Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Katana750 Creative Commons License 2017.10.18 0 4 37745

Elnézést a többi fórumozótól amiért olajról nem volt szó az előző és a mostani hozzászólásomban!

Katana750 Creative Commons License 2017.10.18 -1 5 37744

Aki funkcionális analfabéta az már nem is ember? Hogy jössz te ahhoz, hogy megítélj olyan embereket, akiknek mondjuk az általános iskola után el kell menniük dolgozni és ezért funkcionális analfabéták? Mindről tudod, hogy kizárólag a saját hibája miatt lett tanulatlan?  Attól még azért emberek b+! Rohadt egy előítéleteid vannak.  

Előzmény: mantec (37739)
Nori10 Creative Commons License 2017.10.18 0 0 37743
Előzmény: faelgázosítás??? (37742)
faelgázosítás??? Creative Commons License 2017.10.17 0 2 37742

Elképzelhető, hogy autót vett. 

Előzmény: oLayos (37741)
oLayos Creative Commons License 2017.10.17 0 2 37741

" ... Mobil Super 3000X1 5W-40 A3 olaj lesz beleöntve ... "

 

... és mi ez a fordulat ... ezekben semmi olajnak tartottad ...

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145264517&t=9014426

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145198797&t=9014426

Előzmény: Nori10 (37740)
Nori10 Creative Commons License 2017.10.17 -2 0 37740

Szerviz erőlteti :(

 

Mantec 37739

Az egy dolog! Én pedig vinni fogok, és Mobil Super 3000X1 5W-40 A3 olaj lesz beleöntve.

Így már érthető? :D

Előzmény: halitibi (37738)
mantec Creative Commons License 2017.10.17 -3 0 37739

T Nori10!

"... tudja ..."
Nem tudjuk, hogy tudja-e.

Csak azt tudjuk, hogy az ExxonMobil szerint a termék eleget tesz a követelménynek:
Mobil Super 3000 X1 is recommended by ExxonMobil for usein applications requiring:
Opel GM-LL-B-025.

Az különbözteti meg az embert a funkcionális analfabétától, hogy nem csak elolvasni tudja a szöveget, hanem azt is megérti, hogy a miről szól.

Előzmény: Nori10 (37735)
halitibi Creative Commons License 2017.10.17 0 1 37738

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145443026&t=9014426

Itt azt írod hogy nem érted a barmokat akik C-s olajat öntenek benzines autóba...  Meg hogy régebbi benzines autókba minden esetben jobb az A3.

Akkor most HE???  :D :D 

 

"...Nekünk van egy Opel Astra H 2006

1.4 16V XEP Benzines.

C olaj van öntve évek óta...."

 

Előzmény: Nori10 (37737)
Nori10 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 37737

Nekünk van egy Opel Astra H 2006

1.4 16V XEP Benzines.

C olaj van öntve évek óta.

 

Lehet jobb lenne akkor ha hagynánk a dexos2 minősítést?

És tennék bele 5W-40 A3/B4 olajat? pl Mobil Super 3000 X1

Mert régen ezeken az olajokon rajta volt a GM LL A 

Szóval elméletileg jónak kéne legyen.

Előzmény: kisp113 (37736)
kisp113 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 37736

Gondolom azért vetette el a 0W40 ESP-t mert az meg C-s olaj.

 

Egyébként én is hiszek a 0W-ben, és ugyanígy vadásztam a nem C-s termékeket aztán jóideje mást nem kapott a 2006-os Opelem, csak Total Quartz Energy 9000 0W30-at (A3/B4, GM-LL-A025, GM-LL-B025 )

Előzmény: Nori10 (37734)
Nori10 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 37735

Vagy még ez tudja Opel GM-LL-B-025 és A3/B4

http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_products_mobil-super-3000-x1-5w40.aspx#

Viszont ez 5W-40

Előzmény: Nori10 (37734)
Nori10 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 37734

Helló sajnos nem tudja már a New Life a LL B minősítést.

Ez tudja 0W-40 ESP http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_products_mobil-1-esp-0w40.aspx#

Előzmény: papzi57 (37723)
Tomi Katsushito Creative Commons License 2017.10.17 0 0 37733

Van értelme így tesztelni az olajokat, mint ahogy ezen a csatornán csinálják? 

https://www.youtube.com/channel/UCLQb2UdBzX_lgTzaz4Ua1IA/videos

 

A súrlódási tesztben a BMW TwinPower Turbo LongLife-04 5W30 olaja lett a legjobb 0,01 mm kopással 1kg súllyal terhelve a kis teszt fémdarabot, 5 percig járatva a motort. 

A Mobil 1 New Life 0w-40 "csak" a negyedik lett a tesztben 0,02 mm-el. Mi a véleményetek? 

-prokee- Creative Commons License 2017.10.17 -1 5 37732

Hogy valami értelmes beszélgetést is folytassunk a dexos2-ről, amíg ti a kis kerek (-) gombokkal leértékelitek, vagy a figurás ikonnal végleg elrejtitek mantec hozzászólásait, vagy a Megkérdeztük a közlekedésmoderátort topikban megkéritek a fórummoderátorokat, hogy a karcos stílusáért, a valótlan tényközléseiért és/vagy a rendszeres és kéretlen doxxolásaiért baszcsizzák már ki a topikból, addig én megmondom, mit találtam nagyon gyors kereséssel a dexos licencekről autentikus forrásból, nem ilyen névtelen-arctalan megmondóemberektől tájékozódva.

 

Nos, a dexos liszenszek egészen pontosan azok, aminek nevezik őket. Liszensz, tehát pénzért megvehető "bélyegző", kétféle módon lehet hozzájutni:


- Licenced Blender lehet bárki, aki megveszi az Afton Chemical a Chevron Oronite, az Infineum vagy a Lubrizol minősített adalékcsomagját.

- Licenced Rebrander lehet bárki, aki egy Licenced Blendertől megvásárolja a dexos2 olaját, és saját márkanév alatt újracsomagolja.

 

A dexos liszenszek engedélyezéséhez ugyan be kell nyújtani egy mintát, amelyet megvizsgálnak, de a gyártásban lévő olajakat senki, semmilyen módon nem vizsgálja, megelégednek azzal, ha a liszenszelő megfelelő ütemezésben átutalja a liszenszdíjakat.

 

A dexos2 liszensz birtoklása tehát egyáltalán nem bír több információval arról, hogy egy adott olaj mennyire felel meg a dexos2 követelményeinek, mint ha mondjuk anyukám körömollóval rákarcolja.

 

-prokee- Creative Commons License 2017.10.17 0 0 37731

Mivel megint nem hozol konkrétumot, csak arcoskodsz nulla ténnyel, ezért 37279.

 

Külön dicséretet érdemel, hogy felfedezted magadnak a Google-t is, ez azért nem semmi így 2017-ben.

Előzmény: mantec (37728)
technoid34 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 37730

És a kénmentesség nagy szó?

Mennyire van jelentősége gyakorlati szempontból (kénsav képződés)?

 

 

Előzmény: mantec (37729)
mantec Creative Commons License 2017.10.17 -4 0 37729

T technoid34!

 

"... véleménye ..."

Amíg az ACEA A3/B4 és C3 egy terméken szerepel, addig van még lehetőség a fejlődésre.

Előzmény: technoid34 (37726)
mantec Creative Commons License 2017.10.17 -4 1 37727

T papzi57!

"... jóváhagyással rendelkező ..."

Nem rendelkezik jóváhagyással.
A hivatkozott követelményt kb hét (7) éve visszavonta a GM.

A Mobil 1 New Life 0W-40-nél csak a gyártó nyilatkozik, hogy szerinte a terméke megfelel a követelménynek.
Az ExxonMobilnak előbb elhiszem, mint egy alkatrész kereskedő motorolaj csomagoló melléküzemágának.

Előzmény: papzi57 (37723)
technoid34 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 37726

Érdeklődöm, hogy kinek mi a véleménye az ENEOS kénmentes csúcsolajáról.

https://www.eneos-olaj.hu/az-eneos-sustina-elonyei

 

 

-prokee- Creative Commons License 2017.10.17 0 0 37725

Az Opel már bevallottan is liszensznek hívja a dexos2 esetén azt, amit addig (az LL-A és LL-B esetében még) jóváhagyásnak nevezett.

 

Bár nem ismerem a liszensz kiadásának pontos menetét, okulva a lentebbi Fordos történetből azt gondolom, a GM és az Opel már nem vizsgálja azt, hogy egy adott termék megfelel-e a dexos2-nek, hanem a gyártók önbevallására és az átutalás beérkezésére hagyatkozik.

 

A dexos2 felirat vagy logo megléte vagy meg nem léte eszerint önmagában nem tartalmaz plusz információt az olaj megfelelőségéről, továbbra is csak az olaj gyártójának szavahihetőségére hagyatkozhatsz.

Előzmény: papzi57 (37723)
oLayos Creative Commons License 2017.10.17 0 0 37724

Mivel a New Life 0W-40-nél szerepeltetett GM jóváhagyást már kivonták, így gondolom az FS-nél ezért már nem tüntetik fel. (feltételezés)

 

... de ettől én még nem rettegnék használni.:)

Előzmény: papzi57 (37723)
papzi57 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 37723

Ez a Mobil 1 New Life 0w40 utód Mobil 1 FS 0w40 valóban nem rendelkezik semmilyen GM jóváhagyással?

http://www.motorolajbolt.hu/webbolt/motorolaj/mobil1-motorolaj/mobil1-fs-0w-40-4l-motorolaj-r%C3%A9gen-new-life.htm

Eddig a régi (2007) Opelbe a GM-LL-B025 jóváhagyással rendelkező Mobil 1 0w40 Nem Life olajat használtam. De ezt az utódot akkor nem tehetem bele?

Mert a jelenleg érvényes GM (PSA?) előírás a Dexos2...

Érzésem szerint egy 2007-es motornak inkább fontosabb lenne a gyártáskori A3/B4 teljesítése, mint a Dexos2 - ami inkább C3.

SLX-350 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 37722

" .... miért van az hogy számos márka olajválasztója az 5W-30 mellett ajánl 10w-40-et, 5w-40-et viszont nem... "

 

Szvsz a kenőanyaggyártók csak az autógyártók követelményeit követik. Valóban jó kérdés hogy az autógyártók miért ugornak át időnként egy-egy SAE osztályt.

Előzmény: halitibi (37719)
Cymantrene Creative Commons License 2017.10.17 0 0 37721

A hidrogénezés rengeteg kémiai technológiának lehet része (mondjuk ezt hidrogén injektálásnak nevezni elég fájdalmasan hangzik).

A poli-alfa-olefin oligomerek (dimer, trimer, tetramer ...) gyártásának is egy lépése, hogy a megmaradt kettőskötést hidrogénezéssel telítik.

De az üzemanyagok kéntartalmát is hidrogénezési lépés segítségével csökkentik. Attól a gázolaj még nem lesz hidrokrakk termék...

Továbbra is ajánlom a Mobilitás és környezet cikksorozatot, vagy az abból írt könyvet.

http://mke.org.hu/component/content/article/241-mobilitkezet-cikksorozat-.html

 

Előzmény: mantec (37705)
LG RH7500 Creative Commons License 2017.10.17 0 1 37720

Én valamit nem értek. Ha az autómat elviszem olajcserére márkaszervízbe (mert most muszály odamennem a garancia miatt) én bizony ott vagyok mellette. Rászánom azt az 1-2 órát és végignézem, hogy mit csinálnak. Plusz az olajat én viszem, mert így tudom mi kerül bele. Ebból még eddig nem volt gond. Ha a szervíznek ez nem lenne vállalható, mennék másikhoz. Az autó nem egy kétfilléres dolog,. A lakáskulcsomat sem dobom oda pl. a vízvezetékszerelőnek, hogy önállóan mennyen be a lakásba és csinálja a dolgát.

Előzmény: nabla_ (37635)
halitibi Creative Commons License 2017.10.16 0 0 37719

Valaki meg tudja mondani, hogy miért van az hogy számos márka olajválasztója az 5W-30 mellett ajánl 10w-40-et, 5w-40-et viszont nem...

Ha a 10w-40 jó, akkor az 5w-40 ugyan miért nem lehet jó???

luki7 Creative Commons License 2017.10.16 0 4 37718

Nem járok Veyronnal, de nem is szeretnék :)

Nekünk olajbuziknak (remélem nem vagyok egyedül), azon túl hogy jó olajjal akarjuk kényeztetni autónkat, élvezetet jelent válogatni az olajok között, adatlapokat tanulmányozni, teszteket nézni, összehasonlítani, úgy általában belemélyedni a témába.

Itt már rég nem arról van szó, hogy X,Y autónak mennyivel hosszabb lesz az élettartama egy 60%-os PAO olajjal, mint egy 20%-ossal, ez annyi más körülménytől függ, hogy valószínűleg nem is mérhető a különbség.

Ez egyeseknek egy hobbi.

És hol élhetnénk máshol ki ilyen jellegű fétisünket, mint egy motorolaj fórumon?

Más a borokat szereti hosszasan szagolgatni,elemezgetni, míg a többség legurítja a torkán és kész.

Előzmény: 40-0832-2 (37708)
luki7 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 37717

Én úgy gondoltam hogy az egyetlen és kizárólagos alkotóeleme,  de igazad van rosszul fogalmaztam. 

Előzmény: SLX-350 (37716)
SLX-350 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 37716

Az alapolajoknak szvsz nincsenek alkotóelemei, azok egynemű anyagok, nem pedig keverékek. Az egy egészen más kérdés hogy a motorolajokat többféle különböző alapolajból is előállíthatják.

Előzmény: luki7 (37715)
luki7 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 37715

"Mire célzol, csak nem arra hogy a PAO alapolajokat Gp III-as olajból gyártják vagy a két (Gp III és Gp IV) kategória egy és ugyanazt jelenti?"

 

Nem , nem céloztam ilyesmire, habár manapság már tényleg nem lehet tudni...

 

Én viszont nem értem, hogy Te mire akartál célozni ezzel a kérdéssel.

 

Előzmény: SLX-350 (37714)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!