljesen sik terepen halad a 8-as útig (kivéve az utolsó néhány km-ert, de a 71-es elkerülőt nyáron átadják 3. Mivel kikerüli a településeket ez a szakasz, nem kell 100 évig az ingatlantulajdonosokkal meg önkormányzatokkal b*szakodni, "csak" a földtulajokkal, ez azért egyszerübb 4. Nem vagyok hive a "megaautópályák"nak, vezettem az USÁ-ban 2*5-6 sávos autópályákon elég sokat, 1-2 kivétellel a sávok egybe vannak rittyentve, esetleg középen egy HOV sáv, nem túl pihentető. Persze városon kivül minden 2 sávos, akármekkora forgalom van rajta.
Azzal az átkötéssel szerintem azért várnak még, mert ott még aktív építési forgalom van. Az időszakos lezárás, és egy új út összebaszása az építéssel még rosszabb lenne, mint most.
A rajzodra még mindig azt mondom: ez nem fog menni. Ennél Északabbra nem tudod vinni, de ezzel a megoldással ki kéne váltanod pl a MOL alsó szennyvíztelepét és elég szép löszfal is van.
talán annyiban mégis érdemes, hogy konkrétan az említett washingtoni körgyűrű utolsó bottleneck szakaszát most bővítik, és építenek a meglévő 2x3 sávos híd HELYETT (a régit - 40éves - elbontják) egy 2x6 sávos hidat.
pedig - figyelembe véve, hogy az említett okok miatt eleve milyen nagy a helyi forgalom - az M8M4 koncepció alapján sokkal célszerűbb lenne egy ÓRIÁS bájpassz.
(különösen, hogy itt nem egy 70e-es ÁNFű gyűrűt kell tehermentesíteni, hanem egy 250e-es ÁNF-űt.)