Haladsz az M3-on, jön a forgalmi rend tábla, hogy két sáv egyenesen M3, egy sáv jobbra M25.
Aztán egy nagyon rövid lehajtó sáv (ami ugye NEM lehajtó, hanem autópálya-autóút átvezetés), ahová ha szabályos 110-zel érkezel, akkor nagyon meglepő lesz a jobbos törés a levezetésben, majd rögtön mögötte egy 60-as tábla (miközben a 60-asnek nincs előjelzője a forgalmi rend tábla jobbos nyilacskáján), egy 110-es kiépítésű úton pedig NEM találkozhatsz rögtön egy 60-as táblával, hanem vagy előjelzés, vagy előtte egy 90-es.
Tehát röviden: nagyon ostoba (és veszélyes) geometria és nem megfelelő táblázás.
Legalább már nem vagyok egyedül kíváncsi a lényeges adatokra...:)))
Ezt csak azért írom Neked, mert (bár ezt is sokszor megvitattuk) ezek "hadititkok"-nak számítanak.
Pedig:
a 2011. évi CXII. (Infotv.) 3. § 5. pontja alapján bárki számára megismerhetőek.
5. közérdekű adat: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától,
32.§ A közfeladatot ellátó szerveknek - különösen az állami és önkormányzati költségvetésre és annak végrehajtására, az állami és önkormányzati vagyon kezelésére, a közpénzek felhasználására és az erre kötött szerződésekre vonatkozóan pontos és gyors tájékoztatást kell adniuk.
Hmvásárhely elkerülőjének négysávúsítását is megnézném azért magamnak (emelt körforgalommal, szintbeli kereszteződésekkel)... Valaki nagyon szeret filctollal színes vonalakat húzogatni...
Hát ja, meg jól is néz ki, mintha valami koncepció is lenne a dolgok mögött, de azért egy Abony-Füzesabony gyorsforgalmi út kihasználtsági- és megterülési mutatóira erősen kíváncsi vagyok...
Azért én beneveznék egy ilyen Nyíregyháza - Mosonmagyaróvár útra, végig az M47-M9-en ;-))) Még mondja valaki, hogy kicsi ország, amikor 800 km-t lehet autózni rajta egyhuzamban ,-)
Piros gyűrű: őszintén szólva én ezt még sosem láttam, azt ugye beszéltük mi is, hogy az M100-at talán értelmes lenne elvinni az M7-M6-ig, de azért a csepel-szigeti dupla Duna-híd, meg a 405-be torkolló auóút terve nekem kicsit erős. Mondjuk a wikipédia térképén is így szerepel, bár a szócikkben sehol nincs erről szó: https://hu.wikipedia.org/wiki/M100-as_aut%C3%B3%C3%BAt_(Magyarorsz%C3%A1g)
A zöld kapcsán meg hiányolom az európai szintű hálózatban gondolkodást. Legalábbis Bécsújhely irányába egy ág kapcsán.
Ez a rajz - valószínőleg célzottan - CSAK a gyűrűket tünteti fel, más meglévő vagy tervezett elemeket, így egy esetleges M87-et (ami pedig időnként szóba kerül) nem. Amúgy ugyanez a helyet az igencsak előre haladott M8-cal is.
ja, és az M0NY meg a megrajzolt nyomvonalon és jogerős környezetvédelmi engedély? az szép menet lesz... de ennek nyílt már egy külön topic, úgyhogy nem megyek bele jobban :)
Ilyen térképekkel minek foglalkoztok? A Világgazdaság nem egy szakmai újság, így csak vázolják az útvonalakat. :)
M47 autóút: szerintem sincs még végleges nyomvonal, de a kb. 2 héttel ezelőtt közreadott körgyűrűs tervekből látható, hogy Berettyóújfalu és Békéscsaba között új nyomvonalon, Békéscsaba és Szeged között meg a meglévő utat építik át 2x2 sávra. (Talán ez már a végleges nyomvonal.) Szerintem, ez az arany középút és simán vállalható. Azt nem sajnálnám, ha Békéscsabáig M47 néven, fizetőssé tennék. :)
Ez a térkép úgy sz@r ahogy van. Püspökladányt sikerült éppen a megyehatárra rakni. Az M4 nem jön át Békés megyébe. Az M47 nyomvonala meg egyszerűen csak légvonalban van húzva egy csík Szeged és Debrecen között. Egy negyedikes is különb térképet tudott volna készíteni. Én nem hinném, hogy már eldöntött tény a tényleges nyomvonal. Annak nagyobb híre lett volna már.
"Az egyik az az összeköttetés, amelyet az M0-s autópálya északi része, valamint a 11-es, illetve 10-es út között kell megteremteni 1,9 milliárd forintból. Az előkészületek 2015-ig nyúlnak vissza, a befejezés tervezett dátuma ez év október 30."
A Világgazdaság cikk, amire ez hivatkozik, önmagában tragédia:
A tervezés alatti közútfejlesztéseket négy kivétellel a magyar állam finanszírozza. A négyből két projektnél jelezte a beruházó, hogy az uniós finanszírozásuk százszázalékos. Az egyik az az összeköttetés, amelyet az M0-s autópálya északi része, valamint a 11-es, illetve 10-es út között kell megteremteni 1,9 milliárd forintból. Az előkészületek 2015-ig nyúlnak vissza, a befejezés tervezett dátuma ez év október 30. A másik a szintén 2015-ben indított, Vásárosnamény és Záhony közötti, 3 milliárd forintos beruházás. Az előbbi esetében 8, az utóbbinál 39,3 kilométernyi új, kétszer két sávos útnak kell épülnie.
A diplomácia vezetője egyedül jött, de az IT miniszter hiányzott az avatásról.
Ez nem volt udvarias gesztus, ez lesajnálás...
Miniszterelnöki szintű átadásról cikkeztek.
Akkor érthető lett volna, hogy ketten avatnak...
Ez a felemás, - pláne maszk nélküli - felállás bagatellizálja az esemény jelentőségét.
Viselkedésével lenézte a partnereit, bár a szája mondott ilyeneket:
"Ez az új összeköttetés egy siker, mégpedig közös siker. És jó alap arra, hogy bizalmat, és tiszteletet építsünk. Erre a bizalomra és kölcsönös tiszteletre alapozva még a nehéz kérdések is megoldhatók, a viták pedig lezárhatók lesznek. Hiszem azt, hogy sikerülni fog Magyarország és Románia viszonylatában is."
Nem a negatív tesztjén múlt, hanem annak ellenére is fel kell(ett volna) tenni, mert a partnerei betartották a protokollt.
A valaha két számjegyű 80-as út, Budapest, pontosabban Biatorbágy határától tartott, Tatabánya-Tata-Kocs-Nagyigmánd- Bana-Bőny-útirányon át Győr városáig.
Egybefüggő két számjegyű út volt évtizedekig.
mára sokfelé bontva, több három- vagy négy számjegyű szakaszra bomlott.
Amikor a tízes, azaz az 1-es és 2-es utak közötti másodrendű főútvonalakat számozták, azaz a 10, 11, 12-es utakat, akkor még a későbbi 13-es és 14-es út, csak három illetve négy számjegyű mellék utak voltak.
Amikor a két utat, sok évvel később kiépítették másodrendű főúttá, akkor kellett a sok számjegyű mellékúti számuk helyett két számjegyű megnevezést kapniuk.