Keresés

Részletes keresés

ghosty9 Creative Commons License 2008.04.17 0 0 10357
"ha adott relációban nem a híd a szűk kapacitás, hanem a csatlakozó utak és azok csp-jai..."

? Ha a csatlakozo utak es a csomopontok a szuk keresztmetszet, akko' meg minden tovabbi nelkul "el lehet venni" mar most 2x1 savot, nem?

"nem, a korlátozások csak a dugók hosszát növelik..."

Azer' ez a masik irany ismereteben minimum vicces. (Es nem, nem aszondom, hogy ugyanazon a gorben mozgunk mindket iranyban, hiszen az ember hajlamos akkor is ragaszkodni a kenyelmesebbnek hitt dologhoz, mikor ra mar nem valtana -- de van pont, mikor visszavalt.)

"nekem az M6-tal semmi bajom, az indokolatlan kapacitást"

Nadehat ha epitunk utat, gazdasagilag fejletlen regioban, meglodul a forgalom. Most mondtad. :-)
Előzmény: Törölt nick (10354)
M43 Creative Commons License 2008.04.17 0 0 10356
És egy ilyen alagút 2*2 sávban? Nagy része lehetne kéreg alatti, és ez aztán tényleg tehermentesítené az Erzsébet/Lánchídat, sőt a Margitot is.
Előzmény: Törölt nick (10354)
ghosty9 Creative Commons License 2008.04.17 0 0 10355
Je, mit talaltam a zelobb. :-)

(Lampahangolas.)

"A körúti programterv során nem szempont az 50-es közúti hangolás megléte, mert értelmét vesztette az utóbbi pár évben (a körút reggel 7-tól este 19-20 óráig telítettnek tekinthető)"

Oszt az a fenyegetes, hogy nem 5 ora lesz a dugo, hanem 10. :-)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.17 0 0 10354

hiába lesz kevesebb a forgalom, ha adott relációban nem a híd a szűk kapacitás, hanem a csatlakozó utak és azok csp-jai...

 

konkretén meg erre gondolok:

 

 

a BAH csp felüljáróját elbontani, helyette csinálni egy B-A felüljárót, és a piros nyomvonalakon 2x2es kapacitásokat kiépíteni...

(esetleg a villányin is...)

 

 


 

 

Akkor a korlatozasok meg csokkentik, nem?

 

nem, a korlátozások csak a dugók hosszát növelik...



Fura, ezt M6-temaban meg sose hallottam toled. :-)

 

nekem az M6-tal semmi bajom, az indokolatlan kapacitást és a pöpöpö-t leszámítva.

 

ha félpályán épülne, és/vagy úniós pénzből, és közben más fontosabb projektekkel sem szarakodnának, akkor nem szólnék egy kukkot sem...

Előzmény: ghosty9 (10353)
ghosty9 Creative Commons License 2008.04.17 0 0 10353
"csak a konkrét problémához semmi köze..."

Happedig.

"vagyis, mint mondottam: az erzsébethíd forgalmának jelentős része átterhelhető lenne a petőfire és a lágymányosira, ha megfelelő kapacitású kapcsolatokat alakítanának ki ezen hidak és az alkotás/budaörsi között..."

Dehat nem pont az Erzsebet-hid az, ami eleg nagy tranzitforgalmat bonyolit (meg ha varoson beluli tranzitot is)? Tehat a jonep egy reszet marhara nem erdekli, hogy merrol keruli a Parlamentet meg a Bazilikat; arra megy, amerre idoben kevesebb. Ha ez egy masik hid (esugye lesznek olyan hidak, amiken hirtelen valamennyivel kisebb lesz a forgalom az M0 miatt), akkor arra. Es ha monnyuk az Erzsebet-hidon meg eltunik egy sav (marad szolo 2x2, o jaj), akkor a tobbi hid lehet gyorsabb nala. Mi nem vilagos?

"az útfejlesztések meg perszehogy generálnak forgalmat"

Akkor a korlatozasok meg csokkentik, ne?

"különösen, ha gazdaságilag kiaknázatlan területeket tárnak fel"

Fura, ezt M6-temaban meg sose hallottam toled. :-)
Előzmény: Törölt nick (10352)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.17 0 0 10352

ez mind szép és jó, csak a konkrét problémához semmi köze...

 

(vagyis, mint mondottam: az erzsébethíd forgalmának jelentős része átterhelhető lenne a petőfire és a lágymányosira, ha megfelelő kapacitású kapcsolatokat alakítanának ki ezen hidak és az alkotás/budaörsi között...)

 

ebben az M0 abszolút nem jáccik, az útfejlesztések meg perszehogy generálnak forgalmat, különösen, ha gazdaságilag kiaknázatlan területeket tárnak fel (mint pl. az M0...)

Előzmény: ghosty9 (10351)
ghosty9 Creative Commons License 2008.04.17 0 0 10351
Namost vagy az van, hogy az M0 nem kapcsolodik a pesti uthalozathoz egyaltalan, es akkor kar volt ra hivatkozni; vagy az, hogy a kint atadott sok sav mellett bent csokkentheted a kozuti kapacitast kevesbe sok savval ugy, hogy a dugo nem no (bar esetleg nem is csokken); vagy az, hogy az utfejlesztesek, kapacitasbovitesek megiscsak generalnak forgalmat.

Azonban, mind a harmat nem tagadhatod. Szerintem. :-)
Előzmény: Törölt nick (10346)
ghosty9 Creative Commons License 2008.04.17 0 0 10350
"Szerintem jó, hogy egy külterületi közúti híd is kap gyalogos- és kerékpáros átvezetést"

Itt a "deli" hidrol volt szo, ami javaban belterulet. Sot, belvarosabb, mint a meglevo Uj-hid.

(Es nekem ugy tunik, hogy a 2,4m nem oldalankent ennyi, hanem osszesen. Hat tudod...)
Előzmény: Rooger Preed (10348)
BA123 Creative Commons License 2008.04.17 0 0 10349
Figyelj Laci!
Ha összeadod az új sávokat meg a régieket, akkor kiderül, hogy a hídépítések után mindössze egy sávval lenne kevesebb a belvárosban, az Erzsébet hídon. A külvárosokban 4 sávval lenne több, egy metróval, és egy villamossal a Lágymányosi hídon. Nehogy már azt mond ezek után hogy egy sáv lezárása ekkora problémát okozna a belvárosban, mert azt te is tudod hogy nem igaz.
Azt az egy sávot lazán pótolja az a tolódás, ami az M0É átadása után lesz. Én tuti hogy mindig ezt a hidat fogom használni az Árpád híd helyett. Csak ha azzal számolok hogy ha a Flórián téren a felüljárót visszaszűkítenék 1 sávosra, és a Bécsi út/Pacsirtamező út felől lenne két sáv, akkor sokkal nagyobb forgalmat tudna lebonyolítani a budai belváros felől az Árpád híd, és a Váci út környékén dolgozó budai górék mind erre járnának a Margit híd helyett.
Előzmény: Törölt nick (10346)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10348
"Nameg az, hogy 2,4 meter jarda + bicikliut, az vicc."

Ezzel mi a baj? Szerintem jó, hogy egy külterületi közúti híd is kap gyalogos- és kerékpáros átvezetést (jelenleg ennyi a minimum szélesség).
Sajnos az a baj, hogy általában a hozzávezető utak elfelejtődnek megépülni (50 mFt/km áron számolva is bakfitty egy 10-20 milliárdos híd árában).
Előzmény: ghosty9 (10297)
M43 Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10347
Ki kéne építeni vagy a körvasút-sori körutat, vagy legalább az Alkotmány u.- Csalogány u. tengelyű párszor már felmerült Duna-alagutat, és aztán jócskán sétálóuccásítani a pesti belvárost, egyúttal kizavarni a p-be az átmenőforgalmat. Ha ez megy dugódíj nélkül is, hadd mennyen. A kiadások elég gyorsan visszajönnének a turizmus +bevételeiből, erre jó példa Prága.
Előzmény: Törölt nick (10346)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10346

megmondom mi lenne:

napi 5 óra helyett napi 10 óra dugó lenne...

Előzmény: BA123 (10345)
BA123 Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10345
Igen, azt hiszem az a lényeg amit te is mondasz ghosty.
Most végre van egy kézzel fogható fejlesztés, de természetesen újabb kitérőket most is lehet keresni, és újabb fejlesztésektől függővé tenni a forgalomcsökkentést.
Nem kellene mást csinálni, csak venni egy nagy levegőt, és lezárni az Erzsébet hídon két sávot...
Előzmény: ghosty9 (10344)
ghosty9 Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10344
"De a mondandóm lényege nem is az M0 volt"

Pedig amugy asse hulyeseg.

Legalabbis, eddig mindig az vo't a slager, hogy nem lehet korlatozni, amig nincs normalis elkerulo, emmnulla, jo szeles, ki a tranzittal, stb. Most, hogy latotavolsagon belulre kerult ezen feltetelek teljesulese, hirtelen mindig elougranak ujabb "addig nem, mig" feltetelek, ilyen ez. :-)

Az ajandekozasrol meg annyit, hogy osszedobja azt boldog-boldogtalan (pl. en is, oszt mikor is voltam Pesten utoljara? :-) De pl. apam meg jobban "dobal" es meg kevesebbet jar arra), de tenyleg nem ez az erdekes. Hanem hogy 1) azert kene eltuntetni, csokkenteni, stb. az autoforgalmat a belvarosbul, mert az ott sokkal tobb kart okoz, mint amennyi haszna van a dolognak, es 2) a "minimalis feltetelek" ehhez gyakorlatilag soha nem lesznek adottak (mert mindig lesz valami plusz minimalis feltetel, lasd azokat, amik most az M0 utan bujnak ki a foldbol). Ezert aztan a "kaptok hat savot, elbuktok kettot (negyet)" logikanal jobb szvsz nem kell.
Előzmény: BA123 (10342)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10343

ajándékozni???

 

érdekes ajándék az, aminek az árát többszörösen behajtják sarcban...

Előzmény: BA123 (10342)
BA123 Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10342
De a mondandóm lényege nem is az M0 volt, bár az kétségtelen, hogy az Árpád hídon sokat fog segíteni az M0É.
Szóval a mondandóm lényege az volt, hogy ha egyszer az autósok megszokták hogy a hidak lezárása miatt csak ennyi sáv van, akkor nem kellene megajándékozni őket négy sávval , amikor már hozzászoktak a taxihoz, vagy a tömegközlekedéshez.
Előzmény: Törölt nick (10338)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10341

Ahol bevezették a dugódíjat, előzetesen mindenütt felkészültek, és megfelelő alternatívát biztosítottak.

 

szóval mi leszünk az elsők, akik nem? :-))

 

Előzmény: attus germanicus (10337)
BA123 Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10340
Amennyire én ismerem a dugódíjas városokat, a forgalomcsökkenés többnyire átmeneti. Londonban pl nagyjából visszaállt a régi forgalom, ezért most jelentősen meg akarják emelni a dugódíjat. Szóval ez inkább a város bevételeinek a növelésére alkalmas, a forgalmat csak átmenetileg csökkenti.
Előzmény: attus germanicus (10337)
attus germanicus Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10339
Aztán úgy járnánk, mnt a cigány lova, aki már majdnem megszokta, hogy nem kap enni, de aztán éhenhalt ;-)
Előzmény: BA123 (10335)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10338

azért ez a hídalgebra nem ilyen 1xű...

jó hogy nem számolod ide a dújvárosi 4sávot is.. :-)

 

az M0 a városon belüli átmenőn nem segít, az a hungárián belül kell megoldani...

 

a nagykörút északi részén jók a gyűrű irányú kapcsolatok, de tele is van az egész...

a déli részen viszont van tartalék, csak ott rosszak a kapcsolatok.

na, azt kellene javítani, és máris fel lehet adni az erzsébet hidat...

Előzmény: BA123 (10335)
attus germanicus Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10337

>Ha télleg lesz dugódíj, el lehet gondolkodni az autó nélküli belvárosi kiránduláson...

 

1., Ez a mondatod már önmagában is vicc. A dugódíj, ahol eddig bevezették, maximum 25 százalékos forgalomcsökkenést idézett elő, de inkább kevesebbet.

2., Ahol bevezették a dugódíjat, előzetesen mindenütt felkészültek, és megfelelő alternatívát biztosítottak. Ez elengedhetetlen(!) feltétele a dugódíj bevezetésének.

Előzmény: M43 (10330)
ghosty9 Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10336
Sot, epithetnenk 2 vasuti hidat is, az, mint kiderult, meg plusz 4 sav. ;-)
Előzmény: BA123 (10335)
BA123 Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10335
Igen ezen is gondolkodni kell, de én nem innen közelíteném meg a kérdést. Az M0É-on kapunk még idén 4 plusz sávot, és néhány év mulva délen is plusz 2 sávot, az 6. Eközben lezárják a Margit hidat 2010-ig, ami mínusz 4 sáv. 2010-től ha lezárnánk az Erzsébet hídon 2 sávot (2 maradna a buszoknak, taxiknak), akkor még az M0 hidak nélkül is 2 sávot nyerünk a Margít híd lezárásához képest. Miután az autósok megszokták a lezárt Margit hidat, nem is tűnne fel az Erzsébet hídi minusz két sáv.
Előzmény: Törölt nick (10333)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10334

M43-5 : 1997-ben még átlós féllóhere, 2003-ban egy nagy kör lett tervezve, de nem kapott engedélyt, mert 3 pillér került volna a középkörbe... Ezután lett piskóta.

 

M43-47 : 1997-ben még teljes lóhere, utána egy nagy kör, majd piskóta lett itt is a végleges. (Lehet, hogy a következő verzió már csak szintbeni lenne...)

 

 

még lyóó, hogy hídügyileg igényesek vagyunk... :-)

Előzmény: Atza (10309)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10333

Nem az lenne a megoldás, hogy milliárdokért a föld alá tereljük ezt a forgalmat, hanem az hogy a Rákóczi utat és az Erzsébet hidat visszaszűkítjük 2x1 sávra, és alaposan lelassítjuk a forgalmat. Aki nem a belvárosba meg, az menjen más felé, ne a belvároson keresztül.

 

ez okés, de akkor ezt a kapacitást valahol pótolni kell...

 

pl. ki kell építeni a hamzsabégit, és körirányú - belváros elkerülő - kapcsolatot építeni a bocskai-budaörsi között és itt, valamint a villányin kapacitás bővíteni...

Előzmény: BA123 (10306)
Fricy Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10332
Sehol nem történt ilyen, ahol eddig bevezettek behajtási díjat.
Előzmény: M43 (10330)
BA123 Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10331
Én ebben nem nagyon hiszek. Biztosan lesz forgalomcsökkenés, de az autósoknak egy jó része (budai kerületek) simán kifizeti a dugódíjat, és továbbra is autóznak a belvárosba. Őket nem lehet így tömegközlekedésre kényszeríteni. Fontos bevételi forrása lehet a város költségvetésének, de nem valami demokratikus, akinek van pénze annak továbbra is lehet autózni akinek nincs, az meg mehet tömegközlekedéssel. Ráadásul tovább drágítja a belvárosi boltokat, mert aki oda árút szállít, annak is tejelnie kell a dugódíjat. Persze itt nem a Váci utcára gondolok, hanem a kis boltokra, a piacokra, vásárcsarnokokra.
Én a forgalom megnehezítésének és a tömegközlekedés fejlesztésének a híve vagyok. Ha ehez kell a dugódíj bevétele is, akkor esetleg jöhet.
Előzmény: M43 (10330)
M43 Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10330
Asszem ez nem vicc. Ha télleg lesz dugódíj, el lehet gondolkodni az autó nélküli belvárosi kiránduláson...
Előzmény: attus germanicus (10323)
attus germanicus Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10329
Az extradosed az olyasmi lehet, mint a villamos felsővezetékének feszítése: azt sem felfelé tartják, hanem oldalra feszítik, váltakozva a két oldalról, tulajdonképpen vízszintes, vagy majdnem vízszintes tartókkal.
Előzmény: Törölt nick (10327)
BA123 Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10328
Erre nagyon kíváncsi lennék, szerintem 20% lehet.
Előzmény: attus germanicus (10325)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!