Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.04.06 0 0 10000

tényleg jókis anyag, az alábbi ábrán jól látszik hogyan lesz megoldva az albirsai csp.

hát kb. pont erre tippeltem:

 

nagyobb méret itt

 

a régi 4es simán be lesz kanyarintva egy trombita csp-ba, és kb. 1km-nyi 4esből faluszéli dűlőút lesz...

ez ám a visszaminősítés... :-)

 

gondolom az új trombita csp. és a régi 4/40/405 különszintű csp. közti 4es szakasz meg a 405 részévé válik...

 

ebből a trombita csp-ból nagyon frankón tovább lehet majd építeni a nagykáta felé tervezett utat...

 

Előzmény: hotrod25 (9992)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9999
Ja, hogy ez az a gerincút. A piros szaggatott a 2. ütem?

M9 esetén én úgy emlékszem, hogy jelenleg nincs szintbeli csomópont. Mindkét végén körforgalomban végződik. Székesfehérvár és Veszprém között van ilyen a 8-as úton, továbbá a 4-es úton láttam jópár éve Szajol környékén (mióta matricás az M5 inkább Kecskeméten keresztül járunk Békés megyébe), ami szerintem életveszélyes is.

Bízom benne, hogy sajtóhiba és nem keresztezgetik szintben a gyorsforgalmi utat.
Előzmény: Törölt nick (9998)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9998

Érdekes a térkép benne, van néhány dolog, amit nem tudok igazán a helyére tenni (pl Pomáz és Szentendre között vagy azt a bigyót a Csepel-szigeten).

- pomáz-szentendre között a szentendrei elkerülő...

 

- bigyó a csepel szigeten: a csepeli gerincút folytatása

http://roads.extra.hu/road_plans/szszm_gerincut.jpg

 

Nem arról volt szó, hogy autóút lesz? Hogy lehet benne szintbeli csomópont?

 

attól hogy autóút lehet rajta szinbeni csp. (lásd. M9)

 

itt inkább az a kérdés, hogy olyan forgalom mellett, ami várható rajt, nem túl veszélyes-e?

Előzmény: Rooger Preed (9994)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9997

hehe, megy ott a beépítés M0 nélkül is...

 

(szóval akár építhetjük is az M0Ny-t... :-)

 

Előzmény: bp01 (9993)
hotrod25 Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9996

Igen ez nekem is feltünt, szerintem elírás.

Ha megnézed a projekt 3 szakaszra van osztva:

70.50

70.51

70.52

A 4 ksz csomópontos a 70.50 Monor-Pilis elkerülő. Itt a 12 különszintű egy kicsit sok lenne.

Esetleg a maradék 8 csak szimpla híd traktorosoknak?

Előzmény: Rooger Preed (9994)
M43 Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9995
Szép fogás ez is. Ha télleg megépülne 2011-12 körülre ez meg az M0dél szélesítés az M31-el és az M6 Pécsig, egész emberszabású lenne a hazai autópálya/gyorsforgalmi hálózat.
Rooger Preed Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9994
Érdekes a térkép benne, van néhány dolog, amit nem tudok igazán a helyére tenni (pl Pomáz és Szentendre között vagy azt a bigyót a Csepel-szigeten).

Az Üllő-Albertirsa szakaszhoz az van írva, hogy
Csomópontok száma: 12 db (ebből 4 db különszintű)

Nem arról volt szó, hogy autóút lesz? Hogy lehet benne szintbeli csomópont?
Előzmény: hotrod25 (9992)
bp01 Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9993
A budakeszi honlapon hozzáférhető HÉSZ alapján ez "kereskedelmi szolgáltató terület"
Tehát én elsőre sok szép bádogdobozra és parkolókra tippelnék.. De ez csak tipp:) nem vagyok arra jártas...
Előzmény: Fricy (9991)
hotrod25 Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9992
Fricy Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9991
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9990

Persze nem a települések közepén 2*2 sávúsítani, hanem 2*2 sávban, településeket elkerülve kiépíteni, asszem így már egyértelműbb amit mondani akartam.

 

hát mi is ezt akarjuk:

 

építsenek egy 2x2 sávos településelkerülő utat, amit aztán M4nek hívnak.

(de lehet 4/A is, mindegy, csak épüljön... :-))

Előzmény: M43 (9988)
M43 Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9989
--Szóval saját tapasztalatok alapján nem indokolatlan ez a kapacitás, és szvsz --lehet, hogy az északi szakasz átadása után kevés is lesz.



Igen, valószínüleg a prágai belső körgyűrű az előregondolkodás jó példája, nem várták meg, míg beáll teljesen a város hanem előre elkezdtek építgetni. Ha kész lesz, akkor a Vencel tér déi csücskénél akár forgalmat is lehetne csökkenteni - ráfér.
Előzmény: g86 (9978)
M43 Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9988
---elég lenne a 4-es Bp-Szolnok egysávú szakaszait 2 sávúsítani

--Monorierdő és Pilis meg dögöljön bele az átmenőforgalomba?

--Jaj...

Persze nem a települések közepén 2*2 sávúsítani, hanem 2*2 sávban, településeket elkerülve kiépíteni, asszem így már egyértelműbb amit mondani akartam.
Előzmény: g86 (9977)
M43 Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9987
---azonban elég lenne a 4-es Bp-Szolnok egysávú szakaszait 2 sávúsítani,



--Ja eddig 2 sávon kellett átszenvednem, ezentúl 4 sávon tegyem azt, ekkora --hülyeséget leírni...



Persze 2*2 sávra gondoltam, de *2 lemaradt.
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9986

amikor az autók fel vannak mászva a hídra:

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9985
hábbanyek, ezen a környéken elég gyakran akadnak fenn a billenőplatók...
Rooger Preed Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9984
Eléggé grandiózus az ő tervük is. Kérdés hogy mikorra valósul meg.

Ilyen szempontból talán Magyarország egy ideig jobban áll és remélem a következő EU körre már a gazdaság is rendeződik annyira, hogy az infrastruktúra fejlesztése ne álljon meg (közút, vasút egyaránt).
Előzmény: Törölt nick (9983)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9983
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9982

néhány megjegyzés a forgalomterhelési diagramhoz:

 

- az értékek három augusztusi nap számlálási átlagaként képződtek.

(Legtöbb esetben szerda-csütörtök, ritkán kedd és még ritkábban péntek)

- az étékek Ej/napban (és nem j/napban) vannak megadva.

 

Előzmény: Törölt nick (9909)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9981

üdv a fórumon...

 

nem gondoltam volna, hogy I.rendű főutak is ilyen szar állapotban lehetnek, azthittem, legalább azokat rendben tartják...

 

(a Db-Hh szakasz elhanyagolásába gondolom bejátszik az is, hogy már régóta napirenden van mellette az új 4es nyomvonal, ami bocskaikert ellenkezése miatt csúszik...

persze igazuk van, hogy ne a falu szélén menjen az új út, mikor ott a sok hely a pusztában...)

 

azt viszont nem nagyon értem, hogy szoboszló-Db között milyen tranzitforgalom van?

- mert a nagyvárad felöl jövők vagy pladánynál mennek fel a 4esre és mennek pest felé, vagy a 47esen mennek Db (és az M35, nyíregyháza) felé...

 

 

a 2x2esítéssel azért csínján kell bánni:

 

- ha a főút mellett (hacsak hosszútávon is) gyorsforgalmi utat terveznek , akkor célszerűbb annak a félpályáját megépíteni, így megoszlik a forgalom a régi és új út között, meg kapunk egy jó vonalvezetésű, településelkerülő nyomvonalat is. (a régi úton így nem kell elkerülőket építeni)

 

- ha viszont nem terveznek gyorsforgalmit, mert összességében nincs nagy forgalma az útnak, csak helyileg (jellemzően nagyvárosi bevezető szakaszokon) van extra forgalom, akkor ezeket a szakaszokat érdemes 2x2esíteni...

Előzmény: K_Pisti (9980)
K_Pisti Creative Commons License 2008.04.06 0 0 9980
Sziasztok! Most bukkantam erre a nagyszerű fórumra, ígérem, rendszeres olvasója és hozzászólója leszek, ugyanis van mit mondanom! Tökéletesen egyet értek H1234Laci hsz-ával, a főúthálózatok rendbe rakására több energiát kellene fordítani. Én hajdúsági révén leginkább a 4-es útról tudok nyilatkozni. Püspökladányig egész rendben van, kisebb-nagyobb szakaszokat leszámítva, de a hajdú-bihari része tragédia! Nemrég a Debrecen-Hajdúhadház szakaszt tettük meg (20 km) és igen elszomorító a minősége, annak ellenére, hogy tranzit út iszonyatos kamion forgalommal. Szerintem max. 40 km/h-val lehetne rajta közlekedni, nem 90-el. Ha valaki szörnyűséget akar látni, érdemes megnéznie. Volt olyan, ahol a kitömött kátyú későbbi kátyújnak kitömésének kátyúja is tátongott már. Minősíthetetlen! Ennyire nem szabadna hagyni leromlani egy főút állapotát.

Arról nem is beszélve, hogy kb. 20 éve húzódik már a 4-es út Hajdúszoboszló-Debrecen közötti szakaszának 2x2 sávosra bővítése. Egy tanulmányban olvastam: mára elérte a rajta áthaladó forgalom a tűréshatár 145%-át! Megpróbált már valaki rajta hétköznap nappal végigmenni? Iszonyat! Bődületes a tranzitforgalom (kamion kamion hátán), sok a lassújármű (annak ellenére, hogy táblával ki vannak tiltva), óriási az ingázó forgalom rajta. Szoboszlóról rengetegen járna be nap mint nap dolgozni, ügyet intézni, kórházba, stb. Debrecenbe és egyre több a Debrecenből kijáró autós is. Mindenféle tanulmányterv, megvalósíthatósági tanulmány, minden kész van arra, hogy elkezdődhessen az építés. Szoboszló-Nyugat csp-tól az M35-ösig 13 km-t kellene 2x2 sávosra megoldani. Nem hiszem el, hogy ne lenne rá pénz, mert igény az bizony volna!

Más, de még mindig 4-es út. Persze, jó volna, ha megépülne az M4-es teljes egészében a román határig, de addig is, miért nem lehet folytatni egy kicsit nagyobb ütemben a 2x2 sávos főút bővítést? Olyan nagyszerűek a már elkészült szakaszok. DE! Soha nem fogom megérteni, hogy miért csak a települések között lehet 2x2 sávos, az összes új elkerülő pedig miért csak 2x1 sávos? Lásd: Abony, Szolnok, Törökszentmiklós, Hajdúszoboszló. OK, ebből a listából esetleg Szolnokot megértem, hiszen nem délen, a mostani elkerülő nyomvonalán fogja majd a leendő M4-es elkerülni, Szoboszlót pedig nem is érinti majd az M4-es. De mi a helyzet a többivel? Ha jól tudom a Kisújszállást elkerülő szakasz is csak 2x1 sávos lesz. :-( Ha már csináljuk, akkor miért nem lehet az elkerülőket is 2x2 sávosra elkészíteni? Persze, többe kerülne, de nem dupla annyiba, hiszen a földmunkák nagy részét elvégzik, sőt a felüljárók is 2x2 sávos szélességben állnak már nagyrészt. Ha úgy lenne, akkor már ma is egész szép szakaszon lehetne 2x2 sávos főúton autózni: Albertirsától Fegyvernekig. Szerény véleményem szerint az M4-es autópálya helyett elegendő lenne a 2x2 sávos 4-es főút is.

K:Pisti

Előzmény: Törölt nick (9935)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.04.05 0 0 9979

azonban elég lenne a 4-es Bp-Szolnok egysávú szakaszait 2 sávúsítani,

 

Ja eddig 2 sávon kellett átszenvednem, ezentúl 4 sávon tegyem azt, ekkora hülyeséget leírni...

Előzmény: M43 (9974)
g86 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 9978
Nem tudom, lesz-e akkora forgalma, ami ekkora beruházást kiván (egyelőre biztos nincs),

Az elmúl évben kétszer voltam Prágában, és egyszer kb. öt éve (vagy több?), amikor a két alagútból csak az északi volt meg félpályán. Közepes forgalom volt általában, és egyszer, mikor egy 3 napos hétvége előtt kora este mentünk arra, akkor bár jól lehetett haladni szinte összefüggő kocsisor volt 2x2 sávon. Szóval saját tapasztalatok alapján nem indokolatlan ez a kapacitás, és szvsz lehet, hogy az északi szakasz átadása után kevés is lesz.

első körben a nem alagutas részt simán össze lehetett volna kötni kötni a repülőtéri - leendő külső gyűrű - elkészült szakaszával, ehhez képest fillérekből, és akkor már évek óta lenne egy jól funkcionáló, zömében 2*3-as körgyűrűje a városnak.

Egyrészt ez már évtized(ek?) óta megvan. A K Barrandovu egy kb. 5 km-es, néhány helyen szinteben keresztezett, jellemzően nem lakott területen haladó 2x2 sávos főút, kb. mint az Egér út.

Másrészt a belső gyűrű "budai" oldalának egyértelműen nem a városon átmenő-, hanem a városba tartó és a városon belüli forgalom kiszolgálása a feladata. Szerintem.

A jövőbeni forgalombiztonságra én is kíváncsi vagyok.
Előzmény: M43 (9929)
g86 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 9977
elég lenne a 4-es Bp-Szolnok egysávú szakaszait 2 sávúsítani

Monorierdő és Pilis meg dögöljön bele az átmenőforgalomba?

Jaj...
Előzmény: M43 (9974)
Aladár46 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 9976
Látom, ma egész nap az M6-M60-as volt a téma! :)
Én még egy gondolattal egészíteném ki, az eddigieket. Mindeki csak Baranya-megyéről és Pécsről ír, hogy miért lesz jó az ap., de kifelejtitek Tolna megyét, itt is gazdaságélénkítő hatása lesz, amire már tudok példát is írni:

Egy cikk a Teol.hu-ról:

"Óriási logisztikai bázis épül a két autópálya találkozásánál"

"Bekapcsolódik Mözs az európai vérkeringésbe. Nem véletlenül szemelték ki a befektetők a Tolna megyei települést: itt találkozik az észak-déli M6-os és a nyugat-keleti M9-es autópálya. Egyelőre a földhivatali ügyintézésnél tartanak. A beruházó 106 hektáron alakítja ki a logisztikai bázist."

M43:
"Szerintem nem vagy-vagy, hanem is-is az M6 vsz. M4. "
Igazad van, ott a pont!

"mert az M6 elkészülte után az M4-M8 marad a hazai gyorsforgalmi úthálózat egyetlen, valóban hiányzó része (az M0 10-es és 11-es közötti szakasza és az M10-M100 mellett, ezek azonban rövid, de kűzdelmes szakaszok)."

Szerintem kifelejtetted az M9-est, ez is hasonló elfelejtett pálya, mint az M4-s.
Mivel a szekszárdi-hidat sem Bogyiszló és Dusnok kedvéért építették. Igaz, itt elég lenne a 2x1 sáv is.
Előzmény: M43 (9974)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.04.05 0 0 9975
Teljesen egyetértek. Mindig is úgy gondoltam, hogy az M6 nem csak a 6-os út helyett egy jó alternatíva, hanem az 51-es utat is igen érzékenyen érinti. Nem beszélve azokat, akik különböző alternatív úton jártak Pécsre.
Nem hiszem, hogy szellemautópálya lenne. Nem lesz akkora forgalom rajta, mint az M1-M5-M3 esetén, de nem is fog üresen kongani. Ha 2010-re kész, akkor a 2011-es adatok lesznek igazán mértékadók, majd akkor meglátjuk.
Előzmény: M43 (9974)
M43 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 9974
Szerintem nem vagy-vagy, hanem is-is az M6 vsz. M4.

Az M6-nál érdemes kiemelni, hogy a Duna másik oldalán fekvő, Bajától északra levő területekre is valamennyire gazdaságélénkítő hatással lesz, hiszen Duna hídnak most már Bp alatt nem vagyunk híjján, és ez hát ez sem a "sztárolt" hazai régiókhoz tartozik. Mivel nemzetközi tranzitút része lesz, nem érdemes 2*1-es kiépítéssel pöcsölni, hogy a régi hatos helyett legyen egy új halálút (főleg a Dunaújváros feletti szakasz volt hírhedt).

Persze Szolnok térségére ugyanúgy ráfér az infrastruktúra fejlesztése, azonban elég lenne a 4-es Bp-Szolnok egysávú szakaszait 2 sávúsítani, az M4-M8-at meg 2*1-ben kiépíteni (itt tényleg nem indokolt a 2*2-es kiépítés első körben).Ez azért is logikus, mert az M6 elkészülte után az M4-M8 marad a hazai gyorsforgalmi úthálózat egyetlen, valóban hiányzó része (az M0 10-es és 11-es közötti szakasza és az M10-M100 mellett, ezek azonban rövid, de kűzdelmes szakaszok). Idő meg lesz bőven kiépíteni, viszont már nagyon nem PPP-ben kéne, helyette bele kéne bűvészkedni egy EUs keretbe, vagy lassacskán állami mániból kiépíteni.

Ezek persze nem helyettesítik a meglévő fő- és mellékúthálózat felújítását, de asszem ehhez elég sok EUs mánit lehet kapni.
bp01 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 9973
Ez gyönyörű! Akárcsak az omladozó épületen a klímák és a parabola:)
Előzmény: Törölt nick (9965)
bp01 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 9972
Ésszerűség, reális tények, ez mind van, na de érzelmek ebben a hozzászólásban... az nincs:) Én nem tüzelek, pláne nem vitázni akarok, ez a hsz egy reagálás volt.
Lehet, hogy a leírtak kellemetlenek, de igazak, vagyis a fehéret fehérnek látom.
Előzmény: BA123 (9968)
RadiX Creative Commons License 2008.04.05 0 0 9971
a szunnyadó potenciálról valamiért Toller László jut eszembe, bár ő inkább bekómált potentát
Előzmény: BA123 (9968)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!