"Az egyik az az összeköttetés, amelyet az M0-s autópálya északi része, valamint a 11-es, illetve 10-es út között kell megteremteni 1,9 milliárd forintból. Az előkészületek 2015-ig nyúlnak vissza, a befejezés tervezett dátuma ez év október 30."
A Világgazdaság cikk, amire ez hivatkozik, önmagában tragédia:
A tervezés alatti közútfejlesztéseket négy kivétellel a magyar állam finanszírozza. A négyből két projektnél jelezte a beruházó, hogy az uniós finanszírozásuk százszázalékos. Az egyik az az összeköttetés, amelyet az M0-s autópálya északi része, valamint a 11-es, illetve 10-es út között kell megteremteni 1,9 milliárd forintból. Az előkészületek 2015-ig nyúlnak vissza, a befejezés tervezett dátuma ez év október 30. A másik a szintén 2015-ben indított, Vásárosnamény és Záhony közötti, 3 milliárd forintos beruházás. Az előbbi esetében 8, az utóbbinál 39,3 kilométernyi új, kétszer két sávos útnak kell épülnie.
A diplomácia vezetője egyedül jött, de az IT miniszter hiányzott az avatásról.
Ez nem volt udvarias gesztus, ez lesajnálás...
Miniszterelnöki szintű átadásról cikkeztek.
Akkor érthető lett volna, hogy ketten avatnak...
Ez a felemás, - pláne maszk nélküli - felállás bagatellizálja az esemény jelentőségét.
Viselkedésével lenézte a partnereit, bár a szája mondott ilyeneket:
"Ez az új összeköttetés egy siker, mégpedig közös siker. És jó alap arra, hogy bizalmat, és tiszteletet építsünk. Erre a bizalomra és kölcsönös tiszteletre alapozva még a nehéz kérdések is megoldhatók, a viták pedig lezárhatók lesznek. Hiszem azt, hogy sikerülni fog Magyarország és Románia viszonylatában is."
Nem a negatív tesztjén múlt, hanem annak ellenére is fel kell(ett volna) tenni, mert a partnerei betartották a protokollt.
A valaha két számjegyű 80-as út, Budapest, pontosabban Biatorbágy határától tartott, Tatabánya-Tata-Kocs-Nagyigmánd- Bana-Bőny-útirányon át Győr városáig.
Egybefüggő két számjegyű út volt évtizedekig.
mára sokfelé bontva, több három- vagy négy számjegyű szakaszra bomlott.
Amikor a tízes, azaz az 1-es és 2-es utak közötti másodrendű főútvonalakat számozták, azaz a 10, 11, 12-es utakat, akkor még a későbbi 13-es és 14-es út, csak három illetve négy számjegyű mellék utak voltak.
Amikor a két utat, sok évvel később kiépítették másodrendű főúttá, akkor kellett a sok számjegyű mellékúti számuk helyett két számjegyű megnevezést kapniuk.
Köszönöm a kiegészítésedet. Nem írtam M76-os gyorsútról, de valóban az ahhoz kapcsolódó kérdésre válaszoltam, ennyiben megtévesztő lehettem. A közlekedési viszonyokra is tekintettel csak futólag tudtam rögzíteni a látottakat, pl. a pár nappal előbb még kint levő terelő, ill. az útépítést jelző táblák hiányát. De furcsa egyébként a helyi csinnadratta elmaradása akkor, amikor szinte egy mosdó átadásának is hír értéke tud lenni. Talán az M7 pályához csatlakozó első ütem átadásakor, azzal együtt kerül említésre.
Holott logikusan Hegyeshalomtól Parassapusztáig kellene. Csak, hát itt már nem az órajárás döntött (ellentétben az egy-számjegyűekkel), hanem a Budapest-közeliség (ebbe "rondít bele" a felvezető kérdésben említett 41-es).
Szerintem te a 76-os egerszegi bővítéséről írtál. (A kérdés az M76-ről volt.)
De annyiban javítanálak, hogy a 70-es tábla csak az általad említett kereszteződésre és a nemesapáti kereszteződés előtti jobbos kanyarra vonatkozik, illetve esős/csúszós út kiegészítéssel van az egész szakaszra. Ami amúgy azért érdekes, mert az átépítés előtt nem volt a kereszteződésben sem korlátozás, pedig 1+2 sáv volt csak, és gyalogosforgalom is előfordulhatott, szemben a mostani 2+2+aluljáró változattal. A nem átépített szakaszon levő hasonló kereszteződésben sincs.
Ma Zalaegerszeg felől jövet teljesen kész állapot látszik, mindkét sáv felszabadítva, a korábban még az útépítésre figyelmeztető tábla is begyűjtve. Nincs sebességkorlátozás, végig 70 km/ó a megengedett tempó, ami szerintem az ívek, ill. egy szintbeli balra fordulás miatt is elegendőnek értékelhető.
A 13-asnak 8x szám kellene, de szerintem ott kifogytak a kétjegyű számokból. A 14-essel, 15-össel semmi baj nincs, az 1-es számozási szektor Parassapusztától Hegyeshalomig tart.