Adott egy NICE motor szekciónált garázskapuhoz. Nem régiben volt egy kis villanyászkosás a házban, ahol is a nulla meg lett bontva (és így a kazán is haza lett vágva, mert állítólag rákerült a 400V~) és ez előtt a kapu szépen végezte a dolgát, ám utána nyista. Világítani világít, egy led is piroslik benne, de meg sem mozgul. Egyszer ugyan bugott egy kicsit, de annyi. Próbáltam szerelót keresni, de amint meghallották, NICE (ez biztos valami ördögtőlvaló dolog lehet) épphogy csak rám nem rakták a telefont....
A neten találtam ugyan pár leírást, de egyikkel sem mentem semmire, nem sikerült életet lehelnem bele. Pontos típust sajna nem tudok és látni se igazán lehet rajta, mert az előző tulaj nem mondhatnám, hogy karbantartotta, mivel a ház is tiszta olaj.
Esetleg valakinek lenne ötlete, vagy tudna szerelőt ajánlani Gyál környékén?
Hát, a minél olcsóbb az az, amit írtál is: betonoszlopok (esetleg horganyzott csövek betonozva), dróthálóval. A kapuknak kapható előre gyártott elem, különböző méretekben (pl. Obiban is). De azért a kapuszárny tartó oszlopokat masszívra kell csinálni, akár toló akár nyíló kapuról van szó, mert azért a motor igénybe fogja venni.
Ha magamnak csinálnám, akkor az úgy nézne ki, hogy vasalt sávalap, oszlopok vasalt 40x40-es zsalukövekkel, 1,2m-es személyi bejáró, 4m autóbejáró úszókapuval.
Ha be sem csukódik, akkor lehet más probléma (is) van.
Amikor így nyitva marad, próbáld meg, hogy kézzel tudod-e mozgatni. Ha igen, akkor gond van a kuplunggal. Ha nem, akkor másfelé kell keresgélni. Sajnos azt a vezérlést annyira nem ismerem, arról nincs tippem, hogy ott mi lehet a gond, az is lehet, hogy egy újraprogramozás segít.
Csak becsukás során jelentkezik a nyitva maradt állapot, de van amikor jól csukódik. És nem látom h mi lehet a különbség h mikor marad nyitva mikor csukoóik jól be. Volt hogy 5ből 5x ok aztán egyszercsak nem. De olyan is volt 3x egymás után nem csukódott rendesen. Kuplung probléma lehet?
A következőbe szeretnék egy kis segítséget kérni. Adott a Prooteco Meko 8 úszókapu ROLLER230 vezérlésse és néha nem tudom megmondani miért teljesen véletlenszerűen néha a képen látható módon nyitva marad.
nyitva maradó távolság is változó mi lehet az oka?
Egy 10,5 m -s front kerítésre kellene. Mondjuk tolókapu, ami később tovább fejleszthető elektromos működésre. A kerítés a lehető legegyszerűbb, beton oszlopok és drót fonat. Nem elsődleges szempont a szépség. Leválasztott ingatlan, jelenleg egy közös kapu, az továbbra is maradna, de az új tulaj így kényszerpályára kerülne.
Sőt arra gondoltam a kiskapu elmaradhatna. Ha kis kapuznak, kicsit nyitják, ha nagy akkor tovább tolják.Aztán a boldog új tulaj az csinál a maradék kerítésekkel amit akar.
Lesz elégmunkája a kapuk nélkül is.
A telek- ingatlan . Bp. kert város, 350 nm-en egy 50 nm-es lakás , félig alá pincézve,a tetőtér minimális átalakítással beépíthető,melléképületek 2db.,minden közmű önálló ( villany, gáz, víz és csatorna... csak a bejárat közös, un. szolgalmi jogos, de hát a közös lóháta turos effekt itt előfordulhat...majd.
Egyenlőre nem, mert mind a két ingatlan teljhatalmú ura vagymok.
Feltételezem, van egy fajta elképzelésed a rendelkezésre álló helyen. Pl. mekkorák lesznek a méretek, a nagykapu toló, úszó, egyszárnyas, kétszárnyas lesz, sávalap lesz-e, oszlopok miből lesznek (beton, zártszelvény, stb.). Kapuszárnyak miből lesznek (zártszelvény, fa, kovácsoltvas, stb.), fedése (fa, trapézlemez, semmi...).
Kiindulásnak nézegess képeket a neten, és skicceld fel a saját méreteid/lehetőségeid alapján.
Digitális a vezérlés (Thalia). Hibakódot nem is néztem, de legközelebb, ha csinálja, ez lesz az első. Ha ismét megnyomom a távirányítón a gombot, akkor visszazár, majd újból megnyomva kinyílik rendesen.
A programozás annyi volt, hogy az autoset lefutott, azon túl nem állítottam a nyomatékon semmit. A lassítási karakterisztikát állítgattam, hogy később kezdjen lassítani, illetve az automata zárást tettem át úgy, hogy 10 helyett 30s. Emlékeim szerint mást nem csináltam.
Fényképet kérünk a kapuról. Bármilyen 230 voltos vezérlés elviszi. Adsz neki áramot a lábakon és meglátod moccan-e, kondi kellene hozzá. Kék( vagy szürke) a nulla, zöld-sárga védő föld, barna, fekete egyik ill. másik irány.
BFT Phobos A40 csinál olyat, hogy az egyik szárny (ami először nyílik) elindul, és kb. 5-10cm nyitás után megáll. Tehát gyakorlatilag kis résnyire nyílik. Elég ritkán csinálja, úgy 1-2 hetente 1x. Új a kapu, biztos, hogy könnyen nyílik, meg a motor is új. Szélcsendben. Mitől lehet ez? Akadályt érzékelne? Olyankor nem kellene egyébként is visszazárnia? Amúgy nincs akadály (max. a kutya lehetne, de nem, kamerán visszanéztem).
Szép napot. Segítenétek, szeretnék a képen látható kétszárnyú kapu vezérlésbe kötni egy wifi kapunyitót. Sajnos nem tudom a vezérlés tipusát, segígenétek hogy hová kössem a wifi jeladó két vezetékét ebbe a vezérlésbe hogy működjön a kapu.
köszi a választ, abban tudsz segíteni hogy magát a kuplung részét azt hol találom? Mert ugye magán a motoron van a csiga ami meghajtja a csigakereket amit 3 golyó reteszel a fogaslécet meghajtó tengelyhez. Több helyen is olvastam, hogy ez a hiba de fogalmam sincs, hogy hol van a szerkezetben a kuplung.
Nekem is Meko5-van én most kimentem nekem nem mozdul zárt állapotban, nem tudtam megmozdítani. A fedél alól kihallatszik egy folyamatos búgás ,de gondolom ez a normális, hisz áram alatt van.
Nekem Proteco Meko5 motorom van, én is van, hogy ki tudom nyitni kézzel (amit elvileg nem lenne szabad, hogy engedjen). Korábban már feldobtam itt a problémát, de nem igazán kaptam rá értékelhető választ, engem is érdekelne, hogy mi a megoldás.
következő problémával szembesültem minap. Gombnyomással problémamentesen zártam a kerti tolókaput, majd -nem tudom, hogy miért- megnyomtam, hogy ki tudom-e nyitni, és ahogy megnyomtam el tudtam tolni a kaput. Nem olyan könnyen mintha ki lenne reteszelve, és kézire lenne állítva.
Nosza leszedtem a fedelet a motorról egységről és ebben az állapotban megnéztem, hogy mi történik amikor elkezdem mozgatni a kaput. Bármelyik irányba tolom a kaput a forgatómotor is forog! Nem mindig tudom eltolni hiszen a csigahajtás reteszel, de ha elkezdem finoman húzni-tolni a kaput -amennyit a csigahajtás miatti reteszelése enged- előbb utóbb valamiért megmozdul a motor és simán tudom húzni/tolni, miközben ugye már maga a motor is forog!
Olyan mintha a motor kapna áramot, de nem lenne elég ereje ahhoz, hogy magától nyissa/zárja a kaput. Ha abbahagyom a kézi mozgatását akkor megáll, és ismét "játszani" kell vele, hogy elinduljon.
Amúgy problémamentesen nyit/zár, csak bezárt állapotban is eltolható a kapu.
A szett: Proteco Mover Roll 230 as vezérléssel.
Esetleg valakinek valamilyen hasonló tapasztalat illetve és vagy megoldás?
Szerintem abba az irányba indulj el, hogy megnézed a motorok üzemi feszültségét, es annak megfelelően állítod be A mérőmüszert. Aztan rendbe kell rakni mechanikailag a motort is.