Keresés

Részletes keresés

strangerr Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10245
Meghát most komolyan egy folyami hídon sporoljunk, ami min 100 évre épül?
Előzmény: Törölt nick (10239)
Atza Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10244
Hanem ez a video eléggé kis költségvetésűre sikerült...

(monyuk a csehekhez képest)
Előzmény: Atza (10243)
Atza Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10243
Nem értem egészen miért ócsárolsz következetesen szinte minden műtárgyat, ami az országban manapság épül, szerintem inkább örülni kellene, hogy végre rátértünk a minőségre és esztétikára, a hárosi összvér meg a hasonló kicsinyes műremekek után.

Értem én a spórolást, de nem több 10%-nál a különböző szerkezetek közötti árkülönbség, akkor meg már inkább.
Előzmény: Törölt nick (10239)
elemes2 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10242
ahzó.

egyébként lehet oka a mederpillérek hanyagolásának, a szexárdi hídnál (ahol nem volt erre lehetőség) iszonyú mélyen homokos a meder, mélyen beszúrt cölöpokre állították a hidat, és a felépítményt úgy tervezték, hogy a terhelés során a cölöpök majd tovább fognak süllyedni, elég sokat. Ami azért erős konpromisszum.
Előzmény: strangerr (10241)
strangerr Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10241
Már megy a tender, ugyhogy már nemigen tervezhetnek... Júniusban indul.
Előzmény: elemes2 (10240)
elemes2 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10240
ez már az elfogadott terv, vagy még a pályázati marketingje?
Előzmény: strangerr (10238)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10239

nagyon úgy tűnik, hogy itt is a rongyrázás esete forog fenn:

kisebb fesztávval (2 mederpillérrel, mint pógárnál) oltsóbb lett volna...

 

értem én, hogy meg kell mutatni milyen faszagyerekek vagyunk, de nem jó ha a minőség a mennyiség rovására megy... :-)) 

Előzmény: strangerr (10238)
strangerr Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10238
elemes2 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10237
60-80 m átmérőre gondolhatott a kartács.
Előzmény: g86 (10235)
strangerr Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10236
Az algyői 2 sávos spirális kör 30 m külső sugarú.
Előzmény: g86 (10235)
g86 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10235
Akkor ökölszámként mondhatunk egy 2...3-szoros különbséget. Kevesebb, mint gondoltam.

Kétsávos körforgalmonál szerinted miért szükséges a 60...80 m sugár?
Előzmény: Törölt nick (10215)
Aladár46 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10234
Azért látom a cseheknél is aranyárban mérik az alagutas autópályát : :-)
77,75 Mrd Ft/11,7km = 6,645 Mrd Ft/km
Előzmény: BA123 (10227)
BA123 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10233
Ez meg a prágai belső gyűrű. Itt is alagút alagút hátán. Nálunk még kell egy kis idő hogy komolyan gondolkodjunk ilyen rendszereken, de azt hiszem az idő lassan megérik erre is.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=307793
BA123 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10232
A másodiknál, de az elsőnél semmi nem látszik. Jobban kellene ismernünk a terepet, biztos van valami oka.
Előzmény: Törölt nick (10230)
BA123 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10231
Ezen már én is gondolkodtam. Arra jutottam hogy valószínű Almádi és Füred miatt megy majd délről az M8. Füredre nem lehet elvinni a pályát, de ha Veszprém alatt megy, akkor nagyon jó kapcsolatot kap Almádi és Füred is. És mivel elég sokan mennek az M7 felől Almádiba és Füredre, ez egy elég forgalmas irány.
Előzmény: Törölt nick (10229)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10230

ja, de ott felette házak vannak (meg esetleg temető?), nem szőlőültetvények...

 

Előzmény: BA123 (10227)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10229

hamán 8x72...

 

ezt a szerencsétlen M8-at miért nem veszprém északi oldalán viszik el?

 

rövidebb is lenne, meg az északi oldal is "fel lenne tárva" egy normáli úttal...

 

(ok, ott kicsit dimbesdombosabb a terep, dehátugye egy ap. nem 10-20 évre épül...)

Előzmény: BA123 (10225)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10228
egyik ssc-s kartács csinélt néhány légifotót az épülő M0K üllő-maglód közötti szakaszáról...
BA123 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10227
Egy új alagút Csehországban. Lám ott sem csak hegyeket fúrnak át az autópályák kedvéért...
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=19658092&postcount=361
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10226


párhuzamos szervízút jogilag elvileg minden ma meglévő főút mellett biztosított! Elviekben annak egy egyszerű stabilizált útterületnek kellene lenni. Az új utak tervezésénél is előírás a mezőgazdasági területek megközelítésére ez! Ebben nincs semmi többlet költség... Ezt bele kell kalkulálni.. arról már nem tehetünk, hogy ott ahol lehet csökkentik a költségeket, csak elfelejtjük, hogy az a közlekedésbiztonság rovására megy...
Az meg egy más tészta, hogy a kresz szabályait be nem tartókat kellene valami úton módon rábírni a kresz betartására.

vélemény:
egyébként hiába van meghatározva a szabálytalankodókkal szembeni bírság meghatározva, hogyha nincs aki betartassa a közlekedőkkel. Ugyanis amikor bejelentették, hogy most már sokba fog kerülni egy 60as táblánál a 90, akkor szinte megállt a forgalom, mert mindenki igyekezett betartani a sebességhatárokat, de sajnos az azóta eltelt 2 hónapban talán 2! traffipax-szal találkoztam!! így ne tessék meglepődni azon, ha az amúgy sem egy törvénytisztelő nép nem fogja a kreszt betartani...
Előzmény: strangerr (10220)
BA123 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10225
A 8-72 kereszteződését úgy tudom lassan tendereztetik is, de valahol azt olvastam, hogy a Veszprém-Öskü szakasz felújításával együtt átalakítanák a meglévő csomópontokat is különszintűekre. Nincs erről valakinek pontosabb infója? Meg a Várpalotai elkerülőről?
Előzmény: Törölt nick (10224)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10224
tervek készen állnak :D:D
Előzmény: Rooger Preed (10219)
attus germanicus Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10223

A közlekedés biztonságának a forgalom lefolyásához képest preferenciát kell élveznie, remélem, ebben mindannyian egyetértünk.

És aztán figyelembe veendőek a különböző környezeti adottságok, pl. nem mindenhol van olyan széles folyosó az únak, mint amit Laci belinkelt, a sivatag közepén.

És vannak még a financiális adottságok is, hogy mennyi pénzt tudunk elkölteni.

 

Azt mindig figyelembe kell venni a tervezéskor, hogy az autósok nem fogják betartani a KRESZ-t. Elsősorban a sebességkorlátozásokat szegik meg, azután az előzési tilalmakat (ahol erre fizikailag módjuk van). (Az ittas vezetés az más téma, arra nem lehet tervezni).

A szintbéli balkanyaroknak a fentiek függvényében van egy magas veszélyességi faktora. Tipikus, amikor van besoroló sáv, és emiatt a mellékútról főútra balra forduló nem is nagyon néz jobbra, mert azokat ráér kifordulás után nézni, és amikor balról nem jön senki, akkor elindul, és csattan a jobról érkező, balra forduló autóval.

Ezek miatt meglátásom szerint elsősorban ott célszerű körforgalomban gondolkodni, ahol a balrakanyarodások száma nagy, és ehhez szintbéli elkülönítésre, vagy a főút két irányának jelentős széthúzására nincs mód. Lakott területen kívül a jelzőlámpás csomópontot nem tartom szerencsés megoldásnak, amolyan utolsó tartalék-lehetőségként számolnék vele.

ghosty9 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10222
Mer' nalunk aztan nincs olyan, hogy a ket irany kozott van hely, hogy balra rakanyarodasnal is meg tudj allni ott. :-)

(De, van.)

Csak nalunk emellett az van, hogy az ilyen keresztezodeseknel kiteszik a 70-es tablat, oszt megis mindenki 120-szal huz el (nem kis forgalom mellett, jaja). Megkockaztatom, az USA-ban ez valahogy mashogy mukodik. :-)
Előzmény: Törölt nick (10221)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10221

viszont adott esetben (2×2 sáv, elválasztósáv) normálisan megtervezett balrakanyarodó sávnak működnie kell(ene)!

 

ja.

usákiában így műxik...

 

(jó széles az elválasztósáv, és a kereszteződésekben a 2 pálya között lehet pihikézni, meg várni a besorolási/átkelési lehetőségre...)

 

Előzmény: Törölt nick (10217)
strangerr Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10220
Én egyetértek Veled, de pl a 47esen akkor kellene építeni párhuzamos utat a lassú járműveknek (építési költség), "fokozott és folyamatos rendőri ellenőrzés, vagy jelzőlámpa (sebességtől és forgalomtól függő működés) (üzemeltetési költség)... sztem ez így már mindjárt 10 szeres költségkülönbséget is jelent.
Szvsz itt (is) kompromisszumot kell kötni, valamit valamiért

De építsük meg a M47et és nincs gond:)

str
Előzmény: Törölt nick (10217)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10219
Elrettentő példának fel lehet hozni a 8-ast Veszprém és Székesfehérvár között. Ott több szintbeli kereszt van (pl Sóly-Hajmáskér, Pétfürdő) és van is belőle bőven baleset.
A KözOP szerint a 8-72 csomópontot pl át akarják építeni különszinű keresztre.
Előzmény: ghosty9 (10218)
ghosty9 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10218
"A lassújárműveket ilyesfajta útszakaszokra nem szabadna megengedni! Arra ott vannak az alsőbbrendű, valamint a főutakkal párhuzamos mezőgazdasági utak!"

Na ja, sot epitsunk nekik Tisza-hidat is mindja'. :-)

"viszont adott esetben (2×2 sáv, elválasztósáv) normálisan megtervezett balrakanyarodó sávnak működnie kell(ene)! "

Persze, ha kirakjuk elotte a 70-es tablakat, meg az emberek be is tartjak. Van, ahol ki van rakva, az mar jo... :-)

"mert sokkal fejetlenebbül közlekednek az arra járók..."

Mondjuk errefele szvsz nincs semmi gaz ezzel. Van nehany marha, de pl. a 2x2 savon jobbratartast is egesz jol muvelik a nepek.
Előzmény: Törölt nick (10217)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10217
nem ismerem a helyszínt, de:
A lassújárműveket ilyesfajta útszakaszokra nem szabadna megengedni! Arra ott vannak az alsőbbrendű, valamint a főutakkal párhuzamos mezőgazdasági utak!

ha körgeometriájú csomópontokról beszélünk, akkor mozduljunk lassan a "turbó" kör felé! sokkal gyorsabb lefolyást biztosít, nagyobb kapacitással.

viszont adott esetben (2×2 sáv, elválasztósáv) normálisan megtervezett balrakanyarodó sávnak működnie kell(ene)! A közlekedés biztonság érdekében nem forgalomcsillapító hatást kellene gyakorolni, hanem valamiféle más eszközt bedobni:
fokozott és folyamatos rendőri ellenőrzés, vagy jelzőlámpa (sebességtől és forgalomtól függő működés).

Amúgy meg volt szerencsém hétvégén keleti országrészben autókázni dunántúli lakosként és nem túlzok, ha azt mondom folyamatos halálfélelmem volt, mert sokkal fejetlenebbül közlekednek az arra járók... (no persze lehet, hogy a sok újgazdag menő verdát birtokló emberkék ott élik ki gyors vezetési hajlamaikat)
Előzmény: strangerr (10212)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10216

4 sávos főútnál, mint tudjuk különszintet nem építenek mert drága, túl sűrűn is kellene,

 

mihez képest drága?

ha már akkora a forgalom, hogy 2x2re bővítik (ami télleg drága), akkor ahhoz képest a néhány különszintű csp, már bagatell...

 

 

 

Előzmény: strangerr (10212)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!