Keresés

Részletes keresés

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.09.07 0 1 52168

Haladsz az M3-on, jön a forgalmi rend tábla, hogy két sáv egyenesen M3, egy sáv jobbra M25.

 

Aztán egy nagyon rövid lehajtó sáv (ami ugye NEM lehajtó, hanem autópálya-autóút átvezetés), ahová ha szabályos 110-zel érkezel, akkor nagyon meglepő lesz a jobbos törés a levezetésben, majd rögtön mögötte egy 60-as tábla (miközben a 60-asnek nincs előjelzője a forgalmi rend tábla jobbos nyilacskáján), egy 110-es kiépítésű úton pedig NEM találkozhatsz rögtön egy 60-as táblával, hanem vagy előjelzés, vagy előtte egy 90-es.

 

Tehát röviden: nagyon ostoba (és veszélyes) geometria és nem megfelelő táblázás.

Előzmény: troglodita (52167)
troglodita Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52167

Mert, mi van ott? Azt látom, hogy helyzet...

Előzmény: Ashi Valkoinen (52166)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52166

Ki volt az a nyomorult, idióta balfék, aki az M3 (BP felől) -M25 átvezetést papírra hányta, és hiányos táblázással átadta a forgalomnak?

dimelo Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52165

Legalább már nem vagyok egyedül kíváncsi a lényeges adatokra...:)))

Ezt csak azért írom Neked, mert (bár ezt is sokszor megvitattuk) ezek "hadititkok"-nak számítanak.

 

Pedig:

a 2011. évi CXII. (Infotv.) 3. § 5. pontja alapján bárki számára megismerhetőek.

5. közérdekű adat: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától,

 

32.§ A közfeladatot ellátó szerveknek - különösen az állami és önkormányzati költségvetésre és annak végrehajtására, az állami és önkormányzati vagyon kezelésére, a közpénzek felhasználására és az erre kötött szerződésekre vonatkozóan – pontos és gyors tájékoztatást kell adniuk.

 

 

Előzmény: troglodita (52162)
troglodita Creative Commons License 2020.09.07 0 1 52164

Hmvásárhely elkerülőjének négysávúsítását is megnézném azért magamnak (emelt körforgalommal, szintbeli kereszteződésekkel)... Valaki nagyon szeret filctollal színes vonalakat húzogatni...

Előzmény: dimelo (52163)
dimelo Creative Commons License 2020.09.07 0 1 52163

Már bocsi, de ez a rossz minőségű captured picture tartalmában sem tökéletes.

 

Megengedő közelítésben "munkaközi" anyagnak tekinthető. (Ennyi szivárog ki, kaján vigyorral: fake news).

 

Nézd meg például az M60-M90 nyomvonalat: Szentlőrinctől Kaposvár-Kelethez és nem Szigetvártól (K-nyugathoz).

 

Vagy a keleti országrészben:

1. M8 Szolnok: Papíron csak néhány hónapja módosították a Zagyva híd szakasz keresztmetszetét, mert

 A KHT módosítás indoka
Miniszteri döntés alapján az M4 és M8 autópályának nem lesz közös szakasza, ebből következően

a korábban közös szakasznak tervezett szakaszon a keresztmetszeti kialakítás csökken.

Ehhez képest ugyanoda rajzolták az M8 Eger felé ágát, mintha semmi sem történt volna.

 

2. M35-M47 (terv szerint lóhere) csomóponttól dél felé 42. útig, majd nyugat felé húzva. (Berettyóújfalu-Bakonszeg)

3. M47-M44 csomópont nyugat felé húzva. (Békéscsaba-Csorvás)

 

Miért hihetnénk ezek után, hogy ez a térkép a tuti?

 

 

Előzmény: Aladár46 (52156)
troglodita Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52162

Hát ja, meg jól is néz ki, mintha valami koncepció is lenne a dolgok mögött, de azért egy Abony-Füzesabony gyorsforgalmi út kihasználtsági- és megterülési mutatóira erősen kíváncsi vagyok...

Előzmény: adiaboli (52160)
troglodita Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52161

Azért én beneveznék egy ilyen Nyíregyháza - Mosonmagyaróvár útra, végig az M47-M9-en ;-))) Még mondja valaki, hogy kicsi ország, amikor 800 km-t lehet autózni rajta egyhuzamban ,-)

Piros gyűrű: őszintén szólva én ezt még sosem láttam, azt ugye beszéltük mi is, hogy az M100-at talán értelmes lenne elvinni az M7-M6-ig, de azért a csepel-szigeti dupla Duna-híd, meg a 405-be torkolló  auóút terve nekem kicsit erős. Mondjuk a wikipédia térképén is így szerepel, bár a szócikkben sehol nincs erről szó: https://hu.wikipedia.org/wiki/M100-as_aut%C3%B3%C3%BAt_(Magyarorsz%C3%A1g)

Bécsújhely: hát ott az M85, az miért nem jó?

Előzmény: ÁsítóSárkány (52158)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52160

A zöld kapcsán meg hiányolom az európai szintű hálózatban gondolkodást. Legalábbis Bécsújhely irányába egy ág kapcsán.

Ez a rajz - valószínőleg célzottan - CSAK a gyűrűket tünteti fel, más meglévő vagy tervezett elemeket, így egy esetleges M87-et (ami pedig időnként szóba kerül) nem. Amúgy ugyanez a helyet az igencsak előre haladott M8-cal is. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (52158)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52159

ja, és az M0NY meg a megrajzolt nyomvonalon és jogerős környezetvédelmi engedély? az szép menet lesz... de ennek nyílt már egy külön topic, úgyhogy nem megyek bele jobban :)

Előzmény: Aladár46 (52156)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52158

Na végre egy használhatóbb kép erről... Vanak jelentős szakaszok, amelyek vállalhatóak.

Van néhány erőteljes fenntartásom egy-egy szakasz kapcsán ami jelentősen befolyásolhatja rossz irányba azok hálózatban betöltött szerepét.

Elsősorban a piros gyűrű kapcsán. Szerény véleményem szerint túlságosan délen keresztezi a Dunát. Így nem tud sok terhet levenni az M0-ról.

A zöld kapcsán meg hiányolom az európai szintű hálózatban gondolkodást. Legalábbis Bécsújhely irányába egy ág kapcsán.

 

Előzmény: Aladár46 (52156)
dimelo Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52157

Igazad van, de csak másodkézből közölt cuccok forognak... (Ez a vihar előtti csend?)

 

A cikkben van egy táblázat is (Forrás NIF)

Ne pontosabb az sem, ellentmondásban van a vázlattal több pontja,

és a cikkben felsorolt projektek fele hiányzik...

Előzmény: Aladár46 (52156)
Aladár46 Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52156

Ilyen térképekkel minek foglalkoztok? A Világgazdaság nem egy szakmai újság, így csak vázolják az útvonalakat. :)

 

M47 autóút: szerintem sincs még végleges nyomvonal, de a kb. 2 héttel ezelőtt közreadott körgyűrűs tervekből látható, hogy Berettyóújfalu és Békéscsaba között új nyomvonalon, Békéscsaba és Szeged között meg a meglévő utat építik át 2x2 sávra. (Talán ez már a végleges nyomvonal.) Szerintem, ez az arany középút és simán vállalható. Azt nem sajnálnám, ha Békéscsabáig M47 néven, fizetőssé tennék. :)

 

 

 

 

Előzmény: Landsmann_ (52155)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.06 0 3 52155

Ez a térkép úgy sz@r ahogy van. Püspökladányt sikerült éppen a megyehatárra rakni. Az M4 nem jön át Békés megyébe. Az M47 nyomvonala meg egyszerűen csak légvonalban van húzva egy csík Szeged és Debrecen között. Egy negyedikes is különb térképet tudott volna készíteni. Én nem hinném, hogy már eldöntött tény a tényleges nyomvonal. Annak nagyobb híre lett volna már. 

Előzmény: dimelo (52149)
troglodita Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52154

hát az lehet, mert a nif oldalon még céldátum sincs megadva...

Előzmény: Tamas(Ottawa) (52153)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52153

Esetleg az előkészületek befejezésére utalt?

Előzmény: troglodita (52150)
troglodita Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52152

Májusban próbaterhelték, júliusra a világítása is kész volt, most gondolom a kapcsolódó projektek végét várjuk: https://nif.hu/projektek/2016/06/komarom-komarno-revkomarom-kozotti-uj-duna-hid-es-kapcsolodo-letesitmenyek-epitese/

(Amúgy mennyivel kecsesebb lenne, ha a két szélső pilon nem a mederből meredezne, hanem a parton lenne...)

Előzmény: Bombyna (52151)
Bombyna Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52151

Mi van a Komáromi uj híddal?

troglodita Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52150

"Az egyik az az összeköttetés, amelyet az M0-s autópálya északi része, valamint a 11-es, illetve 10-es út között kell megteremteni 1,9 milliárd forintból. Az előkészületek 2015-ig nyúlnak vissza, a befejezés tervezett dátuma ez év október 30."

de hát ahhoz még hozzá sem nyúltak...

Előzmény: RadiX (52147)
dimelo Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52149

Nem a legjobb forrásból találtad...

De az "eredeti" sem meggyőző (Vg.hu)

De van a cikkben egy vázlat:

 

Ettől sem lehetünk megnyugodva...

Annyira elnagyolt és pontatlan...

Pl. Miért kellene Debrecentől húzni a vonalat, amikor B.újfaluig már van M35,

vagy Zeg - Vasvár, miközben már egy ideje a Zeg.-Körmend az M76 iránya...

 

 

Előzmény: Landsmann_ (52148)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52148

Konkrétan az M47 közölt nyomvonalára gondoltam. Ha az is igaz, akkor az is elég nagy tragédia lesz. Újabb szellem gyorsforgalmi úttal gyarapodunk. 

Előzmény: RadiX (52147)
RadiX Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52147

A Világgazdaság cikk, amire ez hivatkozik, önmagában tragédia:

 

A tervezés alatti közútfejlesztéseket négy kivétellel a magyar állam finanszírozza. A négyből két projektnél jelezte a beruházó, hogy az uniós finanszírozásuk százszázalékos. Az egyik az az összeköttetés, amelyet az M0-s autópálya északi része, valamint a 11-es, illetve 10-es út között kell megteremteni 1,9 milliárd forintból. Az előkészületek 2015-ig nyúlnak vissza, a befejezés tervezett dátuma ez év október 30. A másik a szintén 2015-ben indított, Vásárosnamény és Záhony közötti, 3 milliárd forintos beruházás. Az előbbi esetében 8, az utóbbinál 39,3 kilométernyi új, kétszer két sávos útnak kell épülnie.

 

 

 

 

Előzmény: Landsmann_ (52146)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52146
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.06 0 1 52145

Maszk kellett volna,már csak a pr miatt is.

Petike amúgy helikopterrel repked.

Kiváncsi leszek mekkora forgalom lesz ott.

Előzmény: dimelo (52144)
dimelo Creative Commons License 2020.09.06 -1 2 52144

A diplomácia vezetője egyedül jött, de az IT miniszter hiányzott az avatásról.

Ez nem volt udvarias gesztus, ez lesajnálás...

 

Miniszterelnöki szintű átadásról cikkeztek.

Akkor érthető lett volna, hogy ketten avatnak...

 

Ez a felemás, - pláne maszk nélküli - felállás bagatellizálja az esemény jelentőségét.

Viselkedésével lenézte a partnereit, bár a szája mondott ilyeneket:

"Ez az új összeköttetés egy siker, mégpedig közös siker. És jó alap arra, hogy bizalmat, és tiszteletet építsünk. Erre a bizalomra és kölcsönös tiszteletre alapozva még a nehéz kérdések is megoldhatók, a viták pedig lezárhatók lesznek. Hiszem azt, hogy sikerülni fog Magyarország és Románia viszonylatában is."

Nem a negatív tesztjén múlt, hanem annak ellenére is fel kell(ett volna) tenni, mert a partnerei betartották a protokollt.

Ennél csak nehezebb kérdések vannak...

Előzmény: Törölt nick (52143)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52143

szerintem Szíjjártó nagyobb ember mint Palkovics😃

Nem méretben,hanem hogy közelebb áll Viktorhoz,nagyobb a hatalma.

Előzmény: dimelo (52142)
dimelo Creative Commons License 2020.09.06 0 3 52142

Ez lenne a fontossági sorrend?

 

Ha így fogyatkoznak a potentátok, akkor legközelebb már nem lesz átadó ünnepség sem?

Előzmény: Törölt nick (52121)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.06 0 0 52141

Akkor valószínűleg ez a magyarázat az 52134-re is, köszi.

Előzmény: trizs77 (52139)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.05 -1 1 52140

Ez fordítottan is igaz.

 

A valaha két számjegyű 80-as út, Budapest, pontosabban Biatorbágy határától tartott, Tatabánya-Tata-Kocs-Nagyigmánd- Bana-Bőny-útirányon át Győr városáig.

Egybefüggő két számjegyű út volt évtizedekig.

 

mára sokfelé bontva, több három- vagy négy számjegyű szakaszra bomlott.

trizs77 Creative Commons License 2020.09.05 -1 1 52139

Hasonló keresztkérdésem nekem is lenne.

A 10-es, 11-es, 12-es utak Budapestet illetve Vácot kötik össze a környező északra fekvő településekkel.

Ezzel szemben a 13-as út már Komárom és Kisbér közt van, a 14-es Győr és a szlovák határ közt.

Miért?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A válasz elég egyszerű.

 

Amikor a tízes,  azaz az 1-es és 2-es utak közötti másodrendű főútvonalakat számozták, azaz a 10, 11, 12-es utakat, akkor még a későbbi 13-es és 14-es út, csak három illetve négy számjegyű mellék utak voltak.

 

Amikor a két utat, sok évvel később kiépítették másodrendű főúttá, akkor kellett a sok számjegyű mellékúti számuk helyett két számjegyű megnevezést kapniuk.

De a 10, 11, 12 már foglalt volt.

Így hát a 13 és 14 számot kapták.

Előzmény: Adolphó (52125)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!