Na mindjárt más. Kár idekeverni az ingyenes 2x2 sávositott főutakat. Véleményem szerint mind Kaposvár, mind Salgótarján vagy Veszprém nagyon jól járt ezekkel az utakkal.
Mondjuk terv az pont van, max neked nem tetszik. De abban egyetértünk, hogy bele kéne (kellett volna már rég) vágni M8-ba, M9-be. Csak hát ugye akkor meg más nyavalygott volna, hogy miért ezt, és miért nem azt.
Ez a Román Köztársaság problémája. Számunkra a fontos, hogy ne a magyar oldalon álljanak kilométeres kamionsorok. Támogassuk Románia shengeni tagságát - ne a romániai magyar kisebbségre hivatkozva - hanem gazdasági érdekeinket szem előtt tartva. Az A3 pedig előbb-utóbb folytatódni fog, mindannyiunk hasznára.
Hát ja, egyrészt olyan nagy ívű álmok, amiből majd talán 50 év múlva lesz valami (nem túlzás: az A3 lassan 20 éve nem épül/épül), aztán meg a sz@rból-húúúúgyból való kényszerépítkezések, pl. nagyváradi elkerülő. De pl. most sem tiszta, hogy ha az A3-at a határ és a város között valahogy bekötődik ebbe az elkerülőbe, az a majdani A11 része lesz, vagy az egy különálló út lesz, vagy mégis micsoda. És akkor ott állnak, hogy sok-sok év eltelik, sok-sok ezer milliárdot elköltenek és csak egy nagy halom összevisszaságot sikerül felépíteniük.
Mondjuk ez tényleg érdekes, romános történet lehetett. Milyen helyi érdek irhatja felül pl. azt, hogy a repülőtér a város déli határában fekszik, és juszt sem kap autópályakapcsolatot?
Ez egyértelműen a román oldal sara, na de hát ők nagy optimistán úgy képzelték, hogy mostanra az A3 már rég készen van és talán még az A11 (Arad-Nagyvárad) is. Ehhez képest meg ott a szomorú valóság...
(Sanyi bá: anyósom osztálytársa volt, jóféle alak volt világéletében ,-) )
Igen, szerintem is eltévedt, és az útfestéstől meg mindentől teljesen függetlenül szentül meg volt arról győződve, hogy neki ott balra kell kanyarodnia...
Szééééép ;-))) De az utánfutó kerülgetése sem lehetett piskóta, bár végül is az egészen kulturáltan hagyta el az útpályát. Amúgy a szürke autó egy S-Max? Vagy Toyota Verso? Mindenesetre eléggé meggyőzőre sikerült a töréstesztje ;-)
Azért azt a szintet még nem értük el mint a fejlett Nyugat.
Ott is az infrasuktúra fejlődésével együtt jelentek meg a hasonló anomáliák.
A 90-es évek elején mindig úgy véltem, hogy az osztákok milyen figyelmetlen vezetők lehetnek, mert folyamatosan azt hallottam a rádióban, hogy: Achtung, Achtung, Geisterfahrer.
Azért az nagyon elgondolkodtató, hogy lassan 60 éve vannak autópályák Magyarországon, de az ehhez kapcsolódó közlekedési kultúra mégsem vált magától értetődővé. Egy ilyen őrültség mellett mindennapos pl. a folyamatos haladás a belső, vagy a középső sávban, vagy a műszaki leállósáv előzéshez való használata.
Még csak különösebben le sem lassít a balkanyar előtt az idióta, hanem lendületből, körbenézés nélkül kanyarodik... Ami még feltűnt, hogy mennyire gyorsan vissza tudott jönni a személyautó a sávelválasztó vonalról a saját sávjába - a sofőr elkezdett volna balról kerülni (ha a pickup megállt volna a külsőben), de miután nem állt meg és nem fért volna el előtte, vissza tudta hozni az autót, hogy hátulról kerülje ki. Gumik, vezérlőelektronika segített? A mögötte jövő autó is meg tudott állni még a baleset helyszíne előtt.
Mondjuk ki nyugodtan: ez is el lett kúúúúúúúúúúrva ;-)))
(De elsősorban román részről, a Nagyvárad déli elkerülő + északon vezetett autópálya csakis ezt eredményezhette. Nem baj, személykocsival érdemes lesz ap-zni, mint az M6-on ;-))) )