Újabb nagyotmondó bajnokság:
https://haon.hu/puspokladany-hirei/szinte-zaj-nelkul-halad-a-forgalom-barandon-4338995/
09.10-én szerdán történt, az M4/A3 átadása után.
1. A tudósító fotókkal is alátámasztja tapasztalatait:
A 42-es főút településen átvezető szakaszának felújítása alkalmából rendezett átadó résztvevői tanúi lehettek, hogy szűk fél óra alatt is mennyi teherjármű halad át Bárándon.
2. A megyei Közgyűlési elnök "jó" hírt közöl:
A napokban átadott M4-es autópálya máris érzékelhetően vett le az ártándi határátkelő forgalmából, és ez azt jelenti, hogy Bárándon is kevesebben hajtanak keresztül.
3. Az államtitkár kritizál, magasztal és bagatellizál:
Bodó Sándor hangsúlyozta, hogy annak idején ezt az utat közel sem a mai forgalom nagyságára tervezték, az út korszerűsítése ezért is volt fontos.
Majd saját véleményét tolmácsolva elmondta, hogy a munkálatok nagyon nem zavarták meg a közlekedőket...
4. A polgármester májusban még így nyilatkozott:
az M4 sztráda Berettyóújfalu és az országhatár közötti szakaszának elkészülte után már várhatóan sok teherjármű választja az M4-M35-M3 útvonalat,
így kevesebb lehet Báránd közlekedési terhelése.
Az átadáson már ismét aggódott:
a 42-es főút tranzitforgalmáról is beszélt, amely a zaj a por és a rezonancia miatt sok bosszúságot okoz, viszont a település jövőjét is jelenti az idegenforgalom, újabban az ipari park révén.
Ellentmondások:
1-2. ha sok a teherjármű, akkor nem kevesebben hajtanak át Bárándon.
Ártándnál kevesebb a forgalom, de azok 80%-a a 42. úton közlekedik most is.
Az M4 határszakasz csak a Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc-Kassa forgalmat veszi át.
3. Az államtitkár úr nem akar pontosan emlékezni:
http://www.e-tarsulas.hu/dte/letolt_melleklet.aspx?tel_id=4000&biz_id=0&eloterj_id=3276&etm_docid=2c55627f-799d-4a00-9fde-9a0ac84fe3ec&filename=02C_Megyei_kozuthalozat_bemutatasa.pdf.
"a 42.sz. főút 8+000 –62+900 km sz. közötti szakaszának 11,5 tonna tengelyterhelésre történő megerősítése 2006. évben megtörtént.
Ennek keretében a korábban a rehabilitációból kimaradt 6,3 km-es szakasz korszerűsítésére is sor került."
Az "annak idején" az 1930-as éveket jelenti, de 14 évvel ezelőtt 11,5 t-s felújítás történt, amit a brutális kamionforgalom azóta teljesen tönkretett.
Püspökladányban 2016-ban volt felújítva a 42. főút belterületi szakasza, de a csatornafedelek továbbra is csattognak, dübörögnek. (Amíg kamionok mennek rajtuk)
4. A bárándi polgármester nem akar zajt, port, balesetveszélyt, de félti a település idegenforgalmát...
Az egyetlen pozitívnak nevezhető mondat - kár, hogy egyben beismerés: nem ért semmit az M35 hókuszpókusz...
az igazi megoldást az M4-es gyorsforgalmi út megépítése jelenti majd...
Tragikus lenne, ha addig még (néhányszor) fel kellene újítani a 42. főutat...