"mit gondolsz melyik idióta befektető fog egy szar úthálózatú külvárosba építkezni??"
Nade próbáljunk már meg egy picit annál maradni, ami elhangzott. Nehéz, én értem, de mégis.
Aszondtad, hogy az M0, az többek között azért jó, mert határt szab a város növekedésének. Miközben mindenki látja (és te is, még írtad is mostan), hogy új lendületet ad neki, mert ami eddig "messze" volt, az most, lám, "közel" lesz. És nyilván nem csak az M0 bal partja fog beépülni (vagy a jobb, szóval a belső), hanem mindkettő, több km mélységben. Aztán majd a lehajtók környéke kicsit jobban, meg még jobban, oszt nem lesz ebből behatárolás nyilvánvalóan.
És mégeccer, itt még csak nem is minősítettem ezt a folyamatot, csak aszondtam, hogy ennek a létét te is elismered, de akkor miért mondod, hogy az M0 majd határt szab, ha egyszer nem?
De ha már itt vagyunk, mondok még egy szót, mert láthatólag tegnap elkerülte a figyelmedet: szabályozás. Persze, a befektető arra megy, amerre neki megéri, ez a dolga. Nem is mondta senki, hogy hülyén csinálja, a saját szemszögéből. Viszont normális fejlődési pályához kéne szabályozás (és erről a szempontról volt szó, a befektetőt te keverted ide), ami meg tartalmazhat olyat, hogy az M0-t beépíteni, azt ne, mert az a könnyebbik út rövid távon, de a végeredmény az nem lesz olyan kafa, mert. Aztán ez vagy így van, vagy nem, de ezt azzal támadni, hogy de hát ez hülyeség, mert ez a nehezebb út ultrarövid távon, azért az logikailag necces, na.
Mondod ezt akkor, mikor épp amellett kardoskodsz, hogy tök jó, ha beépül az M0 környéke, ellenben azzal, mint hogyha belső területeken történne mindez? Merész. :-)
nem, én a felucca-féle csillag-forma város-növekedéssel mondtam ellenben...
a belső területekkel meg haggyámá...
mit gondolsz melyik idióta befektető fog egy szar úthálózatú külvárosba építkezni??
(merugye a CIVILÖNTUDAT oda nem enged utat építeni...)
szóval ha nem álmodozni akarsz, hanem reálisan megítélni a helyzetet, akkor a külváros le kell xarni, el kell felejteni, az egy gyógyíthatatlanul elérmeszesedett testrész...
vagy 5-10 évre visszahozni a diktatúrát, megcsinálni az úthálózatot, és akkor lehet oda is építkezni...
"szerintem már elég nagyra hízott így is a város, az M0 legalább gátat szab a további hízásnak... :-)"
Mondod ezt akkor, mikor épp amellett kardoskodsz, hogy tök jó, ha beépül az M0 környéke, ellenben azzal, mint hogyha belső területeken történne mindez? Merész. :-)
Arra mennek rá, hogy a napi/heti szintű bevásárlást ott intézzék az emberek és csak a nagy, havi bevásárlás miatt kelljen felkeresniük nagyobb áruházat.
a hetiszintűre elég egy pékség, a többi cucc a nagybevásárlásba kerül... :-)
a nagyméretű áruházak NAGY VÁLASZTÉKOT is jelentenek
sok időt vesz igénybe (autózás, parkolás, nagyáruház bejárása a keresett cikkekért), és a nagy áruházak miatt megszűnő kis boltok miatt már lehetőség sincs arra, hogy egy apróságért az ember "leugorjon a sarokra". az autó nélküliek élete rendkívül nehézzé válik.
OFF "a tecsó újabban xarja a minitecsókat, de igazából xart sem érnek"
Miért is?? Talán mert nem azt a feladatot szánták nekik, mint a nagynak, hanem az olyanokkal akar versenyezni, mint az Interspar és hasonló supermarketek? Pont arra jó, hogy teleszórják a kisebb városokat is ilyenekkel, de nem kell mindenből tartani, nincs nagy elektronikai osztály, kert osztály, stb. Arra mennek rá, hogy a napi/heti szintű bevásárlást ott intézzék az emberek és csak a nagy, havi bevásárlás miatt kelljen felkeresniük nagyobb áruházat. ON
KKK-ban mi a helyzet? Kiíratkoztam onnan, mert az az ember nem semmi stílust ütött meg. Amolyan szálka, gerenda esete forgott fenn nála, jobbnak láttam kilépni onnan, mint hogy még több keresetlen szóval illessem, és még jobban elmérgesedjen a helyzet miatta. Mert míg nem jött be, nyugalom volt.
A helyüket pedig úgy kell meghatározni, hogy minél kevesebb közlekedésre legyen igény. Ezért alapvetően hibás a nagytömegben letelepített monofunkció.
elég rosszul látod.
a nagyméretű áruházak NAGY VÁLASZTÉKOT is jelentenek.
a tecsó újabban xarja a minitecsókat, de igazából xart sem érnek, hiában van minden második faluban...
szóval alacsony népsűrűségű helyen bizony autózni kell a választékért...
Továbbá, mivel a város hagyományosan csillagalakban fejlődik, ésszerű ezeknek a helyét a sugárirányú főutak mentén meghatározni, mintsem egy tömör sávval körbeépíteni a várost.
szerintem már elég nagyra hízott így is a város, az M0 legalább gátat szab a további hízásnak... :-)
Ja, és kurva sok hely van a belsőbb városrészekben is, valamint katasztrofálisan alacsony sűrűség. Egyáltalán nem kell a zöldmezőre menni helyért.
akkor lécci menny át a kákáká forumra és magyarázd el a sok hátramozdítóakadékoskodónak, hogy márpedig oda kell az áruházakat építeni... (és természetesen a hozzávaló utakat is...)
merténmeg úgy vagyok vele, hogy addig is, amíg ezzel a sok értetlen ökörrel hadakozik a 6óság, addig épüljenek csak az M0 mellett is, legalább ezügyben nem kell a sok értetlen ökör miatt szívnom...
Tényleg mintha matattak volna valamit ott, ahol reggel még rés volt, de még mindig úgy néz ki a legújabb képen (a darus után), mintha még mindig másmilyen színű lenne a közepe...
Szerintem mindig többet vártak egy elem berakása után mint egy-két nap...
".....te pl. hova raknád ezeket az offiszokat és soppingcentereket...."
Oda, ahol a szabterv területet biztosít számukra. Mivel jelenleg a konkrét projekthez készül a szabterv, ezért nem lehet ezek helyét befolyásolni. Ha előbb elkészülne a szebterv, akkor lehetne mondani, hogy hölgyeim és uraim, tessék, tessék, itt lehet, itt meg nem lehet. És kuss van. Így működik ugyanis a településtervezés.
A helyüket pedig úgy kell meghatározni, hogy minél kevesebb közlekedésre legyen igény. Ezért alapvetően hibás a nagytömegben letelepített monofunkció.
Továbbá, mivel a város hagyományosan csillagalakban fejlődik, ésszerű ezeknek a helyét a sugárirányú főutak mentén meghatározni, mintsem egy tömör sávval körbeépíteni a várost.
Akár még jogos is lehet, mintha mégsem erre lennének felkészülve. Az újpesti újságban is szinte vádló hangnemben jelent meg egy cikk pár hete, hogy bezzeg a BKV sztrájk idején üresek voltak a parkolók a környéken.. Persze nem tudom, a metróvégállomás melletti kis- (és nem túl nagy-)boltok jobban élnek-e attól, hogy sokan ott parkolnak.
Ha tényleg elég lenne a koraósan parkoló bp. északi agglomerációjának a közlekedésére, akkor miért nem csinálják? Csak kérdezni kell? :)
Makó nyugati elkerülőjének hivatalos neve: "A kiszombori határállomás bekötése az M43 gyorsforgalmi útba". Pár éve fejlesztették a kiszobmbori határállomást, akkor épült a Kiszombort elkerülő út is (431 sz. főút). Úgysem lesz belöle semmi egyenlőre.
Egyébként a most megépülő Makó keleti elkerülő neve is az hivatalosan, hogy "43 sz. főút bekötése az M43-ba", főúti paraméterekkel épül, de négyszámjegyű lesz.
A 4413 j. útnál valóban "szellem csomópont" lesz. (Kiváncsi vagyok, hogy mit írnak az útirányjelző táblára:)
Ebben a csomópontban érne véget az ún. bánáti út (l. roads extra). Hiába nyertek egy valag pénzt az uniótól az eng. tervekre, a környezeti hatásvizsgálaton már megfúrta az egészet a Körös-Maros Nemzeti Park. Egyszerűen nem engednek Makó után a Marosra hidat tervezni.
helló, nincs képalá, mert ahhoz jobban bele kellett volna nyúlni a html-kódba, mintsem hogy én bele mertem volna vágni (ezért nem változott az elkerülős kép sem). de beleírtam a szövegbe + a cikkhez kapcsolódónak is betettem a linket.
Az M43 megépülése után miért kéne megépíteni Makó nyugati elkerülőjét?
A másik, hogy van egy csomópont az M43-on, ami 4413-as úthoz csatlakozik, ahol látszólag semmi sincs, csak egy távlati Maros-híd lesz Deszk felé. Ez belátható időn belül megépül vagy az M43 kap egy szellem csomópontot?
Nem értem, miért gond, ha ott teszik le a kocsit az ingázók. Az építőnek csak arra kell ügyelnie, hogy a kocsi letétele után meg tudják venni az újságot és a reggelit, hazafelé pedig meg tudják venni a vacsorát, az új nyakkendőt stb. Esetleg legyen egy gyorsszerviz, ahol napközben elvégzik az olajcserét.