hát a földszállító kamion, meg az országúti között van egy kis különbség... :-))
(az előbbiek összkerekesek, és talán még negyedelő is van bennük, szóval brutál meredek emelkedőn fel tudnak menni...)
amúgy azzal egyetértek, hogy a kapaszkodósávval engedélyezett 6%-ig el lehetne menni, ha az jelentős megtakarítást eredményez, de itt olyan sűrűn váltják egymást a dombok-völgyek, hogy a függőleges ívsugár minimuma nem teszi lehetővé ezek követését...
persze ahol a felszín hullámhossza megfelelően nagy, ott elég jól lekövetik azt a magassági vonalvezetéssel...
Nem keveslem, csak szerintem oda bőven elég lenne 1 kapaszkodósáv a kamionoknak, legalábbis képekből nem tűnik olyan vészes emelkedőkek...(gondolom most is ott járkálnak felfele a földszállító kamionokkal) Deh biztos olcsóbb völgyhidat építeni, mint mellérakni még 1 sávot ...M1,M3, vagy éppen az M0-áson is vannak sokkal komolyabb völgyek, mégse építettek oda völgyhidat, hanem megoldották emelkedőkkel/kapaszkodósávokkal vagy 1 kis bevágással/töltéssel...
Bevágással nem lehetett volna olcsóbban megépíteni?
a múltkor linkelt hosszmetszeten látszik, hogy van kb. 20m, úgyhogy valószinű, hogy a töltés drágább lenne, pláne, hogy nem túl frankó a helyi anyag...
a fotós meg valóban elég dilettáns
az még hagyján, hogy nem tud fotózni, de válogatás nélkül bexarja a képeket a galeribe...
A probléma azóta jelentkezik, amióta megépült a kagylós kútnál a kihajtó, így a belváros, és az itteni lehajtó között megnőt a forgalom. Ezt tetézi még a Kökin becsatlakozó forgalom, ami a rövid gyorsító sáv miatt további lassításokat okoz. Harmadik elem, hogy pár éve beterelték a BKV buszokat (200-as is) Kökitől a kagylós kútig a gyorsforgalmira, így a vmax 50-el cammogó buszok a felüljáróra felcafflatva (főleg a csuklós) okoz szép is torlódást. Ja hab a tortán a Volánbusz is itt jár már, ami szintén Kökin csatlakozik be, és a jó kis szakadt csuklós ikaruszok is döcögnek ám még itt.
Valszeg sokat javítana a helyzeten ha jópár évtized után 2*2-be nyomnák át a gyorsforgalmit. A jelenlegi forgalom a belső 2*1-et mindenképpen kinőtte. Persze aztán lehet hogy hiányoznának a néhanapján az aluljáróba beszoruló kamionok okozta izgalmak...
Viszont, ha nem a pályán megyek, akkor tudomásul veszem a játékszabályokat. Úgy is, mint a döntésem következményeit. Asszem, részben ettől felnőtt az ember. :-)
attól, hogy választasz a pofánvágás és a seggberúgás között??
"nem kell nagyképűsködni, van pár ember az országban, aki nem szívesen fizet 20-30-40km-ért 1500Ft extrasarcot..."
Én sem. Még Kecskemétnél is (pláne ha nem oda-vissza útról van szó) elgondolkodom a fizetésen.
Viszont, ha nem a pályán megyek, akkor tudomásul veszem a játékszabályokat. Úgy is, mint a döntésem következményeit. Asszem, részben ettől felnőtt az ember. :-)
"nem, a normális az lenne, hamán épültek azok a kibaszott pályák akkor lehessen őket használni."
Dehát lehet. Csak te drágállod, oszt nem arra mész. Ezzel meg nincs is gond, amíg ugye az előző pontot is észben tartjuk.
"amit mondasz az meg a tipikus védelmi pénz módszer:"
Mondom, annyiban áll a hasonlat, hogy az ember előtt áll két út, és tudhatóak a következmények. Oszt az ember ezek tudatában dönt, aztán vállalja a következményeket.
(Egyébkéntmeg vitáztunk már rendesen azon, hogy miféle fizetés is lenne "igazságos"; mindenki szerint pont az, amivel ő jól jár, jééé. Én még mindig azt mondom, hogy minél közelebb járunk "a használó fizet"-hez, annál jobb. Márpedig amíg fél országrészek környékén nem jár pálya (ami emelt szintű szolgáltatás azért, lássuk be), addig az ingyenesítés ettől távolabb visz minket.
Persze a dolgot bonyolítja, hogy akármilyen összetett rendszert nem vezethetsz be (ezért van ez a matricásdi), meg hogy tömegeket sem kéne elriasztani a használattól. Csakhogy ez utóbbihoz nem feltétlenül csak az útdíj mértéke tartozik; jöhet ide az általam emlegetett, falvakon keresztülvezető alternatíva lassítása is. Forgalomkorlátozás, ja. A világ tele van ilyenekkel szerintem.
Aztán hogy minderről neked annyi jut eszedbe, hogy védelmi pénzt akarnak szedni tőled, mert nem mehetsz 60 km-t útdíjtalanul ÉS gyorsan, hát.)
"ésakkor még mindig ott vannak a helyiek, akiket nem kérdez senki"
Még szerencse, hogy itt vagy nekik te szószólónak. :-)
(Most nemazér', a lakók odáig szoktak eljutni épp, hogy őket nem érdekli, merre, csak innen tiltsák ki a forgalmat. Na, hát ezt könnyen teljesíthetjük; ha az ő sorsukat ennyire a szíveden viseled, miért is nem tetszik ez a megoldás? :-P )