Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Nagyon fennakadtál a presszó említésén, holott ez csak egy opcionális lehetőség, de nem ezen alapul a rendszer! Az más lenne, ha ez lenne az egyetlen lehetőség, de erről szerencsére nincs szó, ahogy korábban leírtam.
(Bár azt nem értem, hogy a szabadhegyi végállomás miért segítene ezen... a 2, 7, 17, 17B vonalak esetében - amelyeknek Szabadhegyen van a végük - semmilyen presszó nem játszik.)
Persze szerintem is tök jó lenne, ha lenne a városban több, kisebb végállomási tartózkodóhelyiség, különböző külvárosokban, akkor valóban sokkal barátságosabb körülmények között dolgozhatnának a buszvezetők, és akár még bővíteni is lehetne az átmérős vonalakat (ami a Révai utcai probléma megoldásának leginkább reális feltétele lenne). Bízzunk benne, hogy a jövőben úgy alakulnak a dolgok, hogy a szolgáltatás megrendelője is belátja ennek fontosságát, és vállalja a több tartózkodóhelyiséggel járó többletfinanszírozást is.
Presszóba járnak be mosdóra az emberek munkavégzés közben 2020-ban? Oda kell a női buszsofőröknek is bejárni, és eltűrni a részeg emberek megjegyzéseit?
Január 1-jén, húsvét hétfőn, karácsony más napján, vagy egy nyári 1 hét leállás-szabadságolás alatt, mikor mondjuk bezár a presszó, akkor hogyan megoldott a mosdó használata?
Ebből nekem az derül ki, hogy elméletben szépen néznek ki az átmérős járatok, csak gyakorlatban nem nézi senki, hogy emberek végzik ezt a munkát is. Mondjuk meg őszintén, egy salakanyagot rendszeresen ki akar egy presszó WC-jén elintézni, amit összepisilnek a részeg emberek? Persze, hogy alkoholistának nézik az utasok a sofőröket, ha még az utazásaik alatt is azt látják, hogy onnan jön ki egyenruhában a sofőr?
Igen, várjuk szeretettel azt a tanulmányt Szabadhegyen, ezért mondtam, hogy most jól szolgálják ki valamennyire az utasokat, de így hosszú távon a munkaerőt fogja elveszíteni a város, ha ennyire mostoha körülmények között dolgoznak a sofőrök.
Ez a legjobb állapotú az összes E94-közül. Ahogy hallottam, több szempontot is figyelembe véve, valahogy így lehetne felállítani a sorrendet köztük (kezdés a legjobbal):
EZY-622
GFA-942
KCM-451
GFA-816
GSA-484
GSA-483
GFA-941
GFA-943
A sor elején lévő néhány gazdás és fordás, gazdáik fordítottak rá időt rendesen, hogy rendbekapják őket a műhely segítségével. Az utolsó kettő konkrétan rohad kívűl-belül, kritikán aluli az állapotuk.
A 37-esekben (azon kívül, hogy a gyirmóti utasok szeretik) az is jó, hogy meg lehet szakítani a leghosszabb 1-es blokkokat. Ha csak 1-es lenne, akkor a csúcsidei félórás gyirmóti járatsűrűségnél úgy jönnének ki a fordák, hogy sok órán keresztül (egy 1A-1-1-1A körnél is jóval tovább) folyamatosan Gyirmót és Újváros között kellene ingázni. Így viszont bejön egy-egy csonka 1A Újvárosból a Honvéd ligetig, ahonnan a busz átáll a Révaiba, és ott lehet variálni (pl. onnan egy másik busz megy tovább Gyirmótra 37-esként, aki addig járt oda, pihenhet, illetve kaphat más feladatot). Gyirmóton különben elvileg van lehetőség elmenni a presszóban lévő mosdóba, bár ahogy Te is írod, a gyakorlatban sajnos nem sok idő marad erre :( Ezért is jó, hogy a leghosszabb blokkok a fenti módon meg vannak szakítva.
A szabadhegyi új köztemetőnél valóban sok hely van, csak az a kérdés, hogy indokolt lenne -e (van -e akkora utazási igény) a mainál több buszt felvinni oda (ami ki tudná használni a végállomást). Másrészt, ha ott lenne a végállomás, akkor nem lehetne teljes Szabadhegyet körjáratokkal (7, 17B) körbejárni, ami csökkentené az eljutási lehetőségeket sokaknak (most mindkét vonal majdnem mindenhová jó, akkor viszont a Jereváni útra csak egyik, a József Attila utca keleti részére csak másik lenne jó, utóbbi helyre pl. 15 helyett 30 percenként lehetne csak eljutni). A rendezési terv viszont tartalmaz egy "panorámaút" becenevű körutat Szabadhegy tetején: ha az megvalósul valamikor, akkor esetleg lehetne oda P+R forgalmat vezetni, és akkor lehetne értelme több buszt felvinni (egy vizsgálatot legalábbis megérne majd).
Ezzel a cikkel kapcsolatban pedig: valótlanságok vannak a Győrben Közlekedünk oldalon írva. Az autóbusz 22:30-kor indult a Virágpiacról és 22:30-31 körül kapcsolnak ki a lámpák Győrben, ahol a győri útkezelő üzemelteti a lámpákat. Akit a rendszáma izgat: RIR - 374. Autó felségjelzése pedig SK területről származó.
Azért kérdezem a végállomást, mert nézegettem a menetrendfüzetet, és ha jól láttam benne, akkor vannak olyan járatok, amik délután 37-es járatban mennek ki Gyirmótra, és utána átváltanak 1-es járatba, és úgy mennek Újváros-Gyirmót vonalon? Jól láttam, akkor mennek több, mint 60 km-t 10 perc szünettel elméletben több, mint 3 óra alatt, de gyakorlatban a 83-as főúton kijutni Győrből délután csak késés árán lehet, és minden bevásárlóközponthoz jutott egy megálló, és mindig a közlekedési lámpák után, így ha ki kell állnia a megállóba, esélye sincs visszajutni úgy a busznak, hogy elérje a következő zöldet, vagy a még hosszabb sorba visszasorol a busz, így a 10 perc szerintem pár perc marad.
Arra lennék kíváncsi, hogy a sofőrök ilyenkor elmennek az erdő szélére, ha rájuk jön az emberi szükséglet, vagy hol tudnak egyáltalán kezet mosni a vírus időszakban, vagy ebben a melegben 3 óra alatt hogyan tud hideg ivóvízhez hozzájutni? Ahogy láttam, nem a klímás Mercedesek viszik 100 %-ban ezeket a járatokat?
Ahol most a 17B megfordul a köztemetőnél, ott is lehetne egy szép végállomást kialakítani, hely lenne rá bőven pl. illemhelyiséggel együtt.
Az általam ismert legutóbbi tervek szerint a Révai utcában legfeljebb megállóhely maradna, de végállomás nem, hanem a Hunyadi utcai IMCS fogadna néhány helyi vonalat is. Persze ebben a városban csak az a biztos, ami már megtörtént ;)
A második bekezdésben Szabadhegyre gondoltál? Pontosan hol, és milyen jellegű buszvégállomásra gondolnál ott? Helyközire, vagy Marcalváros-szerű helyire? Helyközinek szerintem nem lenne szerencsés, hiszen akkor az autóbusz-vasút kapcsolat (ami most a városközpontban minden relációban megvan) elveszne az érintett vonalak utasai számára. Helyi kiszolgálás szempontjából sem lenne egyszerű, mivel Szabadhegy ugye eléggé szétterülő városrész, tehát nem olyan, mint Marcalváros, amelynek egyetlen, nagyon erős tengelye van. (Emlékeim szerint még régebben olyan kontextusban merült fel Szabadhegyen valamilyen forgalmi csomópont - a város több, más szélső pontjával együtt -, hogy a beérkező személyautóknak épült volna P+R parkoló, és ahhoz csatlakozhattak volna P+R buszjáratok, de abból aztán nem lett semmi.)
Itt is sikerült jól üzemeltetni, gazdája saját idejét nem kímélve hozta rendbe, megjavította rajta a klímát, a legjobb E94-es az összes közül. Győri utasításra (mely szerint túlfogyaszt a busz) került leállításra.
Az adyvárosi buszvégállomás a kialakítása szempontjából valóban szinte tökéletes volt, csak sajnos forgalmi szempontból nem volt már jó helyen: körbenőtte a város. Gyakorlatilag arra volt jó, hogy a 17-essel érkező utas ne mehessen tovább a József Attila ltp. felé, hanem várakozás után át kelljen szállnia egy másik buszra, vagy ugyanez visszafelé a 7-esről. A 14-es itteni végállomása is idejét múlttá vált, mivel annak a vonalnak korábban is az volt az egyik fő feladata, hogy összekösse a külső lakótelepeket (Gyárváros, Adyváros) egymással, viszont közben felépült Marcalváros is, tehát jogos igény volt, hogy a 14-es odáig hosszabbodjon. A 2-es vonal pedig költségcsökkentési célból lett összevonva a 19-essel. Így viszont gyakorlatilag elfogytak a vonalak a szépen kiépített adyvárosi végállomásról. A boltnak csak pár évvel később adták el a területet, tehát nem az volt a motiváció.
Marcalváros sokkal jobb helyen van utasforgalmi szempontból is, mivel ott tényleg éles törés van az utasszámban: a sűrű lakótelep véget ér, utána jó darabig lakatlan terület jön (ellentétben Adyvárossal, amelyet egy másik lakótelep követ), mielőtt a kertvárosok (Ménfőcsanak, Gyirmót) következnek, tehát ott tényleg indokolt a vonalak többségét megállítani.
A kereszteződések elsőbbségi viszonyai valóban a buszok rovására lettek átalakítva az elmúlt években :( Ez komoly visszalépés volt, és sajnos jól mutatja a városban uralkodó általános szemléletet. A 22-esre szerintem is kellene majd tenni menetidőt a következő nagyobb módosításkor. A 3-as busz betérítését a Kálvária utcai iskola felé éppen a jelenlegi polgármester jelentette be még 2002-ben: végül is volt benne logika, hogy arrafelé is járjon valami, hiszen a külső Baross úton és a Zrínyi utcán más is járt, a Kálvária utcának ezen a részén viszont semmi. Persze tény, hogy így némileg kacskaringósabbá vált az útvonala (bár a menetideje akkor emiatt még nem változott, az csak később lett megnövelve, ahogy az egyre több autó miatt egyre zsúfoltabbá váltak az utak).
Szabadhegy és Marcalváros között szerintem is jó lenne gyakoribb összeköttetés (most a 25-ös rezsimeneteiből született 26-os nyújt valamit ebben a viszonylatban, ami persze nyilván nem sok), de valahogy évtizedek óta nem tud megvalósulni. Valószínűleg nem lenne gazdaságos és/vagy olyan módon lehetne csak kigazdálkodni (nem új járatokkal, hanem meglévők átszervezése révén), ami még több utasnak okozna sérelmet. A leggyakoribb indoklás különben éppen az Általad is említett posta, amit viszont sokkal egyszerűbben meg lehetne oldani: vissza kellene állítani, hogy a szabadhegyiek küldeményeit ne egy mellékirányban lévő, nehezen megközelíthető városrészben őrizzék (azelőtt a Révai utcai 2-es posta látta el ezt a feladatot, ahová kiváló közlekedés volt/van, és sok embernek eleve útba esett). De sajnos a postánál sok év alatt sem bírták korrigálni ezt a hibás döntést. (Az persze nem biztos, hogy a Révai utcába kellene visszatenni ezt a funkciót, hanem pl. fel lehetne fejleszteni a szabadhegyi postát, de akár Adyváros is jobb lenne... mindegy, ez már off :)). Persze az iskolák, boltok stb. miatt a postától függetlenül is jó lenne fejleszteni a két városrész összeköttetését, csak éppen ennél fontosabb dolgokra sem jut pénz...