Én már az elején elszédültem, mi a f@szért kell ilyen ütődött felvezetőt építeni vajon? És ami még szebb: hamarosan nekilátnak és szétbarmolják az egészet, hogy bekössék az A11-et vagy mit, szóval a nagyváradi elkerülőt ;-)))
Ez bizonyára így van. Ez egy ingyenes szolgáltatás, amelynek eredményeként például egy kamion, vagy 5 éve behajtott a Tiszába Balsánál, mert azt hitte, hogy ott híd van és nem komp.
Csináljál egy fizetős, naprakész szolgáltatást, ha ez nem tetszik. :(
Nyilván '85-ben ay elvtársak még javában vasfüggönyben és KGST-ben gondolkoztak... ami akkor még oké lehetett, de illett volna a koncepciót felülviszgálni legeslegkésőbb az EU csatlakozáskor. Azóta is lefolyt már sok víz a dunán...
Na de félretéve a viccet: jó kis elszigetelt jövőt gondoltak az elvtársak '85-ben, az egyszer szent! Úgy vékonyodik el minden út a határ felé, mintha ott csak a nagy nihil meg tohuvabohu lenne, semmi más. És persze sugaras az áldatlan, mi más is lenne ,-)
Tervezés szintjén már 1981-ben elkészült UVATERV-tanulmány is foglalkozott Pécs és térségének gyorsforgalmi útkapcsolatával,
M6-os autópályával számolt Budapest és a horvát határ (Udvar) között, és ebbe torkolló, ugyancsak autópályás bekötéssel látta el volna a baranyai megyeszékhelyet.
Alternatívaként akkor is, azóta is folyamatosan felmerült a meglévő 6-os főút négysávossá bővítése, ám tervezők az érintett térség gazdasági és kereskedelmi kapcsolatainak
szükséges élénkítése okán folyamatosan elvetették ezt, mint gyorsforgalmi alternatívát. Érdekesség, hogy az akkori tervek a mainál jóval tágabban értelmezhető
műszaki és környezetvédelmi szabályai szerint is számtalan völgyhidat tartalmaztak. (forrás: Unitef).
1998-ban ismételten napirendre került a kérdés, több, az ÁAK megrendelésére készült tanulmány ugyancsak az M6/M60 (helyenként M6/M56) autópályák
megépítésének szükségességét hangsúlyozta, a határátlépési pontot Ilocskát és Ivándárdát megjelölve.
Ne keverd össze az M6 nyomvonalát az alagút-dilemmával... (Pósta Zoltán konfliktusa)
Van a térképen több hasonló "bukfenc".
M0 full............
M3 Barabás (nincs Záhony, sem M49), nyomvonal Nyh. felett
M4 Debrecenhez és Nyíregyházáig...
M43 csak Tisza-hídig
M8 Székesfehérvár alatt, de ráhúzva Kecskemétre...
Be lehet állítani neki, hogy milyen matricád van (országos vagy melyik megyékre szóló). Azt többször észrevettem már, hogy a III. kerületből az M1 felé hajlamos Árpád híd - Váci út - Bajcsy - Kiskörút - Kossuth Lajos - Erzsébet híd - Hegyalja - Budaörsi út útvonalat tervezni, aztán amikor a Mozaik utcánál lemegyek a rakpartra, akkor jut eszébe, hogy van 10 perccel gyorsabb útvonal is...
Azt tudja valaki, miért lett idióta a waze? (Gondolom beragadt neki valahol, hogy nem akarok autópályán menni [csak az amúgy is fizetős M0-án ,-) ], de fogalmam nincs, hol kéne ezt kiverni a buta fejéből...)
Így igaz. Ezzel most már nincs olyan 0-9 sorozat, aminek az összes eleme egy főút száma is. Így itt is csak 41-49 lesz, akárcsak a 30-as, illetve a 80-as sorozat.