szerintem elég következetes az álláspontom, max. árnyalanyi szinten változott.
semmiképp nem fehérből feketébe...
az M6ról meg tömören a véleményem:
a 6os az egyik legfiatalabb főutunk, jó vonalvezetéssel, kevés átkelési szakasszal, és (dújv után) alacsony forgalommal.
ha ennek ellenére mégis prioritás adunk ennek a folyosónak, akkor 10-15évig bőven elég lenne a félpálya.
valamint figyelembe véve, hogy úniós folyosó, igen ésszerű lenne úniós pénzből építeni.
vajon miért nem abból épül?
az előbb meg konkrétan az M6xM9 csp. (szerintem) feleslegesen nagykapacitású és pazarló kiépítéséről volt szó.
(de vonatkozik ez az M6xM8-ra is...)
1xűen égenk áll a hajam, hogy szaros 100-150 millás körforgókat nem tudnak időben megcsinálni (pl. Monor, Érd - mindkettő milliárdos aluljáróhoz kapcsolódóan), vagy különszintű csp.-ot az M4(ideiglenes) végére - mert ANNYIRA SPÓROLUNK ÉS FILLÉRESKEDÜNK, közben 1 kisforgalmú pályacsp-ra milliárdos pluszköltségért gy/e pályákat építünk.
hátmajd építsenek akkor ha a forgalom eléri monnyuk a 20e-et...
de lehet említeni a debreceni 3csp-t összekötő gy/e agymenést, ami szintén horribilis pénzkidobás...
Aladár, én folyamatosan figyelem az M6 fórumot, és nagyon hálás vagyok neked és a többi Pécs környéki srácnak is az infókért és a képekért. De azt hiszem hogy H1234-nek, meg másoknak a kritikáiért felesleges megsértődni. Sokan vagyunk itt a fórumon, közlekedési szakemberek, meg "egyebek", mindenkinek meg van a véleménye, a saját szemszögéből. A közlekedésiek a pályaépítéseket alapvetően a forgalom szempontjából ítélik meg, a gazdasági szakemberek meg a pályák helyi gazdaságra gyakorolt hatásuk alapján, egyebek (mint én egy laikus építész, időnként már majdnem méregzöld:)) meg kitudja milyen szempontok alapján. A helyes mégis az, ha mindenki elmondja a véleményét, mert azzal a látásmódunk kitágul, ha megértjük a másik gondolodását. Szerintem még H1234 is meglepődne ha megnézné hogy miket írt 1 éve és miket most. Ez nyilván a sok vélemény hatása.
H1234 esküdt ellensége az M6-nak, gondolom azért mert valószínű kisebb lesz a forgalom az M6-on, mint ami papír szerint autópályát kívánna. Ő szerintem az M4-et választaná, ami nagy valószínűséggel überelné az M6-ot forgalomban. Gazdaságélénkítő hatásában viszont biztosan messze elmarad mögötte, hiszen Pécs környéke azért összességében egy kb félmilliós régió, magasan képzett munkaerővel. Én épp ezért M6 párti vagyok. Az M8-at illetően szerintem a gazdasági előnyök már jóval kisebbek mint az M6-nál, de elvinné a tranzit egy részét Budapest környékéről. Így számomra az M8 építése nem kérdéses, a kiépítettsége viszont igen. Nem vagyok biztos abban, hogy 15 éven belül akkora forgalom lenne ami 4 sávot kíván, de ha tévednék akkor még lehet majd bővíteni. Az M9-et illetően, szerintem szintén szükséges az építés, de én még a nyomvonalban sem vagyok biztos. Valami azt mondja nekem hogy te Szekszárd környéki vagy, mert egyszer már vitáztunk erről, vagyis az általam javasolt pécsi M9-ről, és te nagyon a jelenlegi nyomvonal pártján voltál. Én úgy gondolom, hogy az M9-nél nem reális sem a forgalmi adatok, sem a gazdaságélénkítő szerep miatt 20-30 éven belül az autópályakiépítés, de kérlek hogy mondj jó érveket, végül is én csak a forgalmon és a gazdaságélénkítő szerepen gondolokok, de lehet hogy van még más is, ami nyomós lehet.
Nem lesz olcsó mulatság. Én lehet hogy az osztrákok helyében előszőr építettem volna meg a külső bécsi gyűrűt, amikor még a zöldek csendesebbek voltak (igaz ugyan hogy a 70-es években még mások voltak ott is a fő forgalmi irányok), és aztán a belsőt.
Itt keverednek a számok, mert elég hasonlóan néznek ki, abban biztos egyetértünk, hogy mindegyik 2-re végződik... és abban is, hogy a kőröshegyi a leghosszabb, de azért a Séd-patak + völgy tényleg nem ugyanaz mint a Duna.
Szerintem:
Kőröshegyi völgyhíd: 1872 m Megyeri (M0 északi) híd: 1852 m Pentele (M8) híd: 1682,5 m
...akkor ez azt jelenti, hogy az M9-be is "belepacsálnak", vagyis megcsinálják autópályának egy 2 km-es szakaszon, vagy a jelenlegi nyomvonalra teszik rá a gyűjtő-elosztó sávokat, nem hagyva helyet a másik útpályának (én ezen se csodálkoznék a 71-es elkerülő után...)
ezért nem szabad bécset példának hozni, mert ott (is) a mérgeszöldek diktálnak...
a okés, hogy védett terület, és nem akarják egy pályával kettévágni (még úgy sem, hogy vadátjárókat építenek), de miért nem jó kompromisszum az, hogy lábakra rakják a pályát a védett területen?
ez az alagutasdinak csak a töredékébe kerülne...
jelenleg ezek a bécsi tervek: (kb. 800mrd huf, és persze PPP-ben, 2012es határidővel...)
Már sok éve (jóval az S1 befejezését megelőzően) próbálják a külső körgyűrűt átvinni valahogy a Dunán, hogy a folytatásánál északon is legyen egy külső körgyűrű + Brno felé is ebből ágazna ki a pálya. Mivel Lobaunál védett a terület, a mérgeszöldek itt is minden javaslatok megtórpedóznak, még az alagutat is. Ez a belső körgyűrű hídját lenne hivatott tehermentesíteni (és az A2 is új nyomvonalon csatlakozna hozzá).
Ezen már én is gondolkodtam és kb ugyanerre jutottam. Nem nagyon értem hogy az S1-et miért hozták ilyen közel a városhoz, hacsak azért nem, mert nagyon fontosnak tartják a későbbi folytatást, Bécs északkeleti elkerülését. Na mindegy ezt ők tudják...
Szerintem nem egyértelműen rossz a mondat, hiszen erről az északi szakaszról van szó végig, de inkább félreérthető mint sem. A híd viszont - úgy tudom - 1852 m hosszú, tehát 8 m-rel rövidebb, ami csak azért nem mindegy, mert ez lesz a leghosszabb híd az országban. Az ára is csúcs...
Szintén hosszú idő alatt bemutatott csekély fejlődés a szerkesztőktől, hogy nem írták át Colbertra hidat, de még mindig érződik, hogy az index nem fogadja el a híd nevét (Megyerinek elnevezett hídegyüttes...). Lenne ötletem, hogy milyen jelenlegi tényekről írjanak ilyen stílusban, de ez nem tarozik közéjük.
M31-nél 2010. dec. 31. a végső határidő (2007-ben volt a módosítás és +3 év), utána megy a teljes keleti szektor pénze vissza Brüsszelbe, ha addig nincs kész. Szerintem azért feszítik a végsőkig feszítik a húrt a kezdéssel, nehogy az M0 M31-M3 közötti részétt erre hivatkozva le lehessen állítani és persze a kivitelezőnél is felmegy az ár, ha sürgősen kell építenie. Keret viszont van rá bőven. Ha pedig előre tudja, hogy mikor lesz sürgős, akkor a költségszintje viszont nem nő, tehát van miből osztani. Amúgy csak vicceltem, kizárólag a budapestiek érdekében építik majd úgy ahogy.
Az M0 Délnél, ha jól tudom, a 0+115 – 2+ 840 km sz. közötti szakaszt magántőke bevonásával akarják megépíteni (hogy kik azok, nem tudom). A 2+840 – 9+400 km sz. között lenne csak a KÖZOP-os szakasz. Így jöhet ki, az a bizonyos 6,6 km.
ööö, az én felvetésem igazából annyi volt, hogy az M0 M1-M6 közötti bővítésre beírtak 6,6 km-ert. még ha csak a diósdi csomóponttól is mérjük, akkor is a 6,6 km az 9,7 km. hacsak nem törökbálinton keresztül építik meg a másik pályát, úgy végülis kijönne ennyiből.
Asszem 2010. Ha meg 2011-re lesz kész (nagyon nem csodálkoznék, csoda hogy még nem perelt senki), majd valaki ledumálja - a keleti szakasznak is 2006 végéig kellett volna eredetileg elkészülnie.
Mit össze nem szenvednek ezzel az M9-es 51-54 közötti átkötésével.
De az M4-es Üllő-Albertirsa szakaszáról a csend is dúrva, egy 20000 jármű/nap forgalmú szakaszról semmi hír, miközben meg 4-5000-es forgalmú utakra ap épül.