Van a rokonságban majdnem fél milliót futott 14 éves Golf. Egyáltalán nem rohad. Valószínűleg nem az Alpokban járt, hanem főleg itthon. Az osztrák import szokott 10 évesen szétzuhanni.
Jó Napot Uraim! Valaki nem találkozott már ilyen problémával esetleg, és tudna nekem segíteni? Opel Astra J 2016 1.6 CR 100 kw motor. Indítás után rendszer nélkül alapjáraton kerepelő hang hallatszik ami 1-2 perc után hirtelen elhallgat ezzel együtt kisimul a járása is. Hibakód van! : dugattyú hűtés olajszelep néha nem jó. A kerepelésre elsőre azt gondoltam, hogy a vez.lánc. Tök olyasmi a hang. Pici gázra elhallgat de ahogy vissza áll az alapjárat kerepel ismét. Megnéztem a láncot jól kint van a feszítő de még nem távolodik el a csuszkától. Élő adatot próbáltam nézni hátha meglátom mi változik akkor mikor elhalgat de sajna nem lettem okosabb.
Megvan a merci autómentő ami 5évesen egy rozsdaboglya volt mindenhol a szerviz meg hárít ha kilyukad a lemez csak az garancia amíg van addig nem garanciáslis probléma.
Nem trolkodni akarok csak ahogy mondani szokták van jól sikerült model meg rosszul, sajnos és ez nem attól függ csigás, ferdeszemű vagy német.
Az lehet csak a A6 2007/8 környékiek meg lehetetten helyeken rohadnak, na jó Ausztria ott meg szórják a sót mint bolond pék a lisztet, de egy csomagtér ajtó lámpa saroknak csak nem kellene rohadni
most a tavasszal rakott fel egy 2003 g astrára egy cimborám horgot, alánéztek nincs szétrohadva, műszaki oszt kész.
én csináltam rá visszajelzést, szépen behúztam a műszerfal meg a multitimer elektronika közé a hiányzó szál mazzagot, ott villog a jobb alsó sarokban a kis zöld horog.
senkit nem akarok elkeseríteni, pont két napja beszéltem vizsgáztatókkal, nem lehet rávizsgáztatni már semmilyen bontott horgot már az autókra, csak új, műbizonylatost, felszerelési igazolással
"Annyit tudok, hogy a műbizonylattal megvásárolt , bontott, gyárilag beszerelt vonóhoroggal együtt adtak vezetéket is /elvágva, mert nem tudta a rozsdás csavart kihajtani az , akitől vettem/, ami 13 pólusú aljzathoz csatlakozott. "
Tévedhetek, de tudtommal nem létezik olyan, hogy gyárilag beszerelt vonóhorog. Vannak jó nevű vonóhorog gyártóktól típusspecifikus, gyár által jóváhagyott horgok amelyeket a kereskedő beszerel(tet) az új autóba és már eleve azzal adja át. Ezeknek MINDIG van beszerelési utasítása és az el is érhető. Ha valóban a kezetekben van a műbizonylat akkor tudjátok ki a gyártója, mi a típusa, és egy e-mail kérdése az egész hogy elkérjétek ezt az utasítást. Tartalmazni fogja azt is, hogy mit hova kell kötni, és látni fogod hogy milyen csatlakozó hiányzik róla.
Ne te akard feltalálni a spanyolviaszt hanem RTFM.
lehet ott a szigeten furcsa de itt Európába egy csigás tovább húzza mint a népautó, 1998-as Scenic már galvanizált volt a 2007-es kasztnija tovább fogja bírni mint egy VW vagy Audi
"Nem is értem miért nincs kiépítve ez a megoldás a karosszériában olyan járművekben, ahol gyárilag nincs vonóhorogra vizsgáztatva? "
Talán pontosan azért mert gyárilag nem vonóhorgos?
Esetleg miért nincs behúzva a kábelezése az elektromos ablakoknak azokban az autókban amelyek mechanikus ablakemelősek?
Miért nincs behúzva az elektromos kormányszervo kábelezése és berakva a vezérlő modul a normál kormányosoknak? Hiszen hátha valamikor valaki, szervosítani akarja?
Ha ilyen állapotba lenne, akkor nem vettem volna meg 1,5 éve, és most nem kapott volna elől és hátul teljes TRW fékszettet.
Előtte egy 32 éves Clio 1-em volt 1108 CM3 , amit használtan vettem és 17 évig nyűttem napi szinten.
Soha nem volt a vizsgán semmilyen szinten gond vele, mert gazdája voltam! Ha valamit éreztem, hogy gond lenne azonnal vittem padra és aknára/vizsgáztató hely volt/, de ismeretség révén mindig fogadtak, mindig megkérdezték, ha nem találtak gondot, hogy te előre látod mi fog meghibásodni?
Annyit tudok, hogy a műbizonylattal megvásárolt , bontott, gyárilag beszerelt vonóhoroggal együtt adtak vezetéket is /elvágva, mert nem tudta a rozsdás csavart kihajtani az , akitől vettem/, ami 13 pólusú aljzathoz csatlakozott.
A vezetéket megpróbáltam bekötni a gyári csatikkal a hátsó világítás csatlakozásához,ami kompatibilis is volt, de nem működött a világítás.
Ami még nekem gyanús volt, hogy a bontott vezetékköteg végén volt egy szabad csatlakozó aljzat, amihez nem tudtam az én autómnál semmilyen csatlakozót kapcsolni. /Nem talán erről volt a bontott Clionál az előre vezethető csatlakozást kiépítése, ami az első modulhoz csatlakozott?/
Csak annyi lenne a gondom, de az is nem kis munka . Nem is értem miért nincs kiépítve ez a megoldás a karosszériában olyan járművekben, ahol gyárilag nincs vonóhorogra vizsgáztatva?
De ebből a videóból ezt élő ember nem tudja megmondani.
Eszközök nélkül amit tehetsz, indítózni kéne úgy hogy ne induljon be, hallgatni van-e sűrítés(nyiknyiknyiknyik jó hang, nyiknyiknyiknyíííí nem jó hang)
Gumi vákuumcsöveket a szívósoron átnézni, típushibája a fordnak hogy kireped/szakad aztán 1 henger falsol.
Gyertyát kábelt cseréltél, marad még trafó(húzd le az 1-esről a kábelt, csinálj egy sacc 6-8mm szikraközt, indítsd be átugrik-e, ha igen a trafó jó)
Bespricc szelep csere 1-2 henger között, átmegy-e a hiba.
arrebb kellett allnom ezert be kellen inditanom az autot. a regi gyerta+kabel komboval csak forgatta az oninditot de nem indult el, uj gyertyaval+kabellel beindult
sajnos meg nem jott meg se az uj trafo, se a vesztesegmero cucc de sztetek a video alapjan ez inkabb gyujtas problema, vagy szelep? ne adj isten vmi mas? tudom nem lehet josolni (foleg ilyen szr video alapjan), de erdekelne mit gondoltok
Azon gondolkoztam, ha márka szerviz, lökhárító, lámpa, meg a sárvédő idom és a mosó tartály csere történt meg, még akár ott is lehet egy jó erősen árazott javítással.
Csak mivel nekem nem sok közöm van se a tördeléshez, se a fényezéshez, meg karosszériához, ezért nem nagyon van elképzelésem sem.
Már egy jó ideje nincs olyan, hogy index relé, hanem vagy a "fedélzeti elektronika" (renaultnál talán BSI-nek hívják) irányítja, vagy komfortmodul, vagy ellektronika a kormányban, stb. A 2002-es gép elég régi viszont ahhoz hogy még ne CAN-on kezelje, bár ekkor sem valószínűsítek régi fajta mechanikus relét.
Mondom mindezt úgy, hogy nem ismerem azt az autót szóval ha lesz valaki aki tud a kérdésedre konkrétan válaszolni az majd fog.
Amúgy ha típusspecifikus a vonóhorog én az egyszerű paraszt eszemmel megnézném a hozzá tartozó bekötési rajzot. Nem típusspecifikust meg nem tennék fel.
gurultam vele, ha nem is felorat, de egy jo 20percet. a p0301 hibakod visszajott a menet vegere (raadasul a check engine villogot ez azt jelenti hogy nagyobb a hiba mintha folyamatosan egne a check engine, v kisebb?), de ami nagyobb baj, random eltunik a power, nem huz a verda, neha sik terepen ment, de dombra fel eleg lassu voltam. nem nagyon akartam kinozni, szoval ezert csak 20perc. nyomtam 1-2 nagyobb gazt, viszonylag normalisan felporgott, es szepen ejtette a fordulatot.. nezem mi lehet a hiba kivalto oka: pl. szeleptores-beeges. ezt csak hengerfej levetelevel tudnam megnezni? marmint a szelepek allapotat? v endoszkoppal is? vezerles elmaszhatott?
beinditva meg mindig undul poccroff, kipu-nal dadog, maga a motorblokk is jobban razkodik mint elotte.
Ok nem KGFB kérdéskör, jogilag. Na ez a nonszensz a biztosító részéről ja nem ők mutogatnak a jogra akkor a jogalkotó egy fasz de ezt tudjuk hisz itten nem igazság hanem jog szolgáltatás van. Igenis amíg nem hagytam ott az autót és nem csuktam be addig annak kellene lennie.
Mi van ha megállok az út szélén és a figyelmetlen hátsó utas száll ki a motor pedig még jár?
Vagy lejtős úton nem húzom be a kéziféket és elgurul az autó az se KGFB?
Jogilag viszont ha valakinek kárt okozol köteles vagy megtéríteni.
Na ezekben az esetekben jöhet jól egy lakásbiztosításban lévő felelősség biztosítás a pereskedésnél biztos olcsóbb vagy egy ilyen kár zsebből rendezésénél.
A linkedey most volt tobb idom atol adni,ez a hegg,alu ra is jó azt irja,van is kép Róla.ha hinni lehet neki,na most az én kis köpködöm A180 commal is tudok heggeszteni alut aludrot,argon gázzal,már dolgoztam vele .ez azért lenne jobb Mert szebb varratot lehet vele csinálni
az a "pár apróság" erősen növelő tényező tud lenni.
kerékjárati dobbetét, ablakmosó tartály+ szivattyú, a lökhárító alatt van egy merevítő nem csak a borítás, ha van akkor parkolószenzor, esetleg az intercooler ha tdi és nem csak a fényszóró hanem a hűtőt fényszórót tartó homlokfal is....
Részvétem, ha te itt "okozó" vagy, ráadásul egy hülye ajtónyitással, ami egy jogi nonszensz, azt hittem ez a Te kocsid, ahol 2 műanyag (lámpa plexi lökős héj) kapott némi dádát. Ami még nem is valós értékcsökkentő, mert nyomozó legyen a talpán aki egy ilyen törést a jelekből kiszimatol javítás után egy pár éves kocsin.
Minden biztosítós töréskár javítást túláraznak, mivel a szervizeknek kapcsolataik vannak a biztosítókhoz, ismerős, haver, oda jár napi szinten a kárfelvevő... pörgős bejáratott helyen 100milliókról van szó, nem szégyellősek, minden játszik.
Utcáról ugyanaz fele, harmada is tud lenni, de a biztosító felé kb "nyugati árat" mutatnak ki, különféle megoldásokkal.
A károsult oldali paciensnek meg mindegy, illetve belemegy mindenbe, mert mielőbb kész kocsit akar.
Okosba hátul jobb helyeken megbeszélhető, hogy az önrész, avulás, stb az papiron volt, valójában meg nem kell kifizetni, majd a biztosítóból kiszednek ők mindent.
Ezzel már a károsult is cinkos, nem igen fogja firtatni, mit hogy javítottak, mire mennyit számláztak, és semmilyen hatóságnak, kikérdezésnek nem fog a szerviz ellenében beszélni.
Arra készülj föl, ha ez a buli a köteleződre megy, hogy nem kettőt ugrik vissza a bónuszod, és kicsit többet fizetsz, hanem 5évig sokszoros lesz a köteleződ, károkozói pótdíjra hivatkozva.
Én ezt egy kicsit túlzásnak érzem, majd felmondják a biztosításomat!
Aztán ma jött egy levél, hogy ennyit fizettek, és ha szeretném, akkor kifizethetem a biztosítónak az összeget!
Wáberer, de ekkora balfasz társaságot én még nem láttam, bármit szeretnék megtudni az engem érintő káreseménnyel vagy a biztosítással kapcsolatban, bunkó módon lepattintanak, mint ha semmi közöm nem lenne az üggyel kapcsolatban!
Nem tudom, hogy van e ilyen esetben valami okoskodás a javítással kapcsolatban, és valahogyan szándékosan túlárazzák a javítást!?
van egy focusom 16 szivobenzin, ami p0301-es hibakodot dobott. megneztem a gyertyakat es az elso hengerben levo gyertan a porcelan szetrepedt, (tobbi nem repedt). rendeltem4 uj gyertyat+kabelt es kicsereltem. beinditottam az alapjarat jonak tunik viszont mintha maga a motorblokk sokkal tobbet "mozogna" mint elotte. kb 2-3mm kilengese/rezgese van, ill. meghalgattam a kipufogot ott is mintha utemesen dadogni, ill. mintha tul dus keverekkel menne, mert tokre benzin szag van( nem csopog sehol). el merjek menni vele probautra? motortarto bakon nem latok olajfojast. kb fel-1percet jarattam alapjaraton aztan offoltam...
Szerintetek a képen lévő járműnek nagyjából mekkora értéket képvisel a pirossal jelölt részen történt sérülésének a javíttatása?
Parkolós ajtó élébe belemenős történet, csak a jobb oldali rongálódás érdekes. Lámpa, lökhárító, mosó tartály és a sárvédő sérülése. Nem volt túl nagy az ütközés. Biztosító erre nagyjából reálisan mennyit fizethet ki?
Nem érek rá minden nap, ahogy Ti is dolgoztok, na én össze vissza. meg mivel Magyarországon dolgozom ,kell némi másodlagos elfoglaltság. A sorba beállt a ház felujjítás is .
Van egy 2000-ben gyártott T22-es Toyota Avensisem 1.6-os 3ZZ-FE motorral. Kék színű :-)
Ha a fékpedállal fékezek, akkor utána kb 1 percig sziszegés hallatszik, eddig halk volt, de most felhangosodott. A fék teljesen ettől eltekintve jól működik, fékszervó problémát nem érzékelek. Mire gyanakodjak?
Golf 4 DUW váltóhoz difi csavar készletet (171.498.088.A) hol lehet még venni? Mert eddig egy helyen találtam a neten de most 1 hétig szabadságon lesznek. Nem várnék egy hetet ha nem muszáj. https://ducato.hu/termek/csavar-szett-difihez-vw-4014
Első kérdést tedd fel magadnak, hogy mit szeretnél hegeszteni? Csak szerkezeti acélt? Vagy rozsdamentest is? Vagy még alumíniumot is?
Csakazért mert a gép csak az első lépcső. Aluhoz argon kell, szerkezeti acélhoz CO, corgon (ha MIG finkciója is van a gépnek) vagy MIG-re argon szintén, rozsdamenteshez is argon. Ez már esetleg két vagy három gázpalack. Persze hozzávaló reduktor is. Más gázlencsére és más elektródára lesz szükséged mindegyik esetben.
Ha ezekből az anyagokból nem mindet akarod akkor jelentősen csökken a gép és egyéb felszerelések költsége. Ha nem akarsz alut hegeszteni nem kell AC/DC-s gép, máris felére negyedére csökken a gép ára. HF gyújtás mondjuk jó dolog de egy darab kipufogó meghegesztéséhez érdemes megvenni egy teljes gépet, ha szinte az összes többi esetben zártszelvényt fogsz heftölni? Vagy inkább bérelni érdemes?
Nem akarlak semmire rábeszélni sem lebeszélni. Csak arra, hogy gondolkodj el kicsit, mire kell, mit fogsz használni belőle, és milyen egyéb beruházással számolhatsz a gépen kívül.
Nem beléd kötöttem. Írtál egy hülyeséget saját magad előző mondatával ellenkezőt.
Ha akarsz ikszelj ki (bannolni nem tudsz, remélem tudod is mit jelent), ha akarsz adj minden hozzászólásomra egy mínuszt, van nem egy ilyen rajongóm. Ez engem nem fog zavarni, ha olyat írsz ami nem helytálló továbbra is reagálni fogok rá. Legfeljebb nem látod. De mások akiket esetleg félrevezetnél szerencsére igen.
Úgy, hogy nem fog ilyesmi specifikációjút taláni ahol él. Met mindenhol mások a preferenciák, az importőrök meg megpróbálják a helyi többség igényeit kielégíteni.
csapágyboltos ha normális tud felvilágosítást adni a kérdésre, de mivel az összes generátorba jók a szabvány csapágyak, gondolom a yarisnál sincs extra igénybevétel
Ha aluminiumot is akarsz hegeszteni akkor AC-DC kell de akkor 200A-t tudjon mert az folyamatos üzemben úgyis csak az 50/70%-át tudja tartani.
Nyilván nem fogsz REHM, Esab, Oerlikon cuccost venni mert az már a profik fegyvere és árban is olyan.
Sanszos hogy már mindenhol a Szinergikus gépeket tolják az arcodba. Ha nem olyat veszel akkor legyen rajt minél több állításra lehetőség, gáz elő és utófolyás, indítóáram, hegesztőáram erősség, ívlefutás, frekvencia és balansz állítás.
Tudjon HF (nagyfrekvenciás) ívgyújtást, anélkül a koppantós, érintős nagyon szivatni fog jó ideig.
A legtöbb kínai cucc, de csinálnak a lengyelek jó és pofás cuccokat.
Márkanevet ne kérdezz, ezek nagyjából mind ugyanazok és mindig más néven jönnek kicsit átfazonozva, átszínezve.
volvo buszon ha nem csuk be a tetőablak, nem engedi indulni a klímát. akkor se ha 35 fok van kint, 45 meg bent. elhúzható ablak persze nincs mert klímás a jármű, minek:-))
aszondja a zíró, 200 amperrel tölti a 12V aksit a rendszer.
na azt megnézném.
szarrá merült 220Ah aksikat se tudunk tartósan 80A felett tölteni, pedig a töltő tudná.
a társaság 90%-a bölcsész, az autókat meg csak szeretik esetleg, hol van már az Autó-Motor szintű újságírás pl. Karlovitz Kristóf jut hirtelen eszembe.
amikor egy szar hűtőventilátort számítógép vezérel és annak megkergülésére/megkotlására nem megy a klíma a DPF regenerálás emg egy sor franc tudja mi akkor az nem is hiba.....
Ajánlom neki egy ilyennel járja meg a Horvát tengerpartot nyaraláskor majd rájön hiba-e
A kozmikus sugárzás meg ne bacca már szét az autót, ha meg igen az hiba, mégpedig tervezői.
Száz számítógép közül ha egy néha-néha megkergül, az nem tekinthető hibának: a mai számítógépek ugyanis már olyannyira pici áramkörökből állnak, amit akár egy kozmikus sugárzás is képes megkergíteni, ha éppen telibe találja a memória chipjét. És valljuk be, azért az autóipari szoftverfejlesztők sem programozó géniuszok; azok ugyanis ritkán vállalnak el ilyen legalja munkát, tegnapra...
Amúgy meg annyira felhergelte magát, hogy először törölte a nickjét a fórumról mindenestül. A moderáció csak utána jött. Szívesen betenném a printscreent a köztes állapotról (törölt nick), de ha megteszem seggbekúrnak törölt hozzászólás visszamásolása miatt.
Múltkori 30T hidraulikus prés témára visszatérve, leszűkítettem a kört két versenyzőre. A GEBO féle gyanúsan sokkal olcsóbb (pláne nettóban), értelemszerűen jobb vételnek tűnik. Gondolom ugyanaz a kínai/taiwani csoda mindkettő..vagy? Éri a Lincos a felárat?
Amíg rajta a vezszíj, mindegy merre és hová forgatod.
A két veztengelyt felső holtpontban tudod rögzíteni hátul a "laposvassal".
Én a fék/sebesség helyett fúrnék egy 10-12mm-es lyukat a kuplungharangra a fogaskoszorúval szemben. Ott kitámasztható a főtengely és akkor nem fordul semerre. Meghúzni is 100x biztosabb így.
A nyitott szelepek rugói forgatják el a veztengelyeket.
Bárhol visszarakhatod a szíjat, ha az ugyanaz a helyzet mint ahol levetted. De, mivel ott vannak a gyári jelölések, legegyszerűbb azokat alkalmazni. Lényegesen kisebb velük a hibázás esélye.
Az autó _Mondeo 1,8 zetec, benzin, '96, 4a, antracitszürke.
Elkezdtem kicserélni a vízpumpát.
Itt a hosszbordás szíj hajtja, de a vezérműszíj mögött van, így a vezérlést is le kell venni.
Az Etzold féle szerelési könyv a segítségem.
Eljutottam a vezérmű szíjig, de itt elakadtam.
A főtengelytárcsán a jelölést egy adott ponthoz állítottam. (Felső holtpont)
A könyv szerint ötösbe téve, fékre lépve le kell csavarozni a tárcsa központi csavarját.
Csakhogy akkor forog visszafelé.
Lesz-e baja a motornak, ha visszafelé forgatom?
Feltétlenül a felső holtpontnál kell leszedni a szíjat vagy ha fixen tudom rögzíteni a főtengelyt és a két vezérműtengelyt is, bárhol leszedhetem a szíjat és ugyan ott vissza is tehetem?
Egyáltalán a főtengelyt kell-e rögzíteni vagy ha nem piszkálom, nem forog el?
Amúgy a vezérműtengelyek mitől fordulnak el?
Amikor állítottam a felső holtponhoz, éreztem, hogy néha visszaforgatta magát egy kicsit.
Óóóó. Asszem ismerem a helyet. Van egy híd a végén. Utána nyaralók. Kis horgász paradicsom. Ez az? Csak nem horgászás közben támadt ez a remek gyorsulós ötlet? Egy haveromnak van ott kéglije. Nyugis ember. Nem az a száguldozós fajta. Mégis leesett a szántásba az egyenes útról. Azt mondja fogalma sincs mi történt. Arra emlékszik, hogy "megdobta" az út és hempereg a szántásban. Pedig jó sokszor járt már azon az úton. Rögtön ez jutott eszembe, mikor írtad, hogy az egyenes út ledobott.
regota mondom ezt igy: ahol en X1-szel mehetek, ott Senna X2-vel mehetett volna es ugyanugy "megoldaná" ha lenne helyzet (X2 > X1 :-)
a fizikat persze senki sem tudja athagni, de nyilvanvaloan hatalmas kepessegbeli es figyelembeli különbsegek vannak ...csak ezt nem lehet szaballyal leirni
ja, oké visszaolvastam a szöveget, eddig úgy értettem hogy gyújtásra külön kapcsolja a fényt. Talán átmegy a gyújtáskapcsolón a szivrgyújtó, vagy valami vezérlés kapcsolja, biztosíték után.
Nem csak a fénykarika világít, a beledugott szivargyújtó adapteren is úgyanúgy jön meg a delej, meg megy el, ahogyan a lámpácska is kialszik, szóval nem él külön életet a lámpa; magyarul a gyújtást levéve a lámpácska is és a szivargyújtóban a delej is elmegy.
Egy menetrögzítő kamera áramellátásának biztitáblából történő megoldásával küzdöttem, és akadtam bele egy - nekem – új dologba. Úgy akartam bekötni, hogy csak menet közben működjön.
Adott egy biztosíték a bizti-dobozban, ami a műszerfali szivargyújtó biztosítéka. Gondoltam, ez lesz jó nekem, mert látom, hogy ha ráadom a gyújtást, akkor egy kis fénygyűrű is felkapcsolódik a szivargyújtó aljzat körül, a gyújtás levételével a fény is kialszik.
Rámérve viszont a szivargyújtó biztosítékára, azt látom, hogy mindig rajta van a 12V, gyújtás nélkül is. Jó biztit mérek, mert ha kiveszem, elmegy a szivargyújtó áramellátása.
Valami más (a computere???)) is vezérli még a szivargyújtó áramellátását, ami a biztin meglévő 12V-ot csak akkor adja rá, amikor gyújtás is van?
Egyébként egy tartalék helyet találtam a biztitáblában, és oda be tudtam kötni a kamera tápot (egy biztosíték elosztó kábelecskét használtam egyébként), annál elmegy a 12V a gyújtás levételekor. Így is akartam, nem akartam, hogy ha otthagyom a kocsit, akkor is áram alatt legyen vmi benne utólagos nemgyári akármi, szóval ez nekem megfelel, csak nem értettem a szivargyújtó ilyetén áramellátását. Vagy ez szokásos dolog?
Még egy: ez egy ú, Ssangyong Korando. A biztosítékjainak mérettípusa, ahogy végre sikerült kinyomoznom: micro2; ezzel sok helyen nincsenek tisztában, még autósboltban sem, pedig a Hyundai-ok, Kiák is ilyen picike, a micro biztosítéknél is egy kicsit kisebb típusú biztosítékkal vannak szerelve. Vagy ez csak nekem új?
annak a benyas e46nak egesz komoly katalizator felugyelete van.
nem csak hasonlitja az uzemi o2's in/outputot, de konkretan beavatkozik a keverek kepzesbe katalizator /szonda ellenorzes celjabol.
nem kizarhato, de nem jellemzo ra hogy teved.
szvsz ha ott valami p0340 jellegu kat. hatasfok hiba van.. .az jo eselyel NEM o2 szenzor hiba ..
(nem emlekszem az elozmenyekre. )
probat mindenesetre meger a szonda csere, (:) ha nincs mas eszkoz.
=============
a lenyeg itt.
OSC - oxygen storage capacity - refers to the ability of a catalytic converter to store excess oxygen under lean conditions and to release oxygen under rich conditions. ""
es itt volt erre egy kerdesem jo reg, hogy a szeles savu szondaknal ez hogy a fenebe mukodik..
hát a bajt a domborzat okozta, mert csúszós lett a hótól.
mivel önvezetés nem létezett akkoriban, a hibás te vagy kizárásos alapon:-)
és mivel csak öttel mentél, talán életben maradtok akkor is ha baleset történik, és nektek megy valaki harminccal, mert gondolom mások sem száguldoztak ott.
Oké, akkor mesélek egy másik sztorit. Toyota Starlet, a régi fajta elöl motor, hátul kapar, december, Miskolc 1990-es évek másodk fele.
Hóesés, mi meg megyünk fel a Bükkbe sielni. Diósgyőrben közel a várhoz keresztbe villamossín utána enyhe ívben hajlik az út balra mondjuk 40 fok. Ma már kicsit másképp néz ki villamossínt felbontották, de Köztársaság útról fordulok ki a Nagy Lajos király útjára.
Sín előtt megállás, szétnézés. Elindulok, balra fordítom a kormányt majd jobbra kiegyenesítem, az autó fordul tovább. Tekerek rajta 360 fokot autó fordul tovább. Másik irányba végállásig, autó fordul tovább. Sebesség 5, de max 10 km/h. Hátradől és az autóban mindenki röhög. Miután ebben a méltóságteljes tempóban csinált másfél piruettet az autó (beletelt vagy 15-20 másodpercbe) - megállt az út közepén. Elindulás után mintha mise történt volna gond nélkül felmentünk ugyanazon a havas úton Bánkútra.
Ott nem történt baleset de ki volt a hibás a piruettben? Ennél a sebességnél is lassabban kellett volna menni egy nullára megállás után? :P
Azé elpattintotad kikalapálás után a gépet családi megkímélt női tulajtól szöveggel?
Nálam 170 nél satuztak be előttem 130 cal keresztbe előztem, 110 zel hátramenetbe, onnét vissza tettem menetirányba aztán 20 al pattantam a szalagkorlátról... valami állat szaladt el előtte... Azóta ha valaki van az úton előttem nem megyek 170 nel :D
(kicsivel több mint 20 éve és 2 hónapja történt az eset most már minden részlete elévült....)
Pályán meg 200? Útja válogatja. Az M6-on a teljes hosszon végig lehet jönni/menni ennyivel vagy többel, nincs olyan forgalom ami megakasztana. A hármason Hatvantól Miskolcig akár percekig is lehet tartani hétközben, hétvégén a déli órákban van szabadabb út. Miskolc után bármikor folyamatosan a végéig. M7? Bp-Siófok csak időnként pár kilométert, ha nincs forgalom. Siófoktól a határig hétközben. M1? Mostanában szinte soha, régebben lehetett. M4-M5 nem tudom, arrafelé ritkán járok.
"amit lassabb tempóval ne lehetett volna kivédeni."
Lassabb tempóval elő sem fordult volna.
Az út egy ritkán használt bekötőút egy TSZ halastóhoz, kb naponta 3-4 autóval. Mezőgazdasági szezonban traktorok is előfordulnak reggel meg este...
Gyorsulás mérés volt a cél: 0-200. Úgy kb 170 körül jártam amikor elértem egy olyan részt ahol egy kisebb púp volt az úton úgy egy autónyi hosszban. Az, hogy megemelkedett az autó nem volt probléma a gumi végig aszfalton maradt. A baj ott történt, hogy leérkezéskor annyira berugózott, hogy leért a váltó és a motor két legalacsonyabb pontja az aszfaltra. Vájtak két darab kb 1 méter hosszú 2 cm széles árkot, és mivel nem központosan vannak elhelyezve ezek a pontok a hossztengelyhez képest így kb. 15-20 fokkal* elfordították az autót a haladási irányhoz képest. Ez 170-nél elég necces. Kb olyan 100 métert még gépészkedtem a fák között, kb 140-120 körülire sikerült lelassulnom, amikor jött egy szabad terület a fák között. Úgy döntöttem inkább kiengedem a kukoricásba mint valami nagyobb baj legyen de ahogy kifelé menet oldalra sodródtam egy fűcsomóban (bazdmeg egy normál fűcsomóban) megakadt a bal első kerék, kiszakította a bal első futóművet és feldobta a kocsit a levegőbe. Átrepültem egy kb 3-4 méter magas bokrot utána volt az első pattanás a kukoricásban úgy 15-20 méter múlva. Ekkor tört össze az orra amin átfordult. A második leérkezés a jobb hátuljára volt attól látszik szegény úgy mint egy pofánvert süti. Ez kb újabb 6-7 méterre az első leérkezéstől, és a két méter magasség is megvolt mert a kukoricának a két pont között semmi baja. Abban a pillanatban a tetejére is dőlt és megmaradt abban az álapotban. Leállítottam a motort, fejreestem amikor kikapcsoltam az övet, és szentségeltem egy keveset. Majd hívtam az autómentőst.
Igen. Tudom. Biztos, hogy egy gyakorlottabb sofőr kihozta volna megfelelő kormány és féktechnikával a sodródást. Azt is tudom, hogy ha ott a megengedett kilencvennel megyek akkor max liftezik egyet a gyomrom. És azt is, hogy szerencsém volt, hogy csak az öv hagyott egy szép nyomot rajtam.
Szóval a bajt a domborzat okozta. A hibás meg egyértelműen én vagyok, de továbbra is az a véleményem, hogy kizárólag a saját balesetemért vagyok felelős és nem veszélyeztettem senkit.
*nem méregettem, csak amennyire az ülésből nézve saccolom.
"Az út olyan amilyen, nyilván mások is járnak rajta, még sincs kocsiút taposva a kukoricásban ..."
Most sincs. Felülről érkeztem :P
"tudom azt, mindenért a jármű vezetője felel. "
Nyilvánvalóan, én sem azt mondtam hogy a domborzat a hibás, mert egyértelműen én, hiszen elsősorban miért jártam arra, másodsorban miért akartuk nagyszervíz után lemérni a gyorsulását az autónak egy néptelen, a TSZ kezelésében álló bekötőúton? Miért nem mentem Budapesten éjszaka a Váci útra hiszen az tükörsima?
Én azt mondtam, hogy a domborzat okozta a bajt. Nem azt, hogy a domborzat a felelős. A domborzat köszöni szépen ott volt és ott is maradt csendben mélázva. A felelős én voltam, de azt azért be kell látni, hogy ha az a domborzat nincs ott akkor a baj sem történik meg. Akár felelős az ottlétéért akár nem.
Az út olyan amilyen, nyilván mások is járnak rajta, még sincs kocsiút taposva a kukoricásban ...
Talán 10 évig motoroztam, néhány évtizedöt autóztam is eddig, kicsi, nagy, még nagyobb járművekkel, eddig baleset nélkül.
Valamennyi fogalmam van a járművezetésről, tudom azt, mindenért a jármű vezetője felel. A járműért, a szállított személyökért, rakomány épségéért, az úton tartózkodó más közleködőkért és tárgyakért, függetlenül az útviszonyoktól, időjárástól, napszaktól.
A járművezetésen kívül, nyilván volt már olyan az életedben, h húúúúú bakker, ezt nem kellett volna :)
Elég csak egy elszabadult rugó, vagy rosszul alátámasztott alkatrész
Én pl egy Barkast basztam le majdnem az emelőnkről, mert azt az orrnehéz fost, nem jól emeltem fel és hátul a torzióval birkóztam, amikor orra akart esni.
Még jó, h 3-an álltak a kocsi elött és időben ordítottam :))
én pl kötelezővé tenném hogy motorosként szocializálódjon mindenki aki jogsit akar. teljesen más szemmel figyeljük a forgalmat és a többi közlekedőt.
sajnos a motorosok kilencven százaléka a más hibájából veszti életét. aztán jön a sztereotip szöveg, "mert száguldanak mint az állatok".
magam a hetvenes években motorral közlekedtem, volt egy két perec is. aztán mikor jött a család autóra váltottam. a kilencvenes években krosszautó, rallykrossz autó segített a felesleges energiát elfüstölni, és jópárszor volt felül az alja, alul a teteje. ott nem volt gáz ha túlvállalja az ember magát.
a kétezresben újra motorok, most már komoly nagyok, egy gázolajra futás miatti elcsúszással, sok mások által okozott necces szitu kivédésével, de a lényeg mindig legyél tisztában a saját képességeiddel, korlátaiddal, ne a gép határait próbáld feszegetni ha az meghaladja a tudásod.
Olvass és értelmezz mielőtt belémkötsz..... nem az írtam, hogy a domborzat volt a hibás, hanem azt, hogy az okozta a bajt. Ez két merőben különböző dolog.
Akik itt beszélgetnek azok a dolog természetéből adódóan azok akik még nem rontották el. Ki így ki úgy Van aki azért mert eddig szerencséje volt, van aki azért mert óvatosabban vezet. Én soha nem szereztem meg motorra a jogsit mert már a bringás kölyökkoromból tudtam mekkorát lehet esni kis sebességgel is. Szóval igen autó. Ettől függetlenül én nem az óvatosak hanem a szerencsések közé sorolom magam. Mindjárt rakok be 3 képet és megérted miért.
én momentán egyszer se, valahogy átjött, hogy kis motor kis esés, nagy motor nagy esés, autóba ültem amint lehetett.
---
volt munkatársam lakodalomba volt hivatalos, szép rendben zajlott is, amíg két srác úgy nem gondolta hogy elmennek kerülni egyet, szép nyári este mi baj lehet.
Viszont akik meghaltak abban a kanyarban azok egészen biztosan nem a megengedett sebességgel haladtak mert akkor nem történt volna velük baleset. És minden előítélettől függetlenül úgy gondolom, hogy senki sem megy bele vakon százezerrel egy ismeretlen kanyarba életében először. Ez úgy szokott történni, hogy addig próbálgatják míg végül egyszer nem adja ki.
De az eszedbe sem jutott, hogy esetleg már százszor átment rajta ugyanazzal a sebességgel? Határon. A százegyediknél meg ráfutott egy szem kavicsra, falevélre, kutyaszarra, elcsöppent olajra.....
Úgy ítélsz el valakiket, hogy semmit sem tudsz róluk.
azt gondolom a különbözö tapasztalatok E10 kapcsan a különbözö tipusokbol es allapotokbol adodnak, ezert nehez altalanos ervenyt mondani
az egyik motor mas okbol is "kicsit odavan", vagy "nagyobb igenyü" es öregebb E10-et kevesbe kedveli, a másik meg forditva: szinte barmivel beröffen, jol sikerült kialakitas,
nem tudom, csak tippelek: E10 maskepp parolog mint E5 ...áá nem bírtam ki es viszonylag hamar találtam:
hü de nagy különbseget nem, de valamennyit lathatunk:
es az egyik motor (konstrukcio/egesdesign es allapot miatt) jobban ra lenne utalva a mar elparolgott könnyebben illora a gyertya/szikra tajan, a masik meg kevésbé
2016 ban nyúltam hozzá utoljára,most ,Hogy otthon voltam,vettem 10L benzint,gondoltam,nem fog beindulni,szétszedem,kimosom,a karbit stb,De 1 probát megér,beindul,e,szinte azonnal beundult,büdös,volt az igaz,Megmaradtt a 10l benzin,odaadtam faternak használja El.Mol Benin,volt benne,castrol2t olajjal bekeverve.
valamelyik nap kicsereltem a suber membranjat egy 41mm-es cv keihinen..
tul kepp nem volt baja, csak osszement cirka 3mm-ert egy 70mm koruli atmeron.
volt ra majd 30 eve.. :)
akarhogy raktad ra a fedelet, valahol mindig lefalsolt /hatot?/ ..ezert kesett a gazrekacio, meg a fojtot hiaba nyitottad, a vakum nem huzta fel rendesen a subert..
...most az uj membranal ugy megy mint az ALLAT.. :))
Fokozatosan alakult így, először 2 főtengely fordulatra, majd eljutottunk a 4-5ig.
Hidegen egyre jobban lehörgött elinduláskor.
Melegen nem volt semmi baja.
Hmmmm...
Megcsináltam a hétvégén a 12e szervízét, semmi extra.
1 komponens maradt a történetben a benzin.
Tavaly ilyenkor volt némi készlet felhalmozás E95-ből, és a mocira meghagytam 2 kannát, hogy majd eljárok egy darabig a jóárassal :)
Az E95-nek 6 hó a deklarált szavideje, azon csak mégegyszer voltam túl.
Leszivtam a maradék 1,5L-t belőle és elgurultam tankolni, V-Power 100-at, 10Km gurulás, kis pályával.
Ma reggel csak megnyomtam az önindító gombot és az első fordulatra indult, nincs lehörgés, semmi.
Szóval a 1/2 éveket álló fűnyírók és egyéb szezonális gépek esetén, lehet ezzel is kalkulálni, mielőtt felgyújtaná az ember, h utoljára még indult rendesen :))
A 80e az kvázi bruttó és van anyagköltsége, kiszállása egyéb.
A másik, hogy rég voltál itthon úgy abban az értelemben.
Egy jól és sokat dolgozó (legyen alap a fűnyírás) ember simán megkeres ennyit. Nem sokkal kevesebbet még alkalmazottként is a főnök eszközével, telephelyén, kocsijával, stb...
Az szeretném kérdezni, hogy a KROON OIL -ról vannak tapasztalataitok?
Tényleg minőségi olaj? Audi 80 B4 2L benzinbe kellene, de ha jól emlékszem, ennek a gyártónak a 10w-40-es olaja, ami elvileg ebbe kellene, az ásványi olaj, habár azt írták, magas minőségű.
Tudom, vehetnék másik. ismert olajat is, de ez egy csereüzlet lenne.
Mi számít jobban, mindenképpen legyen VW500.01 szabványú? Vagy az ACEA A3/B4, vagy az API is számít?
A motor hangja kicsit "keményebb" egy normál benzines hangnál, olyan gyenge diteles, de hát 300 ezer km felett van benne. és nagyon megy
Még gondolkoztam 10w-60-on, az a melegoldalon sűrűbb marad, nagy melegben gyorsan bekapcsol a ventillátor,lehet hűtőt kellene belevenni. Már átmostam a hűtót.
Lenne picur gondom! 2002 1.0 swift Gl ful fapados!
Nos ezt szeretném kissé jobbá tenni elektromos zár, első elektromos ablakkal.
A kerdesem lenne , van a Gl es van egy Glx donorom amiben minden benne,viszont sajnos kaszni kuka :(
A Gl muszzerfal alatti vezetékekre kivan e építve a csatikba minden? Vagyis a Glx utastéri korbácsolás barkács megoldás nélkül átvehető e kozpontival , első ablak vezérlés és riasztó?
Tegyük fel nem tudja milyen szenzor típust használnak 98%-ban az ABS-ekben. Az optikait egyből kizárja mint oda alkalmatlant. A reed nek négyszögjele van, a hallnak szintén, vagy impulzus. Mivel színuszt lát így marad az induktív szenzor.
A két jel egy tengelyen van a feladat szerint. Általában ilyenkor azonos fogszámú a jeladógyűrű mindkét oldalon. A grafikonon a két kerék azonos frekvenciával és azonos amplitúdóval adja a jelet tehát feltételezhetően mindkettő jó (vagy ugyanúgy romlottak el ami kevésbé valószínű annak fényében, hogy szabályos jel van).
Miven van mérve? Alulra odanéz az van hogy 1V/div Ch1 és Ch2 re is. Azaz feszültségben van mérve mert egy osztásköz 1 V feszültség az Y tengelyen.
A kérdések nem a való életre hanem arre a grafikonra vonatkoznak, azaz hogy tudja-e értelmezni amit lát, illetve tud-e összefüggéseket észrevenni, és következtetéseket levonni azokból.
Igazad van.., de az ECU csere bevállalása cikis müvelet.., pl pont ilyen Astra G digiklimással volt valami abszolult földöntúli erök behatása alapján vezérelt hiba..., végén motor vezérlőt elkellett küldenúnk egy profi javitásra..,fátylat erre a rémtörténetre...
Egyébbkénnt az önzetlen segitőkészség a legfontossabb kollégák közt..., minden egyébb másodlagos.., és itt ez nagyon pozitivan jött le--- mégegyszer köszönet mindenkinek!!
Innék egyet az egészsegedre örómmel..., kivéve törkölyt..,mert igaziból egyszer rugtam be istenesen még a seregban anno.., és ott a törkölypálinka volt a főszereplő...
Pont a napokban néztünk a lányomnak egy kocsit. Tényleg nagyon jó, nagyon különleges kiadás, de 1 hete töltötték a klímát cska most valami relé miatt nem megy.
Klímás nézze meg, csinálja meg és nézzük meg. Kocsi ottmaradt, nem fér bele az árba még egy klímajavítás akármennyiért, mert így is pokoli drága a kocsi, de a kinézet, felsz. vitte volna.
Perszehogy nem volt benne gáz. Istenem, mennyi ilyenbe futottam már.
A valóságban ugyanez a helyzet, kollega felhív, hogy nem indul a klíma x autón.
Első kérdésem, hogy gáz van-e benne.
Van, nemrég volt töltetve.
Oké.
2 napig csinálta, már kapcs.rajz alapján a generátor dfm vezetékét vizslatta a bsi-ig, hogy hátha az szakadt vagy testel néha, mindent jónak látott, mire kiderült, hogy egy kibaszott molekulányi gáz sincs benne:-DD
erre az ECU kérdésre nem tudom a konkrét választ..,pl ahogy a többi kb 5 db "érintett" alkatrész elöéletéről sem tudok semmi konrétumot...,azonkivül hogy egyértelmüen "gyanusnak" tünt....,annak látszott stb-stb., de nem hasraütés alapján persze...,nem részletezném mert nagyon sok időba kerülne mndegyikről leirást adni.., gondolom ezt megérted.
feltételezzük hogy ECU- val együtt gyujtáskapcsoló csere volt...,persze erre is mondhatjuk hogy eddig meg üzemelt..., ez talán az ötödik tétel amit elöttünk cseréltek- piszkálgattak
Akkor vagy nem cseréltek ecut, vagy kettőnek is ugyanaz a baja lett:-)
Lehetetlem küldetés teljesitve : Astra G 2005.1.4 Multech H-Z14XE elinditva-megjavitva! (Hiba : Motor Mindig elindult, de mindig leállt kb jó 5mp-es dadogó "alapjárat" után!)
Utolsó képcsőben szétszedtük az ECU-t.., a nyákon valami nyomát lehett látni valami szétfoszlo akárminek stb-stb.., másik ECU-val sikerült a javitás..., mondjuk valahol az 50-100-ik hibakeresési lépcső tájékán....
Köszi mindenkinek ,aki hozzászólt a témához ,nem haszontalan gyakorlati észrevételeivel!!!
Minden Garancia nélkül mondva : A főtengely és vezérmüjel pl Pico-val történő koherencia vizsgálatán kivül.., valószinüleg mindent végigzongáráztunk az ECU cseréjéig...,
Köszi, majd ránézek megint, mert tegnap akkor nem nyílt meg rendesen a böngészőben, mert csak az ábra volt számozva, nem találtam másik oldalt, igaz csak letöltöttem meg átfutottam.
Nem láttam rajta problémás dolgot ezen kívül és nem erre gondolnék első körben, de majd ha méregettem a nyomáskapcsolót, és az rendben van, akkor kiszedem újra a kesztyűtartót és átnézem alaposabban!
" szóval azok még működnek, csak melegük volt! ... computer a vezetékezését tekintve részben a belső ventilátor ellenállásának a stekkerére megy,...mert egy diódán keresztül a kivezetésre kerül,"
Na, ha ilyen szinten érted mik ezek és kb hogyan működhet, akkor akár csinálhatnál olyan képet a panel két oldaláról, , amin sejthető a kapcsolási rajz meg látszik a talán(?) mikrovezérlő típusa és a környező alkatrészek.
Plusz elgondolkodhatnál akár azon, ha teljesítmény kapcsoló nem látszik ezen a panelon, sem félvezető sem relé, sem egyéb, akkor honnan-hova hogyan és miért lehetett akkora áram a két ellenálláson ,hogy azoknak "melegük lett".
Illetve ha ezeknek melege volt, minek volt még.
Esetleg csak egy repedt forrasztást vagy levált SMD-t keresel, összevissza nézegetve minden mást.
Én találkoztam már olyan faszányos szerszám készlettel ami a imperiálra volt jó metrikus helyet... vagy az univerzális 13 mas ami jó volt 15 ösre is :D
Félidőben a bal oldalt ülő srác elmegy üzleti megbeszélésre, na onnan még keményebb, a másik fiatalember nem tud beszélni. ez nem feltétlen baj, attól fejleszteni nagyon jól tud, csak élvezhetetlenné teszi a videót.
Nem ők találták fel a spanyolviaszt/nyomásszenzort, csak építettek köré egy nagyon gyors hw/sw környezetet, és ezt nagyjából elérhető áron próbálják eladni.
Ezenkívül tisztában vannak a motorok szerkezeti felépítésével/működésével hardver oldalon is, valamint tudják hogy kell vezérlőt írni rá(nem átírni, ez lényeges).
Valamelyikük mondja, hogy egy 2018-as Merci motorvezérlő komplett működési leírása 22000(huszonkétezer) oldal.
Esik szó arról is, hogy mivel a belsőégésű motorok kifutóban vannak, ők meg igen fiatalok, így foglalkoznak pl. hajók égésoptimalizálásával, kipufogógáz utókezelésével is, dpf scr rendszerekkel.(hajóra vazze, mondja a srác hogy akkora egy szűrő mint a szoba ahol ülnek:-DD)
Megfogalmazás ide vagy oda(4-4,40 amit kifogásolsz,az se biztos hogy az orrunkra akarják kötni egyből a működést, lehet ködösítenek is kicsit), nagyon érdekes téma.
Tibi azért nem szól közbe, mert hallgatja mit mondanak, szerintem ritkán találkozik a motorvezérlő másik oldalán dolgozó emberekkel.
Nem kell kiforrasztani a lábát az ellenállásnak, mert egy diódán keresztül a kivezetésre kerül, piros, aztán piros vagy fekete, vagy barna vonal volt szóval 20-22 ohm között, a mért érték meg 11 ohm, és párhuzamosan vannak kötve, szóval azok még működnek, csak melegük volt!
Az a computer a vezetékezését tekintve részben a belső ventilátor ellenállásának a stekkerére megy, ez kapcsolgatja a belső levegő keringtetést, ha bekapcsolom a klímát. A többi vezeték meg a közép konzolnál eltűnik, gondolom, a kapcsolóhoz és a biztosíték táblához megy.
Nem ez a fő gyanúsított, mert rendesen kapcsolja ki be a ventilátort, függetlenül, hogy a kompresszor bekapcsol e, vagy sem.
Tényleg nem olyan a klíma benne, mint a másik ugyanilyen két hónappal régebbi szalonos opelben lévő.
Kontaktokat megpucoltam a csatlakozókban, ezen a kis vezérlőn és a nyomáskapcsolón kívül mást nem találtam, aminek ehhez köze lehetne.
Alacsony nyomás oldalon még emlegetnek szenzort, valagol a beltérben, de azt én nem láttam, kivettem a pollenszűrőt, és onnan látom a csöveket az expanziós szelepig, ott nincs rajta semmi, utána meg már a tűzfalon kimennek a csövek, ott sincs más érzékelő!
Gondolom, a hasonló pótalkatrészekre írt adatok alapján, hogy ez a fajta érzékelő egyben nézi a túl magas és túl alacsony nyomást is.
Most jön az a nehezítés, hogy amíg nem veszem ki a helyéről, nem tudom meg, hogy mi van ráírva, és mit kéne beszerezni a cseréjéhez!? Mennyire sztenderd megoldások ezek nyomás értékek kapcsán!?
focus 1.6 benzin 2005-bol. vezerlest cserelnek de elakadtam, lenne 2 kerdesem. levettem a szelepfedelet es a vez tengelyeket nem tudom ugy forgatni, hogy a vezerlesrogzito lemez beferjen es fixalja a veztengelyeket... ha a kipu jo, akkor a szivohoz nem passzol a rogzito..1-2mm-el mulik a dolog de nem passzol. az lehetseges hogy a vezerlesem jelenleg nem 100%-os?? 3eve van meg az auto hibat nem tapasztalok... persze a fogyi lehetne alacsonyabb..(jelenleg 7-8l korul alakul)
levettem a jobb elso kereket is hogy tudjam manualisan, dugokulccsal forgatni a fotengelyt. jol gondolom, hogy az oramutato jarasaval megegyezoen kell forgatnom, vagy mindegy?okozok, e hibat ha masik iranyba forgatom?
fotengely szijtarcsa levetelehez, hogy tudnam fixalni a szijtarcsat, hogy ne mozogjon? rakjam sebessegbe+fek? vagy ehhez is van vmi spec rogzito? koszonom
ha egy nyomas szenzor ertekhez nem tud hozza rendelni barmi referencia poziciot.. akkor vagy en nem ertem oket, vagy ok nem ertik a (tobbcsatornas ) szkopot.
ez utan meg megneztem 20 percet, mer' hatha beindul egy ertheto beszelgetes..