Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.04.26 0 0 10448

Eloszor ehenhalunk es azutan all le a kozuti kozlekedes...

 

ígyvan.

mán a zókori rómaiak is megmondták:

 

navigare necesse est, vivere non est necesse.. :-))

Előzmény: M43 (10446)
elemes2 Creative Commons License 2008.04.26 0 0 10447
szerintem vegyél vissza a hangszínből, nem vagyok semmilyen pista :-)
Előzmény: M43 (10444)
M43 Creative Commons License 2008.04.26 0 0 10446
Ok, akkor hogy azert hogy a topichoz is kotodjunk, sorrendben: Eloszor ehenhalunk es azutan all le a kozuti kozlekedes, es ezert nem lesz tobbe szukseg Utepitesre, Uttervezesre.
Előzmény: attus germanicus (10445)
attus germanicus Creative Commons License 2008.04.25 0 0 10445
A jelenlegi folyamatok alapján előbb fogunk éhenhalni, minthogy megfizethetetlenné válna az olaj...
Előzmény: M43 (10444)
M43 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 10444
Haggyad. Ha armageddonista, akkor az a valasz hogy igen, 5 ev mulva 500 dolcsi lesz a koolaj hordoja, megszunik a kozuti forgalom es tiz ev mulva ehenhalunk. Ennyi.
Előzmény: Törölt nick (10438)
mzdude Creative Commons License 2008.04.25 0 0 10443
Nem éppen felhozni akarják, legalábbis nem hagyományos bányázattal. Valami csőlefúrós, kimosásos módszerrel akarják "bányászni".
Előzmény: Rooger Preed (10441)
elemes2 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 10442
...de nem ettől drága az olaj (tíz éve még 9 USD volt), hanem a megugró kínai kereslet miatt.
Előzmény: attus germanicus (10440)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.04.25 0 0 10441

A kőolaj még nem akkora gáz, viszont ez húzza maga után a többi energiahordozót. A gáz ára már így is az egekbe szökött, de drágul minden egyéb is. Nem csoda, hogy Pécs környékén újra akarják indítani az urán bányászását, mert már innen is megéri felhozni (akármilyen szar kihozatal van).

A kőolaj magas ára miatt beindult ez a kib*szott bio-üzemanyag őrület, ami az egekbe veri a mezőgazdasági termények árát is (Magyarországra olyan kapacitás épül, ami egy rosszabb évben elviszi a termény 100%-át!).

 

És meg merem kockáztatni, hogy ha erősödne a dollár, akkor sem esne vissza

Sőt, ha Kína és India továbbra is ilyen durván építkezik, terjeszkedik lesz itt még nagy bazdmeg.

Előzmény: Törölt nick (10438)
attus germanicus Creative Commons License 2008.04.25 0 0 10440

Abban Lacinak mindenképpen igaza van, hogy az olajár meredek emelkedése jelentős részben a dollár árfolyamvesztésének tudható be. Amikor 30 dollár volt az olaj, akkor az euró gyengébb volt, mint a dollár. Ellenben ma 1 dollár 56 centet kell adni egy euróért.

 

Másképpen: 2001-ben egy dollár 330 forint volt, ma 163 forint.

Előzmény: elemes2 (10439)
elemes2 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 10439
ennél bolnyoultabb és offoptic.
Előzmény: Törölt nick (10438)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.25 0 0 10438

bár ahogy elnézem a kőolaj-árakat, lesz itt még kutyára dér...

 

mán a tököm tele van, hogy mindenki ezzel a marhasággal jön...

 

miben nézed a kőolaj árat?

esetleg a néhány év alatt felére értéktelenedett dollárban?

 

mert abban bizony jócskán nőtt...

 

ha viszont forintban nézem - és a korrektség kedvéért a zinflációt figyelembe véve reálértéken számolok - akkor most kifejezetten kedvező az ára.

 

(merthogy volt már 350-400Ft körül is a benya reálértéken számolva...)

Előzmény: elemes2 (10437)
elemes2 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 10437
ja, nyilván vannak az ésszerű határok, ez csak példa volt.

lényegesen csökkenne az aszfaltozott utak forgalma

ebben is igazad van, tehát a növekedés üteme csökkenne.
bár ahogy elnézem a kőolaj-árakat, lesz itt még kutyára dér.
Előzmény: attus germanicus (10434)
BoGar Creative Commons License 2008.04.25 0 0 10436
Bocs, tényleg, ez itt OFF. Elnézést. (Persze így kellene mindenhol csinálni, és mindjárt kevesebb lenne az autó.)
Előzmény: BoGar (10435)
BoGar Creative Commons License 2008.04.25 0 0 10435
Mondjuk a vasúthoz felénk kellene hogy még gyakrabban járjaon, amire azt mondják, Rákos átengedőképessége miatt már nem lehet sűríteni. Tervek szerint a 2-3 kertövezeti részt feltáró busz érintené a vasútállomásokat. (97-297 Rákoskert, 161-162 a RCsaba, 198-76 RLiget állomást.)
Előzmény: elemes2 (10431)
attus germanicus Creative Commons License 2008.04.25 0 0 10434

>olyasmire gondolok mint pl csepelen a két-három gyűjtőbusz, aminek a megállói mindenhonnan elérhetőek pár perc alatt

Ez itt OFF, ezért nem mélyednék el benne jobban, de Csepelen elég koncentrált a lakóterület, még a kertvárosi részen is, ezért viszonylag könnyen fel lehet tárni busszal, de pl. a kelet-pesti kertvárosoknál jól látszik, hogy ott vonzó buszos eljutást csak irreális költséggel lehetne elérni..

 

>ezt a témát csak annyiban érinti, hogy lényegesen csökkenne az aszfaltozott utak forgalma.

Illúzió. Ilyen intézkedésekkel optimális esetben is csak a közúti forgalom növekedését lehet leállítani, csökkenést elérni nem. Persze már ez is óriási eredmény volna, és nagyon komoly megtakarítást eredményezne az állami/önkormányzati oldalon, mivel nem volna szükség annyi közúti fejlesztésre. De a közúti forgalom csökkenése csak álom, amely el nem érhető.

Előzmény: elemes2 (10433)
elemes2 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 10433
megvalósítható mindenütt, olyasmire gondolok mint pl csepelen a két-három gyűjtőbusz, aminek a megállói mindenhonnan elérhetőek pár perc alatt, a busz hamar bent van a tanácsház téren (vagy hogy hívják most) és onnan hév a borárosra.

ha ez a hév kétszer gyorsabban menne és (stockholmi példára utalok megint) el lehetne jutni vele északon Szentendrére, délen Halásztelekre, na az lenne világváros. de ezt a témát csak annyiban érinti, hogy lényegesen csökkenne az aszfaltozott utak forgalma.
Előzmény: attus germanicus (10432)
attus germanicus Creative Commons License 2008.04.24 0 0 10432
Kertvárosban ez a típusú közösségi közlekedés irreálisan magas költségekkel volna csak megvalósítható. Ott bizony az autó a megoldás. És a második lépcső, hogy megpróbáljuk az autóst ránevelni, hogy csak a vasútállomásig menjen autóval.

(Vasút alatt értem a HÉV-et, metrót, bármely nagykapacitású kötöttpályás eszközt).
Előzmény: elemes2 (10431)
elemes2 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 10431
persze, nem is azt mondottam, hogy rossz a p+r, hanem csak azt, hogy az kiszolgálandó igényhez képest a kapacitása egy nagyságrenddel kisebb. vagyis
(a) tízszer ennyi és tízszer ekkora p+r parkoló kell, ehhez illeszkedő (tehát nem szűkített, hanem bővített) tömegközlekedési kapacitással
(b) nem biztos, hogy ez a megoldás, hanem pl egy olyan szerkezetű tömegközlekedés, ami összeszedi egy városnegyedről az embereket és behordja abba a pár csomópontba, ahonnan nagy kapacitású gyors járművekkel juthatnak el a másik csomópotba, ahol hasonló aggregáló-elosztó hállózat viszi el a népet a céljához. mindig stockholm jut eszembe, ahol szinte mindegy, hogy a város melyik részén találok szállodát.
Előzmény: BoGar (10426)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.04.24 0 0 10430
Gondolom itt a távlati alatt azt értették, hogy ahol most nem folyik munka.
Előzmény: Törölt nick (10428)
hotrod25 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 10429
Ha 2008 májusában kezdik az is távlati nem? :-))
Előzmény: Törölt nick (10428)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.24 0 0 10428

illeszkedik ahhoz a távlati tervhez...

 

eddig arról volt szó, hogy idén (jövőre?) kezdik a bővítést...

mostmáncsak "távlati" terv???

Előzmény: hotrod25 (10427)
hotrod25 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 10427

Indul a forgalom az M0 Diósd-Nagytétény közti szakaszának bal pályáján

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatja a lakosságot, hogy április 28-án, 0:00 órától ideiglenesen átadják a forgalomnak az M6 - M0 autópálya csomópontnál megépült három kilométeres M0 autópálya szakasz bal pályáját, a nagytétényi bal oldali csomópont le- és felhajtójával, valamint a diósdi kihajtás biztosításával együtt. 

 

A kivitelező Vegyépszer Zrt. három forgalmi sáv + leálló sáv szélességben építette meg az új szakaszt, a rendkívül nagy terhelésű utakra alkalmazott, hézagaiban vasalt betonburkolattal. A megépült szakasz illeszkedik ahhoz a távlati tervhez, mely az M0 autóút déli szektorának 2x3 sávos autópályává fejlesztésére vonatkozik.     

 

Augusztus 31-ig átépítik a szintén három forgalmi sáv + leálló sáv szélességű jobb pályát, ugyanakkor pedig teljesen kiépítik az M6-M0 autópálya csomópontot.      

 

Fazakas Orsolya kommunikációs vezető 

 

 

Tehát lesz 2*3km beton 3+1 sávos M0 -nk 2008 augusztusára.
Kiváncsi vagyok a régi M0 2*2-ről az új 2*3 rá- és levezetés kialakítására, bár nem hiszem, hogy 3km re kiszélesítik 3 sávra , majd ismét szűkítik kettőre.

BoGar Creative Commons License 2008.04.24 0 0 10426
Oké, nem vitatkozom erről tovább. Szerintem az is több mint a semmi, és legalább annyit segít, hogy a környékünkről nem mennek be autóval, akkor az már jó.
Előzmény: elemes2 (10424)
kese1 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 10425
Sajnos nem. Múlt héten mentem (volna) arra.
Előzmény: BA123 (10423)
elemes2 Creative Commons License 2008.04.23 0 0 10424
kb száz férőhellyel.
Előzmény: BoGar (10422)
BA123 Creative Commons License 2008.04.23 0 0 10423
Már lassan május lesz, és még nem hallottam erról hogy átadták volna a 71-es új szakaszát Fűzfő és Akarattya közt. Vagy lemaradtam volna valamiről?
BoGar Creative Commons License 2008.04.23 0 0 10422
Ezért mondtam, írtam, hogy örzött, kamerás, de ingyenes P+R lesz.
Előzmény: elemes2 (10404)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.23 0 0 10421
kocsiska13 Creative Commons License 2008.04.22 0 0 10420
Az M6-os "A" jelű alagútja tegnap:
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.22 0 0 10419
szerintem meg egyszerűen ki kell tiltani a kamionokat a városból slussz passz...
Előzmény: attus germanicus (10416)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!