A 45-ös úti felüljáró úgy van építve, hogy átfér alatta a 2x2. A kör felüljáróhoz nem hiszem, hogy hozzányúlnak.
Egyébként "szép" lesz ez a szélesítés. A vásárhelyi elkerülő két év fél éve készült el, a 47-est pár éve újították fel a békési megyehatárig. Szóval megint széttúrják a kereszteződéseknél, az építési forgalom meg tönkre teszi a többit...
Azt nem sajnálnám, ha Békéscsabáig M47 néven, fizetőssé tennék. :)
De csak akkor ha az összes körforgalmat kiszedik belőle Szeged, után. Akkor talán megéri fizetni érte. Ámbár mivel alternatív útvonal nincs és talán nem is lesz Vásárhelyig meg utána, kivéve ha teljesen új nyomvonalon készül egy új út, akkor nem hinném, hogy fizetős lesz.
> az újakon már a 406-os út van jelölve észak felé
... és azt jelzi, hogy 406-os úton át az M4 6 kilométerre van, tehát, a jelenlegi (ideiglenes) M4 végponttal számol, nem a leendő M4 x 406 csomóponttal.
Az "egyetlen eleme sem" azért erős túlzás. Nyilván a sorrendet erősen tervezni kell, előnyben részesítve
nagyobb városok elkerülésére alkamas szakaszokat
Budapest környékét
a Duna-hidakat és a bekötésüket a környező úthálózatba (akár M5-ig, küzeli kétszámjegyű utakhoz)
Egyébként meg minél később kezdünk neki, annál később készül el, tehát az egyéb elkerülők mellett neki kellene kezdeni minél hamarabb, csak értelmes egész országra rendszerszintű tervezéssel.
A szolnoki elkerülő nyugati csomópontjában éppem most cserélik ki a nagy táblákat, az újakon már a 406-os út van jelölve észak felé, és a 4-es út Abony felé. Ezzel gondolom lezárul az Albertirsán, Ceglédbercelen, Cegléden és Abonyon áthaladó 40-es út története.
Igen, de gondolj bele, hogy ez 200 km autópálya/autóút, amelyiknek egyetlen eleme sem "éri meg a pénzét" önmagában, csak ha az egész elkészül, akkor nyer értelmet. Csak az M81 nem segít az M1-M5-ön, ahogy ilyen tekintetben az M8 sem ér semmit. És akkor számítsuk ki, hogy hány év alatt lehet és mennyiért megépíteni ennyi gyorsforgalmit. 4-5 év és 1500 milliárd forint?
Erről a rajzról az az anekdota jut eszembe, hogy amikor jött a Forma-1 Magyarországra, az illetékes elvtársak leültek Ecclestone-nal tárgyalni kaja mellett. Valahogy szóbakerült a pályák vonalvezetése, erre Ecclestone fogott egy szalvétát és arra firkált valamit. Később az illetékesek kimentették azt a szalvétát és az alapján rajzolták meg a Hungaroringet - azért lett ilyen kanyargós, mert Ecclestone éppen össze-vissza firkált. Az az érzésem, hogy ez a lenti térkép pont annyira komoly, mint Ecclestone szalvétája...
a körbeautóutazás poénnak nem rossz :) nyilván az M1-M3 viszonylatban nem lesz versenyképes. De jó lenne, ha mondjuk egy M1-M5 viszonylat már nem az M0-át választaná. M7-M4 dettó...
Az M85-tel annyi a bajom, hogy lényegében K-NY irányú, én meg Nagykanizsa felől egy lényegében É-D irányú utat hiányolok...
Egyebkent az M8 (kek) vonalvezetes helyett miert nem az altalam jelolt rozsaszin nyomvonalon megy tovabb Eger fele (gondolom a 32-es fout ujszaszi Zagyva hidja melle huzhato meg 2 savnak egy hid)? Ezaltal tobb kisebb telepules be lenne kotve (a jelenlegi terv a semmiben megy Szolnok es Fuzesabony kozott), raadasul igy nem menne be Szolnokra a 32-es fout 442-es fout fele tarto (zold szinnel jelolt) forgalma, igy Szolnoknak megoldott lenne az E-D-i elkerulo is). Raadasul pont ott van szabad sav is a Natura 2000-ben.
Azért ezt a gyűrűs megközelítést eléggé nevetséges a korábbi sugarassal szembeállítani. Elvileg mindig az épül EU pénzből, amire lehet jó érveket hozni az EU szabályok szerint. Elvileg mindig az épül magyar költségvetési pénzből, amiből legnagyobb politikai haszonra lehet számítania a Kormánynak. Ezzel szemben GYAKORLATILAG mindig az épül, mindkét forrás felhasználásával, amely bizonyos gazdasági csoportok számára előnyös. :)
Szép. Mondjuk ide akár elfért volna egy 90-es le/áthajtó is, plusz forgalom úgyse nagyon jön, csak a másik irányból, arra meg ott az autóút másik sávja.
Haladsz az M3-on, jön a forgalmi rend tábla, hogy két sáv egyenesen M3, egy sáv jobbra M25.
Aztán egy nagyon rövid lehajtó sáv (ami ugye NEM lehajtó, hanem autópálya-autóút átvezetés), ahová ha szabályos 110-zel érkezel, akkor nagyon meglepő lesz a jobbos törés a levezetésben, majd rögtön mögötte egy 60-as tábla (miközben a 60-asnek nincs előjelzője a forgalmi rend tábla jobbos nyilacskáján), egy 110-es kiépítésű úton pedig NEM találkozhatsz rögtön egy 60-as táblával, hanem vagy előjelzés, vagy előtte egy 90-es.
Tehát röviden: nagyon ostoba (és veszélyes) geometria és nem megfelelő táblázás.
Legalább már nem vagyok egyedül kíváncsi a lényeges adatokra...:)))
Ezt csak azért írom Neked, mert (bár ezt is sokszor megvitattuk) ezek "hadititkok"-nak számítanak.
Pedig:
a 2011. évi CXII. (Infotv.) 3. § 5. pontja alapján bárki számára megismerhetőek.
5. közérdekű adat: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától,
32.§ A közfeladatot ellátó szerveknek - különösen az állami és önkormányzati költségvetésre és annak végrehajtására, az állami és önkormányzati vagyon kezelésére, a közpénzek felhasználására és az erre kötött szerződésekre vonatkozóan– pontos és gyors tájékoztatást kell adniuk.
Hmvásárhely elkerülőjének négysávúsítását is megnézném azért magamnak (emelt körforgalommal, szintbeli kereszteződésekkel)... Valaki nagyon szeret filctollal színes vonalakat húzogatni...
Hát ja, meg jól is néz ki, mintha valami koncepció is lenne a dolgok mögött, de azért egy Abony-Füzesabony gyorsforgalmi út kihasználtsági- és megterülési mutatóira erősen kíváncsi vagyok...
Azért én beneveznék egy ilyen Nyíregyháza - Mosonmagyaróvár útra, végig az M47-M9-en ;-))) Még mondja valaki, hogy kicsi ország, amikor 800 km-t lehet autózni rajta egyhuzamban ,-)
Piros gyűrű: őszintén szólva én ezt még sosem láttam, azt ugye beszéltük mi is, hogy az M100-at talán értelmes lenne elvinni az M7-M6-ig, de azért a csepel-szigeti dupla Duna-híd, meg a 405-be torkolló auóút terve nekem kicsit erős. Mondjuk a wikipédia térképén is így szerepel, bár a szócikkben sehol nincs erről szó: https://hu.wikipedia.org/wiki/M100-as_aut%C3%B3%C3%BAt_(Magyarorsz%C3%A1g)
A zöld kapcsán meg hiányolom az európai szintű hálózatban gondolkodást. Legalábbis Bécsújhely irányába egy ág kapcsán.
Ez a rajz - valószínőleg célzottan - CSAK a gyűrűket tünteti fel, más meglévő vagy tervezett elemeket, így egy esetleges M87-et (ami pedig időnként szóba kerül) nem. Amúgy ugyanez a helyet az igencsak előre haladott M8-cal is.
ja, és az M0NY meg a megrajzolt nyomvonalon és jogerős környezetvédelmi engedély? az szép menet lesz... de ennek nyílt már egy külön topic, úgyhogy nem megyek bele jobban :)
Ilyen térképekkel minek foglalkoztok? A Világgazdaság nem egy szakmai újság, így csak vázolják az útvonalakat. :)
M47 autóút: szerintem sincs még végleges nyomvonal, de a kb. 2 héttel ezelőtt közreadott körgyűrűs tervekből látható, hogy Berettyóújfalu és Békéscsaba között új nyomvonalon, Békéscsaba és Szeged között meg a meglévő utat építik át 2x2 sávra. (Talán ez már a végleges nyomvonal.) Szerintem, ez az arany középút és simán vállalható. Azt nem sajnálnám, ha Békéscsabáig M47 néven, fizetőssé tennék. :)
Ez a térkép úgy sz@r ahogy van. Püspökladányt sikerült éppen a megyehatárra rakni. Az M4 nem jön át Békés megyébe. Az M47 nyomvonala meg egyszerűen csak légvonalban van húzva egy csík Szeged és Debrecen között. Egy negyedikes is különb térképet tudott volna készíteni. Én nem hinném, hogy már eldöntött tény a tényleges nyomvonal. Annak nagyobb híre lett volna már.