Keresés

Részletes keresés

KZX003 Creative Commons License 2020.08.10 -1 5 26579

További friss külső-belső fotók az új buszról a gyoribuszok.hu-n!

Előzmény: KZX003 (26577)
tecus24 Creative Commons License 2020.08.07 0 1 26578

Mit váltott? 

Előzmény: KZX003 (26577)
KZX003 Creative Commons License 2020.08.07 0 8 26577

Új távolsági busszal gazdagodott a Volánbusz győri üzeme.

Részletek a gyoribuszok.hu-n!

Freehill Creative Commons License 2020.08.06 0 2 26576

Nagyon fennakadtál a presszó említésén, holott ez csak egy opcionális lehetőség, de nem ezen alapul a rendszer! Az más lenne, ha ez lenne az egyetlen lehetőség, de erről szerencsére nincs szó, ahogy korábban leírtam.

(Bár azt nem értem, hogy a szabadhegyi végállomás miért segítene ezen... a 2, 7, 17, 17B vonalak esetében - amelyeknek Szabadhegyen van a végük - semmilyen presszó nem játszik.)

Persze szerintem is tök jó lenne, ha lenne a városban több, kisebb végállomási tartózkodóhelyiség, különböző külvárosokban, akkor valóban sokkal barátságosabb körülmények között dolgozhatnának a buszvezetők, és akár még bővíteni is lehetne az átmérős vonalakat (ami a Révai utcai probléma megoldásának leginkább reális feltétele lenne). Bízzunk benne, hogy a jövőben úgy alakulnak a dolgok, hogy a szolgáltatás megrendelője is belátja ennek fontosságát, és vállalja a több tartózkodóhelyiséggel járó többletfinanszírozást is.

 

Előzmény: Palacsintás Pacsek (26575)
Palacsintás Pacsek Creative Commons License 2020.08.06 0 1 26575

Presszóba járnak be mosdóra az emberek munkavégzés közben 2020-ban?
Oda kell a női buszsofőröknek is bejárni, és eltűrni a részeg emberek megjegyzéseit? 

Január 1-jén, húsvét hétfőn, karácsony más napján, vagy egy nyári 1 hét leállás-szabadságolás alatt, mikor mondjuk bezár a presszó, akkor hogyan megoldott a mosdó használata?

 

Ebből nekem az derül ki, hogy elméletben szépen néznek ki az átmérős járatok, csak gyakorlatban nem nézi senki, hogy emberek végzik ezt a munkát is. Mondjuk meg őszintén, egy salakanyagot rendszeresen ki akar egy presszó WC-jén elintézni, amit összepisilnek a részeg emberek? Persze, hogy alkoholistának nézik az utasok a sofőröket, ha még az utazásaik alatt is azt látják, hogy onnan jön ki egyenruhában a sofőr?

 

Igen, várjuk szeretettel azt a tanulmányt Szabadhegyen, ezért mondtam, hogy most jól szolgálják ki valamennyire az utasokat, de így hosszú távon a munkaerőt fogja elveszíteni a város, ha ennyire mostoha körülmények között dolgoznak a sofőrök.

Előzmény: Freehill (26573)
kzx526 Creative Commons License 2020.08.06 0 0 26574

Ez a legjobb állapotú az összes E94-közül. Ahogy hallottam, több szempontot is figyelembe véve, valahogy így lehetne felállítani a sorrendet köztük (kezdés a legjobbal): 

EZY-622

GFA-942

KCM-451

GFA-816

GSA-484

GSA-483

GFA-941

GFA-943

 

A sor elején lévő néhány gazdás és fordás, gazdáik fordítottak rá időt rendesen, hogy rendbekapják őket a műhely segítségével. Az utolsó kettő konkrétan rohad kívűl-belül, kritikán aluli az állapotuk. 

Előzmény: Törölt nick (26572)
Freehill Creative Commons License 2020.08.05 0 1 26573

A 37-esekben (azon kívül, hogy a gyirmóti utasok szeretik) az is jó, hogy meg lehet szakítani a leghosszabb 1-es blokkokat. Ha csak 1-es lenne, akkor a csúcsidei félórás gyirmóti járatsűrűségnél úgy jönnének ki a fordák, hogy sok órán keresztül (egy 1A-1-1-1A körnél is jóval tovább) folyamatosan Gyirmót és Újváros között kellene ingázni. Így viszont bejön egy-egy csonka 1A Újvárosból a Honvéd ligetig, ahonnan a busz átáll a Révaiba, és ott lehet variálni (pl. onnan egy másik busz megy tovább Gyirmótra 37-esként, aki addig járt oda, pihenhet, illetve kaphat más feladatot). Gyirmóton különben elvileg van lehetőség elmenni a presszóban lévő mosdóba, bár ahogy Te is írod, a gyakorlatban sajnos nem sok idő marad erre :( Ezért is jó, hogy a leghosszabb blokkok a fenti módon meg vannak szakítva.

 

A szabadhegyi új köztemetőnél valóban sok hely van, csak az a kérdés, hogy indokolt lenne -e (van -e akkora utazási igény) a mainál több buszt felvinni oda (ami ki tudná használni a végállomást). Másrészt, ha ott lenne a végállomás, akkor nem lehetne teljes Szabadhegyet körjáratokkal (7, 17B) körbejárni, ami csökkentené az eljutási lehetőségeket sokaknak (most mindkét vonal majdnem mindenhová jó, akkor viszont a Jereváni útra csak egyik, a József Attila utca keleti részére csak másik lenne jó, utóbbi helyre pl. 15 helyett 30 percenként lehetne csak eljutni). A rendezési terv viszont tartalmaz egy "panorámaút" becenevű körutat Szabadhegy tetején: ha az megvalósul valamikor, akkor esetleg lehetne oda P+R forgalmat vezetni, és akkor lehetne értelme több buszt felvinni (egy vizsgálatot legalábbis megérne majd).

Előzmény: Palacsintás Pacsek (26566)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.05 0 0 26572

Így kinézetre nem tűnik vészesebb esetnek, mint a GFA-k. 

Előzmény: kzx526 (26571)
kzx526 Creative Commons License 2020.08.05 0 0 26571

Ma megtudtam, hogy kapacitáshiány miatt egyelőre nem került a selejtsorra/nagyobb javításra.

Előzmény: Törölt nick (26561)
Palacsintás Pacsek Creative Commons License 2020.08.05 0 1 26570

Úgy látszik, akkor a tini korúak elkezdtek unatkozni a vírus és a nyári tanszünet alatt, el kéne gondolkodni a rendszer átgondolásán:

https://tenyek.hu/krimi/339435_arokba-hajtottak-a-lopott-bussza.html

Előzmény: Törölt nick (26568)
Palacsintás Pacsek Creative Commons License 2020.08.05 0 1 26569

https://www.kisalfold.hu/kek-hirek/helyi-kek-hirek/busz-es-auto-utkozott-kedd-este-gyorben-a-szigethy-attila-uton-fotok-10122284/

Ezzel a cikkel kapcsolatban pedig: valótlanságok vannak a Győrben Közlekedünk oldalon írva. Az autóbusz 22:30-kor indult a Virágpiacról és 22:30-31 körül kapcsolnak ki a lámpák Győrben, ahol a győri útkezelő üzemelteti a lámpákat. Akit a rendszáma izgat: RIR - 374. Autó felségjelzése pedig SK területről származó.

Törölt nick Creative Commons License 2020.08.05 0 0 26568

Győrasszonyfán meg állítólag elkötöttek és árokba tettek egy 280-ast.

Törölt nick Creative Commons License 2020.08.05 0 0 26567
Palacsintás Pacsek Creative Commons License 2020.08.03 0 0 26566

Azért kérdezem a végállomást, mert nézegettem a menetrendfüzetet, és ha jól láttam benne, akkor vannak olyan járatok, amik délután 37-es járatban mennek ki Gyirmótra, és utána átváltanak 1-es járatba, és úgy mennek Újváros-Gyirmót vonalon?  Jól láttam, akkor mennek több, mint 60 km-t 10 perc szünettel elméletben több, mint 3 óra alatt, de gyakorlatban a 83-as főúton kijutni Győrből délután csak késés árán lehet, és minden bevásárlóközponthoz jutott egy megálló, és mindig a közlekedési lámpák után, így ha ki kell állnia a megállóba, esélye sincs visszajutni úgy a busznak, hogy elérje a következő zöldet, vagy a még hosszabb sorba visszasorol a busz, így a 10 perc szerintem pár perc marad.

 

Arra lennék kíváncsi, hogy a sofőrök ilyenkor elmennek az erdő szélére, ha rájuk jön az emberi szükséglet, vagy hol tudnak egyáltalán kezet mosni a vírus időszakban, vagy ebben a melegben 3 óra alatt hogyan tud hideg ivóvízhez hozzájutni? Ahogy láttam, nem a klímás Mercedesek viszik 100 %-ban ezeket a járatokat?

 

Ahol most a 17B megfordul a köztemetőnél, ott is lehetne egy szép végállomást kialakítani, hely lenne rá bőven pl. illemhelyiséggel együtt.

Előzmény: Freehill (26565)
Freehill Creative Commons License 2020.08.02 0 1 26565

Az általam ismert legutóbbi tervek szerint a Révai utcában legfeljebb megállóhely maradna, de végállomás nem, hanem a Hunyadi utcai IMCS fogadna néhány helyi vonalat is. Persze ebben a városban csak az a biztos, ami már megtörtént ;)

A második bekezdésben Szabadhegyre gondoltál? Pontosan hol, és milyen jellegű buszvégállomásra gondolnál ott? Helyközire, vagy Marcalváros-szerű helyire? Helyközinek szerintem nem lenne szerencsés, hiszen akkor az autóbusz-vasút kapcsolat (ami most a városközpontban minden relációban megvan) elveszne az érintett vonalak utasai számára. Helyi kiszolgálás szempontjából sem lenne egyszerű, mivel Szabadhegy ugye eléggé szétterülő városrész, tehát nem olyan, mint Marcalváros, amelynek egyetlen, nagyon erős tengelye van. (Emlékeim szerint még régebben olyan kontextusban merült fel Szabadhegyen valamilyen forgalmi csomópont - a város több, más szélső pontjával együtt -, hogy a beérkező személyautóknak épült volna P+R parkoló, és ahhoz csatlakozhattak volna P+R buszjáratok, de abból aztán nem lett semmi.)

Előzmény: Palacsintás Pacsek (26558)
Sokkilences Creative Commons License 2020.08.01 0 1 26564

Oda se lenne rossz :D

Előzmény: kzx526 (26563)
kzx526 Creative Commons License 2020.07.31 0 2 26563

Azok maximum a selejtsorra menjenek, máshova ne nagyon.

Előzmény: Sokkilences (26560)
kzx526 Creative Commons License 2020.07.31 0 0 26562

Itt is sikerült jól üzemeltetni, gazdája saját idejét nem kímélve hozta rendbe, megjavította rajta a klímát, a legjobb E94-es az összes közül. Győri utasításra (mely szerint túlfogyaszt a busz) került leállításra.

(A leállítás oka véleményem szerint kacsa.)

Előzmény: Palacsintás Pacsek (26559)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.31 0 0 26561

Ezt az elméletet most keresztbe húzta az, hogy ma jött velem szembe a stadionnál. :D Valószínűleg kell az összes busz, mindegy milyen állapotú.

Előzmény: kzx526 (26555)
Sokkilences Creative Commons License 2020.07.31 -2 0 26560

Akkor már inkább BC menjen a helyére :D

Előzmény: Palacsintás Pacsek (26559)
Palacsintás Pacsek Creative Commons License 2020.07.30 0 0 26559

Visszaküldhetnék Győrbe, és vihetnének valami BN-12-t helyette oda. :)

 

Nálunk sikerült jól üzemeltetni azt a motort, és a klíma is jó benne.

Előzmény: kzx526 (26555)
Palacsintás Pacsek Creative Commons License 2020.07.30 0 0 26558

Révai utcára valami rendezési terv van folyamatban, vagy minden a Hunyadi utcai buszvégállomásra koncentrálódik?

 

Vagy egy új buszvégállomás létesítése valahol Szabadhely szélén?

Előzmény: Freehill (26550)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.29 0 0 26557

Majd szeptemberben visszatoloncolják.

Előzmény: kzx526 (26555)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.29 0 0 26556

A GZF kint szokott lenni. A másik attól függ.

Előzmény: Nyakas-kakas (26553)
kzx526 Creative Commons License 2020.07.29 0 1 26555

EZY-622 tartósan leállításra került, tegnap volt az utolsó napja.

kzx526 Creative Commons License 2020.07.29 0 0 26554

CDA-262 tartalék, de az elmúlt napokban kinnt volt.

Előzmény: Nyakas-kakas (26553)
Nyakas-kakas Creative Commons License 2020.07.28 -1 0 26553

GZF-217 CDA-262 kint vannak hétköznap ? 

4MOTION: Creative Commons License 2020.07.25 0 0 26552

A CCZ-278 mikor lett felújítva? Eléggé szép állapotba van.

JnagCe Creative Commons License 2020.07.25 -1 0 26551

A nagy kuriózumnak számító DUD-649 körülbelül mennyire esélyes egy átlag hétköznap forgalomban ? 

Freehill Creative Commons License 2020.07.25 0 0 26550

Az adyvárosi buszvégállomás a kialakítása szempontjából valóban szinte tökéletes volt, csak sajnos forgalmi szempontból nem volt már jó helyen: körbenőtte a város. Gyakorlatilag arra volt jó, hogy a 17-essel érkező utas ne mehessen tovább a József Attila ltp. felé, hanem várakozás után át kelljen szállnia egy másik buszra, vagy ugyanez visszafelé a 7-esről. A 14-es itteni végállomása is idejét múlttá vált, mivel annak a vonalnak korábban is az volt az egyik fő feladata, hogy összekösse a külső lakótelepeket (Gyárváros, Adyváros) egymással, viszont közben felépült Marcalváros is, tehát jogos igény volt, hogy a 14-es odáig hosszabbodjon. A 2-es vonal pedig költségcsökkentési célból lett összevonva a 19-essel. Így viszont gyakorlatilag elfogytak a vonalak a szépen kiépített adyvárosi végállomásról. A boltnak csak pár évvel később adták el a területet, tehát nem az volt a motiváció.

 

Marcalváros sokkal jobb helyen van utasforgalmi szempontból is, mivel ott tényleg éles törés van az utasszámban: a sűrű lakótelep véget ér, utána jó darabig lakatlan terület jön (ellentétben Adyvárossal, amelyet egy másik lakótelep követ), mielőtt a kertvárosok (Ménfőcsanak, Gyirmót) következnek, tehát ott tényleg indokolt a vonalak többségét megállítani.


A kereszteződések elsőbbségi viszonyai valóban a buszok rovására lettek átalakítva az elmúlt években :( Ez komoly visszalépés volt, és sajnos jól mutatja a városban uralkodó általános szemléletet. A 22-esre szerintem is kellene majd tenni menetidőt a következő nagyobb módosításkor. A 3-as busz betérítését a Kálvária utcai iskola felé éppen a jelenlegi polgármester jelentette be még 2002-ben: végül is volt benne logika, hogy arrafelé is járjon valami, hiszen a külső Baross úton és a Zrínyi utcán más is járt, a Kálvária utcának ezen a részén viszont semmi. Persze tény, hogy így némileg kacskaringósabbá vált az útvonala (bár a menetideje akkor emiatt még nem változott, az csak később lett megnövelve, ahogy az egyre több autó miatt egyre zsúfoltabbá váltak az utak).

 

Szabadhegy és Marcalváros között szerintem is jó lenne gyakoribb összeköttetés (most a 25-ös rezsimeneteiből született 26-os nyújt valamit ebben a viszonylatban, ami persze nyilván nem sok), de valahogy évtizedek óta nem tud megvalósulni. Valószínűleg nem lenne gazdaságos és/vagy olyan módon lehetne csak kigazdálkodni (nem új járatokkal, hanem meglévők átszervezése révén), ami még több utasnak okozna sérelmet. A leggyakoribb indoklás különben éppen az Általad is említett posta, amit viszont sokkal egyszerűbben meg lehetne oldani: vissza kellene állítani, hogy a szabadhegyiek küldeményeit ne egy mellékirányban lévő, nehezen megközelíthető városrészben őrizzék (azelőtt a Révai utcai 2-es posta látta el ezt a feladatot, ahová kiváló közlekedés volt/van, és sok embernek eleve útba esett). De sajnos a postánál sok év alatt sem bírták korrigálni ezt a hibás döntést. (Az persze nem biztos, hogy a Révai utcába kellene visszatenni ezt a funkciót, hanem pl. fel lehetne fejleszteni a szabadhegyi postát, de akár Adyváros is jobb lenne... mindegy, ez már off :)). Persze az iskolák, boltok stb. miatt a postától függetlenül is jó lenne fejleszteni a két városrész összeköttetését, csak éppen ennél fontosabb dolgokra sem jut pénz...

Előzmény: Palacsintás Pacsek (26543)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!