Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9719

>Mindig az utolsoval kell foglalkozni (egyesevel vannak, nem?), mi ebben a bonyolult?

Idehaza tényleg semmi gond nincs, de eszembe jutottak a német autópályák, ahol kint van egy általános 120, egy 100 (22-6), meg egy 80 (12t), aztán sakkozd ki, hogy akkor most mi van :-) Ráadásul a kiegészítő táblák jó apró betűvel írva, nehogy el lehessen olvasni.

Előzmény: ghosty9 (9712)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9718

Ilyen városi utakat sehol nem építenek gyorsan.

 

athénban elég gyorsan megépült az attiki odos....

pedig azt durván betúrták a városba...

(igaz ott a zolimpia volt egy mindent űberelő össznemzeti érdek...)

 

 

amúgy nem értem, hogy az építést akadályozó "előre" pereskedés miért jobb, mint az utólag pereskedés?

 

(mármint azon kívül, hogy így nagyobb a zsarolási potenciálja a zingatlantulajnak a beruházóval szemben...)

 

a bíróság független (muhaha), előleg is - utólag is a jogos összeget ítéli meg...

 

 

(a horvátoknál bizonyára fontos szempont a nemzetbiztonság is, de azért nemkevésbé fontos a turizmus, és a régi álom zagreb-split összekötésére, amire a szerbek nagy ívben xartak a jugókorszakban...)

Előzmény: BA123 (9711)
M43 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9717
-B1. hamán eus péz: az M6 ugyan mia faxé nem eus pézből épül, mikor az -eus folyosó???

Hát ezt én sem értem. De azt sem, hogy az M7 miért nem abból épült...

-a 40 meg szerintem túlzás, inkább a 20 a reális, de félpályán ez is lemegy -10re...

Féplályán több kilpométeres autópálya-alagútrendszert épiteni egy életveszélyes útvonalat eredményezne; emlékeztetlek az utóbbi 5-6 év nagy európai alagúttüzeire, meg hogy az Alpok 2*1-es, fizetős, drága alagútjaiban milyen készültség van - az M0 részeként ez gyakorlatilag kivitelezhetetlen, oda 2*2 kéne, különben minek. Egyébként az M0 nyugat az alsórakpartot nem tehermentesitené; Óbudáról Budafokra pl. a kutya füle sem kerülne ekkorát, és a rakparti forgalom zöme budapesten belüli.

A finaszirozás és a kiépités még ezek után sem világos számomra, honnan???
És hol vannak legalább a tervek?
Előzmény: Törölt nick (9704)
attus germanicus Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9716
A müncheni A99 északnyugati szakasza is vagy 20 év alatt valósult meg. És ezek olyan országok, ahol azért jobban haladnak a dolgok, mint nálunk.
Előzmény: M43 (9703)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9715

csak várd ki a végét...

laza 50-100 év és lesz ott akkora forgalom, hogy ihaj...

ilyen rövid időre meg felesleges lenne ideiglenes megoldásra pénz kidobni...

Előzmény: elemes2 (9709)
M43 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9714
-a helyhatósági, civil és setétzöld akadékoskodás lehetőségét az M0Ny-tól -függetlenül is korlátozni kellene, mert ami itt folyik az 1xűen szánalmas..

Ez így van, de sajna ez a valóság.

--a dunaújvárosi hidhoz autópályát varrva - ehhez még akár EU tám-ot is --lehetne kapni középtávon)


-ezt konkrétan erősen 2lem... :-)

Ez valószinübb mint gondolnád - az EU alapelve az országok közötti forgalom zökkenőmentessé tétele, a balkáni forgalom súlya egyre nő, Macedónia meg Szerbia pedig nem EU tag; gyakorlatilag EUs "setup"-ban csak Mo-on keresztül jöhet, ez pedig ha nem M0, akkor M4-M8; csak kicsit lobbizni kéne.
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9713
ja, télleg, a szomszédokról meg is feledkeztem... :-)
Előzmény: anteus (9706)
ghosty9 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9712
"A 3 becsatlakozó mellékútnál kiraktak 3*100m 70-es táblát"

Nagyon helyes.

Oszt lesz itt meg felhaborodas, mikor merni is nekilatnak. Gondolkodni, azt meg persze minek.

(Apropo, azt sejti barki is, hogy miert nem 110?)

"Olyan táblaerdőt csináltak, hogy azt az egyszerű autós már nem tudja értelmezni."

Mindig az utolsoval kell foglalkozni (egyesevel vannak, nem?), mi ebben a bonyolult? Ja, hogy kifogas. Az mas.
Előzmény: hotrod25 (9693)
BA123 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9711
Ilyen városi utakat sehol nem építenek gyorsan. De egyébként autópályákat sem, kivéve Horvátországot, de én ezt nem nevezném minden tekintetben jó példának.
Ausztriában már nagyon sok éve tervezik a Brno-i pályát, a Linz és a cseh határ köztit, marha drága is lesz, tele alagutakkal, fedett szakaszokkal.
Horvátországban az autópálya stratégiai kérdés, az ország védelme szempontjából kulcskérdés volt az építés. Emiatt közmegeggyezés született, nagyon gyorsan, és olcsón lehet építeni. Viszont egy csomó ember szív miatta. Itt ugyanis nincsenek előre perek, egyeztetések, stb., kijelölik a nyomvonalat, elveszik a földet, adnak valami kis lóvét, és ha nem tetszik lehet később pereskedni. Rengeteg magánérdeket sértenek vele, de mindenki tudja hogy enélkül nagyon sebezhető az ország. Szóval én nem lennék ingatlantulajdonos a horvát autópályák nyomvonalán, mert nagyívben tojnának az én érdekeimre. Egyébként ha nem lett volna háború, ott sem lenne így, mert ez a jogállam részbeni sárbatiprása...
Előzmény: Törölt nick (9705)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9710

hát azt pont a határon megy... batta egy ősi agglomerációs 6árváros, nemtudtad?? :-))

 

mellesleg korábban már írtam:

azt nem teljesen mi döntjük el hol megy a tranzit.

ez egy eus közlekedési folyosó, aminek az is a célja, hogy a jelentős nagyvárosok - mint böpö - "fel legyenek rá fűzve".

 

(hameg ez nemteccik, csak ki kell lépni a zúnijóból, és akkor akár le is zárhatjuk a határokat, aztán senki seki-sebe...)

Előzmény: Rooger Preed (9707)
elemes2 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9709
Azt mondták azért kellett így megépíteni, mert túl sűrűn követik egymást a csompontok és ilyenkor előírás a gyűjtő-elosztó pályák kialakítása.

nagyon nagy tranzitforgalom kell ahhoz, hogy ez a kivitelezés indokolt legyen.
Előzmény: _roadrunner_ (9691)
BA123 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9708
Terv ugyan még valóban nincs az új budapesti hídra, de én nem lepődnék meg, azon ha ez Budapesti viszonylatban rekord gyorsasággal felépülne. A csepeli spanyol és izraeli beruházók számára ez a híd szinte létkérdést, biztos vagyok benne hogy ők nagyon lobbiznak a háttérben. Csak az a gond hogy ők a Galvani utcait szeretnék a főváros pedig (teljesen jogosan) az Albertfalvait. Ráadásul a hidak és a kapcsolódó úthálózat költségében is jelentős különbségek vannak. A Galvani utcaihoz jóval kevesebb utat kellene építeni, így talán kijönne 30 milliárd körül, de az Albertfalvai csak akkor működne jól, ha Budaörstől az Üllőiig kiépülne a csatlakozó úthálózat is. Ez szerintem erősen konvergál a 100 milliárd felé, különösen hogy a budafoki részen alagutat is kell építeni. Ennek ellenére szerintem legkésőbb 2015-re lesz új híd Budapesten.
Előzmény: _roadrunner_ (9701)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9707
Téves megállapítás. A tranzitnak nem Budapest agglomerációjában kell menni, hanem annak a határán. Bármennyivel is olcsóbb lenne az M100.
Előzmény: Törölt nick (9699)
anteus Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9706
...meg Horvátországban. Ott az autópályaprogram elindítása előtt változtatták meg a kisajátítási szabályokat...
Előzmény: Törölt nick (9705)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9705

a helyhatósági, civil és setétzöld akadékoskodás lehetőségét az M0Ny-tól függetlenül is korlátozni kellene, mert ami itt folyik az 1xűen szánalmas...

 

szét kell nézni európában, hogy milyen a törvényi szabályozás ott, ahol tempósan építkeznek (spanyolo, görögo), és simán átvenni.

mégcsak a spanyolviaszt sem kell feltalálni...

 

 

a dunaújvárosi hidhoz autópályát varrva - ehhez még akár EU tám-ot is lehetne kapni középtávon)

 

ezt konkrétan erősen 2lem... :-)

 

Előzmény: M43 (9703)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9704

A. PPP-ből akármennyi belefér a költségvetésbe, hisz azt nem most kell perkálni,  hanem csak a következő 30-40 évben kell részletekben fizetni...

 

(ráadásul a zállamadósságba sem számít bele, így még ez sem korlátoz...

végülis alapvetően erre találták ki...)

 

B1. hamán eus péz: az M6 ugyan mia faxé nem eus pézből épül, mikor az eus folyosó???

 

B2. az eu nem csak eus folyosóra ad pénz, bár kétségtelen, hogy elsősorban azt preferálja...

 

C. ha minden kötél szakad, akár saját zsebre is fúrogathat állambácsi...

ha a rakpart gyorsforgalmisítás le van tiltva, akkor jöhet az M0Ny.

(mindenütt nem lehet cokit mondani az autósnak, az elég genya dolog...)

 

(a 40 meg szerintem túlzás, inkább a 20 a reális, de félpályán ez is lemegy 10re...

mellesleg szerintem nem lenne ott olyan vészesen nagy a forgalom, de azért elég nagy ahhoz, hogy ez a rakpartokon, az alkotáson, és a hungárián számottevő forgalomcsökkenést eredményezzen...)

Előzmény: M43 (9702)
M43 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9703
Ami Prágában, Párizsban, Bostonban stb. 20 év, az gondolod hogy nálunk hat? Na ez Diznilend, gondoljunk csak az M0 északi híd több mint tíz éves előkészitésére, és ez pite az M0 nyugathoz képest. És akkor még nem is beszéltünk a Levegő Munkacsoport elmebajt közelítő aktivitásáról (plusz 3-5 év).

A valóságban a végtelenségig húzódó átadásig szépen araszolgathatnánk az M0D 2*3 sávján.

Ezért az M0 nyugatra nem alapoznám Bp közlekedési gondjainak rövid-középtávú megoldását.

Az igazság az, hogy BÁRMI javitana a főváros általunk ismerten kataszrófális közlekedésén: M100, Galvani vagy Albertfalvai hid, M4-M8 (a dunaújvárosi hidhoz autópályát varrva - ehhez még akár EU tám-ot is lehetne kapni középtávon) - akármi, ami valóban kivitelezhető 20 éven belül
Előzmény: Törölt nick (9695)
M43 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 9702
-Ennyiért nálunk senki nem használna AP-t.

-az autópálya építési költsége és használati díja egymástól -totál független.

-- pl. az M0 déli szektora igen drágán épül, mégis ingyenes.

-- az M1 győr-OH szakasza meg igen olcsón épült (kisalföld), mégis kibaszott drága volt a díja... (moszt xpenzív motorvéj ov juróp...)

Az mindegy, hogy a bekerülési kltsg és a haszn. dij független: Az általad emlitett "drága használatú díjú"M1-et se használta senki - erről beszélek - (tehát dijasként fölösleges megépiteni).

Marad a PPP vagy közfinanszirozás:
A) PPP-erre ellőttük az M6-ot többek közt, több egyszerüen nem fér a költségvetésbe
B) EUs pénz: Az általad emlitett "drága bekerülésü kltsgű" M0D-t az EU fizeti, hiszen EUs folyosó, az M0 nyugat nem az, ez a lehetőség is kilőve tehát
C) Ha nem A) és B), gondolod hogy állam bá kilométerenként 20-40 mlrd.ért elkezd fúrogatni? Szerintem ez illúzió.

_roadrunner_ Creative Commons License 2008.03.17 0 0 9701
Mindkét híd M0D tehermentesítéséhez kellene, az Albertfalvi átvenne a helyi forgalomból, M100 pedig a tranzitból. Felőlem épülhet előbb az Albertfalvi is, de hol van akárcsak egy terv belőle, vagy akármelyikből...
Előzmény: BA123 (9700)
BA123 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 9700
De az M0D híd forgalmának egy jó része az nem tranzit, hanem Pest-Buda irányú. Ha jól emlékszem az M0D forgalma a hídtól távolodva csak 60 ezer körüli. Ebből nekem az következik hogy nem az M100-at kell megépíteni, hanem az Albertfalvi hidat...
Előzmény: _roadrunner_ (9698)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.17 0 0 9699

10 éven belül fel fog épülni az Albertfalvi híd, ami kapásból el fog vinni vagy 30 ezret...

 

télleg, ennek a hatásával nem is számoltam...

(bár ez a 2013as értéket még nem befolyásolja, de hosszútávon mindenképp lényegesen tehermentesít...)

 

 

én az M100at (m6-m5 között) nem is azért tartom fontosnak, mert az M0 2x3on is telített lesz, és oltani kell a tüzet, hanem mert télleg kintebb kéne hozni a tranzitot, ne ott menjen a sűrűjében...

(de csak ezzel a 10-15km-rel, nem 50-100-al...)

és az új csepelszigeti dunahidak és a nyomvonal területfeltáró hatása sem elhanyagolnató...

 

 

Előzmény: BA123 (9696)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.03.17 0 0 9698
M0-ával kapcsolatban folyamatos alulbecslés van, mindig kisebbre tervezték, mint ahogy azt a forgalom később gondolta. Ebből kiindulva ugyan még nem lesz pontos forgalombecslés, de ez mindenképp figyelmeztető jel kell hogy legyen.

2013-ig nem jön be újabb híd délen egész biztosan, szóval simán meglesz a 120 járműegység naponta (tavalyelőtt 92 volt), mivel addig csak forgalomnövelő tényező lesznek.
Ilyen lesz idén a keleti szektor és az északi híd (még Neked is majdnem megéri Szentendréről erre jönni), 2010-re M31, 2011-re átkötés és 2011-2012-re a bővítés, ezenfelül a tranzitot végképp ide küldik már most márciustól.
Talán egyedül az M6 bevezető lesz az, ami a hídnál nem növeli a forgalmat.

Már idén, legkésőbb év végére meglehet a 100 ezer járműegység naponta, lehet már tavaly megvolt...

Meg lehet nézni mekkora dugók vannak a Lágymányosi híd irányába a bevezető utakon, ha akárcsak egy sávot le kell zárni az M0-án baleset miatt (mint pénteken vagy ma délelőtt).

M100-at már rég építeni kéne (de legalább terveznék már...) az Albertfalvi és Galvani hidakat - északon az Aquincumi - nemkülönben, meg persze elővárosi vasúthálózat és Munkás körút is sürgősen kellene, különben nem lesz hova menni a dugódíj elöl, ami pedig szintén elkerülhetetlen lesz egy évtizeden belül.

Amúgy ha már poharazás, akkor bor :)
Előzmény: BA123 (9696)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.03.17 0 0 9697
Én sem jártam már jó ideje az M0D-n, viszont ha dunántúlra van utam, akkor hétvégén ha korán megyek, akkor Lágymányosi, Egérút, ha meg nem, csúcsban, akkor meg mellékutakon Dunaújváros M8, nekem bejött.
Előzmény: attus germanicus (9678)
BA123 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 9696
Hát István én általában nem vagyok egy vészmadár, de szerintem nagyon ne gyűjtsd a söröskorsókat:)
Amúgy a helyzet szerintem korántsem lesz olyan tragikus. Ha csak a forgalmi adatokat nézzük akkor 30 év mulva sem lesz szükség az M100-ra. Erre én is feltennék egy ládával... 10 éven belül fel fog épülni az Albertfalvi híd, ami kapásból el fog vinni vagy 30 ezret, és a továbbiakban is csapolja majd a forgalom növekedését.
Előzmény: _roadrunner_ (9690)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.17 0 0 9695

és előbb épithető ki délen egy újabb körgyűrű, mint az M0 nyugat...

 

mivel egymásnak nem alternatívái, nincs értelme az összehasonlításnak...

 

az építést meg perszehogy el lehet húzni a végtelenségig, sőt még azon is túl, de normál engedélyezési eljárással számolva meglenne 3+3 év alatt...

 

 

Előzmény: M43 (9687)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.17 0 0 9694

ok, áll a fogadás... :-)

 

(én amiatt nem számítok intenzív forgalomnövekedésre, mert gazdaságilag elég rosszak a kilátásaink, jó, ha recesszió nélkül megússzuk addig...

persze a tranzitnövekedés, lehet, hogy keresztbehúzza a számításom...)

 

Előzmény: _roadrunner_ (9690)
hotrod25 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 9693

Sziasztok!
Mai tapasztalatok a frissen 100 asított 405-ről (hátha érdekel valakit)

 

A 3 becsatlakozó mellékútnál kiraktak 3*100m 70-es táblát + a parkolónál 80-as
+ 90-es Újlengyelnél + 60 az M5 előtt.

 

Olyan táblaerdőt csináltak, hogy azt az egyszerű autós már nem tudja értelmezni.
Ezért továbbra is 110 el halad mindenki,:-)

 

Ja, hogy legyen útépítés is:
Inárcsnál 46105, és 46106 egy részét aszfaltozzák M5 és kakucsi elág között.

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.17 0 0 9692

Ennyiért nálunk senki nem használna AP-t.

 

az autópálya építési költsége és használati díja egymástól totál független.

 

- pl. az M0 déli szektora igen drágán épül, mégis ingyenes.

- az M1 győr-OH szakasza meg igen olcsón épült (kisalföld), mégis kibaszott drága volt a díja... (moszt xpenzív motorvéj ov juróp...)

 

Az államnak viszont nem lesz pénze alagutakat fúrogatni egy alapvetően sikvidékű országbam...

 

úgy tűnik mégis van, mert a véméndi dombokba most ásnak vagy 4et... :-))

 

ahol ugyan keresztül lehet kényszeriteni az autópályákat a hegyeken, de minek, ha olcsóbban sikvidéken is elvezethetőek...

 

hát adott folyosón belül valóban törekedni kell a legalacsonyabb költségű nyomvonal kiválasztására, de csak azért mert teszemazt az alföldön olcsó pályát építeni nem építhetjük oda az összes pályánkat...

célszerű azt is nézni merre akarnak autózni az emberek... :-)

 

és a tisztelt autosók, igy jómagam is, majd egyes esetekben 10-15 perccel többet autózunk - kibirjuk, azért ennyire "környezettudatosak" még mi is lehetünk.

 

az a 10-15 perc inkább 30-45 perc (és 50-70km többlet) monnyuk egy M1/M7-M0/11 viszonylatban...

napi ingázás esetén szerintem senki nem vállalja be önként...

 

azt meg hogy mi ebben a "környezettudatos" nem igazán értem... :-))

 

 

Előzmény: M43 (9689)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.03.17 0 0 9691
ott kellett volna lemenned, ahol a 37, 38, 40 kijárati tábla van és a 38-nál kellett volna kimenned (33. sz. főút), de nézd az előnyét, így legalább láttad végig a pályát és legközelebb nem szúrod el. Én ott szúrtam el, hogy már a 37-nél kimentem a 354-re, ami a térképre nézve igencsak nagy kerülő. Elsőre tényleg nem egyszerű eligazodni.


Azt mondták azért kellett így megépíteni, mert túl sűrűn követik egymást a csompontok és ilyenkor előírás a gyűjtő-elosztó pályák kialakítása.
Előzmény: elemes2 (9677)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.03.17 0 0 9690
na jó, tartom 120ezer Ej/napra is (2013. év M0-dél, Nagy Duna híd).
csak azért voltam óvatos előbb, mert nem tudtam a pontos adatot és elég biztosan, mondtad, hogy nem lehet annyi, de 2006-2013 között 92-ről 120-ra bővítéssel együtt tényleg az abszolút minimum, amit el fog érni a M0 déli szektor.
Legfeljebb, ha híd összeomlik vagy lezárják a pályát (mert még mindig építik és ez a legnagyobb kockázat), akkor nem jön össze a 120.
Előzmény: Törölt nick (9688)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!