Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52158

Na végre egy használhatóbb kép erről... Vanak jelentős szakaszok, amelyek vállalhatóak.

Van néhány erőteljes fenntartásom egy-egy szakasz kapcsán ami jelentősen befolyásolhatja rossz irányba azok hálózatban betöltött szerepét.

Elsősorban a piros gyűrű kapcsán. Szerény véleményem szerint túlságosan délen keresztezi a Dunát. Így nem tud sok terhet levenni az M0-ról.

A zöld kapcsán meg hiányolom az európai szintű hálózatban gondolkodást. Legalábbis Bécsújhely irányába egy ág kapcsán.

 

Előzmény: Aladár46 (52156)
dimelo Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52157

Igazad van, de csak másodkézből közölt cuccok forognak... (Ez a vihar előtti csend?)

 

A cikkben van egy táblázat is (Forrás NIF)

Ne pontosabb az sem, ellentmondásban van a vázlattal több pontja,

és a cikkben felsorolt projektek fele hiányzik...

Előzmény: Aladár46 (52156)
Aladár46 Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52156

Ilyen térképekkel minek foglalkoztok? A Világgazdaság nem egy szakmai újság, így csak vázolják az útvonalakat. :)

 

M47 autóút: szerintem sincs még végleges nyomvonal, de a kb. 2 héttel ezelőtt közreadott körgyűrűs tervekből látható, hogy Berettyóújfalu és Békéscsaba között új nyomvonalon, Békéscsaba és Szeged között meg a meglévő utat építik át 2x2 sávra. (Talán ez már a végleges nyomvonal.) Szerintem, ez az arany középút és simán vállalható. Azt nem sajnálnám, ha Békéscsabáig M47 néven, fizetőssé tennék. :)

 

 

 

 

Előzmény: Landsmann_ (52155)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.06 0 3 52155

Ez a térkép úgy sz@r ahogy van. Püspökladányt sikerült éppen a megyehatárra rakni. Az M4 nem jön át Békés megyébe. Az M47 nyomvonala meg egyszerűen csak légvonalban van húzva egy csík Szeged és Debrecen között. Egy negyedikes is különb térképet tudott volna készíteni. Én nem hinném, hogy már eldöntött tény a tényleges nyomvonal. Annak nagyobb híre lett volna már. 

Előzmény: dimelo (52149)
troglodita Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52154

hát az lehet, mert a nif oldalon még céldátum sincs megadva...

Előzmény: Tamas(Ottawa) (52153)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52153

Esetleg az előkészületek befejezésére utalt?

Előzmény: troglodita (52150)
troglodita Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52152

Májusban próbaterhelték, júliusra a világítása is kész volt, most gondolom a kapcsolódó projektek végét várjuk: https://nif.hu/projektek/2016/06/komarom-komarno-revkomarom-kozotti-uj-duna-hid-es-kapcsolodo-letesitmenyek-epitese/

(Amúgy mennyivel kecsesebb lenne, ha a két szélső pilon nem a mederből meredezne, hanem a parton lenne...)

Előzmény: Bombyna (52151)
Bombyna Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52151

Mi van a Komáromi uj híddal?

troglodita Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52150

"Az egyik az az összeköttetés, amelyet az M0-s autópálya északi része, valamint a 11-es, illetve 10-es út között kell megteremteni 1,9 milliárd forintból. Az előkészületek 2015-ig nyúlnak vissza, a befejezés tervezett dátuma ez év október 30."

de hát ahhoz még hozzá sem nyúltak...

Előzmény: RadiX (52147)
dimelo Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52149

Nem a legjobb forrásból találtad...

De az "eredeti" sem meggyőző (Vg.hu)

De van a cikkben egy vázlat:

 

Ettől sem lehetünk megnyugodva...

Annyira elnagyolt és pontatlan...

Pl. Miért kellene Debrecentől húzni a vonalat, amikor B.újfaluig már van M35,

vagy Zeg - Vasvár, miközben már egy ideje a Zeg.-Körmend az M76 iránya...

 

 

Előzmény: Landsmann_ (52148)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52148

Konkrétan az M47 közölt nyomvonalára gondoltam. Ha az is igaz, akkor az is elég nagy tragédia lesz. Újabb szellem gyorsforgalmi úttal gyarapodunk. 

Előzmény: RadiX (52147)
RadiX Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52147

A Világgazdaság cikk, amire ez hivatkozik, önmagában tragédia:

 

A tervezés alatti közútfejlesztéseket négy kivétellel a magyar állam finanszírozza. A négyből két projektnél jelezte a beruházó, hogy az uniós finanszírozásuk százszázalékos. Az egyik az az összeköttetés, amelyet az M0-s autópálya északi része, valamint a 11-es, illetve 10-es út között kell megteremteni 1,9 milliárd forintból. Az előkészületek 2015-ig nyúlnak vissza, a befejezés tervezett dátuma ez év október 30. A másik a szintén 2015-ben indított, Vásárosnamény és Záhony közötti, 3 milliárd forintos beruházás. Az előbbi esetében 8, az utóbbinál 39,3 kilométernyi új, kétszer két sávos útnak kell épülnie.

 

 

 

 

Előzmény: Landsmann_ (52146)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52146
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.06 0 1 52145

Maszk kellett volna,már csak a pr miatt is.

Petike amúgy helikopterrel repked.

Kiváncsi leszek mekkora forgalom lesz ott.

Előzmény: dimelo (52144)
dimelo Creative Commons License 2020.09.06 -1 2 52144

A diplomácia vezetője egyedül jött, de az IT miniszter hiányzott az avatásról.

Ez nem volt udvarias gesztus, ez lesajnálás...

 

Miniszterelnöki szintű átadásról cikkeztek.

Akkor érthető lett volna, hogy ketten avatnak...

 

Ez a felemás, - pláne maszk nélküli - felállás bagatellizálja az esemény jelentőségét.

Viselkedésével lenézte a partnereit, bár a szája mondott ilyeneket:

"Ez az új összeköttetés egy siker, mégpedig közös siker. És jó alap arra, hogy bizalmat, és tiszteletet építsünk. Erre a bizalomra és kölcsönös tiszteletre alapozva még a nehéz kérdések is megoldhatók, a viták pedig lezárhatók lesznek. Hiszem azt, hogy sikerülni fog Magyarország és Románia viszonylatában is."

Nem a negatív tesztjén múlt, hanem annak ellenére is fel kell(ett volna) tenni, mert a partnerei betartották a protokollt.

Ennél csak nehezebb kérdések vannak...

Előzmény: Törölt nick (52143)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52143

szerintem Szíjjártó nagyobb ember mint Palkovics😃

Nem méretben,hanem hogy közelebb áll Viktorhoz,nagyobb a hatalma.

Előzmény: dimelo (52142)
dimelo Creative Commons License 2020.09.06 0 3 52142

Ez lenne a fontossági sorrend?

 

Ha így fogyatkoznak a potentátok, akkor legközelebb már nem lesz átadó ünnepség sem?

Előzmény: Törölt nick (52121)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52141

Akkor valószínűleg ez a magyarázat az 52134-re is, köszi.

Előzmény: trizs77 (52139)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.05 -1 1 52140

Ez fordítottan is igaz.

 

A valaha két számjegyű 80-as út, Budapest, pontosabban Biatorbágy határától tartott, Tatabánya-Tata-Kocs-Nagyigmánd- Bana-Bőny-útirányon át Győr városáig.

Egybefüggő két számjegyű út volt évtizedekig.

 

mára sokfelé bontva, több három- vagy négy számjegyű szakaszra bomlott.

trizs77 Creative Commons License 2020.09.05 -1 1 52139

Hasonló keresztkérdésem nekem is lenne.

A 10-es, 11-es, 12-es utak Budapestet illetve Vácot kötik össze a környező északra fekvő településekkel.

Ezzel szemben a 13-as út már Komárom és Kisbér közt van, a 14-es Győr és a szlovák határ közt.

Miért?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A válasz elég egyszerű.

 

Amikor a tízes,  azaz az 1-es és 2-es utak közötti másodrendű főútvonalakat számozták, azaz a 10, 11, 12-es utakat, akkor még a későbbi 13-es és 14-es út, csak három illetve négy számjegyű mellék utak voltak.

 

Amikor a két utat, sok évvel később kiépítették másodrendű főúttá, akkor kellett a sok számjegyű mellékúti számuk helyett két számjegyű megnevezést kapniuk.

De a 10, 11, 12 már foglalt volt.

Így hát a 13 és 14 számot kapták.

Előzmény: Adolphó (52125)
kabold Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52138

Köszönöm a kiegészítésedet. Nem írtam M76-os gyorsútról, de valóban az ahhoz kapcsolódó kérdésre válaszoltam, ennyiben megtévesztő lehettem. A közlekedési viszonyokra is tekintettel csak futólag tudtam rögzíteni a látottakat, pl. a pár nappal előbb még kint levő terelő, ill. az útépítést jelző táblák hiányát. De furcsa egyébként a helyi csinnadratta elmaradása akkor, amikor szinte egy mosdó átadásának is hír értéke tud lenni. Talán az M7 pályához csatlakozó első ütem átadásakor, azzal együtt kerül említésre.

Előzmény: kamant (52129)
dimelo Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52137

Kétségtelenül meglepő, de nem egyedüli.

https://www.google.com/maps/dir/47.1953532,21.7327932/47.2233098,21.6628673/@47.2271492,21.6577068,11796m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

14 km-re van nyugatra a csomópont (Miért A3 by Google?), kicsit rövidebb (12,8) keletre.

 

De Berettyóújfaluból sem jobb kelet felé:

https://www.google.com/maps/dir/47.2208461,21.5364422/47.2233098,21.6628673/@47.2169043,21.4899079,23596m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Jelezném, hogy például Ceglédnek 4 csomópontja van 14,5 km-en belül...

https://www.google.com/maps/dir/47.2139436,19.7326633/47.1919286,19.9190107/@47.1958463,19.7813266,11803m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Előzmény: adiaboli (52136)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52136

Szegény Bojt, szegény Baltazár Dezső. Se' hosszába, se' keresztbe: https://www.openstreetmap.org/#map=14/47.2082/21.7292

adiaboli Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52135

Szerinted tekinthető átadottnak?

Előzmény: kabold (52128)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52134

Holott logikusan Hegyeshalomtól Parassapusztáig kellene. Csak, hát itt már nem az órajárás döntött (ellentétben az egy-számjegyűekkel), hanem a Budapest-közeliség (ebbe "rondít bele" a felvezető kérdésben említett 41-es).

Előzmény: RadiX (52126)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52133

A waze gyorsabban frissül ,már rajta van az M4 új szakasza.

RadiX Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52132

Köszi, látom, Google és HERE szerint 150, de Waze és OSM szerint 15.

Előzmény: Avaar (52130)
dimelo Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52131

Ez "szép" mondat, széleskörű tudásra vall, ha még szórólapon is hirdetik...

 

OKA 2018 (Még mindig... vajon miért nincs 2019?)

47. út Berettyóújfalu-M4 csp. 8526 gépjármű

42-47. elkerülő                      9926 gépjármű

42. Mezőpeterd                      9123 gépjármű

 

Az átlag is 9 ezer felett van, de ne legyünk túlságosan szőrszálhasogatók.

 

A sorok között az is kiviláglik, hogy ugyanannyi (4-5 ezer körüli) forgalom lesz az M4/A3 szakaszon, mint a régi 42. úton.

 

 

A megyei hírharsona tudósításában is akad nagyotmondás:

 

https://haon.hu/kozelet/helyi-kozelet/atadtak-az-uj-palyaszakaszt-mar-borsig-er-az-m4-es-sztrada-4323533/

 

„Ez az autópálya segítséget jelent majd a nagylaki kamiontorlódások enyhítésében..."

 

Komolyan gondolják?

https://www.google.com/maps/dir/47.3546645,19.1921526/46.1205034,21.3131234/@46.7497715,20.0118726,9z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d21.8946468!2d47.060462!3s0x4746463268b84987:0x3c2700ca04beb73f!1m0!3e0

 

Arad - M43-M5-M0                     245 km

Arad-Nagyvárad 42-4 M0          364 km

                       A3 - M35-M3-M0 430 km

 

Arányosabb a táv Dévától (M4 +20 km, M3 +80 km), vagy Szászsebestől (M4 +60 km, de M3 sokkal rosszabb +140 km)

Igazi alternatívát (-100 km) Marosvásárhely -  (-80 km) Csíkszereda térségének jelent...

 

... majd ha elkészülnek a hiányzó szakaszok.

Előzmény: RadiX (52116)
Avaar Creative Commons License 2020.09.05 0 1 52130

Vissza van számozva, csak a Google Maps valamiért nem írta át laza 2 év alatt. 

Előzmény: RadiX (52127)
kamant Creative Commons License 2020.09.04 0 0 52129

Szerintem te a 76-os egerszegi bővítéséről írtál. (A kérdés az M76-ről volt.)

 

De annyiban javítanálak, hogy a 70-es tábla csak az általad említett kereszteződésre és a nemesapáti kereszteződés előtti jobbos kanyarra vonatkozik, illetve esős/csúszós út kiegészítéssel van az egész szakaszra. Ami amúgy azért érdekes, mert az átépítés előtt nem volt a kereszteződésben sem korlátozás, pedig 1+2 sáv volt csak, és gyalogosforgalom is előfordulhatott, szemben a mostani 2+2+aluljáró változattal. A  nem átépített szakaszon levő hasonló kereszteződésben sincs.

Előzmény: kabold (52128)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!