Amikor még használható autó kategóriában el lehetett adni egy P205-őt, Kadettet, Golfot, akkor már alacsonyabb értékű kiahló autó volt egy ilyen Alfa.""
tegyuk hozza hogy mindez magyarorszagon.
mert az alfahoz (eleve bo kisebb szeriaban ) nem omlott a tomentelen donor a nemetektol.
(90's eleje ugye)
sokal kisebb szeriaban futottak, alkatresz se nagyon volt hozzajuk..
nem csoda hogy halodott a marka.
de ez nem a minoseg miatt tortent, hanem mert olcso nyugati autot akart a -magyar -piac.
ne felj a nemet/osztrak/svajc vonalon megkertek az arat..
aztan ugye a kulfoldnek is az kellett, ahoz meg minosegi tomeggyartas kellett.
az alfanak ez nem ment..
mindegya.
szerintem akkor, es ott nem voltak rosszabbak mint a hasonszor kaliberek.
csak mig egy kadett az snassz beetle volt/lett, addig egy alfaban meg mindig ott volt az emblema tortenelme.
Valami ilyesmi történt az Alfával. De csavarhatja bármelyikünk a mondókát. A piac idővel kb jól beárazza a tipusokat. Amikor még használható autó kategóriában el lehetett adni egy P205-őt, Kadettet, Golfot, akkor már alacsonyabb értékű kiahló autó volt egy ilyen Alfa.
Mica-r álláspontja is ott sántít hogy eleve vita tárgya lenne, miért pont azzal?
szerintem a márka kivívott presztízse amihez képest lehet degradálni vagy felértékelni, persze az sem elhanyagolandó hogy, egységnyi pénzért mennyi szar van egy palacsintában.
persze azzal is tisztában vagyok hogy a vélemény olyan mint a fing, mindenkinek van, de senki nem kíváncsi máséra...
Elnézést, ha félreérhetően fogalmaztam: tehát az autópályás szakasz elején írta ki (tizenpár km-t mentem rajta), majd a két-három km (50 km/h) után el is tűnt a hibajelzés.
Sziasztok, annyi tapasztalat van itt, hátha ehhez is hozzá tudtok érdemben szólni.
Első szériás (de 2017-es, tehát nem a leg-leg-legelső) (fehér) Nissan Leaf. -20 fokban csökkentett motorteljesítményt írt ki. Érdemben nem vettem észre változást, igaz, mindig finoman gyorsítok. A bal oldali akkuhőmérséklet-jelző két pálcikája világított csak (ha ez érdekes egyáltalán).
Mire lefényképeztem volna (autópályán írta ki), eltűnt.
Ez hibajelenség, vagy csak a hideggel jár? Érdemes lehet kicserélni a hűtőfolyadékot, vagy megnézni, hogy az akkumelegítő működik/egyáltalán van?
Alig pár hozzászólással lejjebb írta ő maga, hogy nem lehet az időben előrehaladva egymáshoz hasonlítani mert ez autók egyre jobbak. A saját korának autóihoz kell hasonlítani, és almát almával. Ezeket nem én írtam hanem mica-r. Mondjuk egyetértettem és most is egyetértek vele.
Tehát nem elég annyi, hogy az elődökhöz képest. Arról már nem is beszélve, hogy ezzel a mostani kijelentéseddel mica-r állítását vonod kétségbe...
Amúgy meg addig nem érdemes semmit sem hoznod amíg arra kérdésre amit ketten is feltettünk neked nem adsz választ csak kerülöd mint ördög a tömjénfüstöt. Mi az amivel összehasonlítod?
Sziasztok ! Ötletet szeretnék kérni, hátha valaki találkozott már a jelenséggel. Nincs itthon sajnos az autó, feleségemé, az adatokat csak nagyjából tudom most, de hátha így is beugrik valami valakinek.
Dacia Duster, kb. 6 éves, benzines 2wd, fehér ( :-) ), kifejezetten kevés kilométerrel, de napi használatban. Az a jelenség, hogy ha hidegebb van, akkor beülsz, elfordítod a kulcsot, és első indítózásra beindul, jön-megy hibátlanul. De ha az első indítózás rövidre sikerül, és visszaengedem a kulcsot mielőtt beindulna, akkor másodikra-harmadikra-sokadikra már csak teker az önindító, fülre teljesen jó fordulattal, de meg sem röccen a motor. Az AC ilyenkor is zúg, és szerintem van ilyenkor egy kis benzinszaga a kipufogóból. Ha várunk 5-10 percet, akkor utána hosszabb indítózásra beindul, de nem szépen, hanem mintha a hengerek egymás után indulgatnának csak el. Aztán kisimul a járása, és megint csak jön-megy. Mi a manó lehet az oka ? Azt figyeltem még meg, hogy ilyenkor amikor csak teker az önindító, a kulcs visszaforgatásakor egyszer felvillantja az elakadásjelzőt. Tudtommal semmilyen riasztó vagy rablásgátló nincs benne a gyárin kívül. Furcsa, és marha bosszantó jelenség, minden ötletet előre is köszönök !
"Na de pont a piaci hanyatlás az igazi hanyatlás. Be is kellett olvasztani az Alfát egy negyobb cégbe."
Lóalkatrészt. Valamikor a hatvanas évek elején az olasz kormány bevásárolta magáta cégbe egy erős tőkeinjekció keretében és már előtte is politikai nyomást helyezett rá. (A tulajdonosok rosszabbul politizáltak mint az Agnelli család). Ennek fejében kötelezte hogy egy új gyárat nyisson dél olaszországban ahol sem a megfelelő infrastruktúra sem a megfelelően képzett munkaerő sem álltrendelkezésre. Ha már mindenképpen hanyatlásról akarunk beszélni akkor az itt és ez volt. Előtte az Alfa kis számú innivatív modellt készített gazdagoknak akik meg tudták és meg is akarták fizetni. Az olasz kormány meg kitalálta, hogy mostantól csinálj "népautót" - na ez volt a komoly gyomros ebből nehéz máig felállni és visszatérni a kisszámú prémiumautóhoz, mert minden fasz példányszámot vár el minden áron. És nem beolvasztani kellett egy nagyobb cégbe hanem a FIAT (pontosabban az Agnellik) megvásárolták az olasz állam részesedését mert az rájött, hogy a piacba belenyúlkálásnak mindig van böjtje.
Az már egy másik kérdés hogy mostanra a FIAt is elbaxta a sorsát egy csomó szar lépéssel ( és vitte magával az Alfát is), és most már Stellantisnak hívják.
"Pl egy Alfa 33 soha nem volt jó. Karosszéria papírgyenge, motor váltó szintén, műanyagok néhány év után összepöndörödtek, stb. Elektromosság instabil. (mit hagytam ki?) Az már egy szegénységben készült valami volt. Azzal nem lehetett bizalmat kelteni a vásárlók fellé hosszú távon gondolkodva. "
Lásd lejjebb. Mondd el MIHEZ képest? Mert a kortárs népautókhoz képest biztos hogy nem. És pont te hoztad fel az almát....
Továbbra is azt mondom amit Cam is. Áruld már el mivel hasonlítod össze? Mihez képest volt szar? Mert az általam ismert autókhoz képest nem volt az sőt....
Mellétehetjük a Fiat Ritmot, az is egy gyenge minőségű autó volt (1.6-osom volt) azzal sem lehetett egyenesem menni, meg százezer km-nél át voltak rohadva a csomópontok. De addigra a kárpitok is elkezdtek megereszkedni. A motorjára semmi panaszom nem volt. De ez kevés volt ahhoz, hogy használható autó kategóriába kerüljön.