Ma Zalaegerszeg felől jövet teljesen kész állapot látszik, mindkét sáv felszabadítva, a korábban még az útépítésre figyelmeztető tábla is begyűjtve. Nincs sebességkorlátozás, végig 70 km/ó a megengedett tempó, ami szerintem az ívek, ill. egy szintbeli balra fordulás miatt is elegendőnek értékelhető.
A 13-asnak 8x szám kellene, de szerintem ott kifogytak a kétjegyű számokból. A 14-essel, 15-össel semmi baj nincs, az 1-es számozási szektor Parassapusztától Hegyeshalomig tart.
> Az M4-es autóúton, Szolnok felé a 46-os km közelében korábban baleset történt, Monorierdő térségében. Egy sávon haladhatnak a járművek, a torlódás meghaladta a 3 km-t.
Ez volt az első baleset/torlódás amit az M4-en láttam tavasz óta, mondjuk hetente csak egyszer járok rajta, oda és vissza.
> A helyszínen kiosztott sajtóanyag szerint a 47-es főúton Berettyóújfalu és a határ között naponta 8000 jármű közlekedik. A gyorsforgalmi út átadásával ez várhatóan a felére csökken.
"A Biharia-Borș telek 5,35 kilométer hosszúságú, összeköti Romániát a magyarországi M4-es autópályával, és új határállomást kínál a sofőröknek: Borș 2-t.
[...]
Az 5 km-es szakasz hivatalos felavatására 13 órai kezdettel kerül sor.
Az ünnepségen a külügyminiszter és a közlekedési miniszter vesz részt.
Az avatásra az autópálya romániai szektorában 14.30-kor kerül sor."
Ha már számozás - a kétszámjegyű főutak számozása jellemzően Budapest irányából növekszik (71-es kezdőpontja közelebb van Budapesthez, mint a 72-esé, ami közelebb van, mint a 73-asé; a 81-esé közelebb van, mint a 82-esé, az, mint a 83-asé; stb.). A 41-es viszont a lehető legmesszebb van - miért?
Ezen rendszer alapján milyen számozást kapott volna 1998-ban az M15, illetve 2004-ben (vagy valamikor akkortájt) az M70? Nem sok országot ismerek, ahol meg van különböztetve számozásban a kettő (D-R, A-S), és nincs a hálózatnak megtévesztő eleme. Például Szlovákiában D4 északi szakasza, Ausztriában S1 déli szakasza, meg ilyenek. Ettől függetlenül nem rossz elgondolás, de nálunk egészen néhány évvel ezelőttig (M25, M44, M85, M86) egyetlen autóútnak tervezett szakasz sem volt. Emiatt a négy miatt pedig nem hiszem, hogy megérné külön kategóriát ,,fenntartani” a számozásban.
Ezektől függetlenül egyetértek, és jó ötletnek tartom a dolgot úgy, ahogyan például Lengyelországban alkalmazzák a dolgot.