Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.04.26 0 0 56293

Nekem nem jön ki a matek a BKK anyagában a hidak terhelése kapcsán: https://bkk.hu/fejlesztesek/lanchid/a-lanchid-forgalmi-szerepe-a-felujitas-utan/

27700 mint 4% miközben 16400 mint 3% ?

Ez alapján a 100% kevesebb mint 616000 (mert akkor legalább 5% kellene legyen a Lánchíd. 4.5% felett) de több, mint 656000 (mert akkor legfeljebb 2% kellene legyen a Szabadság-híd, 2.5% alatt)...

Valami egységjárműsítésnél rossz oszlopból számoltak százalékot? vagy önkényesen hol erre, hol arra kerekítettek?

 

hogy érdemben is hozzászóljak, a https://index.hu/belfold/2023/04/26/lanchid-forgalom-felmeres-autoforgalom/ cikkben Dorner féle alternatívák felvetésében tovább mennék, és felvetném a munkanap 7-10 óra és munkanap 15-19 óra közti tiltalmat, mint reálisabb kompromisszumot.

Landsmann_ Creative Commons License 2023.04.23 0 0 56292

Gondolom a nagyon repedezett részeket javítják. Több méter hosszan, és akár 1 méter szélességben van kimarva az aszfalt 5-7 cm mélyen, aztán ezt a lyukat aszfaltozzák vissza. 

Előzmény: NAR (56291)
NAR Creative Commons License 2023.04.22 0 0 56291

A Két bükkfa-nyereg - Esztergom szakaszt három éve csinálták meg, akkor ment arra a mezőny. Ha most valamit dolgoznak az úton, akkor a másik oldalon, Pilisszentkereszt és Csobánka felé, mert idén arra megy az útvonal.

Előzmény: Landsmann_ (56290)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.04.22 0 0 56290

Vagy 15-18 évvel ezelőtt nálunk is volt ilyen bringa verseny. Miskolcig mentek akkor. A 4206-os úton el is taknyoltak. Már akkor is szar volt az út. 

Előzmény: NAR (56289)
NAR Creative Commons License 2023.04.22 0 0 56289

Szerintem a Tour de Hongrie-ra megcsinálják a legrosszabb részeket. Mégis ciki lenne, ha egy négyszeres Tour de France-győztes egy magyar kátyúban fejezné be a pályafutását...

Előzmény: Landsmann_ (56288)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.04.22 0 0 56288

Mintha azt olvastam volna korábban valahol, hogy az Esztergom-Pomáz utat felújítják. Ha így van, mikorra tehető ez. Illetve a most folyó útjavítások lennének ez? Mert ezek a felmarások és újraaszfaltozások az útfelújítás kategóriától igen messze esnek. 

dimelo Creative Commons License 2023.04.21 0 1 56287

Tény, hogy az egész világon jellemző ez a tendencia.

Miért maradnánk ki belőle?

 

KSH  Belföldi áruszállítás szállítási módok szerint

Év      Szállított áruk ezer tonna     vasúti      közúti      vízi   csővezeték

 

2001                152 552            17 824   124 913  1 248     8 566                                            2011                176 031            10 763   149 693      37   15 537                                         2021                211 446            10 192   184 218       73   16 962

 

A vasúti szállítás tovább csökkenő, a közúti dinamikusan növekvő.

A vízi szállítás jelentéktelen lett, a csővezetékes kétszeresre nőtt

20 év alatt.

 

 

Előzmény: RadiX (56285)
nyebojsza Creative Commons License 2023.04.20 0 0 56286

Azt a lerakatot még simicskáék csinálták, aztán a G nap után elhordták a követ, de nem bontották el teljesen, mert számítottak rá, hogy egyszer majd újra megépítik az M4-et...

Előzmény: RadiX (56285)
RadiX Creative Commons License 2023.04.20 0 0 56285

Pár éve, talán 19-ben voltam egy bányalátogatáson a Colas Északkő tállyai kőbányájában, és akkor volt egy lerakatuk Szolnokon, a személypályaudvar és a magasfogadó közötti háromszögben, aholvá vasúton szállították a különféle követ. Úgy néz ki, ez a lerakat már nem létezik, csak egy másik Debrecen-Apafánál.

Előzmény: dimelo (56284)
dimelo Creative Commons License 2023.04.20 0 0 56284

Kérlek, ne egy "vágyott" állapotról írj. A vasúti szállítás akkor lenne elterjedtebb, ha már nem MÁV volna a neve. Például: MLV (M Lölő Vasút). De ehhez koncesszióba kellene adni a MÁV-ot is, mint az autópályákat. Erre még nincs "igény"...

 

MARADNÉK a napi Utinform hírnél, ez is olyan, mint az időjárás előrejelzés: vagy ott lesz (eső, ezesetben a nagytömegű szállítás), vagy nem.

Hiányos az információ, meg kellett volna jelölni, hogy melyik kilométerszelvények között releváns. 

Előzmény: RadiX (56282)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.04.19 0 0 56283

Ez olyan dolog, mint amikor még cukorrépa termelő "nagyhatalom" voltunk, hogy a vasúti szállításról áttértek a közútira, noha a cukorgyárban is és minden nagyobb településen ki volt építve a vasútállomáson a "répa placc". Érdekes módon évtizedekig jól működött a vasúti szállítás. Aztán egyik napról a másikra áttértek a közúti szállításra. Ezzel alaposan tönkretéve az amúgy is rossz minőségű mellékutakat. Nem beszélve a balesetekről. A teherautókon,pótkocsikon a magasítónak is magasítója volt. Aztán a hepehupás úton billegett jobbra-balra az egész szerelvény. Jobb esetben csak néhány répa indult meg a rakás tetejéről, aztán ha mindenkinek szerencséje volt, nem nyomta kupán a biciklist, vagy éppen egy autó szélvédőjét. Rosszabb esetben a billegéstől felborult jármű az út mellé feküdt. Nem beszélve arról, hogy a nedves őszi időben az út úgy nézett ki, mintha kovásszal lett volna felkenve. Ez úgy a nyolcvanas évek közepére tehető időszak volt.

Azért érdekes, hogy ilyenkor nem számít az útra előírt súlykorlátozás. Tönkre is teszik, aztán felújítás meg nincs. Valóban vannak dolgok, esetek, amikor bizony tényleg nem lenne szabad engedni, hogy közúton szállítsák, csak hát ugye az a fránya érdekek. 

Előzmény: RadiX (56282)
RadiX Creative Commons License 2023.04.19 0 0 56282

Inkább az a kérdés, miért nem vasúton történik a nagy tömegű anyagszállítás, ha már egy vasúti fővonallal párhuzamosan építenek.

Előzmény: dimelo (56281)
dimelo Creative Commons License 2023.04.19 0 0 56281

Útinform:
"Az M4-es autóút Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti szakaszának további építéséhez kapcsolódóan, a 32-es, 33-as és 34-es főúton nagy tömegű anyagszállítási munkákra számítsanak, figyelmesen vezessenek! "

 

A jó ég mentsen meg minden közlekedőt az ilyen "pontosságú" Utinform-tól!

Addig releváns, hogy a 34. úton megközelíthető az építési szakasz, ám csak a 4. főút érintésével.

De a 32. útról csak az M4 autóúton (vagy Szolnokon keresztül a 4. főúton) lehet megközelíteni.

A "non plus ultra": a 33. út, aminek semmi köze az építési szakaszhoz, esetleg a 34-es folytatásaként Tiszafüred - Dormánd (M3) irányból.

 

rm40 Creative Commons License 2023.04.16 -1 0 56280
NAR Creative Commons License 2023.04.16 0 0 56279

Én pont fordítva vagyok ezzel, inkább kerülök, hogy ne kelljen 20 piros lámpánál megállni, minthogy a városban minden lehetséges és lehetetlen (pl. kerékpáros/rolleres a holttérből) irányból érkező forgalomra figyelni.

Előzmény: ÁsítóSárkány (56277)
rm40 Creative Commons License 2023.04.13 -1 1 56278
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.04.12 0 0 56277

Magam is sokszor választom a várost. 2 perc nyereségért nem autózom körbe a fél világot főleg késő este vagy hétvégén ha nincsenek durva lezárások (futóversenyre figyelni kell pl.)

Olyankor elég jól lehet haladni pl a rakpartokon is (egyelőre legalábbis...)

Előzmény: NAR (56275)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.04.12 0 0 56276

Durván nagy érdekellentétek vannak.
A budaligetieket, remeteszőlősieket, a solymári Kökörcsin utca lakóit abszolút megértem, főleg azokat, akik már a 80-as években meglévő ingatlant laknak.

 

A TEN-T hálózatot szerintem őrültség ott átvezetni, akkor már inkább M10-M1133-M100. (a mostani 1133 felújítás nyomvonal alkalmatlan erre a célra! Amennyire értem, a helyi vezetőknek fontosabb volt az, hogy az állam finanszírozza a leendő ipari park bekötését...).
Ez Piliscsabánál valamennyi alagútfúrást jelentene, jó eséllyel messze kevesebbet.

 

Az agglomerációs forgalommal, szgk. és kisteher főleg, attól függetlenül kell kezdeni valamit. Kb M0NY nyomvonalon egy szintbeni kereszteződés nélküli elkerülő út nagyon nem lenne hülyeség -- csak sokkal ügyesebben tervezett csopontokkal, a nyomvonalat szükség szerint az ideális csomópontkialakításhoz újraillesztve -- akár 2x1 sávon 2+1 szakaszokkal 70-es sebességre tervezve.

Budakeszi elkerülővel kezdve, ott szégyen, hogy 2x1 sáv se épült meg máig.

Előzmény: Landsmann_ (56274)
NAR Creative Commons License 2023.04.12 0 0 56275

Szerintem elhanyagolható lenne az M0 forgalom-növekedése. Aki az autópályáról jön vagy valamelyik bevezetőn akar bemenni Budapestre, annak egyébként is van már matricája, neki nem számít. Aztán az M0 majdnem teljesen ingyenes így is, csak olyan "extrém" eset jut eszembe, hogy valaki a 11-es út felöl jön, az M3 bevezető lenne jó neki, de inkább a Váci úton jön be, hogy spóroljon éves szinten kevesebb, mint 10 liter benzin árát...

 

"Esetleg egy kimutatás arról is jó lehetne, hogy az M3 felől az M1 irányába utazók hány %-a megy át a városon, illetve kerüli el Pestet dél felől az M0-án."

Az útvonaltervező szerint 25 kilométerrel hosszabb, de csak éjszaka lassabb körbemenni. Azt számolgatom, hogy a városi magasabb fogyasztás miatt még az is kijöhet, hogy az M0-n kevesebb benzin megy el.

 

"Ha teljesen körbeérné a fővárost a körgyűrű, az is sok terhet levenne a déli részről, hiszen akkor nyilvánvalóan észak felől kerülnék meg a fővárost."

Viszont felmerül a kérdés, hogy jó-e az nekünk, ha 30 km nyereségért átfurkáljuk a Pilist és a Budai-hegységet, hogy az uralkodó szélirányba tereljük a forgalmat...

Előzmény: Landsmann_ (56274)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.04.12 0 0 56274

Mondjuk azért arra is kíváncsi lennék, mennyivel nőne az M0 forgalma, ha teljes egészében ingyenes lenne a használata. Sokszor így is káosz van, ezen csak rontana az ingyenesség. Véleményem szerint az alapvető probléma magának a kör félgyűrűnek is a szűkös áteresztő képessége. Esetleg egy kimutatás arról is jó lehetne, hogy az M3 felől az M1 irányába utazók hány %-a megy át a városon, illetve kerüli el Pestet dél felől az M0-án. Ha teljesen körbeérné a fővárost a körgyűrű, az is sok terhet levenne a déli részről, hiszen akkor nyilvánvalóan észak felől kerülnék meg a fővárost. De ez a fordított C betű csak amolyan fél megoldás. Tudom, már korábban szóba került hogy teljesen körbe venné a várost. De szerintem az lesz a második M4, ami a kálváriát illeti. 

Előzmény: NAR (56273)
NAR Creative Commons License 2023.04.12 0 1 56273

Ismertem olyan embert, aki autóval Rákosborzasztóról Káposztásmegyerre inkább jött Újpalotán keresztül, minthogy matricát kelljen vennie és jöjjön az M0-on. Szerintem nem értelmes döntés, de attól még létezik és ez tényleg olyan forgalom, amit az M0 fizetőssé tétele tart a városban. Ugyanakkor szerintem ez elhanyagolható az agglomerációból érkező forgalommal szemben...

Előzmény: Landsmann_ (56272)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.04.12 0 0 56272
Előzmény: ÁsítóSárkány (56270)
mzdude Creative Commons License 2023.04.12 0 0 56271

Szerintem kár volt az 5000 forintot megemelni. Olyan szép, kerek szám volt, lehetett vele dobálózni, hogy mi van csórókám, neked nem ér meg ötezret?

Előzmény: Landsmann_ (56269)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.04.12 0 0 56270

vagy netán szimplán régi cikkre mutatott a link?

Előzmény: Landsmann_ (56269)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.04.12 0 0 56269

A fórum tetején az autós oldalaknál cikkeket ajánlagtnak. Ott volt például a cikk, hogy: Karácsony Gergely szerint hibás döntés volt az M0-át fizetőssé tenni. Szerintem is, de most nem is erről akarok íreni. Azt írja a cikk írója, miután taglalta az M0-ás fizetős szakaszait, hogy országos pályamatricával és Pest megyei éves matricával 5000 Ft-ért igénybe lehet venni az elkerülőt. Minden bizonnyal elkerülte a cikkíró figyelmét, hogy a megyei matrica már nem 5000 Ft és ha jól emlékszek, már 2022-re sem ennyi volt, hanem egy kicsit több. Ezek szerint a cikkíró sem használ megyei matricát, különben tudta volna, majdnem 6000 Ft az az 5000.

dimelo Creative Commons License 2023.04.08 -1 0 56268

Amikor előző bejegyzésemet írtam, csak megvastagítással jeleztem, hogy lenne itt "látnivaló"

másfelé is:az M49-en a Mátészalka–Csenger (45 kilométer) szakasz 2029-re, ezt jelezte a

2022 novemberi híradás.

Alig több, mint 4 hónappal később az ország "rossz rendőre" Mr. Petike, aki már majdnem minden országot-kormányt megsértett, kimegy kedden Bukarestbe és belehazudja a román kollégája szemébe: Most a "jó rendór" vagyok, hidd el nekem:

"korábbi célkitűzéseik alapján öt évente újabb gyorsforgalmi útkapcsolatot adnak át a két ország között. Ez sikerült 2015-ben és 2020-ban is. Illetve előkészítés alatt van a 2025-ös siker is, amikorra összekötik a felek a magyarországi M3-as autópályát a Szatmárnémeti körüli gyorsforgalmi úthálózattal."

 

és nem szakadt le plafon...

 

A szatmar.rocikkének folytatásában ugyanis ott a cáfolat is: "A Magyar Építők közel egy évvel ezelőtt számoltak be arról, hogy a Szatmárnémeti felé gyorsforgalmi kapcsolatot teremtő fejlesztést az M3-as autópálya és Ököritófülpös között a Duna Aszfalt Zrt. fogja megvalósítani nettó 138 milliárd forintos, azaz jelenlegi árfolyamon több mint 365 millió eurós szerződéses értéken."

 

Tehát: 1 éve szerződést kötöttek a kivitelezővel, de még el sem kezdték. Több épített szakasz átlagában 3 év szükséges az építéshez. Már túl is lesznek a 2025, éven!

DE akkor még csak félúton lesz az építés...

 

Jelentős eltérés van a két ország építési ütemezésében is: "Cristian Pistol (CNAIR igazgató) tájékoztatása szerint egy határátkelőhely is kialakításra kerül majd, melynek 2024-ig kell elkészülnie."

 

Akár merről nézhetjük, a miniszter 4 évet "előre" hazudott.

 

 

Előzmény: dimelo (56266)
nyebojsza Creative Commons License 2023.04.07 -2 2 56267

De, de, hülyének nézik...

Az M4-et pillanatok alatt leállították az O1G ügy miatt, és nem számított, hogy 5-6-7-8 évet csúszik, nem számított, hogy mindent elölről kellett kezdeni, mert az eső elmosta, elrohant... de jóvanazúgy a 2/3-nak...

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=154226153&t=9013571

Előzmény: csalántea (56259)
dimelo Creative Commons License 2023.04.06 -1 1 56266

Üdv mindenkinek!

 

Bár én voltam a leglelkesebb (legtürelmetlenebb), ha az M4 említésre került,

most már nem tudok lelkesedni.

Észrevettétek, hogy befagytak a konkrét hírek? (PR kímélős)

Egyik utolsó hír: 2022.11.23

Az állam is aktív maradhat

A koncessziós társaság mellett az állam sem áll le a fejlesztésekkel, de ennek kapcsán bizonytalanságra ad okot, hogy beruházási stop van érvényben a még meg nem kezdett projekteknél. Mindenesetre bővítés lehet az M0-s–Bicske szakaszon, amely 2027-re készülhet az M1-esen 2-szer 3 sávon. Az új építéseknél 

  • az M6-os országhatárig való meghosszabbítása 2024-re,
  • az M44-en a Szentkirály–Lakitelek (39 kilométer) szakasz 2024 és 2026-ra,
  • az M4-en a Törökszentmiklós–Kisújszállás (36 kilométer) szakasz 2026-ra,
  • az M49-en a Mátészalka–Csenger (45 kilométer) szakasz 2029-re, 
  • az M34-en a Vásárosnamény–Záhony közötti 36 kilométeres rész 2027-re várható.
  • Egy frissebb: 2023.01.20. Indul az M4 gyorsforgalmi út építése az újabb szakaszon – közölte hivatalos közösségi oldalán Kisújszállás, hamarosan elkezdődik a Törökszentmiklós Nyugat – Kisújszállás Kelet közötti gyorsforgalmi út építése. Pénteken át is adták a munkaterületet a kivitelezőnek. A kivitelezési szerződés tavaly december 23-án lépett hatályba, 36 hónap áll a kivitelező cég rendelkezésére a 34,29 km hosszúságú út építésére. A tényleges építési munkák tavasz végén, nyár elején kezdődnek a törökszentmiklósi térségben.
Előzmény: RadiX (56262)
Bombyna Creative Commons License 2023.04.05 0 1 56265
Bombyna Creative Commons License 2023.04.05 0 0 56264

Dehogy lesz. Majd 2 év múlva.

Előzmény: fjfox (56237)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!