Jason82, én láttam és ültem a te régi A2-es autódban, sajnos azt kell mondanom, hogy hasonlóan karbantartottat ennyi pénzért nem fogsz találni. Ha valaki rendszeresen szervizeli és karbantartja az autóját akkor sokat költ rá és ennyiért nem fogja eladni, kivétel ha éppen megszorul anyagilag, vagy sürgősen el kell adni, mert kell a pénz másra. Nagy része ebben a kategóriában nem karbantartott vagy egyedi hibával rendelkezik amivel nem akar-vagy nem tud a tulajdonos foglalkozni és inkább eladja és vesz egy másikat helyette. Szóval inkább legyen drágább de tökéletes, mint tele legyen apróbb hibákkal amivel rengeteget lehet szívni és még többet költeni.
Ha visszaolvasol akkor biztosan találsz olyan beírást ebbe a fórumba, hogy "szuper olcsón vettem egy A2-est, csak ezek a hibák vannak benne:.." És ha ezeket mind megjavítja akkor már jóval drágább lesz. Ilyen pl az Open Sky, a tulajdonosok szemrebbenés nélkül válnak meg az autójuktól amikor megtudják a javítás árát. Ja, csak a tetőablak nem működik, biztos a biztosíték hibás :) És a klímát is csak fel kell tölteni :) Csak a sárvédőt kell beállítani :) Az ECU-t ki kell törölni és akkor nem fog világítania légzsák :)
Az utóbbi években az A2 kezd népszerű lenni, ezért a "jó" tulajok nem szívesen válnak meg tőle.
"De azért vidi313 által felvetett jóval drágább, nagyobb autókkal azért nincs egy súlycsoportba. A próbakörre egy A5 Sportback-ből ültem át, és nagyon más kávéház a kettő."
Kihangsúlyoztam akkor, hogy a beszűrődő futómű és motorzaj tekintetében! Dízelt említve.
Túlmentél ezen, nem figyelted mit írtam. Az A5 Sportback teljesen más teljesítmény kategória, teljesen más elvárásokkal, feelinggel.
Az általam említett két tulajdonság nagyon lényeges, elsősorban hosszú úton, 1000 km, vagy afölötti utazásoknál egy szuszra. Nálam ma már ez az igazi értékmérő tulajdonság. Figyelemre méltó még a magasabb üléspozíció, be és kiszállási kényelem, volán mögötti elhelyezkedés, a kormányzás mikéntje. Ezek összehasonlításában is jól áll a drágábbakhoz viszonyítva. (Persze ne a Q7-et vegyük alapul, bár az sem mondanám érzékelhetően halkabbnak> dízel) Ilyenek miatt (meg az alu karosszéria) magasabb az ára. Akiknél ezek a tulajdonságok nem játszanak, azok biztosan drágának találják. Ami árcsökkentő, az inkább a kategóriáján belüli prémium mivoltából adódó magasabb szervizköltség. Így látom.
Mivel nekem már volt A2-esem (2001, 1.4 benzin), amit 2006-ban vettem, 59e km-rel, és 2014 márciusában adtam el 165ekm-rel, 1.4 millióért, így valamennyire képben vagyok a típust illetően.
Tisztába vagyok vele, hogy az egykori réteg modellsége, és újkori magas ára miatt még mai is drágább a korabeli kis autóknál, és azoknál többet is ad. De azért vidi313 által felvetett jóval drágább, nagyobb autókkal azért nincs egy súlycsoportba. A próbakörre egy A5 Sportback-ből ültem át, és nagyon más kávéház a kettő. De természetesen nem is az alsó középkategóriához kell a kis audit viszonyítani.
Mivel mostanában felvetődött az igény, hogy kellene egy másodig kocsi ovi járatra, így el kezdtem nézegetni az aktuális kínálatot. A millió alatt hirdetett példányokat nem is nézegetem, mert tudom, hogy ott már bőven van hiányosság. Természetesen egy szép esztétikai állapotú kisebb hiányosságokkal bíró példányért megadnám az emelt árat. Ezért is keresek inkább a felső ársávban, és ezért néztem meg a kis pirosat.
Nos az eleje és a jobb első sárvédő környéke biztosan törve volt (nálam belefér kisebb törés, elemcsere). De sajnos nem lett szépen megcsinálva, mivel a jobb ajtó díszléc és a visszapillantó tükör melletti kis ablak között 2-3mm eltérés volt, az autó oldal nem volt vonalban. A motortérben hiányzott 1-2 csavar. Mindkét első ajtó nyitáshatárolója majdnem beleért az ajtó belső fényezett felületéhez, kikoptatva a körülötte lévő műanyag elemet. A klíma ugye nem működik. Valószínűleg dohányoztak benne, mert tele volt illatosítóval. A szervizkönyv 6 éves koráig volt hitelesen vezetve (két évenként hordták szervizbe, 2009-ben volt benne 50ekm). A többi kamu kitöltés, bélyegző nélkül ugyanazzal az írásmóddal. A karosszéria majdnem minden elemén volt kisebb karc. A bal oldali B oszlop műanyag borítása durván tele volt karcokkal.
De, hogy ne csak negatív dolgokat írjak, az első gumik 2015-ös Continentálok voltak, a hátsók, 4mm profilmélységű, 2011-es, szintén Continentálok. Az első féktárcsák cserélve voltak, a betétekkel együtt, az ülések nem voltak kiülve, kiszakadva, csupán a fényszóró kapcsolónál volt a felső réteg lekopva. A rugók is cserélve voltak, és valószínű a hátsó lengéscsillapító porvédő gumi is. A bőrkormány és váltógomb egész vállalható volt.
Úgy mentem oda, hogy adok érte 1.3-at, ha sérült volt, de szépen javították. Egy két karc a kasztnin nem érdekel. A vezérműszíj, görgök, vízpumpa cseréje, olajcsere szűrőkkel, fékolaj, üzemanyagszűrő csere, gyertyák cseréje, fékek rendbetétele, kárpittisztítás, új gumik beszerzése, felnik kijavítása be volt tervezve. De a látottak alapján, és a rejtett dolgok miatt az 1.2 is sok érte a számomra.
Sajnos nem volt olyan gazdája, mint én az enyémnek, az együtt töltött 106e km alatt. Az új tulaja eddig ment vele további 40e km-ert, és az alábbi javítások jöttek elő: fojtószelep tisztítás, lambdaszonda csere, vízhőfok jeladó csere.
Ott volt az én autóm, amikor 2014 nyarán megvettem, természetesen működött a klíma. Eltelt 1 év, kellett volna, akkor már semmi. Digitális, beállítom a hőmérsékletet, továbbra is meleget fúj. Később feltöltettem, 3 nap után elillant. Annyi. A kompresszor egység csupa zöld verítékes. Hiába volt jó vásárláskor, kis idő múlva megadta magát. Még nem orvosoltam, Magyarországon a klímaviszonyok olyanok, hogy 1 hónapig kell, legfeljebb 2-ig. Egy 60.000-es kiadás biztosan kinéz erre a célra. Szóval nagyszerű elegáns kis egyterű autó, de a méret és teljesítmény kategóriánál magasabb fenntartási költségekkel. Lehetne sorolni tovább.
Már ne is haragudj, de egy jól működő klíma egy olyan autónál ami kifejezetten ezzel a tulajdonságával van hirdetve az ársávjának igencsak a tetején azért az elvárható és kapitális hiba...
"...de ha vannak ilyenek, ilyen árszínvonal mellett, akkor az már régen rossz!"
Biztos hogy vannak ilyenek, kivétel nélkül. Sajátosság, lásd a példámat, vagy akik vásároltak. Jönnek ott szépen a problémák, csak van aki nem foglalkozik vele, más meg túldédelgeti, mint ahogyan én tettem, ami aztán egy nagy bukóág. Az autók árai mára igen csak alacsonyak, úgy is mondhatnám nevetségesen, méltatlanul olcsóak pl. a motorkerékpárokhoz viszonyítva.
A használt autók piaca már csak ilyen... nem az adott autó értéke számít, vagy határozza meg az árat, hanem sokkal több minden. ...és igazad van abban is, hogy ezek közül egy a többi hasonló (típus, kor, futás, extrák stb...) autó ára. Meg azután ott van az is, hogy milyen gyorsan akarja valaki eladni az autóját! Amit ráköltesz egy használt autóra azt a legkevésbé sem fogod visszakapni, tehát annak csak annyira van árnövelő szerepe, mint egy átlagos, üzemképes és egy tényleg frissen karbantartott autó ára közötti különbség, ami azért valljuk be, egy 12-15 éves használt autónál már igencsak szűk tartomány, s ez bizony teljesen független attól is hogy mennyibe került a javítás, 50 ezerbe, vagy 1 millióba!
Ezt az autót nem ismerem, de a típust azért meglehetősen jól. Szóval ha annyit mondok hogy az az 1.4M-s vételár nem nagyon enged meg sok hiányosságot akkor nem járok messze az igazságtól. ...persze jó lenne tudni, hogy milyen hibákat említett a klíma hibán túl a fórumtárs, de ha vannak ilyenek, ilyen árszínvonal mellett, akkor az már régen rossz!
"Meg is vettem volna, ha olyan, amilyen az ára. De elég sok mindent kellene rajta csinálni a szokásos használt autó vásárlást követő kötelezőkön kívül. Így a 60e Ft-os engedménnyel sem jó vétel a számomra."
Na ez az, és akkor mi a jó vétel? Ott van pl. az enyém. Mire honosítva lett, 1,2 millióba került. 2003-as évjárat. Olyan a megjelenése, hogy 10 évet nyugodtan le lehet tagadni a korából, de nem ez a lényeg. Cseréltem rajta 23 tétel alkatrészt + folyadékok. Ennek értéke szervizköltségekkel együtt millió közelében van. Így már 2,2 millió közelében járunk. Egy eladás során idegen megnézné, mit lát rajta? Max az új gumikat, és a többi? Rámondaná 1,4 millió sok érte?
Ez sajnos ilyen. A probléma az, hogy egy jól karbantartottnak is a lelájmolt roncsokhoz mérik az árát.
Meg lehet venni a roncsot olcsó pénzért, ami esetleg még jól is néz ki, de ne reménykedjen az illető, hogy jó üzletet csinált, mert azután lép bele az igazi szopóágba. Ja és a cserélt alkatrészek mind olyanok, hogy a dízel mivoltához semmi köze, (1 tételt kivéve, magasnyomású szivattyú tömítés, ami felesleges volt) a motor rendben, turbó rendben, 5000 km alatt legfeljebb 2 dl. olajfogyás.
"...hogy mit tud egy 1.4 milliós. Hát nem ér annyit...."
Ez relatív dolog. Attól függ. Kérdés, milyen szempontokat veszel alapul. Ne felejtsük el, ez egy kis prémium, és ez nyomon követhető az egész autón, az utazás színvonalán a megjelenésén, kidolgozásán, komforton. Jóval drágább, nagyobb autóknál is pl. a futóműzaj, motorzaj menet közben nagyobb mértékben szűrődik be az utastérbe, mint ennél, háromhengeres dízel mivolta ellenére bemelegedett motor esetén alapjáraton a vibráció át sem jön a kormánykerékre, és egyéb finomságok. Arról nem is beszélve, hogy alukarosszéria, ami a nagyon drága (sportautók) sajátossága. Ezek mind mind megdobják az autó árát. Nem japán autó, ami lehet jóval kisebb karbantartási költségeket igényel, de jóval puritánabb is minden tekintetben. Mindennek megvan az ára.
Nagyon pofás kis autó, mondjuk ennyi pénzt nem ér meg, pláne benzinesként, pláne ennyi futással és pláne úgy, hogy a teteje nem üveg csak feketére festett! Nem is beszélve arról, hogy a klíma nem működik rendesen... 1.1-1.15M körül felkeltené az érdeklődésemet, talán 1.2-ért is, de 1.4-ért, illetve amennyivel ezt lentebb lehetne alkudni, már drága!
...nem is beszélve arról, hogy ezekben pont nincs 2t lendkerék és a turbó is örök élet... Meg ha már a szervizköltséget nézzük, akkor a dízelekben nem kell 60 ezrenként cserélni a gyújtás elemeit sem!
(a fenti hozzászólás semmiképpen sem a jó öreg és eldönthetetlen benzin-dízel vita felszítására született!)
Én is preferálom a színt egy autón, és nem is áll távol tőlem a piros (jelenlegi autóm és robogóm is piros). Feketén kívül minden jöhetne A2-esből, főleg ezek a bicolorok (az előző ezüst volt).
Meg is vettem volna, ha olyan, amilyen az ára. De elég sok mindent kellene rajta csinálni a szokásos használt autó vásárlást követő kötelezőkön kívül. Így a 60e Ft-os engedménnyel sem jó vétel a számomra.
Szaladgálósnak nézek valami benzines kocsit (2006-2014 között volt már A2-esem), ezt igazából kíváncsiságból néztem meg, mert tőlem 30 km-re volt, hogy mit tud egy 1.4 milliós. Hát nem ér annyit....
birom ezeket a hangzatos hirdetéseket, "legmegbízhatóbb motor", "nem esik szét a kettőstömegű lendkerék", "nem olyan szervízigényes mint a dízel"... nincs is benne kettőstömegű, ha belenyúlsz akkor a benzinesre is ráköltöd a jövő hónapot is...
Nincs benne kiegészítő fűtés? Ahhoz a picike motorhoz lenni szokott vagy kályha, vagy elektromos betét, mert anélkül hidegebb időben még magát sem képes melegen tartani kímélőbb tempónál, (sőt, még országútiban sem nagyon) pláne nem az utasteret...
a fűtőradiátornál kezdeném, ventillátor megy gondolom, ha az megy, és nem fúj meleget meleg motornál, akkor a radiátorba nem jut meleg víz, ami felmelegítené a rajta keresztüláramló levegőt.
Kedves társaim! A2 1.4 pdtdi-m van 2004-es 165000km-el. Fagyoskodom, termosztát és fagyállo csere után se hajlando melegedni /gyér fütés/ az auto! Tanácsot, őtletet kérnék! Kőszi!
Az akksit érdemes néha feltölteni ilyen üzemi teljesítmény mellett. Nekem is hasonló időt üzemel, évente 2x felteszem töltőre-és természetesen hétvégente azért nagyobb távokat is megteszek.
No, azért a reggeli hidegben kissé erőlködik az önindító, de a hangja sokkal jobb és indulni is jobban indul mint korábban tette!
Idén szerintem nem lesz reggeli bikázás, bár az akkut azért időnként töltőre teszem majd, mert a napi 3-4 hidegindítás és mellette az összesen kb. max 30 perc üzem nem a legoptimálisabb és igénybe veszi kissé...
Ma kapott egy önindító wellness-t a kisautó és most úgy pörög az önindítója mint ahogy annak kell! Ki kellett cserélni a kefetartót keféstől, jól el voltak már kopva a kefék és olyan is volt ami félre volt kopva. A behúzótekercset is cserélték mert a hátsó műanyag pajzsa törött volt, és új csapágyakat kapott, szóval gyakorlatilag újszerű! Már hidegen is egy fél fordulatra ketyeg a motor! :-D
Már várom, hogy reggel a mínusz sokban hogy indul majd!
lehet... az enyém kicsit másabb, mert kapcsolja a magas nyomású szivattyút is a kuplunghoz és nekem ez a kapcsoló adta meg magát... 20-t megér nekem ;)
mindig elfelejtem, hogy a 3L sok mindenben más, az ajtózárban is. lehet a sima zár 32e