Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.26 -1 0 508

Így van, itt a lényeg. Gyakorlatilag az egyetlen normális IC rendszer a 80-as és 100-as vonalon van (illetve a kör IC-k tekintetében, ami ugye a két vonalat összeköti). Mondjuk azért pont az említett két vonal az, ahol még azért érezhető különbség van a szolgáltatás között, pláne, ha a 3G-s IC kocsik vagy a már kész IC+ kocsik is járnak arra, de beforognak azért a külföldi vasutak luxuskocsijai is, pl. a cseh vasút kocsijai talán még most is csinálnak kör IC-t. Nem olyan rossz az ilyen szintű szolgáltatás arrafelé, legalábbis a sebesvonatok menetidejéhez és színvonalához képest semmiképp.

Előzmény: AUTOSANdris (506)
AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.26 0 1 507

Ha már itt tartunk: milyennek képzelnéd el akkor az IC-t, hogy másabb legyen mint egy "sima" gyors?   

Előzmény: dyz (505)
AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.26 0 1 506

A 100-ason még van, csak mert épp pl. Szeged felé nem olyan az IC amilyen az más kérdés. A gyorsvonati kocsi és az IC-k is más kocsikkal vannak kiállítva. Az, hogy mi nem értünk egyet az is egy dolog, nekem ez a véleményem, neked az. Nem fogom másképp gondolni.

Előzmény: dyz (505)
dyz Creative Commons License 2015.12.26 0 1 505

Hagyd már ezt az IC-zést. Ma már az IC-nek nincs semmi rangja, egyszerű gyorsvonat, a pótjegyen és a kötelező helybiztosításon kívül nem tud semmi többet, mint ami manapság a gyorsvonattól elvárható. Jobb helyeken utóbbit is megoldják fakultatívan, persze ott kocsi is van a vonatban, nem csak a legszükségesebb minimum.

Előzmény: AUTOSANdris (504)
AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.26 0 1 504

A Te általad elképzelt megállásnak a gyorsvonat felel meg és nem az IC. Ezen nincs mit beszélni, az IC a nagyvárosok közötti közlekedésre van, a gyorsvonatnál pedig beiktatható néhány kisvárosi megállás is. Ennyi erővel szüntessük meg az IC-t járjon mindenhová gyors és sebes. Nyilván azért fizetek az IC-ért többet, hogy gyorsabban érjek a-ból b-be.

A Nyíregyházi IC-ken nincs lézengés, azok így is jól kihasználtak. 

Előzmény: benbe (503)
benbe Creative Commons License 2015.12.26 -1 0 503

Sülysáp és Nagykáta előváros, más tészta.

 

Az ICR-ből napi kettő volt, azok is üresen. Minek? Te is csak azért rinyálsz, mert a vonatnak nincs rangja, az azonban semmit nem jelent. Versenyképes menetidő kell, kényelmes kocsik és megállás a nagy utasforgalmú helyeken, a többihez pedig ráhordás. Debrecen felé sok nagyobbacska település van, ott álljon meg sok helyen az IC, Miskolc felé az elővároson kívül nincs egy sem, de mivel Eger nem visz el egy külön IC-ágat, így megáll Fabonyban az IC és ennyi. Minden vasútvonal más, a cél a jó szolgáltatás, nem pedig a faszverés, hogy de csak 70 km-enként álljon meg az IC! A 80-as elbír háromféle vonatnemet egymáson (ic, gyors, személy), a 100-as nem, elsősorban azért, mert ott a kisforgalmú megállók már rég megszűntek, nincs olyan hely, mint a 80-ason mondjuk Szihalom vagy Karácsond, ahová Mari néni ötödmagával megy ki, mikor megy az orvoshoz. Így a 100-asra kétszintű rendszert lehet kiépíteni, egy szint, a sebes megáll mindenhol (de ez valójában igen ritka megállásokat jelent), egy másik szint pedig megáll minden nagyobb helyen. Részemről inkább álljon meg Kisújszálláson és Karcagon is, minthogy a vonatba sorozott két másodosztályú kocsiban összesen negyven utas lézengjen vonatonként. Ha negyven helyett van ötven, már megérte.

 

A másik opció a visszatérés ahhoz a menetrendhez, amikor volt Kossuth Lajos InterCityRapid, ami a Nyugati után tényleg csak Szolnokon, Debrecenben és Nyíregyházán állt meg - meg volt még három óránként egy IC, meg napi négyszer gyors, aztán oszd be! Csakhogy ez a menetrendféle az autópályával szemben nem versenyképes. Ha erre mozdulunk, akkor rövidesen be is zárhat a bazár, beköszönt a román vasút kiváló színvonala. Ott van rangja a napi egy Rapidnak!

Előzmény: AUTOSANdris (500)
AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.26 0 0 502

Egyetértek veled. Nyilvánvalóan egy napos útra nem is éri meg ezzel a vonattal Bécsbe menni, a hosszú utazási idő és a kevés ott tartózkodási idő miatt. És pont ezen ront a több megállás valamint a Keletibe történő betérés. Így talán értelmét is veszített ez a vonat, ha eddig pl. Győrbe akartam utazni, ugyanúgy eltudtam menni egy IC-vel a Keletibe majd onnan Győrbe.

 

A Nyíregyházáról induló és oda tartó IC-k egyike sem áll meg Karcagon, Kisújszálláson és Törökszentmiklóson,(kivétel ugye a Hortobágy) csak a sebesek és személyek. 

Előzmény: Törölt nick (485)
DVB Creative Commons License 2015.12.26 0 0 501

Igen, ez így a jó - áruljuk 9 helyen, amikor a vasútnak van pár száz értékesítési pontja, aztán majd arra hivatkozva, hogy nem volt rá igény, jövőre már nem kell kiadni. Jó kis sunyi patkány megoldás. Gratula az illetékes elvtársnak.

Előzmény: vsutas (457)
AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.26 -1 0 500

Nos így viszont akkor semmi értelme az InterCityknek/EuroCitynek. Ellehetne kezdeni, hogy akkor már álljon meg Sülysápon, Nagykátán, Hajdúhadházon és Újfehértón is, mert ebben a négy városban összesen már több mint 40.000 a lakosok száma és akkor ott vagyunk, hogy vetekszik egy sebesvonattal ez pedig nem egy EC vonat feladata.

A megoldás az lenne, ha vissza kerülnének a menetrendbe az InterCityRapid vonatok. A sima InterCityk pedig a jelenlegi Hortobágy megállásaival megegyezően járhatnának. 

Előzmény: benbe (488)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.26 0 1 499

Te ennek örülsz? :D

 

A magyar vasút egyik legnagyobb szégyene az, ami jelenleg a pécsi IC-kkel történik. 

Persze szépen és remekül be lett adva az utazóközönségnek, hogy az egész azért van, mert a Keletiben szinte minden vonatra át lehet szállni (ami igaz is), de a valódi mögöttes indok itt is szerelvények "ellopása" más vonatokra. Korábban a miskolci IC-k szerelvényébe forgatták a pécsi egységeket, most azt hiszem a 120-as vonal vegyes vonataiba soroznak be pécsi kocsikat, de lehet nem így van.

 

Kész csoda, hogy az utóbbi időben semmilyen üzemzavar nem adódott, de annak idején emlékszem, hogy a miskolci forgolódás azért nem volt zökkenőmentes. Többször történt komolyabb késés is, én még olyan esetekre is emlékszem, hogy a Miskolc felől érkező vonat 80 vagy 120 percet késett és éppen ezért a szerelvény nem tudott időben Pécsre forogni. Akkor aztán teljesen mindegy, hogy a Keletiben vagy Kelenföldön akarsz felszállni a pécsi IC-re. Amikor ezek a vonatok is a Délibe érkeztek vagy a Déliből indultak, ekkora probléma azért nem volt a menetrendszerűséggel. Bár megjegyzem, hogy észrevételem szerint az utóbbi időben már a Keletiből való indulás/Keletibe való érkezés is képes zökkenőmentesen működni. :) Biztos van már valami bevett szokás erre is, nem tudom. :)

 

Sokszor hallottam már azt, hogy nem volt gazdaságosabb az, hogy a pécsi IC-ket áttették a Délibe. Nyilván van igazság, de az sem sokkal gazdaságosabb, hogy visszatették őket a Keletibe. Lehet, hogy a szerelvények cserélgetése miatt ez a jobb megoldás, de a 40-es vonal mozdonyai általában a 30-as vonal mozdonyaival cserélnek műszakot és a két pályaudvar közötti gépmenetet azért nyugodt körülmények között biztosítani is kell.

 

A másik dolog pedig a nyári menetrend megoldása a 30-as vonalon. Szerintem azért nem titok, hogy idén nyáron a legtöbb Balaton expresszvonat IC kocsiját a pécsi állományból vonták el, legalábbis a legtöbbet. Persze láttam én szegedi és nyíregyházi honállomású Bp IC-t is bennük. 

 

Az ilyen Rippl-Rónai és Agram nevű borzalom IC-k mellett csak azért nem érvelek, mert az esetek többségében DWA vagy CAF típusú kocsikat is kapnak, ezeket pedig muszáj a Keletiben tárolni, karbantartás miatt. Persze ez is érdekes dolog, mert az egyik célállomása a Keleti, a másiké pedig a Déli, tehát a szerelvény biztosítása érdekében szükség van szerelvénymenetre a két pályaudvar között.

 

Visszakanyarodva a pécsi IC-khez: azért évről évre egyre kevesebben veszik igénybe és szinte biztos, hogy ebben a megnövekedett menetidő mellett a Keleti pályaudvarra történő átirányítás is jelentős szerepet játszott. Észrevehető, hogy már nem is olyan hosszúak a szerelvényeik sem, mint régebben. Mondanám, hogy több értelme lenne a gyorsvonatoknak, mert a megállási igények már amúgy is arra tendálnak jobban, de ez meg csak akkor lenne vonzóbb, ha a gyorsvonati pótjegy megszüntetésre kerülne.

 

 

Előzmény: haha 1970 (497)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.26 0 0 498

A kelenföldi megállás azért egyáltalán nem megoldás mindenre. A Déli pályaudvar ilyen szempontból sokkal jobb helyen van.

Előzmény: dyz (493)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.26 0 0 497

Szigorúan gyakorlati szinten Kelenföld-Keleti 11-13 perc álltalában,tehát már csak 5 perc a plussz! :) 

Előzmény: dyz (493)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.26 0 0 496

Köszönöm a korrekt tájékoztatást.Egyébként valamivel biztos gyorsabban mennek az IC vonatok páros irányban mert álltalában Tatán és Komáromban is várni kell nekik és Győrbe a szokásos időben megérkeznek!

Előzmény: benbe (491)
Blöky2 Creative Commons License 2015.12.26 0 0 495

>csak azért sem állítjuk meg ott a vonatot, mert a lakosságuk nincs százezer fő?

Nagyjából egyetértek, de megjegyzem:

  • ettől még mehetne 100a-n és KőKi-n keresztül
  • és akkor miért EC és nem gyors?

>Karcag és Kisújszállás csatlakozóállomások ... oda jópár helyről érkezik vonat

 

Azaz érkezne, ha nem napi 2 vonatpáros alibimenetrend lenne..

Előzmény: benbe (488)
Davuka Creative Commons License 2015.12.26 0 0 494

Sziasztok!

 

egy friss szvört tudna valaki nekem küldeni? :) köszi előre is!

 

cimem: szeles.david @ outlook.hu

dyz Creative Commons License 2015.12.26 0 0 493

Le lehet szállni Kelenföldön, így máris megvan a 15 perc... aztán már nem is érdekel, merre megy tovább a vonat.

Előzmény: Törölt nick (492)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.26 0 0 492

Ja, mert Kelenföldhöz viszonyítottam, de a Délihez képest is van közel 10 perc különbség (a Déli javára).  

Előzmény: haha 1970 (487)
benbe Creative Commons License 2015.12.26 0 1 491

Hat darab Bpm kocsinak Taurus vontatással 170 a fékszázaléka és 178 kellene a 160-hoz. Csupa Bpmz-vel már jó lehet, abban van mágneses sínfék is. A vonatok túl rövidek ahhoz, hogy meglegyen az előírt fékszázalék.

 

Ami persze marhaság, mivel a 178 csak a Bicske-Tatabánya szakaszon kellene, ami magasabb terhelési szakasz, viszont ott a pályasebesség csak 140. Tehát a magasabb sebesség fékszázalékát követelik meg ott is, ahol annyival egyébként sem lehet menni.

Előzmény: haha 1970 (490)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.26 -1 0 490

Ok.Én nem vagyok szakember nekem több JV mondta hogy a Szlovák kocsiknál nincs 160! Jól értelmeztem hogy a 912-915 amik  a Lehár kocsijai ott sincs meg a megfelelő megfékezettség,bevallom kicsit furának tünik hogy a 200-as kocsiknál sincs ez meg!

Előzmény: benbe (489)
benbe Creative Commons License 2015.12.26 0 0 489

A szombathelyi IC-ken NEM jó a megfékezettség. 150-nél gyorsabb menetrendváltás óta még nem közlekedett, de az is csak a vasárnapi erősítőkocsik miatt.

Előzmény: haha 1970 (486)
benbe Creative Commons License 2015.12.26 -1 0 488

Ez valami magyar betegség gondolom, hogyha vannak olyan remek városok, mint Karcag vagy Kisújszállás, ahonnan esetleg még utas is van, akkor csak azért sem állítjuk meg ott a vonatot, mert a lakosságuk nincs százezer fő? A három fölsorolt város együtt viszont több, mint 60000 lakos, ami már azért jelentős. Hajnali vonatról van szó, annyira senki nem siet, a három megállás együtt nem ad nyolc percet a menetidőnek. Bele kell, hogy férjen! Nem csak Debrecenben élnek emberek! A vonatnak meg nem rangjának kell lennie, hanem utasának.

 

Ideje lenne tanulni a Svájciaktól, ha már itt is folyton rájuk megy a hivatkozás! Chur 34000 lakosú, Hamburggal van ICE kapcsolata! Ők töltik meg? Frászt, de a menetrendbe belefért, és ezzel egy egész országrész kapott új, nemzetköz kapcsolatot. Karcag és Kisújszállás csatlakozóállomások, ha nem tűnt volna föl, oda jópár helyről érkezik vonat, még többről busz, amiről át lehet szállni vonatokra. Igaziból minél több vonatnak kellene ott megállnia, amint a pályaállapotok és a járművek azt lehetővé teszik!

Előzmény: AUTOSANdris (480)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.26 0 0 487

A Pécsi Ic vonatoknál nem értem hogy jött ki a "+15" perc,légyszi segits nekem!Egyébként nagyon jó reális volt a hozzászolásod.

Előzmény: Törölt nick (485)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.26 0 0 486

Pár apróságot szeretnék hozzáfüzni Budapest-Bécs "az egyik legkihasználtabbá vált" ez valóban úgy tünik,de azért jó pár utas csak Győrig utazik!A Szombathelyi IC vonatok a 922-925 kivételével a megfékezettség megfelelő!A "jobb, modernebb mozdony vagy vasúti kocsi" na ez ami nem igaz!Én a Hallberstadti;20-33,20-67,10-67;de még a 20-70 IC kocsikat sem nevezném annak!Gép szinten a Szilik illetve a Classic Csörgöket sem lehet igazán moderneknek nevezni!

Előzmény: Törölt nick (485)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.26 0 0 485

(nincs még elég EC, Ic, Railjet Bécsbe? )

 

Nekem ez a mondat nagyon tetszett, de meg is fordíthatjuk a kérdést: nincs elég IC vonat Debrecenbe vagy Nyíregyházára? Szerintem pont az ország keleti fele az, amerre untig járnak a vonatok. A baj ott van, hogy a Hortobágy EC esetében a START sajnos csak rendelő, annak kocsiszerelvényét - kocsihiányra hivatkozva - nem a START biztosítja, hanem a lengyel vasút. Mivel erre a vonatra már nem tudtak (nem is akartak?) szerelvényt biztosítani, ezért keresni kellett egy felesleges szerelvényt a környéken, így esett a választás a Polonia EuroCity (Wien-Gdynia) szerelvényére, amely gyakorlatilag majdnem egy teljes napot állna Bécsben, szolgálat nélkül. Eredetileg amúgy is tervbe volt véve a Budapest-Hegyeshalom[-Bécs] vonalra egy új EuroCity, gondolom a megszűnt Tisza nemzetközi gyorsvonat helyére is akartak egy újdonságot a 100-as vonalon, így sikerült összeoperálni a két viszonylatot. Azonban - ahogy én látom - lehet ez a vonat is arra a sorsra fog jutni, mint a Tisza: sajnos már az előző menetrendben sem produkált túl nagy utasszámot a 100-as vonalon, ezért teljesen lebutították az egykori Tisza szintjére (mert az is butítottan járt), remélve azt, hogy így többen veszik igénybe. Nem hiszem, hogy a jelenlegi módszer sokkal többet segítene, mert reggel túlságosan korán indul, este pedig túlságosan későn érkezik.

 

Amúgy ezt a vonatot szerintem nem is kifejezetten a fővárosba történő utazásra találták ki. Arra ugyanis ott vannak a sokkal jobb időpontokban járó IC-k a Nyugatiba vagy a Keletibe. :)

 

Egyébként van olyan IC vonat, ami megáll Karcagon és Törökszentmiklóson is: a 101-es vonalon közlekedő IC vonatok. (Bár ezek inkább csak nevükben IC-k.) Amúgy az említett két településen mindig is az volt a módi, hogy amelyik IC a Keletibe megy vagy onnan jön, megáll, ami pedig a Nyugatiba megy vagy onnan jön, nem áll meg. (Karcag esetében tuti így működik már évek óta.)

 

A Hortobágy EC amúgy mindig is cserélt mozdonyt, még Kökin is képesek voltak ezt megcsinálni, mert szerintük akkor is elég volt rá egy leharcolt Szili a 100-as vonalra.

 

Az igazság az, hogy az 1-es vonalon nagyon menő dolog lett vonatozni és szinte biztosra vehető, hogy éveken belül Bécsbe/Bécsből is órás ütem lesz Budapestről/Budapestre. Ott vannak azok a fránya railjet vonatok, amire a magyar vasútnak konkurenciát kell találnia. Ezekre a vonatokra jelenleg a START nem tud választ adni, mert a CAF és DWA kocsis EC vonataink azért messze elmaradnak az ÖBB, de még a PKP jelenlegi színvonalától is. Valószínűsíthető, hogy az IC+ kocsik megjelenése lesz majd egy válasz a magyar vasút részéről, hiszen nem is titkolják, hogy IC+ kocsis vonat lesz Bécsbe is nemzetközi vonatként, nemcsak Prágába... Egyébként nem tudom ki utazott már Bécsbe Budapestről, de én többször is és az elmúlt időszakban az egyik legkihasználtabbá vált, ami az utasforgalmat illeti. Én sokszor jártam már úgy, hogy nem tudtam egy előre kiszemelt vonatra jegyet venni, másik időpontot kellett keresni és ebben nem játszott szerepet semmilyen ünnepnap vagy politikai esemény. :)

 

A jobb járműveket pedig azért viszik az 1-es vonalra, hogy ki lehessen használni a 140-es és 160-as sebességeket. (Mondjuk a 160-at nem tudom, hogy kihasználja-e igazán valamilyen magyar mozdony vagy szerelvény, de szerintem nem, emlékeim szerint a megfékezettségi szint nincs ilyen magasra feltolva.)  Egyébként nemcsak az 1-es vonalon, hanem gyakorlatilag minden dunántúli vonalon jellemző a jobb, modernebb mozdony vagy vasúti kocsi, motorvonat. A vasút próbál harcot vívni a volánnal, különösen a főváros irányába, ezért is van mindez. Ennek amúgy én, mint dunántúli utas örülök, de ez természetesen a messzemenőkig nem jelenti azt, hogy egyet is értek a logikával. Az új járművek, vasúti kocsik nemcsak a Dunántúlra kellenek, hanem az ország minden pontjára, amerre vonat jár. Ugyanúgy megjár az ország keleti felének is a magasabb színvonalú szolgáltatás, mint a nyugatinak.

 

Érdekes módon rávilágítottál egy nagyon érdekes dologra, ami egyébként nekem sem tetszik: ennél a vonatnál pontosan annyira erőltetve van az, hogy a Keleti legyen a központja, ami mondjuk a legtöbb vonatnál (pl. a pécsi IC-knél) is megfigyelhető. A Keleti pályaudvar amúgy szerintem ezen vonat esetében legalább annyira nem jó, mint a pécsi IC-k vagy a 70-es vonalon közlekedő EC-k esetében. Szép és jó dolog, hogy a pécsi IC-k megint át lettek erőszakolva a Keletibe, de az a teljes menetidőben +15 percet jelent, ami azért elég sok az amúgy is siralmas menetidő mellett. Azért senkit sem zavar, hogy a Keletiben akkora átszállási kedv nincs másik vonatra, de egyébként lehet szép nagyot utazni a városban, hogy sikerüljön a tényleges célállomást elérni. Nekem például több olyan ismerősöm is van, aki pomázi, szentendrei és a pécsi egyetemen tanul, tanult, nekik biztosan nem a legjobb, hogy a pécsi IC-vel a Keletibe érkeznek vagy onnan indulnak.

 

Szerintem amúgy a reális megoldás ez lenne:

 

- Hortobágy és Avala EC-t újra Kökin át közlekedtetni, gépcsere nélkül,

- Az összes pécsi IC, valamint a Kaposváron át közlekedő IC-k kerüljenek vissza a Délibe,

- A 70-es vonal EC vonatai kerüljenek át a Nyugatiba.

 

Egyébként sokszor hallottam arról, hogy az ország keleti felében kocsihiány vagy mozdonyhiány szokott előfordulni. Nos, nálunk a 30-as vonalon Nagykanizsán szokott egy halom Halberstadti kocsi állni és elég sok mozdonyt is láttam már ott szolgálat nélkül, nos, ennyit a járművek teljes kihasználtságáról. :(

 

Maradok tisztelettel! 

 

 

Előzmény: GYURMÓKA (479)
520,065 Creative Commons License 2015.12.25 0 0 484

Nem kéne lelkedre venni a dolgokat. Nem érdemes. Egyébként nekem mint - igy sommásan "pestinek" - példának okáért szintén nagyon jó volt, hogy van egy jó időben induló bécsi vonat amire Kökin fel lehet szállni. A Keleti 45 perc tömegközlekedés és 1500 Ft plusz helyi tömegközlekedési költség oda-vissza, tehát nem feltétlenül olyan öröm, hogy áttették a 120a-ra.   

Előzmény: GYURMÓKA (479)
AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.25 0 0 483

Pontosan. És még mozdony cserére sem lenne szükség. Persze a MÁV jeleskedik a "mit és hogyan lehetne" dologban: csak nem a jobbá tételben, hanem az elrontásban. 

Előzmény: Blöky2 (482)
Blöky2 Creative Commons License 2015.12.24 0 0 482

Ha a késés ledolgozására azt a "technológiát" találták ki, hogy a vonat valahol útközben dekkoljon, akkor azt KőKi-n is megtehetné.

Előzmény: haha 1970 (481)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.24 -1 0 481

Tisztelt topic társ,csak szólok hogy miért jó hogy bemegy a Keletibe!Ma például közel 50 perces késéssel lépett be az országba és így mondjuk lessz egy 20 perces késése amire Nyíregyházára ér!

Előzmény: AUTOSANdris (480)
AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.23 0 0 480

Csak ami az érdekes, hogy még az InterCity-k sem állnak meg Karcagon, Kisújszálláson és Törökszentmiklóson, persze egy nemzetközi vonatnak meg kell. Esetleg ennyire nem lenne utas, hogy így próbálják megtölteni a kocsikat?

 

A következő lépés meg az lesz, hogy nyáron majd a Záhonyi fürdősöket is beviszik a Keletibe az így is rekord menetidejükkel? 

Előzmény: GYURMÓKA (479)
GYURMÓKA Creative Commons License 2015.12.23 0 0 479

Szia !

 

Elvileg a keleti országrészből utazóknak lett  indítva, de igazán a pestieknek  van kitalálva. (nincs még elég EC, Ic, Railjet Bécsbe? )Egy másik topicban nekem megmagyarázták, hogy a "főmenetidőben " , vagy mi a tököm szükség van arra, hogy ez a szerencsétlen EC ( újabban Nyh-Bp között a kiváló 120/a-n naponta jelentős késéssel) a Főpályaudvarról (keleti) közlekedjen az osztrák fővárosba. A Debrecenből utazóknak legalább 30 perccel(+késés) hosszabb lett a menetidő,a sok megállás (Hajdúszoboszló-Püspökladány-Karcag, Kisújszállás-Törökszentmiklós-Szolnok, és utána 120a , miatt.Jó, én is leginkább belföldi utazásra vettem volna igénybe, de amikor a helyjegyes vonat egy sebes menetidejét meghazudtoló menetrenddel közlekedik, akkor szerintem nincs értelme vele utazni (de még Bécsbe sem).Ez volt az utolsó beírásom ide, mert itt a fórumon annyira kelet-ellenesség van -minden jó mozdony, szerelvény csak Pestről közlekedhet az 1-esen (8-ason) , hogy a további kioktatásokat nem szeretném olvasni !

 

Köszönettel:

Gy

Előzmény: AUTOSANdris (478)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!