De ugyanitt van egy 10-es ábra is, ahol tisztán és világosan kirajzolódik a tranzit iránya és mérete, ami véletlenül sem egyezik meg a nyilacskás rajzéval...
Az oroshaziak se sokat profitalnak M44bol. Marad a felegyhaza-csongrad-szentes-derekegyhaza-nagymagocs utvonal M5-tol. 4404 se kapott fel-lehajtot M44-hez. Erthetetlen.
Egy pozitív példa arra, hogy a kezdeti ,,nem kell az oda” hozzáállást egyből korrigálják. Így kéne mindig, mindenhol. Külön kiemelném az M44 mentén elhelyezkedő településeket, Újszilvást az M4-nél, illetve Kunszállást az M5-nél. Ezeken kívül is biztos van még jópár hiányzó csomópont, de talán ezek a leginkább ismertek.
Újabb fel- és lehajtási lehetőség épülhet az M44 gyorsforgalmi útra Békés megyében. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kapott megbízást arra, hogy Kamutnál, az épülő M44-es és a 4644-es út találkozásánál egy fel- illetve lehajtót terveztessen meg. A területen jelenleg is működik egy ideiglenes feljáró.
Ugye építünk egy drága utat, egy nyomvonalon, ami valakiknek jó, és ez magában még nem baj. Viszont csak egy kis gondolkodással, kompromisszumkereséssel elkerülhetőek lennének az út gazdaságos használatával kapcsolatos későbbi nehézségek. Azt általában figyelembe szokták venni, hogy az út egy-egy szakasza milyen fontos gazdasági központokat köt össze. Azt is figyelembe veszik, hogy az út milyen nemzetközi tranzitot tudna kiszolgálni.
Nem foglalkoznak viszont azzal, hogy az útnak, szakasznak nem csak két végpontja van, hanem vannak "oldalai" is. Ha az út egyik oldala mellett folyó van, akkor csak drága hidakkal terjeszthető ki gazdaságfejlesztő hatása. Ha az út egyik oldalán országhatár van, akkor ott határátkelőket kell építeni, és legtöbbször mind a határ közeli magyar, mind a szomszédos ország érintett területe elmaradott, tehát nincs hova kisugározni. Ezért nem értem ezt a régi 47-es úthoz közeli, kontra határmenti nyomvonal problémát.
Hajdú-Bihar erősebb mint Békés, így marad az erősebb kutya b@szik elv. Hacsak még odafentről bele nem szólnak a történetbe, mert az út megálmodója sem táőmogatja a határmenti változatot, ezt egyértelműen kinyilatkoztatta egy vésztői gyűlésen.
Tök véletlenül találtam rá (a friss Budakeszi elkerülő út felvetés kapcsán, aminél végre M0 függetlenük készülhet tanulmány?) az alábbi térképre 2019-ből.
Egy Pécs felé "görbített" M6-tal - némi terepmunka és (eszéki irányú viszonylatban) valamennyi, de tolerálható pusz-km árán Pécs/kelet és a mostani M6/M60 "elválás" között az egész M60-at meg lehetett volna takarítani. Messze nem lett volna olyan erős húzás, mint pl. az A1 Arad-Temesvárnál, inkább az M5/A1 szeged-szabadkai kunkorához lett volna hasonló.
Amellett volt egy bodroghalászi párja is (a kisvasút zempléni ágán), amelyik Hegyalját/Hegyközt kötötte ösze Bodrogközzel. Jelen állapota hasonló az említett Tisza-hídéhoz.
Nem tudom, bármelyik esetében is végeztek-e olyan állapotfelmérést, hogy a pilonok ma egyáltalán engednék-e a közúti hídként való újjáépítést, és ha igen, milyen terhelhetőséggel.
A legtöbbet (magyar turistaként) az spórol majd, aki célként Montenegrót választja, Szerbián át (útdíj, üzemanyag itt is,de ami fontosabb + szállás, étkezés).