Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9616

A 110 km/h-ás tempók a 2x2 sávos középen korláttal elválasztott, szintbeni csp nélküli utakon teljesen indokolt volt már. Ezen utak a jövőben ha egybe lesznek fűzve, amúgy is autóutak lesznek.

Ilyen a 4-es út 3 helyen már meglévő 2x2 sávos szakasz (Ceglédbercel, Cegléd-Abony, Szapárfalunál).

Egyedül nekem a 3-as út új Novajidrány-SK határ közötti szakaszán fúrcsa a 110 km/h-ás tempó, mert ez egy normál 2x1 sávos út, és van rajta szintbeni csp nem is egy.

A 100 km/h-ás tempó pedig szintén több helyen indokolt volt, maradva a környékemen a 405-ös úton szerintem kellett is már ez a tempó, mert az út állapota, vonalvezetése, a csp-k jól beláthatósága nem indokollta a csak 90-es tempó engedélyezését.

 

Jól látom a motorways-exitlists.com oldalon, hogy az M30-as miskolci elkerülőn sebeséget emeltek? Eddig Miksolc déli elkerülőtől csak főút volt az M30-as, a maga 90 km/h-val, a lista szerint viszont most már 110-es lett, és a végén a Sajó hídnál lett 80-as csak.

 

Előzmény: esparzsolti (9604)
chexum Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9615
A 8-as úton a fehérvári nyugati elkerülőn és utána Várpalotáig nem olyan jó a vonalvezetés, hogy 110-re felvigyék, ennyi erővel Szentendre felé is át lehetne táblázni a 11-es utat 110-re...

Ugyan nem járok igazán egyik felé sem, de :) ..

Nekem több hónapnyi M5-ön járás után az M3-as már-már túl kanyargósnak tûnt a 130-hoz, (az M1-es meg túl hullámosnak); tehát nem feltétlen rossz, hogy ezt "vizsgálódással" döntötték el, remélhetõleg tényleg...

És tényleg jó lenne, ha az úthibák=60 táblák is megszûnnének, amikor pár szakasz kivételével a többség akár ugyanúgy 100 felett repeszt, mint bárhol máshol.
Előzmény: _roadrunner_ (9607)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9614
M4 üllő-albirsa szakaszról nincs még hír?
Előzmény: strangerr (9611)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9613

Feltételezem, hogy 2009 végéig forgalombahelyezni a 47-ig fogják (illetve akarják...)

 

ja, így más.

(de a bepasztézott anyagban nem láttam részhatáridőt...)

Előzmény: strangerr (9609)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9612
FélOFF:

Kerékpárutakra is hamarosan jön a 14 milliárdos KözOP pályázat.
strangerr Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9611
Vállalkozási szerződés 4. sz. főút Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszai 11,5 tonnás burkolat megerősítés kivitelezési, valamint hídfelújítási munkáinak kivitelezésére.

11,5 tonnás burkolat - megerősítés kivitelezése a 4. sz. főút 255+600 - 257+000 km szelvény, 260+100 - 265+560 km szelvény, 314+300 - 319+250 km szelvény, 319+800 - 323+400 km szelvény és a 341+620 - 341+950 km szelvények (Záhonyi Tisza ártéri és határhidak) közötti szakaszain, valamint hídfelújítási munkák, kiegészítő tervezési feladatok elvégzése az ajánlatkérési dokumentációban foglaltak szerint.
255+600 - 257+000 km szelvények közötti szakasz: Újfehértó külterülete.
Burkolatépítés: 1.292 m3
260+100 - 265+560 km szelvények közötti szakasz: Újfehértó - Nyíregyháza közötti külterület, mely tartalmazza a császárszállási Oláhréti - csatorna híd felújítását (263+281 km szelvény).
Burkolatépítés: 5.880 m3, pályalemez felület: 68 m2
314+300 - 319+250 km szelvények közötti Ajak - Kisvárda külterületi szakasz, tartalmazza a Kisvárdai Belfő - csatorna - híd (319+176 km szelvény) és az Ajaki Nyíregyháza - Záhony vasút fölötti híd (313+619 km szelvény) felújítását.
Burkolatépítés: 4.395 m3, pályalemez felület: 77 m2, illetve 560 m2 kopóréteg építés.
319+800 - 323+400 km szelvények közötti szakasz: Kisvárda - Fényeslitke külterülete, tartalmazza a 2. sz. Belfő - csatorna híd felújítását (320+031 km szelvény).
Burkolatépítés: 2.420 m3, pályalemez felület: 140 m2
341+620 - 341+950 km. szelvények közötti Záhonyi Tisza ártéri és határhidak felújítása
Burkolatépítés: 90 m3 , pályalemezek felület: 2.900 m2.
strangerr Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9610
Új építési tenderek:

86.sz. főút 77+800-79+000 km közti szakaszán 11,5 tonnás burkolaterősítés, négynyomúsítás.

Az eredetileg 2x1 forgalmi sávos 86. sz. főút 2x2 forgalmi sávra történő szélesítése és burkolaterősítése a 77+573-79+013 km sz-ek között valósul meg. A szakasz hossza: 1440 m a 86. sz. főúton. A feladat része a Csaba utca új nyomvonalon történő csatlakoztatása a 86. sz. főúthoz (380 m). A csatlakozó utak hossza összesen 630 m. Épül egy körforgalmi, továbbá egy jobbra és balra kanyarodó sávokkal kialakított csomópont. Párhuzamos szervizút: 260 m, kerékpárút: 730 m.
keresztszelvény kialakítása a 86. sz. főúton (2x2 forgalmi sáv)
koronaszélesség: 19,50 m
forgalmi sáv/útpálya szélessége: 3,50/15,00 m
leállósáv szélessége: --
belső elválasztó sáv szélessége: 0,5 m
padka: 2,50 m
közműkiváltások:
— 20 kV légvezeték oszlop áthelyezés— 1 db,
— 20 kV földkábel kiváltás 550 m,
— hírközlési kábel kiváltás 260 m,
ivóvíz vezeték kiváltás 300 m,
gázvezeték védelem 120m
közvilágítás: 1900 m,
MOL - diagnosztikai vizsgálat,
120kV légvezeték keresztezése,.
strangerr Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9609
Az M43 9+700-nál valóban a semmiben ér véget. Nyilván azért, mert itt van az UVATERV-es és az Utiberes szakasz határa. Feltételezem, hogy 2009 végéig forgalombahelyezni a 47-ig fogják (illetve akarják...)

Előzmény: Törölt nick (9603)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9608
Szerintem ellenőrzési szempontok nem indokolják (M3 Gödöllő után) a felhajtók zárva tartását, nem is kellene sokat rákölteni, hogy biztonságosan használható legyen és a zembereknek is jobb lenne.
Előzmény: radio100jozsi (9597)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9607
Itt van még egy link:
http://www.gkm.gov.hu/feladataink/kozlekedes/kozutikozle/25_sebes.html

Azt írták, hogy elég sokat vizsgálódtak, mielőtt bevezették...
Nem értek hozzá, de :) én sokallom a 110-es táblák mennyiségét, szerintem a 100-asok megfelelőbbek lettek volna. A hosszú egyenesekben persze a 110 is jó.
A 8-as úton a fehérvári nyugati elkerülőn és utána Várpalotáig nem olyan jó a vonalvezetés, hogy 110-re felvigyék, ennyi erővel Szentendre felé is át lehetne táblázni a 11-es utat 110-re...

Előzmény: esparzsolti (9604)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9606
Ez a nem semmi...
és ahogy nézem a hiányzó 1 km-re nincs is korábbi határidő a másik kiírásban, így - ha mindkét szerződést betartják - 9 hónapon át 1 km híján nem éri el az M43 a 47-est, úgy hogy látszólag ezt semmi nem indokolja...
Előzmény: Törölt nick (9603)
mestska Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9605

mert nem tudtam a választ....

Előzmény: Törölt nick (9601)
esparzsolti Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9604

Sziasztok!

 

A minisztérium felemelte a sebességhatárt egyes útszakaszokon.

Mit szóltok ehhez??

 

http://web.kozut.hu/index.php?id=9319

http://web.kozut.hu/fileadmin/kozut/hir_mellekletek/2008_03/emelt_seb_20080310.jpg

 

Zs

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9603

banyek, most nézem, hogy a 9+700 nem ér el a 47esig, csak lóg a semmiben a vasút és a 47es között...

 

ennek mi értelme vagyon?

 

Előzmény: strangerr (9593)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9602

van közműkiváltás rendesen...

jó hosszú ez a tiszahíd is, a dunán is ritka az ilyen hosszú, jó szélesre van hagyva a hullámtér...

 

a gugli frissítette a térképét: mostmár rajtvan az 502es (szeged elkerülő) II.es üteme is.

érdekes, hogy a 43ast meg visszaminősítették főúttá...

 

Előzmény: strangerr (9594)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9601
a tangenziale-ra nem mondtál semmit... (9584)
Előzmény: mestska (9599)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9600

ja, láttam a guglin, de ez mennyiben segít a szerkezetválasztás okának kiderítésében?

 

mindenesetre a structurae szuszpenziósnak sorolja be... :-)

 

a kép alapján ránézésre szerintem túl nagy a fesztáv, hogy a hídpálya rácsos tartóként megálljon...

(vagy ha meg is áll, igencsak 1 közelében lenne a biztonsági faktor... :-)

Előzmény: mestska (9599)
mestska Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9599

hát ebben a hídban az volt a vicces, hogy szerintem ez egy ál-függőhíd :) Egy dísz-híd :)

 

Erről van szó:

 

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=vicenza&ie=UTF8&ll=45.547345,11.551609&spn=0.001788,0.005241&t=h&z=18

Előzmény: Törölt nick (9590)
Aladár46 Creative Commons License 2008.03.10 0 0 9598
Köszi az infókat!

"Tisza-híd (m) - 662" és "Szerződéskötés tervezett időpontja: 30/05/2008" és "befejezés: 31.8.2010."
Van rá 27 hónapjuk. Nem rossz! :)))
Előzmény: strangerr (9594)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.03.10 0 0 9597

Ez a csp Gödöllő után működött, méghozzá az M3-as kapusításáig. Addig Aszód felől lehetett Pest felé felhajtani a pályára a régi 3-asról, illetve Gödöllő felől lehetett felhajtani a régi 3-asról Hatvan felé az M3-ra. Persze a 3-as útnál lehetett a másik irányból is rákanyarodni a felhajtókra (nem feltétlenűl szabályosan). Itt lehajtó nem volt. a Csp pont a vasúti mellett van.

Aztán mikor kapus lett az M3-as, akkor ahogy írtad keritéssel lezárták az M3-nál a csp-t. Ezzel így nem lett az M5-ös Inárcsi ingyenes csp megoldás, pedig lehetett volna akár.

Előzmény: _roadrunner_ (9570)
strangerr Creative Commons License 2008.03.10 0 0 9596
És a Makó keleti elkerülő

Vállalkozási szerződés 43. sz. főúti lekötése Makó térségében, valamint a csatlakozó építmények kivitelezési
munkáinak elvégzésére.

Teljes mennyiség:
Kiépítés jellege - Makó keleti elkerülő főúti kiépítéssel.
Hossz (km) - 4,5 km újépítésű főút, mintegy 3 km főút átépítés, korszerűsítés.
Csomópontok száma (szintbeli) (db) - 5.
Műtárgyak száma (db) - 1
Keresztező közművek (db)
szénhidrogén vezeték - 15 db
ebből termékszállító - 4 db
elektromos vezeték - 7
Ebből 1000 V feletti - 4.
Hírközlési vezeték - 5000m 12db.
víz, csatorna - 4 db
Földmunka (ezer m3)
az egyéb utakon
töltés - 110
bevágás - 10
Útburkolat (ezer m2)
az egyéb utakon - 220
Környezetvédelmi építmények
zajárnyékoló fal (km) - 0,1.
strangerr Creative Commons License 2008.03.10 0 0 9595
III. szakasz

Vállalkozási szerződés az M 43 autópálya 18+400 - 34+600 km sz. közötti szakasz, valamint a csatlakozó
építmények kivitelezési munkáinak elvégzésére.

Teljes mennyiség:
Főbb műszaki paraméterei:
Kiépítés jellege: 2x2 forgalmi sávos autópálya.
Hossza: 16,2 km (18+400 - 34+600 km sz. között)
Csomópontok száma (db) - 3
Műtárgyak száma (db) - 11
Keresztező közművek (db)
elektromos vezeték - 9 (MOL vezeték nélkül)
ebből 1000 V feletti - 6 (MOL vezeték nélkül)
hírközlési vezeték - 2
üzemi hírközlő hálózat végig
Kábelárokásás, min. 1,0 m mélyen (ezer m) - 17
Védőcső HDPE 50 mm (földmunka nélkül) (ezer m) - 167.25.
Védőcső UNI 110 (ezer m) - 0.15
Védőcső KPE 110 (ezer m) - 0.3
Védőcső KPE 250 (ezer m) - 1.12
Kábelkötő akna (N1) (db) - 54
Kábelkötő akna (N2) (db) - 1
KPE védőcső elhelyezése irányított fúrással (ezer m) - 0.28.
víz, csatorna
Védőcső NA 300 (ezer m) - 0.12
Földmunka (ezer m3) -
a gyorsforgalmi úton -
töltés - 1200
bevágás - 40
az egyéb utakon
töltés - 510
bevágás - 11
Útburkolat (ezer m2)
a gyorsforgalmi úton - 400
az egyéb utakon - 50
Keresztező és elbontandó MOL létesítmények (db) - 3.
Ebből földgázszállító vezeték - 1.
Ebből gázelosztó vezeték - 1.
Kábel (hírközlő, műszer és katód) - 1.
strangerr Creative Commons License 2008.03.10 0 0 9594
II. szakasz:

Vállalkozási szerződés az M 43 autópálya 9+700- 18+400 km sz. közötti szakasz, valamint a csatlakozó
építmények kivitelezési munkáinak elvégzésére.

Teljes mennyiség:
Főbb műszaki paraméterei:
Kiépítés jellege: 2x2 forgalmi sávos autópálya.
Hossza: 8,72 km (9+700 - 18+400 km sz. között)
Csomópontok száma (db) - 1
Műtárgyak száma (db) - 8
Tisza-híd (m) - 662
Tisza partvédelem (km) - 2
Keresztező közművek (db)
elektromos vezeték - 6 (MOL vezeték nélkül)
hírközlési vezeték - 7
üzemi hírközlő hálózat teljes hosszban
Kábelárokásás, min. 1,0 m mélyen (ezer m) - 8.5
Védőcső HDPE 50 mm (földmunka nélkül) (ezer m) - 83.
Védőcső UNI 110 (ezer m) - 0.12
Védőcső KPE 110 (ezer m) - 0.18
Védőcső KPE 250 (ezer m) - 0.5
Kábelkötő akna (N1) (db) - 32
Védőcső DN 450 KD extra (ezer m) - 0.15.
Védőcső DN 600 KD extra (ezer m) - 0.15.
Termálvíz (ezer m) - 0.38
Földmunka (ezer m3)
a gyorsforgalmi úton
töltés - 550
bevágás - 55
az egyéb utakon
töltés - 200
bevágás - 12
Útburkolat (ezer m2)
a gyorsforgalmi úton - 200
az egyéb utakon - 70
Környezetvédelmi építmények - -
zajárnyékoló fal (km) - 1
Keresztező és elbontandó MOL létesítmények (db) - 192.
Ebből földgázszállító vezeték - 1.
Ebből bányászati olaj, gáz, segédgáz, víznyomó, stb. - 163.
elektromos vezeték 20 kV - 8
Kábel (hírközlő, műszer és katód) - 10.
anódágy - 2
ivóvízvíz vezeték - 2
Ebből vízkút - 1 db bontandó, 2 db létesítendő.
Ebből bányászati gyűjtőtálca - 1.
Ebből vízvezetéki csomópont - 4.
strangerr Creative Commons License 2008.03.10 0 0 9593
Ami az M43-at illeti:
I. szakasz
Vállalkozási szerződés az M 43 autópálya 3+000- 9+7000 km sz. közötti szakasz, valamint a csatlakozó
építmények kivitelezési munkáinak elvégzésére.
Teljes mennyiség:
Főbb műszaki paraméterei:
Kiépítés jellege: 2x2 forgalmi sávos autópálya.
Hossza: 6,7 km (3+000 - 9+700 km sz. között)
Csomópontok száma (db) - 2 db
Műtárgyak száma (db) - 5db híd (6175 m2)
Keresztező közművek (db) - 28 db
szénhidrogén vezeték - 6
ebből termékszállító - 3 db
elektromos vezeték - 10 db
Ebből 1000 V feletti - 10 db.
hírközlési vezeték - 9 db
üzemi hírközlő hálózat - Teljes hosszban
víz, csatorna - 3 db
Földmunka (ezer m3) - 1003 e m3.
a gyorsforgalmi úton - 778 e m3
töltés - 768 e m3
bevágás - 9,6 e m3
az egyéb utakon - 226 e m3
töltés - 215 e m3
bevágás - 11 e m3
Útburkolat (ezer m2) - 212 e m3
a gyorsforgalmi úton - 191 e m3
az egyéb utakon - 21 e m3.
strangerr Creative Commons License 2008.03.10 0 0 9592
Ez is megjelent:

61. sz. főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolatmegerősítése, fejlesztése (I. ütem)
1. részajánlat: 61. sz. főút 97+166-111+800 km sz. közötti szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése,
fejlesztése
2. részajánlat: 61. sz. főút 128+292-138+300 km sz. közötti szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése,
fejlesztése
61. sz. főút fenti szakaszain 11,5 t-s tengelyterhelésre útburkolat-erősítés megvalósítása a burkolat
szélesítésével, csomópontok korszerűsítésével, kiépítésével, valamint a szükséges közműkiváltási feladatokkal.
Burkolatmegerősítés hossza: 24,642 km.
strangerr Creative Commons License 2008.03.10 0 0 9591
a TED-en

http://ted.europa.eu/Exec?DataFlow=ShowPage.dfl&Template=TED/N_one_result_detail_curr.htm&docnumber=64830-2008&docId=64830-2008&StatLang=HU


Ha nem müködik a link, akkor http://ted.europa.eu/ , ott meg a HU és a bővített keresésben keress rá a Nemzeti Infrasturktúrára:)
Előzmény: Aladár46 (9588)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.10 0 0 9590

persze, ha amolyan inka kötél-függőhidat építenek... :-)

(vagy milyen szerkezetre gondolsz?)

 

ha a fát kihagyjuk a számításból és az öntöttvasat vesszük alapanyagul, akkor ez a legkedvezőbb...

 

szerkezeti alternatíva még a rácsostartó, ill. az ívhíd, de azokhoz több anyag kellene...

ill. az ívhíd változat készülhetett volna még kőből...

(acél meg akkor még (gondolom) nem volt...)

Előzmény: mestska (9589)
mestska Creative Commons License 2008.03.10 0 0 9589
ezt hogy érted? Szerintem ezt a hidat jóval kevesebb anyagból meg lehetett volna csinálni.
Előzmény: Törölt nick (9583)
Aladár46 Creative Commons License 2008.03.10 0 0 9588
"Megjelent az M43 építés közbeszerzése"

Ezt hol találtad?
Linket kérünk! :)
Előzmény: strangerr (9585)
strangerr Creative Commons License 2008.03.10 0 0 9587
Az igen valószínű, de addig nem csúszhat amíg el nem indul... És utóbbi is nagy eredmény:)
Előzmény: Törölt nick (9586)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!