Persze, vannak, akik pénzért mindenre hajlandóak. Aki a kuplerájban árulja magát, az is pénzért csinálja, nem szerelemből.
Azt meg el lehet dönteni, hogy kinek melyik tetszik jobban: az-e, aki pénzért bármire hajlandó, vagy akinek van tartása pénz nélkül is.
(Mondjuk én kupiban nem voltam, és nem is leszek soha. Viszont szerelemből nősültem több, mint negyedszázada, és ezt értéknek tartom - ellentétben egy kuplerájbeli dugással.)
Nem ezzel van a baj, a játéknak is megvan a maga helye. Csak akinek van tehetsége, ügyessége, az szerintem lejáratja magát ilyen gagyik átfestésével és árulásával.
Más péla: szerinted egy neves borász fogja rontani a hírnevét egy olcsó lőrével?
(Szerintem nem - ha van esze. És nem is tudok ilyenről.)
Valamelyik méretarány alapszettes készletével.....:-)))
H0: Piko Junior 2tg BR80 -as gőzös (tudjuk, hogy az igazi 3tg) + 2-3 kocsi, sinek +1 váltó, azt juhéééé de nagyokat játszottunk a lexikonokból épített alagúttal!
TT: BTTB 2tg Szergej/SNCF villany azt pár kocsi és rohangált a kisvonat.....
N: Piko marokvonat /V180 + teherkocsik/ - igen, igen, volt olyan barátunk akit irigyeltünk az iróasztalon játszható szerelvényéért...
.....és valahogyan nem hallottunk olyant, hogy a karácsonyi csomagbontás után a gyerkőc a falhoz vágta a kisvonatot "Mert ilyen nincs!!!"
Most akkor mi a baj, hogy valaki készít ilyent??? Emlékeztek a Roco pár éve kiadott "tejfölösdoboz" vonataira?? Elfogytak a piacról, lehet vadászni az ebay -on.
Persze most már én is ott tartok, hogy minden évben a Karácsonykor összerakott "dilikörön" a mozdony mögé besorozott kocsik között egyre több az igényesen elkészített egyedi és gyári modell ........ hála talán neked is, Quablának, Byg családnak, DOM modellsnek, stb.
Lehet hogy van tehetségük másra is, de hogyha egyszer ebben van a pénz. Nem véletlenül írtam hogy gyerekeknek karácsonyra. Nekik tökéletes, meg normál árban kapható és lehet nekik mondani hogy ilyen van a rendes vasúton is. Nem csak szakértők modelleznek, sőt...
Akkor egy kis magyarázat, miért használtam direkt ezt a szót:
prostituál. szellemi értékét áruba bocsájtja
Namármost: akár Byg, akár kisByg, mindkettő ügyes modellező. Van szellemi értékük, a tehetségük. Én az ő helyükben ezt nem pazarolnám bóvlik készítésére. Egy mesterszakács sem alacsonyítja le magát arra a szintre, hogy nekiálljon egy menzán kotyvasztani valami gusztustalanságot. Karácsonyra.
"Én inkább azt látom hogy a Fuggerth kocsik helyett kellet valami olcsó Mávos kocsi a kisgyerekeknek karácsonyra."
Ez nem Fuggerth pótló. A Fuggerthnek van sok köze a valósághoz még akkor is, ha több ponton problémás a kocsi. Ennek a kínai vacaknak semmi köze a MÁV-hoz. Olyan, mintha egy mesterszakács sz@rral töltené meg a palacsintát. Pontosabban fordítva: a sz@r köré tekerne palacsintát. Karácsonyi ebédpótlónak. Mi lenne a mesterszakácsról a véleményed? Komolyan kérdezem...
Honnan tudod hogy ez nem a remittenda volt. Mert ekkora mennyiséget felvásárolgatni elég sok idő lenne, főleg úgy hogy pár darab volt mindenhol belőle, ahol egyaltálan volt.
Ha azt nézed, hogy jó eséllyel felvásároltak egy csomó 500 Ft-os újságot, ezzel elvéve a lehetőséget sok gyerkőc/kisebb költségvetésű család elől, aztán némi ráfordítással tizenkétszeres áron adják tovább, akkor nem annyira robinhoodi tevékenység..
Nem tudom ebben mi a prostitúció. Én inkább azt látom hogy a Fuggerth kocsik helyett kellet valami olcsó Mávos kocsi a kisgyerekeknek karácsonyra. Ezt perpillanat így lehet egyedül biztosítani.
Zökkenés a szívdarabon: szerintem nem gond. A pályaillesztéseknél is van zökkenés. Nézd csak meg egy FREMO találkozón, mekkora hézag van két modul között. Ahhoz képest a szívdarabnál semmi sincs...
(A saját pályámon meg még nagyobb zökkenés tud előfordulni: a 2,5 mm-es sineken a NEM kerekek... De a NEM kerekekkel nekem a bajom leginkább ott van, hogy keskeny a futófelület, az angolváltó közepén meg kb. 1 mm nyombővülés van [hülye kelet-németek!], így sok kerék teljesen "elmerül"... Szerencsére az esetek nagyrészében ebből nincs siklás, de azért egy tolatáskor oda kell figyelni.)
> minél kisebb a nyomkarima, annál nagyobb a siklásveszély
Na te sem olvastad Pertik Ottó könyvét az 1960-as évekből. Már akkor leírta az RP25-öt. Úgy találta, hogy az RP25 lényeges tulajdonsága az, hogy a futófelület és a nyomkarima között az átmenet le van kerekítve.
Ez bizonyára igaz, bár az európai modellvasút gyártók sokáig azzal az indoklással tarrották meg a magas nyomkarimát, hogy ami jó Amerikának, az nem jó máshová, főleg mert az amerikai vasúton leginkább forgóvázas jarművek közlekednek és azok kevésbé érzékenyek. Azért az évek során az európai nyomkarima is lement az akkori 1,4mm-ről a manapság szokásos 1,0mm-re. Emellett 1996-ban megszületett a NEM 311.1, ami lényegében az RP25-öt szabványosítja a NEM keretein belül (csak század milliméteres eltérések vannak). Mindemellett úgy tudom, egy-két kevésbé ismert gyártót leszámítva (pl. Ade) Európában nem árulnak modelleket RP25 vagy NEM 311.1 kerékprofillal.
A szélességi méretek egyébként nagyjából megegyeznek. a futófelület ~1,9mm széles, a nyomkarima 0,9mm. Fontos,hogy a nyomkarima eléggé széles legyen, különben a váltókon a vezetősín nem vezeti meg a kerékpárt és az felmászik a szívdarabra. De pont a hasonló szélességi méretek következtében nem szokott probléma lenni a NEM és az RP25 közös használatával. Zökkennek a szívdarabon: a NEM kerék az RP25 vátón felfelé, az RP25 kerék a NEM válón lefelé.
Probléma van az angol kerekekkel, amelyek sem NEM, sem RP25 szabványúak. Azoknak keskenyebb a nyomkarimája, csak kb. 0,5mm széles. Azok csúnyán felmásznak a szívdarabnál. Ez is egy ok arra, hogy ne járass Micro-Metakit mozdonyokat, azoknak ugyanis angol kerekük van! :-))
Én le szoktam esztergálni a nyomkarimát, de persze a lekerekített átmenetet nem tudom rárakni, az úgy marad. Úgy 0,8mm-ig veszem le, az még szépen elmegy jól lerakott pályán.
Teljesen jó a Piko, ráadásul most megint kaphatók a régi dolgok, technikailag feljavítva. Kellemes áron ahhoz, hogy ne fájjon, ha Karácsony után kiderül, hogy mégsem ez lesz a következő évek hobbija. A hívószó a myTrain.