Az üdülőterületek megkerüléséről jut eszembe: volt szó valamikor olyasmiről is, hogy a 7-es út velencei-tavi szakasza kap elkerülőt Kápolnásnyék-Dinnyés között. Erről tud valaki valamit? Határidőre nem is gondolok, de tervezés már történt? Esetleg van nyomvonaltérkép?
Tegnap jártam arra, többé-kevésbé kíváncsiságból is. Még nem adták át a forgalomnak. Azt, hogy dolgoznak-e rajta, és mit, nem tudom. A nagyjából párhuzamosan futó mellékút állapota Balatonkenese és a papkeszi körforgalom között egy rövid szakaszon nagyon siralmas, a 30/40 km/h-s korlátozást névértéken kell venni.
van egy nyugati grafikonos ajánlás a közúti forgalom, és a kerékpáros nyomvonal típusa közötti összefüggésre vonatkozóan. Nem találom hirtelen, tud valaki egy linket mondani hírtelen?
nézz már szét a guglin, hogy a nyomvonalba mennyi erdő esik...
(a nyomvonal 18km-éből úgy kb. 2-3km vágna erdőn keresztül...
ez durván 10-15 hektár erdő, a több1000ből, és ami ráadásul csereerdővel pótolható, hogy a zöldek is örüljenek...)
(az évi több100(1000?) hektárnyi erdőlopás miatt viszont egyáltalán nem aggódnak.
hogy ez milyen érdekes....)
a költség haszon elemzés meg valóban fontos (lenne)
pl. ezt jó lett volna elvégezni az M3, M35, M6 (tovább)építése előtt is, de hátugye ez már veszett fejsze nyele...
azonban az biztos, hogy a főváros elkerülésének biztosítása bármelyik - ezt helyettesítő - fővárosi utas projektet űbereli.
(hiszen a városba nem való forgalom városon belüli terelgetésénél, az elkerültetés csak jobb lehet, amíg a fajlagos költség (Ft/km/ÁNF) bizonyos limiten belül marad...
márpedig egy 4mrd/km / 20e/n szerintem teljesen elfogadható...
(különösen az M6 3mrd/km/5e/n értékéhez viszonyítjuk, különösen, hogy az nem is lakott területről von ki forgalmat... :-)
graznál még egy 10kmes alagútra sem sajnálták a pénzt, pedig vezethették volna a város folyója felett is...
Végülis "csak" alagúthossz és a hozzátartozó máni kérdése az M0 nyugat, bele lehet rakni annyi alagutat, hogy öles tarvágások és folytonos kanyarok nélkül meg lehessen építeni (nem kell mérgeszöldnek lenni, hogy ennél a nyomvonalnál valóban fontos szempont legyen a zöldfelület távlati védelme is). Csakhogy ennyi pénzt már sokkal nagyobb hasznot hozó közúti projectekbe is be lehetne forgatni a fővároson belül; az M0ny alapvetően az M0K forgalmát vezetné rövidebb nyomvonalon, még akkor is, ha a kamiontranzitot kitiltanák - maradna bőven szgk.
ebben a viszonlatban valóban, de sok egyéb viszonylat is szívesen használná...
ha összejön a 15e/n, akkor már igencsak kell a 2x2...
a tranzit(személy) meg arra megy amerre kitapasztalja, hogy gyorsabb.
és egész addig erre lesz gyorsabb, amíg az általad javasolt kisebb korrekciók be nem telnek.
(akkor meg megint ott vagyunk ahol a part szakad...)
a tranzit tehert meg feltételezem, hogy lehet tranzit-táblákkal terelni (?)
(vagyis az M1,M7xM0 és az M3xM31 csp-okban déli kerülőre irányítani, és a renitenseket szankcionálni, elkerülvén, hogy 10enakárhány km rövidítés miatt az M0Ny-n menjenek...)
Konrétan annyi, hogy Budakeszi-Újpalota viszonylatban egy autópálya erős, de ahogy az előbb írtam, budakeszi, solymári, és hidegkúti korrekciókkal egész jól meg lehetne oldani majd az M0É megközelítését. Így kicsit lassabban de azért elég gyorsan eljuthatsz Újpalotára, és a tranzitot sem fogjuk idecsábítani.
Ez tényleg így van. Be van tervezve egy Budakeszi elkerülő, ami sokat javíthat ezen, de a megvalósításról még semmit sem hallottam. Amúgy a korábban leírt útvonalon is sokat lehetne javítani néhány korrekcióval, kisebb elkerülőkkel, de a Budakeszi elkerülő az egésznek a kulcsa, mert amig ott ekkora torlódás van addig semmi értelme máshol javítani.
A baj az, hogy Budakeszi aljától (a buszvégállomástól) a tetejéig (a Szépjuhászné útig) sem lehet pikk-pakk eljutni. Egyik reggel konkrétan 40 perces menetidőt futottam ezen a szakaszon, de a 20 perc teljesen átlagos.
Egyébként M0NY nélkül is el lehet érni az M0É-t Budakesziről. Ha nagy dugó van, akkor úgy szoktam kerülni hogy felmegyek majdnem a tetőig a Budakeszi úton, ott átmegyek egy erdei úton Hidegkútra, majd Solymárra. Innen már biztos lesz pálya néhány év mulva.
namost a helyzet az, hogy a 23km helyett a 40-45 még belefér (északi kerülő) ha 4ed annyi idő alatt lezavarható, de az, hogy 90kmes kört tegyek dél felé az totál abnormális.
akkor inkább veszek egy dízelt, beállítattom, hogy minél jobban kormoljon, és szétfüstölöm a várost... :-))
tegnap volt szerencsétlenségem budakesziről újpalotára menni...
a gugli szerint 23km/33perces utat sikerült jó 2 óra alatt abszolválni...
namost ha ezek után valaki mégis aszongya, hogy nem kell az M0nyö, mert a természetnek az a jó, ha 2 órán keresztül baszom a rezet pöfögök a dugóban, ahelyett, hogy fél óra alatt kényelmesen körbemennék, az menjen a fenébe....
Amúgy se nem 20, de főleg nem 30 km-es kerülő az M0-on végig, majd az M3-ason menni, a majdani M31 helyett, mert csak pontosan 12 km-el hosszabb.
24 km az M0-on, míg 12km az M31-en, azaz csak 12 km-el hosszabb az út.
Viszont ha csak 110-el lehet menni miért autópálya, akkor miért nem autóút. Ennek egyetlen indoka lehet a KRESZ még, hogy teherautó autópályán 80-al mehet max, míg autóúton csak 70-el. Tehát nekik ez jelent sebességbeli eltérést, hogy mi van kitáblázva.
a hétvégén a motogp-n elcsaptak egy kutyát, kb 200-zal. a kutyus nagyjából tíz msec alatt kiszenvedett, az autó kicsit tönkrement másban nem esett kár, de ez inkább szerencse volt.