Keresés

Részletes keresés

adiaboli Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52258

Ebben a szezonban már nemigen lesz jelentősége... 

A Podgorica - Matesevo és késik (egyelőre) egy évet: https://translate.google.com/translate?hl=hu&sl=sr&u=https://investitor.me/2020/04/25/produzem-rok-za-zavrsetak-dionice-podgorica-matesevo/&prev=search&pto=aue

Előzmény: dimelo (52256)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52257

Szóval nem veszel minket komolyan, adatod pedig egy szál sem. Akkor a helyeden értékelünk.

Előzmény: Törölt nick (52253)
dimelo Creative Commons License 2020.09.11 0 1 52256

Erősíteném véleményedet.

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=M5y7XpfhgjQ&feature=emb_logo

 

A lényeg 1'30"-től...

Előzmény: Autobahn89 (52234)
dimelo Creative Commons License 2020.09.11 -1 1 52255

Óh, Te kis szőrszálhasogató:)))

 

Az ominózus szakasz készen van, így mostmár csak kozmetikázni lehet a botrányos megrendelői érzéketlenséget, közömbösséget...

 

Még egy hiányzó elem:

A 3600 lakosú Békésszentandrásnak és a 3200 fős Öcsödnek nincs csomópontja,

https://www.google.com/maps/dir/46.8721479,20.4840512/46.8701344,20.2669299/@46.8728099,20.341051,13z/data=!4m2!4m1!3e0

mert Kunszentmárton-keletnél is megspóroltak egy M44-44. úti csomópontot,

 

ez több, mint hiba...

Előzmény: hegyaljai3 (52254)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52254

Szerintem az M44 nincs készen! Sem az eleje, sem a vége.

Előzmény: dimelo (52250)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52253

Nézz rá a térképre vagy menj végig a régi 6 oson😃

Ott van egy Mecsek nevű hegy😃

Előzmény: adiaboli (52252)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52252

Tehát nem is km-nyi, hanem km-es: egy mindent lepipáló magyar bázisalagút.

Hadd érdeklődjek, talán többek nevében is, a forrás (nyilván igen komoly mérnöki tanulmányok) felől...

Előzmény: Törölt nick (52251)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52251

Kb 25 km es alagút kellett volna mélyfúrással.

Kb 5 év és 500 milliárdba került volna.

Előzmény: nikkinév (52249)
dimelo Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52250

Visszaemlékezve:

2020. januárban hosszú posztokat írtam az M44 csomópontjainak hiányairól.

 

Skicc az M44 Szarvas térség útkapcsolati megoldásához.

 

Miután már kész van az M44, annyit még lehetne tenni, hogy a 4401. úti csomóponttól épülhetne 2,8 km összekötés a 4404. úthoz (Nagyszénás-Orosháza),

így 3 km-rel közelebb lenne az M44 csomópont, külterületen 5 perc előny.

 

Előzmény: Autobahn89 (52243)
nikkinév Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52249

és itt akkor tényleg lett volna értelme az alagútnak a Mecsekben 

Előzmény: adiaboli (52233)
nyebojsza Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52248

Az Újszilvásiak, Szeleiek, Györgyeiek megszívták... De ezt hagyjuk, ez politikai ügy volt, azt meg törölni fogják...

Előzmény: Avaar (52240)
troglodita Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52247

Ja igen, ez innen van: http://www.mernokkapu.hu/hirek/36/5/Az_Alfoldi_autout

De ugyanitt van egy 10-es ábra is, ahol tisztán és világosan kirajzolódik a tranzit iránya és mérete, ami véletlenül sem egyezik meg a nyilacskás rajzéval...

Előzmény: troglodita (52244)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52246

Egy nagyszénási elkerülővel, megerősített négyszánjegyűekkel nem lenne az olyan rossz. 

https://www.openstreetmap.org/#map=12/46.6593/20.7010

Első körben még a felüljárót is lehetne hagyni (bár mostanában már nem szokás), amilyen ott a vasúti forgalom.

Előzmény: Autobahn89 (52243)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52245

Sajnos éppen az általad is említett Kunszállás https://magyarepitok.hu/aktualis/2017/12/26-eves-kuzdelem-utan-er-revbe-az-m5-osbol-kifelejtett-falu (2020 őszét írjuk) a példa arra, hogy egy (az újraválasztásban nyilván érdekelt) képviselői posztban tett igéretet erős fenntartásokkal kell kezelni.

Előzmény: Avaar (52240)
troglodita Creative Commons License 2020.09.11 0 1 52244

M8 Berettyóújfalunál, mi? Itt is valaki nagyon szeretett postaírónnal rajzolni, meg böszme nagy nyilakat tenni a vonal két végére...

Előzmény: ÁsítóSárkány (52236)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52243

Az oroshaziak se sokat profitalnak M44bol. Marad a felegyhaza-csongrad-szentes-derekegyhaza-nagymagocs utvonal M5-tol. 4404 se kapott fel-lehajtot M44-hez. Erthetetlen. 

Előzmény: Avaar (52240)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52242

Azt lehet tudni, hogy a 44es felujitasaval mikor vegeznek Kecskemet korul?

Előzmény: Jared- (52239)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52241

Az rettentoen sok. Szerpentin, varosok, falvak, stb... Nem esszeru dontes arra menni. Aki ezen sporol egy nyaralason az el se induljon :)

Előzmény: Törölt nick (52235)
Avaar Creative Commons License 2020.09.10 0 1 52240

Egy pozitív példa arra, hogy a kezdeti ,,nem kell az oda” hozzáállást egyből korrigálják. Így kéne mindig, mindenhol. Külön kiemelném az M44 mentén elhelyezkedő településeket, Újszilvást az M4-nél, illetve Kunszállást az M5-nél. Ezeken kívül is biztos van még jópár hiányzó csomópont, de talán ezek a leginkább ismertek.  

Előzmény: Jared- (52239)
Jared- Creative Commons License 2020.09.10 0 2 52239

Jó hirek M44 felől.

 

Újabb fel- és lehajtási lehetőség épülhet az M44 gyorsforgalmi útra Békés megyében. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kapott megbízást arra, hogy Kamutnál, az épülő M44-es és a 4644-es út találkozásánál egy fel- illetve lehajtót terveztessen meg. A területen jelenleg is működik egy ideiglenes feljáró.

 

https://www.facebook.com/danko.bela.bekes.vk.2/

hegyaljai3 Creative Commons License 2020.09.10 0 1 52238

Ugye építünk egy drága utat, egy nyomvonalon, ami valakiknek jó, és ez magában még nem baj. Viszont csak egy kis gondolkodással, kompromisszumkereséssel elkerülhetőek lennének az út gazdaságos használatával kapcsolatos későbbi nehézségek. Azt általában figyelembe szokták venni, hogy az út egy-egy szakasza milyen fontos gazdasági központokat köt össze. Azt is figyelembe veszik, hogy az út milyen nemzetközi tranzitot tudna kiszolgálni. 

Nem foglalkoznak viszont azzal, hogy az útnak, szakasznak nem csak két végpontja van, hanem vannak "oldalai" is. Ha az út egyik oldala mellett folyó van, akkor csak drága hidakkal terjeszthető ki gazdaságfejlesztő hatása. Ha az út egyik oldalán országhatár van, akkor ott határátkelőket kell építeni, és legtöbbször mind a határ közeli magyar, mind a szomszédos ország érintett területe elmaradott, tehát nincs hova kisugározni. Ezért nem értem ezt a régi 47-es úthoz közeli, kontra határmenti nyomvonal problémát. 

Előzmény: Landsmann_ (52237)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52237

Hajdú-Bihar erősebb mint Békés, így marad az erősebb kutya b@szik elv. Hacsak még odafentről bele nem szólnak a történetbe, mert az út megálmodója sem táőmogatja a határmenti változatot, ezt egyértelműen kinyilatkoztatta egy vésztői gyűlésen. 

Előzmény: dimelo (52226)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52236

Tök véletlenül találtam rá (a friss Budakeszi elkerülő út felvetés kapcsán, aminél végre M0 függetlenük készülhet tanulmány?) az alábbi térképre 2019-ből.

 

Forrás: https://budapestkornyeke.hu/megfurta-a-2-kerulet-az-m0-as-nyugati-szakaszat-kinek-a-kertjenel-duborognek-majd-a-kamionok/

 

Valami ilyesminek több értelmét látom a nem körkörös elemekkel együtt :)

Lehetőleg kevésbé vastag vonalakkal (meg a útszámozás is lehetne itt-ott kevésbé zavaró helyen :) )

 

Érdekes az összevetés, mi változottt.

 

Nekem innen is, a másikból is egy "M1133" hiányzik nagyon (Piliscsaba-Tinnye elkerülő M10 és M100 ill. 10 és 102 között.)

Előzmény: Aladár46 (52156)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52235

Hát a kb 320 km.ami nem.autópálya Neumig.

 

Előzmény: Autobahn89 (52234)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52234

Az auto is, meg te is biztos örülni fogtok 450 km szerpentinnek :)

Dubrovnikba mehetsz is fekcserere, ha leertel. 

En inkabb fizetek utdijat, meg dragabban tankolok, minthogy bevallaljam azt a netto szopast Bosznian keresztul.

Előzmény: Törölt nick (52230)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52233

Nem, sajnos mind a kettőt.

Egy Pécs felé "görbített" M6-tal - némi terepmunka és (eszéki irányú viszonylatban) valamennyi, de tolerálható pusz-km árán Pécs/kelet és a mostani M6/M60 "elválás" között az egész M60-at meg lehetett volna takarítani. Messze nem lett volna olyan erős húzás, mint pl. az A1 Arad-Temesvárnál, inkább az M5/A1  szeged-szabadkai kunkorához lett volna hasonló.

Előzmény: Jared- (52199)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52232

Amellett volt egy bodroghalászi párja is (a kisvasút zempléni ágán), amelyik Hegyalját/Hegyközt kötötte ösze Bodrogközzel. Jelen állapota hasonló az említett Tisza-hídéhoz.

https://data2.openstreetmap.hu/terkep/S%C3%A1rospatak,Hegyk%C3%B6zi%20Kisvas%C3%BAt

Nem tudom, bármelyik esetében is végeztek-e olyan állapotfelmérést, hogy a pilonok ma egyáltalán engednék-e a közúti hídként való újjáépítést, és ha igen, milyen terhelhetőséggel. 

Előzmény: berva1 (52217)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52231

A legtöbbet (magyar turistaként) az spórol majd, aki célként Montenegrót választja, Szerbián át (útdíj, üzemanyag itt is, de ami fontosabb  + szállás, étkezés).

:-)))

Előzmény: Törölt nick (52230)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52230

Aki ráér az nagyon sokat spórolhat ha kihagyja a horvát autópályákat.

Útdíj ,üzemanyag.

Boszniában 0,85 euro egy liter benzin.

 

Előzmény: troglodita (52223)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52229

Svilajnál nemsokára átadják a.hidat az oda vezető utakkal együtt.

az kb fél.óra nyereséget hoz.

Előzmény: troglodita (52223)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!