A 110 km/h-ás tempók a 2x2 sávos középen korláttal elválasztott, szintbeni csp nélküli utakon teljesen indokolt volt már. Ezen utak a jövőben ha egybe lesznek fűzve, amúgy is autóutak lesznek.
Ilyen a 4-es út 3 helyen már meglévő 2x2 sávos szakasz (Ceglédbercel, Cegléd-Abony, Szapárfalunál).
Egyedül nekem a 3-as út új Novajidrány-SK határ közötti szakaszán fúrcsa a 110 km/h-ás tempó, mert ez egy normál 2x1 sávos út, és van rajta szintbeni csp nem is egy.
A 100 km/h-ás tempó pedig szintén több helyen indokolt volt, maradva a környékemen a 405-ös úton szerintem kellett is már ez a tempó, mert az út állapota, vonalvezetése, a csp-k jól beláthatósága nem indokollta a csak 90-es tempó engedélyezését.
Jól látom a motorways-exitlists.com oldalon, hogy az M30-as miskolci elkerülőn sebeséget emeltek? Eddig Miksolc déli elkerülőtől csak főút volt az M30-as, a maga 90 km/h-val, a lista szerint viszont most már 110-es lett, és a végén a Sajó hídnál lett 80-as csak.
A 8-as úton a fehérvári nyugati elkerülőn és utána Várpalotáig nem olyan jó a vonalvezetés, hogy 110-re felvigyék, ennyi erővel Szentendre felé is át lehetne táblázni a 11-es utat 110-re...
Ugyan nem járok igazán egyik felé sem, de :) ..
Nekem több hónapnyi M5-ön járás után az M3-as már-már túl kanyargósnak tûnt a 130-hoz, (az M1-es meg túl hullámosnak); tehát nem feltétlen rossz, hogy ezt "vizsgálódással" döntötték el, remélhetõleg tényleg...
És tényleg jó lenne, ha az úthibák=60 táblák is megszûnnének, amikor pár szakasz kivételével a többség akár ugyanúgy 100 felett repeszt, mint bárhol máshol.
Vállalkozási szerződés 4. sz. főút Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszai 11,5 tonnás burkolat megerősítés kivitelezési, valamint hídfelújítási munkáinak kivitelezésére.
11,5 tonnás burkolat - megerősítés kivitelezése a 4. sz. főút 255+600 - 257+000 km szelvény, 260+100 - 265+560 km szelvény, 314+300 - 319+250 km szelvény, 319+800 - 323+400 km szelvény és a 341+620 - 341+950 km szelvények (Záhonyi Tisza ártéri és határhidak) közötti szakaszain, valamint hídfelújítási munkák, kiegészítő tervezési feladatok elvégzése az ajánlatkérési dokumentációban foglaltak szerint. 255+600 - 257+000 km szelvények közötti szakasz: Újfehértó külterülete. Burkolatépítés: 1.292 m3 260+100 - 265+560 km szelvények közötti szakasz: Újfehértó - Nyíregyháza közötti külterület, mely tartalmazza a császárszállási Oláhréti - csatorna híd felújítását (263+281 km szelvény). Burkolatépítés: 5.880 m3, pályalemez felület: 68 m2 314+300 - 319+250 km szelvények közötti Ajak - Kisvárda külterületi szakasz, tartalmazza a Kisvárdai Belfő - csatorna - híd (319+176 km szelvény) és az Ajaki Nyíregyháza - Záhony vasút fölötti híd (313+619 km szelvény) felújítását. Burkolatépítés: 4.395 m3, pályalemez felület: 77 m2, illetve 560 m2 kopóréteg építés. 319+800 - 323+400 km szelvények közötti szakasz: Kisvárda - Fényeslitke külterülete, tartalmazza a 2. sz. Belfő - csatorna híd felújítását (320+031 km szelvény). Burkolatépítés: 2.420 m3, pályalemez felület: 140 m2 341+620 - 341+950 km. szelvények közötti Záhonyi Tisza ártéri és határhidak felújítása Burkolatépítés: 90 m3 , pályalemezek felület: 2.900 m2.
86.sz. főút 77+800-79+000 km közti szakaszán 11,5 tonnás burkolaterősítés, négynyomúsítás.
Az eredetileg 2x1 forgalmi sávos 86. sz. főút 2x2 forgalmi sávra történő szélesítése és burkolaterősítése a 77+573-79+013 km sz-ek között valósul meg. A szakasz hossza: 1440 m a 86. sz. főúton. A feladat része a Csaba utca új nyomvonalon történő csatlakoztatása a 86. sz. főúthoz (380 m). A csatlakozó utak hossza összesen 630 m. Épül egy körforgalmi, továbbá egy jobbra és balra kanyarodó sávokkal kialakított csomópont. Párhuzamos szervizút: 260 m, kerékpárút: 730 m. keresztszelvény kialakítása a 86. sz. főúton (2x2 forgalmi sáv) koronaszélesség: 19,50 m forgalmi sáv/útpálya szélessége: 3,50/15,00 m leállósáv szélessége: -- belső elválasztó sáv szélessége: 0,5 m padka: 2,50 m közműkiváltások: 20 kV légvezeték oszlop áthelyezés 1 db, 20 kV földkábel kiváltás 550 m, hírközlési kábel kiváltás 260 m, ivóvíz vezeték kiváltás 300 m, gázvezeték védelem 120m közvilágítás: 1900 m, MOL - diagnosztikai vizsgálat, 120kV légvezeték keresztezése,.
Az M43 9+700-nál valóban a semmiben ér véget. Nyilván azért, mert itt van az UVATERV-es és az Utiberes szakasz határa. Feltételezem, hogy 2009 végéig forgalombahelyezni a 47-ig fogják (illetve akarják...)
Szerintem ellenőrzési szempontok nem indokolják (M3 Gödöllő után) a felhajtók zárva tartását, nem is kellene sokat rákölteni, hogy biztonságosan használható legyen és a zembereknek is jobb lenne.
Itt van még egy link: http://www.gkm.gov.hu/feladataink/kozlekedes/kozutikozle/25_sebes.html
Azt írták, hogy elég sokat vizsgálódtak, mielőtt bevezették... Nem értek hozzá, de :) én sokallom a 110-es táblák mennyiségét, szerintem a 100-asok megfelelőbbek lettek volna. A hosszú egyenesekben persze a 110 is jó. A 8-as úton a fehérvári nyugati elkerülőn és utána Várpalotáig nem olyan jó a vonalvezetés, hogy 110-re felvigyék, ennyi erővel Szentendre felé is át lehetne táblázni a 11-es utat 110-re...
Ez a nem semmi... és ahogy nézem a hiányzó 1 km-re nincs is korábbi határidő a másik kiírásban, így - ha mindkét szerződést betartják - 9 hónapon át 1 km híján nem éri el az M43 a 47-est, úgy hogy látszólag ezt semmi nem indokolja...
Ez a csp Gödöllő után működött, méghozzá az M3-as kapusításáig. Addig Aszód felől lehetett Pest felé felhajtani a pályára a régi 3-asról, illetve Gödöllő felől lehetett felhajtani a régi 3-asról Hatvan felé az M3-ra. Persze a 3-as útnál lehetett a másik irányból is rákanyarodni a felhajtókra (nem feltétlenűl szabályosan). Itt lehajtó nem volt. a Csp pont a vasúti mellett van.
Aztán mikor kapus lett az M3-as, akkor ahogy írtad keritéssel lezárták az M3-nál a csp-t. Ezzel így nem lett az M5-ös Inárcsi ingyenes csp megoldás, pedig lehetett volna akár.
Vállalkozási szerződés 43. sz. főúti lekötése Makó térségében, valamint a csatlakozó építmények kivitelezési munkáinak elvégzésére.
Teljes mennyiség: Kiépítés jellege - Makó keleti elkerülő főúti kiépítéssel. Hossz (km) - 4,5 km újépítésű főút, mintegy 3 km főút átépítés, korszerűsítés. Csomópontok száma (szintbeli) (db) - 5. Műtárgyak száma (db) - 1 Keresztező közművek (db) szénhidrogén vezeték - 15 db ebből termékszállító - 4 db elektromos vezeték - 7 Ebből 1000 V feletti - 4. Hírközlési vezeték - 5000m 12db. víz, csatorna - 4 db Földmunka (ezer m3) az egyéb utakon töltés - 110 bevágás - 10 Útburkolat (ezer m2) az egyéb utakon - 220 Környezetvédelmi építmények zajárnyékoló fal (km) - 0,1.
Vállalkozási szerződés az M 43 autópálya 18+400 - 34+600 km sz. közötti szakasz, valamint a csatlakozó építmények kivitelezési munkáinak elvégzésére.
Teljes mennyiség: Főbb műszaki paraméterei: Kiépítés jellege: 2x2 forgalmi sávos autópálya. Hossza: 16,2 km (18+400 - 34+600 km sz. között) Csomópontok száma (db) - 3 Műtárgyak száma (db) - 11 Keresztező közművek (db) elektromos vezeték - 9 (MOL vezeték nélkül) ebből 1000 V feletti - 6 (MOL vezeték nélkül) hírközlési vezeték - 2 üzemi hírközlő hálózat végig Kábelárokásás, min. 1,0 m mélyen (ezer m) - 17 Védőcső HDPE 50 mm (földmunka nélkül) (ezer m) - 167.25. Védőcső UNI 110 (ezer m) - 0.15 Védőcső KPE 110 (ezer m) - 0.3 Védőcső KPE 250 (ezer m) - 1.12 Kábelkötő akna (N1) (db) - 54 Kábelkötő akna (N2) (db) - 1 KPE védőcső elhelyezése irányított fúrással (ezer m) - 0.28. víz, csatorna Védőcső NA 300 (ezer m) - 0.12 Földmunka (ezer m3) - a gyorsforgalmi úton - töltés - 1200 bevágás - 40 az egyéb utakon töltés - 510 bevágás - 11 Útburkolat (ezer m2) a gyorsforgalmi úton - 400 az egyéb utakon - 50 Keresztező és elbontandó MOL létesítmények (db) - 3. Ebből földgázszállító vezeték - 1. Ebből gázelosztó vezeték - 1. Kábel (hírközlő, műszer és katód) - 1.
Ami az M43-at illeti: I. szakasz Vállalkozási szerződés az M 43 autópálya 3+000- 9+7000 km sz. közötti szakasz, valamint a csatlakozó építmények kivitelezési munkáinak elvégzésére. Teljes mennyiség: Főbb műszaki paraméterei: Kiépítés jellege: 2x2 forgalmi sávos autópálya. Hossza: 6,7 km (3+000 - 9+700 km sz. között) Csomópontok száma (db) - 2 db Műtárgyak száma (db) - 5db híd (6175 m2) Keresztező közművek (db) - 28 db szénhidrogén vezeték - 6 ebből termékszállító - 3 db elektromos vezeték - 10 db Ebből 1000 V feletti - 10 db. hírközlési vezeték - 9 db üzemi hírközlő hálózat - Teljes hosszban víz, csatorna - 3 db Földmunka (ezer m3) - 1003 e m3. a gyorsforgalmi úton - 778 e m3 töltés - 768 e m3 bevágás - 9,6 e m3 az egyéb utakon - 226 e m3 töltés - 215 e m3 bevágás - 11 e m3 Útburkolat (ezer m2) - 212 e m3 a gyorsforgalmi úton - 191 e m3 az egyéb utakon - 21 e m3.
61. sz. főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolatmegerősítése, fejlesztése (I. ütem) 1. részajánlat: 61. sz. főút 97+166-111+800 km sz. közötti szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése, fejlesztése 2. részajánlat: 61. sz. főút 128+292-138+300 km sz. közötti szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése, fejlesztése 61. sz. főút fenti szakaszain 11,5 t-s tengelyterhelésre útburkolat-erősítés megvalósítása a burkolat szélesítésével, csomópontok korszerűsítésével, kiépítésével, valamint a szükséges közműkiváltási feladatokkal. Burkolatmegerősítés hossza: 24,642 km.