Mondjuk alapvetően amennyit én használom a kocsimat, a 80 literes tank szerintem 1 hónapra elég...ez is egy érdekes aspektus, de majd megfigyelem hogy mikor/mennyit tankolok a mostaniba...mindenesetre ezi is egy hasznos info volt. Ez még lehet perdöntő... :)
és persze a 2002-es motor biztos, hogy jobb mint az én 94-esem... szóval ha nekem kijön a 9, akkor neked kijöhet 8 környéke... (amúgy megnéztem újra a gyári adatot és ott 7,6-8,2 közé teszik az országúti max. 90km/h fogyasztását.)
Így van - végül is én is egy benzinest cseréltem le a diesel frontérára... és nem bántam meg.
A benzinesem is 10-et evett és kb. ez is... De ugye a benzinesnek nálam csak 55 literes tank volt... ezen 80 litere felett van. Igy most megnézem, hogy hol tankolok és összeségében sokkal jobban járok (főleg úgy, hogy az opelt tényleg ki lehet hozni 9 körül...) és mivel gyakran járok erdélybe - igy figyelek rá, hogy közel üres tankkal menjek és telivel jöjjön... ilyen kor literenként akár 80ft-t is megsprolok, ami 80 litere esetén már igen súlyos!
De ha csak itthon a legolcsobb helyen tankolok mondjuk 70 litert akkor is legalabb 30 Ft-t sporolok a benzinhez képest literenként, ami ugye 2100 Ft... és akkor még nem számoltam a kicsit kisebb fogyasztásról. ;)
abból indultam ki hogy egy ismerősömnek opel signumja volt nemrég ugyanezzel a motorral és neki pl nem volt ekkora a fogyasztása, pedig az is egy súlyos darab. Bár annak kisebb a légellenállása. Végülis még igy is van 20ft/liter különbség :)
ha nem új autóban gondolkodsz, akkor az a 7-8 literes fogyasztás szerintem mese.
Ha megnézed a GYÁRI adatokat - amik alapba tetszetősen alacsonyak szoktak lenni, akkor még ott is 8,6-11 liter között határozzák meg...
Igaz, hogy nekem 2,3-as tdi van - de szinte soha nem megyek vele 110 felett és igy eszik olyan 9 körül... Ami jól hangzik.
De ezt a képet illik még azzal korrigálni, hogy a kilométerórám viszont igen tekintélyesen csal - a gps-hez képet minimum 15%-al mutat többet. Tehát a 110 az igazából csak olyan 98 környéke... és a megtett 100 km is csak olyan 95 környéke...
Na, de nebonyolítsam... szóval a 9 literre elvileg még a 15 %-ot rá lehet tenni és máris 10 liter körül fogyasztok... ;)
Egy közel kéttonnás autó nem fog marhakeveset fogyasztani - vagy ha igen, akkor az a tréler eszik sokat, amelyik szállítja. ;))
A segÍtségeteket szeretném kérni mivel mostanában szeretnék egy 2002es évjáratú 2.2 dti ötajtós fronterát venni. Nem kemény terepezésre venném, viszont snowboard meg mountanbike túrákat tervezek vele, amihez azért kell a terepjáró képeség is. Korábban már volt terepjáróm (Toyota 4Runner 3.0 V6, manuális, de az teljesen már dimenzió motorikus szempontból).
Tudnátok nekem tanácsokat adni hogy mik azok a részek amiket mindenképp érdemes tüzetesebben átvizsgálni mielőtt kifizetek érte egy számomra komolyabb összeget?
Ami igazából számomra lényeges hogy a mostani 10 literes benzin fogyasztásomat moderálni szeretném. Olvasgattam hogy ez a dti motor 7-8 liter környékén használható. nem vagyok egy rohanós tÍpus, Budapesten sem használom csak ha nagyon muszály, szóval inkább vidékies használatra tervezem. Ez a fogysztási adat mennyire valós?
Minden olyan információt megköszönök ami segÍt a döntésben, legyen az fenntartási költség vagy bármi.
Ismét egy érdekes dologgal találkoztam az autón, és nem tudom mire vélni. Hidegen induláskor a motor egyenletesen szépen jár de ha gázt szeretnék neki adni akkor nem akar kipörögni az autó. Menet közben szintén ugyan ez a szitu nehezen vagy inkább megtorpan és nagy kínok között de el kezd húzni. Ha kicsit melegszik a motor akkor ez a probléma megszűnik. Mondjuk akkor sem kapkod de kipörög. Mintha valami visszafogná a motort. Valakinek hasonló tapasztalata?
5 centis emelőszettet lehet kapni vmelyik weblapon. Ha ennél nagyobbat akarsz, nem biztos hogy a kardánok átérik a nagyobb távolságot. Ha csak hátul emeled meg, kb 5 centit lehet emelni elöl a torziós rugókkal (zsblans autója ilyen volt? sajnos közben átnyergelt pajerora). Hátul meg lehet emelni a kengyelek átfordításával is. Ha csak a kasznit emeled, a differenciál épp olyan alacsonyan marad, azt csak nagyobb gumikkal tudod megemelni (viszont a lejtő tetején kevésbé fekszik fel). Emelés nélkül is elfér a 31-es gumi, a 32-es is, csak annak elöl útban lesz a spoiler forduláskor.
Végül még az is lehet, hogy elég ha a kasznit megemeljük, 5 ajtós a verda és hosszú a terepre amelyiken használjuk. Ha a laprugót egy kicsit megerősítjük lehet, hogy segít megemelni a kasznit. De még az eleje így is kérdéses.
nekem új hűtőt tettek be (36e) és haveri áron (17e)... De elvileg egy ügyes ember magának is be tudja szedni, csak le kell bontani a műszerfalt - én nem mertem elkezdeni, szerencsére a szomszéd karosszériás - ketten csinálták minimum 2 óráig.
Amúgy a régi radiátoromat megtartottam - elképzelhető, hogy javítható, bár senki nem javasolta, mindenki az új mellé tette a voksát. Bontottat láttam valahol 20e körül.
Én még soha nem akadtam el a kocsival - valalahogyy bírja ez a gépezet a strapát... Amúgy az emelés igyis-úgyis kénytelen leszel majd gumiméretnőveléssel megtámogatni (az emelés nagyobbik részét a gumi fogja kitenni - az vázat csak azért emelik meg, hogy beférjen a nagyobb kerék)... és az soha nem olcsó.
Érdekes. hogy ha belső keringetésre állítjuk kevésbé párásodik!:-) Annyira párásodik, hogy ronggyal kell törölni folyamatosan! Meg kell nézni a fűtőradiátort, ha cserélni kell akkor ez kb mekkora ktg?
A híddal kapőcsolatban igazad van, csak mopst nekem úgy tűnik mintha az eleje magasabban lenne, de lehet, hogy csak érzéki csalódás!
a párásodás egyik leggyakoribb oka az szokott lenni - autótól függetlenül - hogy véletlen belős kiringetésre állítják a fűtésnél... olyankor minden kocsi párásodik.... Nézd meg és ha lehet tedd át külsőre.
Aztán az is előfordulhat, hogy neked is lukas a fűtőradiátord - olyan kor is párásodhat, hisze mindig jön az utánpótlás... persze ezt egy vájtorrú emberke hamar kiszimatolná, mert a fagyállónak elég jellegezetes szaga van...
Ha nagy a luk, akkor a fagyálló fogyása is jelzés lehet - de pl. nekem alig-alig fogyott valami... Havonta féldeci... Ellenben a fűtésem is gyenge volt.
A radiátor csere óta a fűtés tökéletes - párásodás előtte sem volt nagyon jellemző, most sem - tehát ez nagy valószínűséggel nem frontéra betegség.
A hátsó hidat biztos, hogy könnyedén meg fogod tudni emelni, mert ugye ott a diffeneciál mű... de ha az elejét úgy, hagyot, akkor mit érsz el vele?
Segítséget szeretnék kérni a nálam nagyobb Fronterás tapasztalatokkal bíró emberertől! Tavasszal vettünk egy 2,4 benzines Frontit vadászni. Télen jött elő vele olyan gond amit először "opel" betegségnke hittem, de az autó rettenetesen párásodik ás nincs az a ventillátor (ami szerintem elég gyenge) ami leszárítja, ezen felül nem igazán fűt rendesen az autó. A másik kérdésem, hogy lehet-e a hátsó hídon emelni, a Mátrában elég nehéz a terep és szükség lenne még egy 10 centire. Megoldható?
Utána jártam én is és tényleg cudar kicsik... Milyen típusúak azok a gumik Taki? Nekem Terepre kellene, keveset járunk vele közúton inkább sár hó meg ami csak létezik..Nekem is ilyen méretűek vannak fent csak az egyik a 4 ből az nem ugyan az a mintázatú.
Köszi szépen! Fel is vettem velük a kapcsolatot. Remélhetőleg tudnak hozni Olaszból. Ha esetleg közben eszedbe jutna még valami ne habozz, osztd meg lécci:-)
Én fejér megyében, Agárdon található bontoból szoktam rendelni hál égnek csak kisebb dolgokat de érdemes megkérdezned őket mert elég rugalmasak és az áraik is elfogadhatóak a tel számuk:06 30 224 8974! Ja Győrben is van 1bonto de a számukat nem tudom de a neten hirdetik magukat!
Kőszönöm a gumival kapcsolatos infokat,most zsír új Matador téli gumit használok megvagyok vele elégedve de nyáron és terepre nem igazán alkalmas ezért keresek olyat ami majd mindenre jó ! Köszi még egyszer!
1992 -es 2.3 -as TDI frontihoz kersesek komplett bontott hátsó hidat. Alapvetően a hídtest és a difi kell, így akár hiányosan is - féltengelyek és fékek nélkül is érdekel. Hálás lennék, ha valakinek lenne eladó, vagy tudna bontó címeket, ahol korrekt áron hozzáférhető.
Valami futózott gumik,egy olasz cég vívmánya. Basszus,valami offrodos oldalról rendeltem,Malatesta Kobra M/T M/S Nagyon jó vele a friss hóban hajtani,oda mégy,amerre szeretnél:-) Parkolni,viszont szinte nem is lehet,ha négy kerékben van:-) Csúszós,uton is,egész kezesen viselkedik. Mivel középen nincs szint külömbség a bütykök teteje között,igy egészen sík a futó felülete,ami meg is lepett,hogy aszfalton,100-as tempónál sem produkál nagy hangot. Am sajna elkerűlhetetlen az a cserélgetés. Kb 6-7 ezret raktam már beléjük,s az elsőknél,szépen látszik,hpogy kissé jobban kopnak a kűlső bütykök! Erre fel is hívta a gumis,még felszereléskor a figyelmemet,hogy majd illik ugy 5 ezrenként cserélgetni őket. Mivel kanyarban ,mindíg a kűlső peremét gyűri maga alá a kerék,igy ez van. Ja,és valami akcioba futottam bele,mert 48 ezer helyett,23-ért hozták ki darabját. Üdv:Luki!
Üdv mindenkinek Nekem most 265/70x r 16-os gumik vannak fent:-) És nagyon szeretem őket bár most használaton kivűl van a járgány,mert a jobb oldali kézifék be van ragadva cseréltetnem kell a kábeleket meg a fékdobban a betéteket:-(
Csatlakozom az előttem szólóhoz szerintem is eléggé kicsi 195/65 r15! Bár attól függ, hogy mire szeretnéd használni:terepen nem ajánlatos peres gumit használni, mivel ezzel úgymond leülteted a hasmagasságot.
Ha viszont városban vagy országúton fogod használni akkor jó mert kevesebb lesz a fogyasztásod!