Ja, hogy ez az a gerincút. A piros szaggatott a 2. ütem?
M9 esetén én úgy emlékszem, hogy jelenleg nincs szintbeli csomópont. Mindkét végén körforgalomban végződik. Székesfehérvár és Veszprém között van ilyen a 8-as úton, továbbá a 4-es úton láttam jópár éve Szajol környékén (mióta matricás az M5 inkább Kecskeméten keresztül járunk Békés megyébe), ami szerintem életveszélyes is.
Bízom benne, hogy sajtóhiba és nem keresztezgetik szintben a gyorsforgalmi utat.
Szép fogás ez is. Ha télleg megépülne 2011-12 körülre ez meg az M0dél szélesítés az M31-el és az M6 Pécsig, egész emberszabású lenne a hazai autópálya/gyorsforgalmi hálózat.
A budakeszi honlapon hozzáférhető HÉSZ alapján ez "kereskedelmi szolgáltató terület" Tehát én elsőre sok szép bádogdobozra és parkolókra tippelnék.. De ez csak tipp:) nem vagyok arra jártas...
Persze nem a települések közepén 2*2 sávúsítani, hanem 2*2 sávban, településeket elkerülve kiépíteni, asszem így már egyértelműbb amit mondani akartam.
hát mi is ezt akarjuk:
építsenek egy 2x2 sávos településelkerülő utat, amit aztán M4nek hívnak.
--Szóval saját tapasztalatok alapján nem indokolatlan ez a kapacitás, és szvsz --lehet, hogy az északi szakasz átadása után kevés is lesz.
Igen, valószínüleg a prágai belső körgyűrű az előregondolkodás jó példája, nem várták meg, míg beáll teljesen a város hanem előre elkezdtek építgetni. Ha kész lesz, akkor a Vencel tér déi csücskénél akár forgalmat is lehetne csökkenteni - ráfér.
---elég lenne a 4-es Bp-Szolnok egysávú szakaszait 2 sávúsítani
--Monorierdő és Pilis meg dögöljön bele az átmenőforgalomba?
--Jaj...
Persze nem a települések közepén 2*2 sávúsítani, hanem 2*2 sávban, településeket elkerülve kiépíteni, asszem így már egyértelműbb amit mondani akartam.
Eléggé grandiózus az ő tervük is. Kérdés hogy mikorra valósul meg.
Ilyen szempontból talán Magyarország egy ideig jobban áll és remélem a következő EU körre már a gazdaság is rendeződik annyira, hogy az infrastruktúra fejlesztése ne álljon meg (közút, vasút egyaránt).
nem gondoltam volna, hogy I.rendű főutak is ilyen szar állapotban lehetnek, azthittem, legalább azokat rendben tartják...
(a Db-Hh szakasz elhanyagolásába gondolom bejátszik az is, hogy már régóta napirenden van mellette az új 4es nyomvonal, ami bocskaikert ellenkezése miatt csúszik...
persze igazuk van, hogy ne a falu szélén menjen az új út, mikor ott a sok hely a pusztában...)
azt viszont nem nagyon értem, hogy szoboszló-Db között milyen tranzitforgalom van?
- mert a nagyvárad felöl jövők vagy pladánynál mennek fel a 4esre és mennek pest felé, vagy a 47esen mennek Db (és az M35, nyíregyháza) felé...
a 2x2esítéssel azért csínján kell bánni:
- ha a főút mellett (hacsak hosszútávon is) gyorsforgalmi utat terveznek , akkor célszerűbb annak a félpályáját megépíteni, így megoszlik a forgalom a régi és új út között, meg kapunk egy jó vonalvezetésű, településelkerülő nyomvonalat is. (a régi úton így nem kell elkerülőket építeni)
- ha viszont nem terveznek gyorsforgalmit, mert összességében nincs nagy forgalma az útnak, csak helyileg (jellemzően nagyvárosi bevezető szakaszokon) van extra forgalom, akkor ezeket a szakaszokat érdemes 2x2esíteni...
Sziasztok! Most bukkantam erre a nagyszerű fórumra, ígérem, rendszeres olvasója és hozzászólója leszek, ugyanis van mit mondanom! Tökéletesen egyet értek H1234Laci hsz-ával, a főúthálózatok rendbe rakására több energiát kellene fordítani. Én hajdúsági révén leginkább a 4-es útról tudok nyilatkozni. Püspökladányig egész rendben van, kisebb-nagyobb szakaszokat leszámítva, de a hajdú-bihari része tragédia! Nemrég a Debrecen-Hajdúhadház szakaszt tettük meg (20 km) és igen elszomorító a minősége, annak ellenére, hogy tranzit út iszonyatos kamion forgalommal. Szerintem max. 40 km/h-val lehetne rajta közlekedni, nem 90-el. Ha valaki szörnyűséget akar látni, érdemes megnéznie. Volt olyan, ahol a kitömött kátyú későbbi kátyújnak kitömésének kátyúja is tátongott már. Minősíthetetlen! Ennyire nem szabadna hagyni leromlani egy főút állapotát.
Arról nem is beszélve, hogy kb. 20 éve húzódik már a 4-es út Hajdúszoboszló-Debrecen közötti szakaszának 2x2 sávosra bővítése. Egy tanulmányban olvastam: mára elérte a rajta áthaladó forgalom a tűréshatár 145%-át! Megpróbált már valaki rajta hétköznap nappal végigmenni? Iszonyat! Bődületes a tranzitforgalom (kamion kamion hátán), sok a lassújármű (annak ellenére, hogy táblával ki vannak tiltva), óriási az ingázó forgalom rajta. Szoboszlóról rengetegen járna be nap mint nap dolgozni, ügyet intézni, kórházba, stb. Debrecenbe és egyre több a Debrecenből kijáró autós is. Mindenféle tanulmányterv, megvalósíthatósági tanulmány, minden kész van arra, hogy elkezdődhessen az építés. Szoboszló-Nyugat csp-tól az M35-ösig 13 km-t kellene 2x2 sávosra megoldani. Nem hiszem el, hogy ne lenne rá pénz, mert igény az bizony volna!
Más, de még mindig 4-es út. Persze, jó volna, ha megépülne az M4-es teljes egészében a román határig, de addig is, miért nem lehet folytatni egy kicsit nagyobb ütemben a 2x2 sávos főút bővítést? Olyan nagyszerűek a már elkészült szakaszok. DE! Soha nem fogom megérteni, hogy miért csak a települések között lehet 2x2 sávos, az összes új elkerülő pedig miért csak 2x1 sávos? Lásd: Abony, Szolnok, Törökszentmiklós, Hajdúszoboszló. OK, ebből a listából esetleg Szolnokot megértem, hiszen nem délen, a mostani elkerülő nyomvonalán fogja majd a leendő M4-es elkerülni, Szoboszlót pedig nem is érinti majd az M4-es. De mi a helyzet a többivel? Ha jól tudom a Kisújszállást elkerülő szakasz is csak 2x1 sávos lesz. :-( Ha már csináljuk, akkor miért nem lehet az elkerülőket is 2x2 sávosra elkészíteni? Persze, többe kerülne, de nem dupla annyiba, hiszen a földmunkák nagy részét elvégzik, sőt a felüljárók is 2x2 sávos szélességben állnak már nagyrészt. Ha úgy lenne, akkor már ma is egész szép szakaszon lehetne 2x2 sávos főúton autózni: Albertirsától Fegyvernekig. Szerény véleményem szerint az M4-es autópálya helyett elegendő lenne a 2x2 sávos 4-es főút is.
Nem tudom, lesz-e akkora forgalma, ami ekkora beruházást kiván (egyelőre biztos nincs),
Az elmúl évben kétszer voltam Prágában, és egyszer kb. öt éve (vagy több?), amikor a két alagútból csak az északi volt meg félpályán. Közepes forgalom volt általában, és egyszer, mikor egy 3 napos hétvége előtt kora este mentünk arra, akkor bár jól lehetett haladni szinte összefüggő kocsisor volt 2x2 sávon. Szóval saját tapasztalatok alapján nem indokolatlan ez a kapacitás, és szvsz lehet, hogy az északi szakasz átadása után kevés is lesz.
első körben a nem alagutas részt simán össze lehetett volna kötni kötni a repülőtéri - leendő külső gyűrű - elkészült szakaszával, ehhez képest fillérekből, és akkor már évek óta lenne egy jól funkcionáló, zömében 2*3-as körgyűrűje a városnak.
Egyrészt ez már évtized(ek?) óta megvan. A K Barrandovu egy kb. 5 km-es, néhány helyen szinteben keresztezett, jellemzően nem lakott területen haladó 2x2 sávos főút, kb. mint az Egér út.
Másrészt a belső gyűrű "budai" oldalának egyértelműen nem a városon átmenő-, hanem a városba tartó és a városon belüli forgalom kiszolgálása a feladata. Szerintem.
A jövőbeni forgalombiztonságra én is kíváncsi vagyok.
Látom, ma egész nap az M6-M60-as volt a téma! :) Én még egy gondolattal egészíteném ki, az eddigieket. Mindeki csak Baranya-megyéről és Pécsről ír, hogy miért lesz jó az ap., de kifelejtitek Tolna megyét, itt is gazdaságélénkítő hatása lesz, amire már tudok példát is írni:
Egy cikk a Teol.hu-ról:
"Óriási logisztikai bázis épül a két autópálya találkozásánál"
"Bekapcsolódik Mözs az európai vérkeringésbe. Nem véletlenül szemelték ki a befektetők a Tolna megyei települést: itt találkozik az észak-déli M6-os és a nyugat-keleti M9-es autópálya. Egyelőre a földhivatali ügyintézésnél tartanak. A beruházó 106 hektáron alakítja ki a logisztikai bázist."
M43: "Szerintem nem vagy-vagy, hanem is-is az M6 vsz. M4. " Igazad van, ott a pont!
"mert az M6 elkészülte után az M4-M8 marad a hazai gyorsforgalmi úthálózat egyetlen, valóban hiányzó része (az M0 10-es és 11-es közötti szakasza és az M10-M100 mellett, ezek azonban rövid, de kűzdelmes szakaszok)."
Szerintem kifelejtetted az M9-est, ez is hasonló elfelejtett pálya, mint az M4-s. Mivel a szekszárdi-hidat sem Bogyiszló és Dusnok kedvéért építették. Igaz, itt elég lenne a 2x1 sáv is.
Teljesen egyetértek. Mindig is úgy gondoltam, hogy az M6 nem csak a 6-os út helyett egy jó alternatíva, hanem az 51-es utat is igen érzékenyen érinti. Nem beszélve azokat, akik különböző alternatív úton jártak Pécsre. Nem hiszem, hogy szellemautópálya lenne. Nem lesz akkora forgalom rajta, mint az M1-M5-M3 esetén, de nem is fog üresen kongani. Ha 2010-re kész, akkor a 2011-es adatok lesznek igazán mértékadók, majd akkor meglátjuk.
Szerintem nem vagy-vagy, hanem is-is az M6 vsz. M4.
Az M6-nál érdemes kiemelni, hogy a Duna másik oldalán fekvő, Bajától északra levő területekre is valamennyire gazdaságélénkítő hatással lesz, hiszen Duna hídnak most már Bp alatt nem vagyunk híjján, és ez hát ez sem a "sztárolt" hazai régiókhoz tartozik. Mivel nemzetközi tranzitút része lesz, nem érdemes 2*1-es kiépítéssel pöcsölni, hogy a régi hatos helyett legyen egy új halálút (főleg a Dunaújváros feletti szakasz volt hírhedt).
Persze Szolnok térségére ugyanúgy ráfér az infrastruktúra fejlesztése, azonban elég lenne a 4-es Bp-Szolnok egysávú szakaszait 2 sávúsítani, az M4-M8-at meg 2*1-ben kiépíteni (itt tényleg nem indokolt a 2*2-es kiépítés első körben).Ez azért is logikus, mert az M6 elkészülte után az M4-M8 marad a hazai gyorsforgalmi úthálózat egyetlen, valóban hiányzó része (az M0 10-es és 11-es közötti szakasza és az M10-M100 mellett, ezek azonban rövid, de kűzdelmes szakaszok). Idő meg lesz bőven kiépíteni, viszont már nagyon nem PPP-ben kéne, helyette bele kéne bűvészkedni egy EUs keretbe, vagy lassacskán állami mániból kiépíteni.
Ezek persze nem helyettesítik a meglévő fő- és mellékúthálózat felújítását, de asszem ehhez elég sok EUs mánit lehet kapni.
Ésszerűség, reális tények, ez mind van, na de érzelmek ebben a hozzászólásban... az nincs:) Én nem tüzelek, pláne nem vitázni akarok, ez a hsz egy reagálás volt. Lehet, hogy a leírtak kellemetlenek, de igazak, vagyis a fehéret fehérnek látom.