Megjelent a MIO következő GPS "generációja", széles kijelzővel. Találkozott már vele valaki? A véleményeket várom, gyakorlatban hogy vált be, ki hol, mennyiért jutott hozzá, milyen térképek vannak hozzá.
Ezzel vitáznék... nem a sarki szoftverkovács csinálja ezt, hanem a világ egyik legnagyobb oprendszer gyártója. Hidd el ő nem a te otthoni gépeden akar nyerni, meg nem a te sufnituning műhelyedben felrakott oprendszereket akarja jogtisztává varázsolni.
A kijelentésnek ugyanaz az alapja, ami anno a student verziók elterjesztésénél is volt. Ugyanis, ha szoptatós korodtól ezt a szoftvert használod, ezt ismered, akkor később ha valamiért mégis szükséged lesz egy legális oprendszer megvásárlására, eszed be sem fog jutni a konkurens termékek használata. Tegyük fel, hogy korosodva a cégednek számítógépeket kell venned. Oda kénytelen leszel jogtiszta termékeket vásárolni. Mit fogsz venni? Windowst, amit ezer éve használsz, vagy Linux-ot, esetlep Apple terméket, amit meg is kéne tanulnod? Ráadásul nem csak rólad kell beszélni, hanem a többi alkalmazottról és géphasználóról is.
Mint tudjuk emellett a dobozos termékek ára jelentősen magasabb az OEM és egyéb llicencelési formáknál. Na itt máris a másik dolog, ami az általad linkelt cikkben lévő kijelentést életképessé teszi. Ha te és én és mindenki más a boltban hivatalos oprendszer vásárláskor Windowst keresünk, szerinted az OEM gyártóknak (pl laptopok) melyik oprendszert lesz érdemes előre telepíteni?? Linuxot?? Ne vicceljünk... és ez milliószor nagyobb piac, mint te meg én, akik otthon letöltögetjük a WN7-8-9-10et.
Persze az NNG üzletpolitikáj egy másik kérdés, bár ha valaha olvastál engem sosem voltak benne nálam a TOP5-ben, mint cég. :)))
Ez sajnos nem teljesen helytálló, de ezzel nyílván Te is tisztában vagy. Egy friss amerikai felmérés szerint az illegális tartalmat letöltőknek csak egy elenyésző kis hányada venné meg a legális változatot, ha a "kalóz" verzióhoz nem jutna hozzá. Ez egyrészt abból fakad, hogy aki letölt valamit, az a legálist meg sem tudná venni, másrészt ha fizetnie kell érte, akkor már nem is érdekes a számára.
Az igazi, a szó klasszikus értelmében vett "warez", amikor valaki pénzért kínálja a lopott biteket, (szintén felmérések szerint) meg fokozatosan teljesen háttérbe szorul, ez egy kihaló félben levő "üzletág". Természetesen egy szellemi termék bármilyen fizikai eszközhöz kötése a legbiztosabb út a bevétel növelésére, csakhogy ez általában valamilyen megkötéssel és alárendelt szereppel is jár a biztos üzlet mellett, amit gyakran nem szívesen vállalnak egyes cégek.
Íme egy elgondolkodtató cikk (annak ellenére, hogy a szóban forgó cég termékeitől gyakran a hajam kihullik), nagyon érdekes elmélet a "warezről", érintett oldalról:
"autógyártók rákényszerülnek arra, hogy a kis- és középkategóriás osztályokat is prémium felszereltséggel adják"
Szerintem ne így nézd! Ami egykor prémiumnak számított (abs, légzsák, klíma, el.ablak, stb), az ma már alapfelszereltség. És ebbe azért már beletartozik manapság a navi is (illetve beletartozna, ha Kelet Eu-ra is lenne normális gyári autós navi). Ugyanis ami egykor drága volt, az ma már nem (annyira) az, és belfér szériába, sőt annyira elterjedt, hogy egyszerűen elvárás.
De ettől függetlenül ma is van prémiumfelszereltség, csak más tartozik bele (ilyen olyan radaros fékezős tempomatok, táblafigyelők, sávtartó, ébrentartó, kulcs nélküli nyitás, indítás, led első lámpa, kamerák, tolatókamera, beparkoló, stb), ami majd újabb 10 év múlva szintén széria lesz, mikor is megint más lesz prémium.
...és még annyit, hogy igen, az autógyártók rákényszerülnek arra, hogy a kis- és középkategóriás osztályokat is prémium felszereltséggel adják, tehát jó a nyitás ebbe az irányba is, de látva a friss statisztikákat a reálbérek alakulásáról a világban, várható, hogy a fogyasztóképes réteg még tovább szűkül.
Viszont érdekes tapasztalat, hogy az újabb, akár már navigációval is rendelkező mobilokat recesszióban is tömegesen vásárolják a népek, tehát szerintem ez lenne a nyitás szükségszerű, üzletileg indokolt iránya. Győzzön a jobbik, avagy a gyorsabb (és a gyorsaság nem a nagyokat jellemzi ;)
Nyílván, aki ismeri a piaci helyzetet, az tudja pontosan, hogy az egyhatod ár mondjuk a pár évvel ezelőtti viszonyokra igaz, amikor a Mitac (az egyébként jó Mio termékeivel) erőteljesen uralta a helyzetet, egy jópofa kartellmegállapodással megfejelve (ha már lúd, akkor legyen az jó dagadt).
Igazából a piac olyan gyorsan változik, hogy amikor leírok egy árösszehasonlítást bármilyen okból, az már egy hónap, sőt gyakran akár már egy hét múlva sem igaz. Mindenki eladni akar, és azt a jelen dübörgő gazdasági helyzetben csak komoly árversenyben lehet megtenni. Ezért kapok rohamot az olyan "szakértő" hozzászólásoktól, amik azt sugallják, hogy minden, amit kedvező áron meg tudunk vásárolni, az sz@r is, vagy illegális. És ez ma már nagyon nem igaz, számomra ez a valódi csúsztatás, és a provokatív hozzászólásaimmal pontosan ezeknek a hamis marketing szólamoknak próbálok valamelyest kontrasztot állítani.
Ami meg a szoftver- és térképgyártókat illeti, nos, jobb ha felkötik a gatyájukat, mert ez a verseny is kezd egyre kiélezettebbé válni a piacon, amiben egy pillanat alatt el lehet vérezni, ha valamelyik cég túlértékeli a helyzetét, és ehhez mérten igazítja az árait.
Olyan szempontból tényleg vitatható a hatod ár kérdése, hogy csak Magyarország térkép van rajta. Kíváncsi lennék, hogy ki adna 60eFt-nál többet bármilyen más navigációért, ami csak Mo. térképet tartalmaz.
Tehát ez az érvelés tényleg egy kicsit csúsztatás, de arra mindenképpen jó példa, hogy el kell felejteni, hogy a vas illetve a szoftver kerül sokba. A sok pénzt maga a térkép éri.
Illetve abban is igazad lehet, hogy azzal butaság vitatkozni, hogy idővel a PNA piac meghal. Sokan hülyézik a NNG-t, hogy az autógyártókkal próbál szövetkezni, de tuti, hogy az a jövő, hogy az autó alapfelszereltsége lesz a navigáció. Gyerekeink már nem fogják ismerni a PNA-t. (Bocsi, magamból indulok ki, nekem 1 éves a gyerekem. :) )
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy kollégám odaadott egy MIO N179 gpst, amin ma reggel még működő IGO-t állítottam az igényeknek megfelelően, és semmi baja sem volt. DE! Eltelt pár óra, és szólt, h nézzem már meg megint, mert meghalt: Reset állásban kikapcsolva, OFF állásban elindul, PC szinkronizációs képpekl, ON állásban ugyanez, elindul, PC szinkronizációs képpel. Mindezt úgy, hogy a kábel nincs rádugva... Közben a kijelző sokszor elkezd vibrálni, villogni...
Ha rádugom az usb kábelt, akkor piros led bekapcsol, kijelző nem villog, ugyanúgy PC szinkronizálós képpel, szg felismeri meghajtónak, és látom a MobileNavigator könyvtárat, benne mindennel, ami kell.
Mi lehet a baja? Gondolom nem csak simán lemerítette (reggel semmi baja sem volt)?
Szerintem ez a készülék egy kíváló alternatíva azoknak, akik reális áron szeretnének használható navigációhoz jutni. A régi 250-esemet ha kenterbe nem is veri (ebben volt egy kis vérszívás is "szakértő" olvtársunk felé, aki saját meglátása szerint még soha nem töröltetett semmit a fórumon ;))), de azzal teljesen egyenértékű rangsorban merem említeni. Stabil vas, használható Mo. térképpel. 11.990 Ft-ért. Pont.
A hatod ár kérdése? Nem tudom... ezen még gondolkodnom kell ;)
Elképesztő! Ismét teszteltem a kütyüt, és simán kenterbe veri ez a kis névtelen vacak (1/6-od áron!!!) a nem túl öreg Mio "C"-met. A vas határozottan jó, a szoftver meg eddig elvitt mindenhova, ahova akartam. És mindez 12e-ért. Szupi. Ezért is jó, ha nem csak egy-két nagy név uralja a piacot (háttérben a kartellező ügyeskedőkkel, akik még hülyére is veszik a fogyasztót), hanem a kisebb márkák is szóhoz juthatnak, hogy megdőljön néhány ostoba "csak a drága a jó" elmélet. Ennyi.
Az örökzöld téma: 20e -nél olcsóbban LEGÁLIS GPS készülék, szoftverrel és térképpel? Nos íme, láss csodát:
Mivel ingyen van 11.990 -ért, megvettem asszonynak, ne az enyémet nyúzza. Kipróbáltam, és tökéletesen használható, 2010 Q4-es térképekkel. Úgy érzem, ennyit az olcsó legális navi kérdéséről. Szerintem a kiskereskedő "uraknak" eljött a profilváltás ideje. Vagy a nagyon hosszú döglődésé, de ez már legyen az ő problémájuk.
mesélhetnék erről (is), de minek. Aki közel van a tűzhöz, az úgy is tudja milyen megegyezés született, amit egyelőre a felek betartanak. Ennyi... nem is kell tovább ragozni.
Az, meg hogy ki kitől mit hallott sokadik fülből, a legkevésbé sem szokott zavarni. :)))
ha csináltál biztonsági mentést a frissítés előtt, akkor próbáld meg abból a magyar nyelvi fájlt visszamásolni - elvileg el kell fogadja és működnie kell..
...és azt a szinte már elhanyagolható, említésre se méltó apró tényt nem feledve, hogy "normálisról" szó sem volt, hanem legálisról: "...20e-ért nem lehet legális navit kapni".