Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52154

hát az lehet, mert a nif oldalon még céldátum sincs megadva...

Előzmény: Tamas(Ottawa) (52153)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52153

Esetleg az előkészületek befejezésére utalt?

Előzmény: troglodita (52150)
troglodita Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52152

Májusban próbaterhelték, júliusra a világítása is kész volt, most gondolom a kapcsolódó projektek végét várjuk: https://nif.hu/projektek/2016/06/komarom-komarno-revkomarom-kozotti-uj-duna-hid-es-kapcsolodo-letesitmenyek-epitese/

(Amúgy mennyivel kecsesebb lenne, ha a két szélső pilon nem a mederből meredezne, hanem a parton lenne...)

Előzmény: Bombyna (52151)
Bombyna Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52151

Mi van a Komáromi uj híddal?

troglodita Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52150

"Az egyik az az összeköttetés, amelyet az M0-s autópálya északi része, valamint a 11-es, illetve 10-es út között kell megteremteni 1,9 milliárd forintból. Az előkészületek 2015-ig nyúlnak vissza, a befejezés tervezett dátuma ez év október 30."

de hát ahhoz még hozzá sem nyúltak...

Előzmény: RadiX (52147)
dimelo Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52149

Nem a legjobb forrásból találtad...

De az "eredeti" sem meggyőző (Vg.hu)

De van a cikkben egy vázlat:

 

Ettől sem lehetünk megnyugodva...

Annyira elnagyolt és pontatlan...

Pl. Miért kellene Debrecentől húzni a vonalat, amikor B.újfaluig már van M35,

vagy Zeg - Vasvár, miközben már egy ideje a Zeg.-Körmend az M76 iránya...

 

 

Előzmény: Landsmann_ (52148)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52148

Konkrétan az M47 közölt nyomvonalára gondoltam. Ha az is igaz, akkor az is elég nagy tragédia lesz. Újabb szellem gyorsforgalmi úttal gyarapodunk. 

Előzmény: RadiX (52147)
RadiX Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52147

A Világgazdaság cikk, amire ez hivatkozik, önmagában tragédia:

 

A tervezés alatti közútfejlesztéseket négy kivétellel a magyar állam finanszírozza. A négyből két projektnél jelezte a beruházó, hogy az uniós finanszírozásuk százszázalékos. Az egyik az az összeköttetés, amelyet az M0-s autópálya északi része, valamint a 11-es, illetve 10-es út között kell megteremteni 1,9 milliárd forintból. Az előkészületek 2015-ig nyúlnak vissza, a befejezés tervezett dátuma ez év október 30. A másik a szintén 2015-ben indított, Vásárosnamény és Záhony közötti, 3 milliárd forintos beruházás. Az előbbi esetében 8, az utóbbinál 39,3 kilométernyi új, kétszer két sávos útnak kell épülnie.

 

 

 

 

Előzmény: Landsmann_ (52146)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52146
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.06 0 1 52145

Maszk kellett volna,már csak a pr miatt is.

Petike amúgy helikopterrel repked.

Kiváncsi leszek mekkora forgalom lesz ott.

Előzmény: dimelo (52144)
dimelo Creative Commons License 2020.09.06 -1 2 52144

A diplomácia vezetője egyedül jött, de az IT miniszter hiányzott az avatásról.

Ez nem volt udvarias gesztus, ez lesajnálás...

 

Miniszterelnöki szintű átadásról cikkeztek.

Akkor érthető lett volna, hogy ketten avatnak...

 

Ez a felemás, - pláne maszk nélküli - felállás bagatellizálja az esemény jelentőségét.

Viselkedésével lenézte a partnereit, bár a szája mondott ilyeneket:

"Ez az új összeköttetés egy siker, mégpedig közös siker. És jó alap arra, hogy bizalmat, és tiszteletet építsünk. Erre a bizalomra és kölcsönös tiszteletre alapozva még a nehéz kérdések is megoldhatók, a viták pedig lezárhatók lesznek. Hiszem azt, hogy sikerülni fog Magyarország és Románia viszonylatában is."

Nem a negatív tesztjén múlt, hanem annak ellenére is fel kell(ett volna) tenni, mert a partnerei betartották a protokollt.

Ennél csak nehezebb kérdések vannak...

Előzmény: Törölt nick (52143)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52143

szerintem Szíjjártó nagyobb ember mint Palkovics😃

Nem méretben,hanem hogy közelebb áll Viktorhoz,nagyobb a hatalma.

Előzmény: dimelo (52142)
dimelo Creative Commons License 2020.09.06 0 3 52142

Ez lenne a fontossági sorrend?

 

Ha így fogyatkoznak a potentátok, akkor legközelebb már nem lesz átadó ünnepség sem?

Előzmény: Törölt nick (52121)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52141

Akkor valószínűleg ez a magyarázat az 52134-re is, köszi.

Előzmény: trizs77 (52139)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.05 -1 1 52140

Ez fordítottan is igaz.

 

A valaha két számjegyű 80-as út, Budapest, pontosabban Biatorbágy határától tartott, Tatabánya-Tata-Kocs-Nagyigmánd- Bana-Bőny-útirányon át Győr városáig.

Egybefüggő két számjegyű út volt évtizedekig.

 

mára sokfelé bontva, több három- vagy négy számjegyű szakaszra bomlott.

trizs77 Creative Commons License 2020.09.05 -1 1 52139

Hasonló keresztkérdésem nekem is lenne.

A 10-es, 11-es, 12-es utak Budapestet illetve Vácot kötik össze a környező északra fekvő településekkel.

Ezzel szemben a 13-as út már Komárom és Kisbér közt van, a 14-es Győr és a szlovák határ közt.

Miért?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A válasz elég egyszerű.

 

Amikor a tízes,  azaz az 1-es és 2-es utak közötti másodrendű főútvonalakat számozták, azaz a 10, 11, 12-es utakat, akkor még a későbbi 13-es és 14-es út, csak három illetve négy számjegyű mellék utak voltak.

 

Amikor a két utat, sok évvel később kiépítették másodrendű főúttá, akkor kellett a sok számjegyű mellékúti számuk helyett két számjegyű megnevezést kapniuk.

De a 10, 11, 12 már foglalt volt.

Így hát a 13 és 14 számot kapták.

Előzmény: Adolphó (52125)
kabold Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52138

Köszönöm a kiegészítésedet. Nem írtam M76-os gyorsútról, de valóban az ahhoz kapcsolódó kérdésre válaszoltam, ennyiben megtévesztő lehettem. A közlekedési viszonyokra is tekintettel csak futólag tudtam rögzíteni a látottakat, pl. a pár nappal előbb még kint levő terelő, ill. az útépítést jelző táblák hiányát. De furcsa egyébként a helyi csinnadratta elmaradása akkor, amikor szinte egy mosdó átadásának is hír értéke tud lenni. Talán az M7 pályához csatlakozó első ütem átadásakor, azzal együtt kerül említésre.

Előzmény: kamant (52129)
dimelo Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52137

Kétségtelenül meglepő, de nem egyedüli.

https://www.google.com/maps/dir/47.1953532,21.7327932/47.2233098,21.6628673/@47.2271492,21.6577068,11796m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

14 km-re van nyugatra a csomópont (Miért A3 by Google?), kicsit rövidebb (12,8) keletre.

 

De Berettyóújfaluból sem jobb kelet felé:

https://www.google.com/maps/dir/47.2208461,21.5364422/47.2233098,21.6628673/@47.2169043,21.4899079,23596m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Jelezném, hogy például Ceglédnek 4 csomópontja van 14,5 km-en belül...

https://www.google.com/maps/dir/47.2139436,19.7326633/47.1919286,19.9190107/@47.1958463,19.7813266,11803m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Előzmény: adiaboli (52136)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52136

Szegény Bojt, szegény Baltazár Dezső. Se' hosszába, se' keresztbe: https://www.openstreetmap.org/#map=14/47.2082/21.7292

adiaboli Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52135

Szerinted tekinthető átadottnak?

Előzmény: kabold (52128)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52134

Holott logikusan Hegyeshalomtól Parassapusztáig kellene. Csak, hát itt már nem az órajárás döntött (ellentétben az egy-számjegyűekkel), hanem a Budapest-közeliség (ebbe "rondít bele" a felvezető kérdésben említett 41-es).

Előzmény: RadiX (52126)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52133

A waze gyorsabban frissül ,már rajta van az M4 új szakasza.

RadiX Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52132

Köszi, látom, Google és HERE szerint 150, de Waze és OSM szerint 15.

Előzmény: Avaar (52130)
dimelo Creative Commons License 2020.09.05 0 0 52131

Ez "szép" mondat, széleskörű tudásra vall, ha még szórólapon is hirdetik...

 

OKA 2018 (Még mindig... vajon miért nincs 2019?)

47. út Berettyóújfalu-M4 csp. 8526 gépjármű

42-47. elkerülő                      9926 gépjármű

42. Mezőpeterd                      9123 gépjármű

 

Az átlag is 9 ezer felett van, de ne legyünk túlságosan szőrszálhasogatók.

 

A sorok között az is kiviláglik, hogy ugyanannyi (4-5 ezer körüli) forgalom lesz az M4/A3 szakaszon, mint a régi 42. úton.

 

 

A megyei hírharsona tudósításában is akad nagyotmondás:

 

https://haon.hu/kozelet/helyi-kozelet/atadtak-az-uj-palyaszakaszt-mar-borsig-er-az-m4-es-sztrada-4323533/

 

„Ez az autópálya segítséget jelent majd a nagylaki kamiontorlódások enyhítésében..."

 

Komolyan gondolják?

https://www.google.com/maps/dir/47.3546645,19.1921526/46.1205034,21.3131234/@46.7497715,20.0118726,9z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d21.8946468!2d47.060462!3s0x4746463268b84987:0x3c2700ca04beb73f!1m0!3e0

 

Arad - M43-M5-M0                     245 km

Arad-Nagyvárad 42-4 M0          364 km

                       A3 - M35-M3-M0 430 km

 

Arányosabb a táv Dévától (M4 +20 km, M3 +80 km), vagy Szászsebestől (M4 +60 km, de M3 sokkal rosszabb +140 km)

Igazi alternatívát (-100 km) Marosvásárhely -  (-80 km) Csíkszereda térségének jelent...

 

... majd ha elkészülnek a hiányzó szakaszok.

Előzmény: RadiX (52116)
Avaar Creative Commons License 2020.09.05 0 1 52130

Vissza van számozva, csak a Google Maps valamiért nem írta át laza 2 év alatt. 

Előzmény: RadiX (52127)
kamant Creative Commons License 2020.09.04 0 0 52129

Szerintem te a 76-os egerszegi bővítéséről írtál. (A kérdés az M76-ről volt.)

 

De annyiban javítanálak, hogy a 70-es tábla csak az általad említett kereszteződésre és a nemesapáti kereszteződés előtti jobbos kanyarra vonatkozik, illetve esős/csúszós út kiegészítéssel van az egész szakaszra. Ami amúgy azért érdekes, mert az átépítés előtt nem volt a kereszteződésben sem korlátozás, pedig 1+2 sáv volt csak, és gyalogosforgalom is előfordulhatott, szemben a mostani 2+2+aluljáró változattal. A  nem átépített szakaszon levő hasonló kereszteződésben sincs.

Előzmény: kabold (52128)
kabold Creative Commons License 2020.09.04 0 0 52128

Ma Zalaegerszeg felől jövet teljesen kész állapot látszik, mindkét sáv felszabadítva, a korábban még az útépítésre figyelmeztető tábla is begyűjtve. Nincs sebességkorlátozás, végig 70 km/ó a megengedett tempó, ami szerintem az ívek, ill. egy szintbeli balra fordulás miatt is elegendőnek értékelhető.

 

Előzmény: Törölt nick (52123)
RadiX Creative Commons License 2020.09.04 0 0 52127

Azt mondjuk nem értem, hogy 150-ről miért nem számozták még vissza 15-re.

Előzmény: RadiX (52126)
RadiX Creative Commons License 2020.09.04 0 0 52126

A 13-asnak 8x szám kellene, de szerintem ott kifogytak a kétjegyű számokból. A 14-essel, 15-össel semmi baj nincs, az 1-es számozási szektor Parassapusztától Hegyeshalomig tart.

Előzmény: Adolphó (52125)
Adolphó Creative Commons License 2020.09.04 0 0 52125

Hasonló keresztkérdésem nekem is lenne. A 10-es, 11-es, 12-es utak Budapestet illetve Vácot kötik össze a környező északra fekvő településekkel.

 

Ezzel szemben a 13-as út már Komárom és Kisbér közt van, a 14-es Győr és a szlovák határ közt.

 

Miért?

 

:)

 

 

Előzmény: NAR (52101)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!