Nem értem egészen miért ócsárolsz következetesen szinte minden műtárgyat, ami az országban manapság épül, szerintem inkább örülni kellene, hogy végre rátértünk a minőségre és esztétikára, a hárosi összvér meg a hasonló kicsinyes műremekek után.
Értem én a spórolást, de nem több 10%-nál a különböző szerkezetek közötti árkülönbség, akkor meg már inkább.
egyébként lehet oka a mederpillérek hanyagolásának, a szexárdi hídnál (ahol nem volt erre lehetőség) iszonyú mélyen homokos a meder, mélyen beszúrt cölöpokre állították a hidat, és a felépítményt úgy tervezték, hogy a terhelés során a cölöpök majd tovább fognak süllyedni, elég sokat. Ami azért erős konpromisszum.
Ez meg a prágai belső gyűrű. Itt is alagút alagút hátán. Nálunk még kell egy kis idő hogy komolyan gondolkodjunk ilyen rendszereken, de azt hiszem az idő lassan megérik erre is. http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=307793
Ezen már én is gondolkodtam. Arra jutottam hogy valószínű Almádi és Füred miatt megy majd délről az M8. Füredre nem lehet elvinni a pályát, de ha Veszprém alatt megy, akkor nagyon jó kapcsolatot kap Almádi és Füred is. És mivel elég sokan mennek az M7 felől Almádiba és Füredre, ez egy elég forgalmas irány.
Egy új alagút Csehországban. Lám ott sem csak hegyeket fúrnak át az autópályák kedvéért... http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=19658092&postcount=361
párhuzamos szervízút jogilag elvileg minden ma meglévő főút mellett biztosított! Elviekben annak egy egyszerű stabilizált útterületnek kellene lenni. Az új utak tervezésénél is előírás a mezőgazdasági területek megközelítésére ez! Ebben nincs semmi többlet költség... Ezt bele kell kalkulálni.. arról már nem tehetünk, hogy ott ahol lehet csökkentik a költségeket, csak elfelejtjük, hogy az a közlekedésbiztonság rovására megy... Az meg egy más tészta, hogy a kresz szabályait be nem tartókat kellene valami úton módon rábírni a kresz betartására.
vélemény: egyébként hiába van meghatározva a szabálytalankodókkal szembeni bírság meghatározva, hogyha nincs aki betartassa a közlekedőkkel. Ugyanis amikor bejelentették, hogy most már sokba fog kerülni egy 60as táblánál a 90, akkor szinte megállt a forgalom, mert mindenki igyekezett betartani a sebességhatárokat, de sajnos az azóta eltelt 2 hónapban talán 2! traffipax-szal találkoztam!! így ne tessék meglepődni azon, ha az amúgy sem egy törvénytisztelő nép nem fogja a kreszt betartani...
A 8-72 kereszteződését úgy tudom lassan tendereztetik is, de valahol azt olvastam, hogy a Veszprém-Öskü szakasz felújításával együtt átalakítanák a meglévő csomópontokat is különszintűekre. Nincs erről valakinek pontosabb infója? Meg a Várpalotai elkerülőről?
A közlekedés biztonságának a forgalom lefolyásához képest preferenciát kell élveznie, remélem, ebben mindannyian egyetértünk.
És aztán figyelembe veendőek a különböző környezeti adottságok, pl. nem mindenhol van olyan széles folyosó az únak, mint amit Laci belinkelt, a sivatag közepén.
És vannak még a financiális adottságok is, hogy mennyi pénzt tudunk elkölteni.
Azt mindig figyelembe kell venni a tervezéskor, hogy az autósok nem fogják betartani a KRESZ-t. Elsősorban a sebességkorlátozásokat szegik meg, azután az előzési tilalmakat (ahol erre fizikailag módjuk van). (Az ittas vezetés az más téma, arra nem lehet tervezni).
A szintbéli balkanyaroknak a fentiek függvényében van egy magas veszélyességi faktora. Tipikus, amikor van besoroló sáv, és emiatt a mellékútról főútra balra forduló nem is nagyon néz jobbra, mert azokat ráér kifordulás után nézni, és amikor balról nem jön senki, akkor elindul, és csattan a jobról érkező, balra forduló autóval.
Ezek miatt meglátásom szerint elsősorban ott célszerű körforgalomban gondolkodni, ahol a balrakanyarodások száma nagy, és ehhez szintbéli elkülönítésre, vagy a főút két irányának jelentős széthúzására nincs mód. Lakott területen kívül a jelzőlámpás csomópontot nem tartom szerencsés megoldásnak, amolyan utolsó tartalék-lehetőségként számolnék vele.
Mer' nalunk aztan nincs olyan, hogy a ket irany kozott van hely, hogy balra rakanyarodasnal is meg tudj allni ott. :-)
(De, van.)
Csak nalunk emellett az van, hogy az ilyen keresztezodeseknel kiteszik a 70-es tablat, oszt megis mindenki 120-szal huz el (nem kis forgalom mellett, jaja). Megkockaztatom, az USA-ban ez valahogy mashogy mukodik. :-)
Én egyetértek Veled, de pl a 47esen akkor kellene építeni párhuzamos utat a lassú járműveknek (építési költség), "fokozott és folyamatos rendőri ellenőrzés, vagy jelzőlámpa (sebességtől és forgalomtól függő működés) (üzemeltetési költség)... sztem ez így már mindjárt 10 szeres költségkülönbséget is jelent. Szvsz itt (is) kompromisszumot kell kötni, valamit valamiért
Elrettentő példának fel lehet hozni a 8-ast Veszprém és Székesfehérvár között. Ott több szintbeli kereszt van (pl Sóly-Hajmáskér, Pétfürdő) és van is belőle bőven baleset. A KözOP szerint a 8-72 csomópontot pl át akarják építeni különszinű keresztre.
"A lassújárműveket ilyesfajta útszakaszokra nem szabadna megengedni! Arra ott vannak az alsőbbrendű, valamint a főutakkal párhuzamos mezőgazdasági utak!"
Na ja, sot epitsunk nekik Tisza-hidat is mindja'. :-)
"viszont adott esetben (2×2 sáv, elválasztósáv) normálisan megtervezett balrakanyarodó sávnak működnie kell(ene)! "
Persze, ha kirakjuk elotte a 70-es tablakat, meg az emberek be is tartjak. Van, ahol ki van rakva, az mar jo... :-)
"mert sokkal fejetlenebbül közlekednek az arra járók..."
Mondjuk errefele szvsz nincs semmi gaz ezzel. Van nehany marha, de pl. a 2x2 savon jobbratartast is egesz jol muvelik a nepek.
nem ismerem a helyszínt, de: A lassújárműveket ilyesfajta útszakaszokra nem szabadna megengedni! Arra ott vannak az alsőbbrendű, valamint a főutakkal párhuzamos mezőgazdasági utak!
ha körgeometriájú csomópontokról beszélünk, akkor mozduljunk lassan a "turbó" kör felé! sokkal gyorsabb lefolyást biztosít, nagyobb kapacitással.
viszont adott esetben (2×2 sáv, elválasztósáv) normálisan megtervezett balrakanyarodó sávnak működnie kell(ene)! A közlekedés biztonság érdekében nem forgalomcsillapító hatást kellene gyakorolni, hanem valamiféle más eszközt bedobni: fokozott és folyamatos rendőri ellenőrzés, vagy jelzőlámpa (sebességtől és forgalomtól függő működés).
Amúgy meg volt szerencsém hétvégén keleti országrészben autókázni dunántúli lakosként és nem túlzok, ha azt mondom folyamatos halálfélelmem volt, mert sokkal fejetlenebbül közlekednek az arra járók... (no persze lehet, hogy a sok újgazdag menő verdát birtokló emberkék ott élik ki gyors vezetési hajlamaikat)