Keresés

Részletes keresés

haha 1970 Creative Commons License 2015.12.26 -1 0 490

Ok.Én nem vagyok szakember nekem több JV mondta hogy a Szlovák kocsiknál nincs 160! Jól értelmeztem hogy a 912-915 amik  a Lehár kocsijai ott sincs meg a megfelelő megfékezettség,bevallom kicsit furának tünik hogy a 200-as kocsiknál sincs ez meg!

Előzmény: benbe (489)
benbe Creative Commons License 2015.12.26 0 0 489

A szombathelyi IC-ken NEM jó a megfékezettség. 150-nél gyorsabb menetrendváltás óta még nem közlekedett, de az is csak a vasárnapi erősítőkocsik miatt.

Előzmény: haha 1970 (486)
benbe Creative Commons License 2015.12.26 -1 0 488

Ez valami magyar betegség gondolom, hogyha vannak olyan remek városok, mint Karcag vagy Kisújszállás, ahonnan esetleg még utas is van, akkor csak azért sem állítjuk meg ott a vonatot, mert a lakosságuk nincs százezer fő? A három fölsorolt város együtt viszont több, mint 60000 lakos, ami már azért jelentős. Hajnali vonatról van szó, annyira senki nem siet, a három megállás együtt nem ad nyolc percet a menetidőnek. Bele kell, hogy férjen! Nem csak Debrecenben élnek emberek! A vonatnak meg nem rangjának kell lennie, hanem utasának.

 

Ideje lenne tanulni a Svájciaktól, ha már itt is folyton rájuk megy a hivatkozás! Chur 34000 lakosú, Hamburggal van ICE kapcsolata! Ők töltik meg? Frászt, de a menetrendbe belefért, és ezzel egy egész országrész kapott új, nemzetköz kapcsolatot. Karcag és Kisújszállás csatlakozóállomások, ha nem tűnt volna föl, oda jópár helyről érkezik vonat, még többről busz, amiről át lehet szállni vonatokra. Igaziból minél több vonatnak kellene ott megállnia, amint a pályaállapotok és a járművek azt lehetővé teszik!

Előzmény: AUTOSANdris (480)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.26 0 0 487

A Pécsi Ic vonatoknál nem értem hogy jött ki a "+15" perc,légyszi segits nekem!Egyébként nagyon jó reális volt a hozzászolásod.

Előzmény: Törölt nick (485)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.26 0 0 486

Pár apróságot szeretnék hozzáfüzni Budapest-Bécs "az egyik legkihasználtabbá vált" ez valóban úgy tünik,de azért jó pár utas csak Győrig utazik!A Szombathelyi IC vonatok a 922-925 kivételével a megfékezettség megfelelő!A "jobb, modernebb mozdony vagy vasúti kocsi" na ez ami nem igaz!Én a Hallberstadti;20-33,20-67,10-67;de még a 20-70 IC kocsikat sem nevezném annak!Gép szinten a Szilik illetve a Classic Csörgöket sem lehet igazán moderneknek nevezni!

Előzmény: Törölt nick (485)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.26 0 0 485

(nincs még elég EC, Ic, Railjet Bécsbe? )

 

Nekem ez a mondat nagyon tetszett, de meg is fordíthatjuk a kérdést: nincs elég IC vonat Debrecenbe vagy Nyíregyházára? Szerintem pont az ország keleti fele az, amerre untig járnak a vonatok. A baj ott van, hogy a Hortobágy EC esetében a START sajnos csak rendelő, annak kocsiszerelvényét - kocsihiányra hivatkozva - nem a START biztosítja, hanem a lengyel vasút. Mivel erre a vonatra már nem tudtak (nem is akartak?) szerelvényt biztosítani, ezért keresni kellett egy felesleges szerelvényt a környéken, így esett a választás a Polonia EuroCity (Wien-Gdynia) szerelvényére, amely gyakorlatilag majdnem egy teljes napot állna Bécsben, szolgálat nélkül. Eredetileg amúgy is tervbe volt véve a Budapest-Hegyeshalom[-Bécs] vonalra egy új EuroCity, gondolom a megszűnt Tisza nemzetközi gyorsvonat helyére is akartak egy újdonságot a 100-as vonalon, így sikerült összeoperálni a két viszonylatot. Azonban - ahogy én látom - lehet ez a vonat is arra a sorsra fog jutni, mint a Tisza: sajnos már az előző menetrendben sem produkált túl nagy utasszámot a 100-as vonalon, ezért teljesen lebutították az egykori Tisza szintjére (mert az is butítottan járt), remélve azt, hogy így többen veszik igénybe. Nem hiszem, hogy a jelenlegi módszer sokkal többet segítene, mert reggel túlságosan korán indul, este pedig túlságosan későn érkezik.

 

Amúgy ezt a vonatot szerintem nem is kifejezetten a fővárosba történő utazásra találták ki. Arra ugyanis ott vannak a sokkal jobb időpontokban járó IC-k a Nyugatiba vagy a Keletibe. :)

 

Egyébként van olyan IC vonat, ami megáll Karcagon és Törökszentmiklóson is: a 101-es vonalon közlekedő IC vonatok. (Bár ezek inkább csak nevükben IC-k.) Amúgy az említett két településen mindig is az volt a módi, hogy amelyik IC a Keletibe megy vagy onnan jön, megáll, ami pedig a Nyugatiba megy vagy onnan jön, nem áll meg. (Karcag esetében tuti így működik már évek óta.)

 

A Hortobágy EC amúgy mindig is cserélt mozdonyt, még Kökin is képesek voltak ezt megcsinálni, mert szerintük akkor is elég volt rá egy leharcolt Szili a 100-as vonalra.

 

Az igazság az, hogy az 1-es vonalon nagyon menő dolog lett vonatozni és szinte biztosra vehető, hogy éveken belül Bécsbe/Bécsből is órás ütem lesz Budapestről/Budapestre. Ott vannak azok a fránya railjet vonatok, amire a magyar vasútnak konkurenciát kell találnia. Ezekre a vonatokra jelenleg a START nem tud választ adni, mert a CAF és DWA kocsis EC vonataink azért messze elmaradnak az ÖBB, de még a PKP jelenlegi színvonalától is. Valószínűsíthető, hogy az IC+ kocsik megjelenése lesz majd egy válasz a magyar vasút részéről, hiszen nem is titkolják, hogy IC+ kocsis vonat lesz Bécsbe is nemzetközi vonatként, nemcsak Prágába... Egyébként nem tudom ki utazott már Bécsbe Budapestről, de én többször is és az elmúlt időszakban az egyik legkihasználtabbá vált, ami az utasforgalmat illeti. Én sokszor jártam már úgy, hogy nem tudtam egy előre kiszemelt vonatra jegyet venni, másik időpontot kellett keresni és ebben nem játszott szerepet semmilyen ünnepnap vagy politikai esemény. :)

 

A jobb járműveket pedig azért viszik az 1-es vonalra, hogy ki lehessen használni a 140-es és 160-as sebességeket. (Mondjuk a 160-at nem tudom, hogy kihasználja-e igazán valamilyen magyar mozdony vagy szerelvény, de szerintem nem, emlékeim szerint a megfékezettségi szint nincs ilyen magasra feltolva.)  Egyébként nemcsak az 1-es vonalon, hanem gyakorlatilag minden dunántúli vonalon jellemző a jobb, modernebb mozdony vagy vasúti kocsi, motorvonat. A vasút próbál harcot vívni a volánnal, különösen a főváros irányába, ezért is van mindez. Ennek amúgy én, mint dunántúli utas örülök, de ez természetesen a messzemenőkig nem jelenti azt, hogy egyet is értek a logikával. Az új járművek, vasúti kocsik nemcsak a Dunántúlra kellenek, hanem az ország minden pontjára, amerre vonat jár. Ugyanúgy megjár az ország keleti felének is a magasabb színvonalú szolgáltatás, mint a nyugatinak.

 

Érdekes módon rávilágítottál egy nagyon érdekes dologra, ami egyébként nekem sem tetszik: ennél a vonatnál pontosan annyira erőltetve van az, hogy a Keleti legyen a központja, ami mondjuk a legtöbb vonatnál (pl. a pécsi IC-knél) is megfigyelhető. A Keleti pályaudvar amúgy szerintem ezen vonat esetében legalább annyira nem jó, mint a pécsi IC-k vagy a 70-es vonalon közlekedő EC-k esetében. Szép és jó dolog, hogy a pécsi IC-k megint át lettek erőszakolva a Keletibe, de az a teljes menetidőben +15 percet jelent, ami azért elég sok az amúgy is siralmas menetidő mellett. Azért senkit sem zavar, hogy a Keletiben akkora átszállási kedv nincs másik vonatra, de egyébként lehet szép nagyot utazni a városban, hogy sikerüljön a tényleges célállomást elérni. Nekem például több olyan ismerősöm is van, aki pomázi, szentendrei és a pécsi egyetemen tanul, tanult, nekik biztosan nem a legjobb, hogy a pécsi IC-vel a Keletibe érkeznek vagy onnan indulnak.

 

Szerintem amúgy a reális megoldás ez lenne:

 

- Hortobágy és Avala EC-t újra Kökin át közlekedtetni, gépcsere nélkül,

- Az összes pécsi IC, valamint a Kaposváron át közlekedő IC-k kerüljenek vissza a Délibe,

- A 70-es vonal EC vonatai kerüljenek át a Nyugatiba.

 

Egyébként sokszor hallottam arról, hogy az ország keleti felében kocsihiány vagy mozdonyhiány szokott előfordulni. Nos, nálunk a 30-as vonalon Nagykanizsán szokott egy halom Halberstadti kocsi állni és elég sok mozdonyt is láttam már ott szolgálat nélkül, nos, ennyit a járművek teljes kihasználtságáról. :(

 

Maradok tisztelettel! 

 

 

Előzmény: GYURMÓKA (479)
520,065 Creative Commons License 2015.12.25 0 0 484

Nem kéne lelkedre venni a dolgokat. Nem érdemes. Egyébként nekem mint - igy sommásan "pestinek" - példának okáért szintén nagyon jó volt, hogy van egy jó időben induló bécsi vonat amire Kökin fel lehet szállni. A Keleti 45 perc tömegközlekedés és 1500 Ft plusz helyi tömegközlekedési költség oda-vissza, tehát nem feltétlenül olyan öröm, hogy áttették a 120a-ra.   

Előzmény: GYURMÓKA (479)
AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.25 0 0 483

Pontosan. És még mozdony cserére sem lenne szükség. Persze a MÁV jeleskedik a "mit és hogyan lehetne" dologban: csak nem a jobbá tételben, hanem az elrontásban. 

Előzmény: Blöky2 (482)
Blöky2 Creative Commons License 2015.12.24 0 0 482

Ha a késés ledolgozására azt a "technológiát" találták ki, hogy a vonat valahol útközben dekkoljon, akkor azt KőKi-n is megtehetné.

Előzmény: haha 1970 (481)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.24 -1 0 481

Tisztelt topic társ,csak szólok hogy miért jó hogy bemegy a Keletibe!Ma például közel 50 perces késéssel lépett be az országba és így mondjuk lessz egy 20 perces késése amire Nyíregyházára ér!

Előzmény: AUTOSANdris (480)
AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.23 0 0 480

Csak ami az érdekes, hogy még az InterCity-k sem állnak meg Karcagon, Kisújszálláson és Törökszentmiklóson, persze egy nemzetközi vonatnak meg kell. Esetleg ennyire nem lenne utas, hogy így próbálják megtölteni a kocsikat?

 

A következő lépés meg az lesz, hogy nyáron majd a Záhonyi fürdősöket is beviszik a Keletibe az így is rekord menetidejükkel? 

Előzmény: GYURMÓKA (479)
GYURMÓKA Creative Commons License 2015.12.23 0 0 479

Szia !

 

Elvileg a keleti országrészből utazóknak lett  indítva, de igazán a pestieknek  van kitalálva. (nincs még elég EC, Ic, Railjet Bécsbe? )Egy másik topicban nekem megmagyarázták, hogy a "főmenetidőben " , vagy mi a tököm szükség van arra, hogy ez a szerencsétlen EC ( újabban Nyh-Bp között a kiváló 120/a-n naponta jelentős késéssel) a Főpályaudvarról (keleti) közlekedjen az osztrák fővárosba. A Debrecenből utazóknak legalább 30 perccel(+késés) hosszabb lett a menetidő,a sok megállás (Hajdúszoboszló-Püspökladány-Karcag, Kisújszállás-Törökszentmiklós-Szolnok, és utána 120a , miatt.Jó, én is leginkább belföldi utazásra vettem volna igénybe, de amikor a helyjegyes vonat egy sebes menetidejét meghazudtoló menetrenddel közlekedik, akkor szerintem nincs értelme vele utazni (de még Bécsbe sem).Ez volt az utolsó beírásom ide, mert itt a fórumon annyira kelet-ellenesség van -minden jó mozdony, szerelvény csak Pestről közlekedhet az 1-esen (8-ason) , hogy a további kioktatásokat nem szeretném olvasni !

 

Köszönettel:

Gy

Előzmény: AUTOSANdris (478)
AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.23 0 0 478

Ami lemaradt a Keletibe való betéréssel kapcsolatosan, hogy a Hortobágy a Keleti országrészben élőknek vagy a Budapestieknek lett elindítva? Napi több vonat, OFF autóbusz sőt repülő járat is van Budapestről Bécsre, nem hiszem, hogy pont ez az egy vonat "kiesése" okozna nagyobb gondot a kedves budapesti utazó közönségnek, ha nem érintené valamelyik fejpályaudvart.

Előzmény: GYURMÓKA (469)
AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.23 0 0 477

Igen, nem volt hosszú életű a Tau+Latorca. Igazából nem is értettem, hogy miért pont Tau-t raktak erre. A Hortobágyra viszont értelmesebb lenne Nyíregyháza-Bp. Keleti között Traxx vontatásra váltani.

Előzmény: GYURMÓKA (469)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.23 0 0 476

Menetrendváltás óta már többször is volt szerencsém a 30-as vonalon gyorsvonattal utazni. Nagyon szépen és jól mutatott a sajtóban, hogy Nagykanizsa és Keszthely felé már majdnem 15 percet rövidült ismét a menetidő, de sajnos a szomorú valóság teljesen más képet mutat. 

 

Kezdjük ott, hogy a gyorsvonatok páros irányban képtelenek tartani a jelenlegi menetrendet. Gyakorlatilag eddig akárhányszor utaztam haza, az 5-7 perces késések mindennaposak voltak, de például vasárnap a 858 egész pontosan 15 perc késéssel szállított haza engem Budapestről. Nem tudom, hogy kik azok a személyek, akik a számítógép előtt megtervezik a menetrendet, de azt biztosra veszem, hogy nem jól végzik a munkájukat. Szerintem hagyni kellett volna a 2015.10.02-án bevezetett menetrendet a pályán (amely egészen 2015.12.12-ig érvényben is maradt). Most akár egy kisebb üzemzavar esetén is teljesen felborul a minden és gyakorlatilag és ez akár egy egész napra képes tönkre vágni a menetrend szerinti közlekedést. Érdekes dolog, hogy csak a páros irányba közlekedő gyorsvonatok menetidejét nem vették vissza, az Agram IC menetidejét viszont igen. A páratlan irányba közlekedő gyorsok esetében történt 5 perc butítás, aminek köszönhetően Budapest felé a menetrend tartható lett.

 

Amit viszont pozitívumnak tartok, az az, hogy megjelentek a Köki-Siófok személyvonatok, ennek köszönhetően a Székesfehérvár és Siófok közötti (kisebb utasforgalmú) települések is könnyen, átszállás nélkül megközelíthetőek lettek a fővárosból. Az összeköttetés maga sem akármilyen, hiszen Kőbánya-Kispest állomásról nagyon könnyen tovább lehet közlekedni a keleti országrész felé. Viszont azt láttam, hogy ez a menetrend csak január 28-ig érvényes. Miért nem marad meg egész évre?

tata6456 Creative Commons License 2015.12.20 0 0 475

Szintén köszi!

Előzmény: benbe (473)
tata6456 Creative Commons License 2015.12.20 0 0 474

Ez igen! Köszönöm!

Előzmény: vsutas (472)
benbe Creative Commons License 2015.12.20 0 0 473

A ^ jelek száma az ilyen útátjárók számára utal.

Előzmény: vsutas (472)
vsutas Creative Commons License 2015.12.20 0 0 472

Az állomás (szolgálati hely) területén lévő állomási, és az állomás (szolgálati hely) első váltójától a nyílt vonal irányába mért Lv távolságon belül lévő útátjárók előtt az állomás (szolgálati hely) felől. Ebben az esetben a Menetrendi segédkönyv 3. táblázat 7., valamint a szolgálati menetrend 2. rovatában az állomás (szolgálati hely) neve után fordított helyzetű fekete V betűt ábrázoló „Λ” jel van. A jel fokozott figyelésre hívja fel a mozdonyvezető figyelmét, az útátjáró előtt „Figyelj!” jelzést csak akkor kell adni, ha adását személy, vagyon- vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi.

 

 

"o"

Vonatindító jelzőeszközzel kell a mozdonyvezetőt felhatalmazni:
— a Szolgálati menetrend 2. sz. rovatában a pályahálózat működtetője által megjelölt szolgálati helyeken valamennyi induló és bármely más ok miatt megállás után induló személyszállító vonatnál.

Előzmény: tata6456 (470)
tata6456 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 471

Ezekre gondolok:

 

tata6456 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 470

Sziasztok! Szolgálati menetrendben mit jelentenek a "o" és a "^" no meg a "^^" jelek?

GYURMÓKA Creative Commons License 2015.12.18 0 0 469

Szia !

 

A Hortobágy gyűjtögeti a késést. Talán elgondolkodnak rajta, hogy érdemes volt-e bevinni a Keletibe a 120a-n. (egyetértek )

 

Nem fognak elgondolkodni rajta, és a Latorcán sem jár már 470-es -2 napig járt.

A sok hozzáértő szerint keletre nem kell Taurust , oda bőven elég a 43-as

 

üdv

Előzmény: AUTOSANdris (465)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 468

Húha ez egy nagyon komoly probléma hogy a railjet helyett óránként induló IC vonattal kell utazni!Nem tudom ezen sírjak vagy nevessek!!

Előzmény: lildiko (466)
Blöky2 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 467

Bécsben nem mennek be a Westbahnhofra, ezért kelet felé fél órával korábban érkeznek Hegyeshalomba, nyugat felé pedig fél órával később indulnak Pestről illetve Hegyeshalomból.

Előzmény: lildiko (466)
lildiko Creative Commons License 2015.12.16 0 0 466

Tudja valaki, mi indokolja a railjetek menetrendi módosítását? Abdára szoktam utazni, eddig pár percnyi várakozás után át tudtam szállni a személyre, vagy az Euregio vonatra Győrben. Mostantól viszont kizárólag IC-vel tudok utazni, ha nem akarok majd egy órát várni a csatlakozásra. Ugyanez a helyzet visszafelé is.

AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.14 0 0 465

A Hortobágy gyűjtögeti a késést. Talán elgondolkodnak rajta, hogy érdemes volt-e bevinni a Keletibe a 120a-n. A Latorca Taurus vontatása helyett a Hortobágyot kellett volna a Keleti oldalon is azzal vinni.

431365 Creative Commons License 2015.12.10 0 0 464

Nagyon köszönöm! Így érthetővé vált a menetrend!

Előzmény: Abymot (463)
Abymot Creative Commons License 2015.12.10 0 1 463

Abban tényleg igazad van, és részben a kérdés is erre vonatkozott, hogy már a teljesen azonos menetidővel közlekedő, de valamelyik szezonális magállóban csak bizonyos időszakban megálló vonatokat is alternatív vonatszámozzák, pl. a 70-esen a 2114-es vonat, III.12 - XI.1-jéig amikor megáll Dömösi átkelésen, akkor 2194-es vonatszámon közlekedik.

Úgy látom ez is újabb szülemény, a 2012-2013-as menetrendben még nem így volt.

Előzmény: Snake-Mojzi (461)
Abymot Creative Commons License 2015.12.09 0 1 462

És pl. a 25-ös vonalon az eltérő megállási renddel közlekedő 9596 és 19506 vonatot hogyan tüntetnéd fel azonos oszlopban?

Előzmény: Snake-Mojzi (461)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.12.09 0 1 461

"Az eltérő vonatszám oka, hogy a vonat bizonyos napokon más időpontban, vagy más megállási renddel közlekedik (ebben az esetben nem is lehetséges őket azonos oszlopban feltüntetni)"

 

Dehogynem, épp az említett 2-es és 70-es vonalakon vannak ilyen vonatok (Vasútmúzeum és Dömösi átkelés).

Előzmény: Abymot (460)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!