Tervezés szintjén már 1981-ben elkészült UVATERV-tanulmány is foglalkozott Pécs és térségének gyorsforgalmi útkapcsolatával,
M6-os autópályával számolt Budapest és a horvát határ (Udvar) között, és ebbe torkolló, ugyancsak autópályás bekötéssel látta el volna a baranyai megyeszékhelyet.
Alternatívaként akkor is, azóta is folyamatosan felmerült a meglévő 6-os főút négysávossá bővítése, ám tervezők az érintett térség gazdasági és kereskedelmi kapcsolatainak
szükséges élénkítése okán folyamatosan elvetették ezt, mint gyorsforgalmi alternatívát. Érdekesség, hogy az akkori tervek a mainál jóval tágabban értelmezhető
műszaki és környezetvédelmi szabályai szerint is számtalan völgyhidat tartalmaztak. (forrás: Unitef).
1998-ban ismételten napirendre került a kérdés, több, az ÁAK megrendelésére készült tanulmány ugyancsak az M6/M60 (helyenként M6/M56) autópályák
megépítésének szükségességét hangsúlyozta, a határátlépési pontot Ilocskát és Ivándárdát megjelölve.
Ne keverd össze az M6 nyomvonalát az alagút-dilemmával... (Pósta Zoltán konfliktusa)
Van a térképen több hasonló "bukfenc".
M0 full............
M3 Barabás (nincs Záhony, sem M49), nyomvonal Nyh. felett
M4 Debrecenhez és Nyíregyházáig...
M43 csak Tisza-hídig
M8 Székesfehérvár alatt, de ráhúzva Kecskemétre...
Be lehet állítani neki, hogy milyen matricád van (országos vagy melyik megyékre szóló). Azt többször észrevettem már, hogy a III. kerületből az M1 felé hajlamos Árpád híd - Váci út - Bajcsy - Kiskörút - Kossuth Lajos - Erzsébet híd - Hegyalja - Budaörsi út útvonalat tervezni, aztán amikor a Mozaik utcánál lemegyek a rakpartra, akkor jut eszébe, hogy van 10 perccel gyorsabb útvonal is...
Azt tudja valaki, miért lett idióta a waze? (Gondolom beragadt neki valahol, hogy nem akarok autópályán menni [csak az amúgy is fizetős M0-án ,-) ], de fogalmam nincs, hol kéne ezt kiverni a buta fejéből...)
Így igaz. Ezzel most már nincs olyan 0-9 sorozat, aminek az összes eleme egy főút száma is. Így itt is csak 41-49 lesz, akárcsak a 30-as, illetve a 80-as sorozat.
A 45-ös úti felüljáró úgy van építve, hogy átfér alatta a 2x2. A kör felüljáróhoz nem hiszem, hogy hozzányúlnak.
Egyébként "szép" lesz ez a szélesítés. A vásárhelyi elkerülő két év fél éve készült el, a 47-est pár éve újították fel a békési megyehatárig. Szóval megint széttúrják a kereszteződéseknél, az építési forgalom meg tönkre teszi a többit...
Azt nem sajnálnám, ha Békéscsabáig M47 néven, fizetőssé tennék. :)
De csak akkor ha az összes körforgalmat kiszedik belőle Szeged, után. Akkor talán megéri fizetni érte. Ámbár mivel alternatív útvonal nincs és talán nem is lesz Vásárhelyig meg utána, kivéve ha teljesen új nyomvonalon készül egy új út, akkor nem hinném, hogy fizetős lesz.
> az újakon már a 406-os út van jelölve észak felé
... és azt jelzi, hogy 406-os úton át az M4 6 kilométerre van, tehát, a jelenlegi (ideiglenes) M4 végponttal számol, nem a leendő M4 x 406 csomóponttal.
Az "egyetlen eleme sem" azért erős túlzás. Nyilván a sorrendet erősen tervezni kell, előnyben részesítve
nagyobb városok elkerülésére alkamas szakaszokat
Budapest környékét
a Duna-hidakat és a bekötésüket a környező úthálózatba (akár M5-ig, küzeli kétszámjegyű utakhoz)
Egyébként meg minél később kezdünk neki, annál később készül el, tehát az egyéb elkerülők mellett neki kellene kezdeni minél hamarabb, csak értelmes egész országra rendszerszintű tervezéssel.
A szolnoki elkerülő nyugati csomópontjában éppem most cserélik ki a nagy táblákat, az újakon már a 406-os út van jelölve észak felé, és a 4-es út Abony felé. Ezzel gondolom lezárul az Albertirsán, Ceglédbercelen, Cegléden és Abonyon áthaladó 40-es út története.
Igen, de gondolj bele, hogy ez 200 km autópálya/autóút, amelyiknek egyetlen eleme sem "éri meg a pénzét" önmagában, csak ha az egész elkészül, akkor nyer értelmet. Csak az M81 nem segít az M1-M5-ön, ahogy ilyen tekintetben az M8 sem ér semmit. És akkor számítsuk ki, hogy hány év alatt lehet és mennyiért megépíteni ennyi gyorsforgalmit. 4-5 év és 1500 milliárd forint?
Erről a rajzról az az anekdota jut eszembe, hogy amikor jött a Forma-1 Magyarországra, az illetékes elvtársak leültek Ecclestone-nal tárgyalni kaja mellett. Valahogy szóbakerült a pályák vonalvezetése, erre Ecclestone fogott egy szalvétát és arra firkált valamit. Később az illetékesek kimentették azt a szalvétát és az alapján rajzolták meg a Hungaroringet - azért lett ilyen kanyargós, mert Ecclestone éppen össze-vissza firkált. Az az érzésem, hogy ez a lenti térkép pont annyira komoly, mint Ecclestone szalvétája...
a körbeautóutazás poénnak nem rossz :) nyilván az M1-M3 viszonylatban nem lesz versenyképes. De jó lenne, ha mondjuk egy M1-M5 viszonylat már nem az M0-át választaná. M7-M4 dettó...
Az M85-tel annyi a bajom, hogy lényegében K-NY irányú, én meg Nagykanizsa felől egy lényegében É-D irányú utat hiányolok...
Egyebkent az M8 (kek) vonalvezetes helyett miert nem az altalam jelolt rozsaszin nyomvonalon megy tovabb Eger fele (gondolom a 32-es fout ujszaszi Zagyva hidja melle huzhato meg 2 savnak egy hid)? Ezaltal tobb kisebb telepules be lenne kotve (a jelenlegi terv a semmiben megy Szolnok es Fuzesabony kozott), raadasul igy nem menne be Szolnokra a 32-es fout 442-es fout fele tarto (zold szinnel jelolt) forgalma, igy Szolnoknak megoldott lenne az E-D-i elkerulo is). Raadasul pont ott van szabad sav is a Natura 2000-ben.
Azért ezt a gyűrűs megközelítést eléggé nevetséges a korábbi sugarassal szembeállítani. Elvileg mindig az épül EU pénzből, amire lehet jó érveket hozni az EU szabályok szerint. Elvileg mindig az épül magyar költségvetési pénzből, amiből legnagyobb politikai haszonra lehet számítania a Kormánynak. Ezzel szemben GYAKORLATILAG mindig az épül, mindkét forrás felhasználásával, amely bizonyos gazdasági csoportok számára előnyös. :)
Szép. Mondjuk ide akár elfért volna egy 90-es le/áthajtó is, plusz forgalom úgyse nagyon jön, csak a másik irányból, arra meg ott az autóút másik sávja.