Ha a szebényi pihenőtől indul a pécsi leágazás jó néhány kilométeren párhuzamos magával az M6-al, így lényegében jelenlegi helyzetben a pálya még üresebb lenne, mivel később töltődne fel (Szebénynél). Hosszabb lenne, ergo drágább, és ahogyan Ásító kolléga írta, az engedélyeztetés is tovább tartott volna.
Így az említett pihenőből max Michelisz Norbi tér le egy földúton, hogy Himesházára hamarabb hazaérjen:))))
Amúgy én szoktam lenni, az egyik első, akik az autópályák, gyorsforgalmi utak bekötésénél felveti a deltát (mármint, hogy ne T hanem háromszög alakú bekötés legyen az utolsó 10-20-30-40 kilóméteren.
(Ugyanemiatt az elv miatt hiányolom az M10 és M100 közé az M1133-at, illetve az M1 és M100 bekötésnél az M100 Budaörs felé tartó ágát.) Itt dettó ugyanez van, csak az M6 másik oldala még nincs meg...
Azt nem mondtam. Mindenesetre kisebb levágás tűnik reálisnak, kevésbé egyenesen. Jó eséllyel az egész engedélyeztetés jóval tovább tartott volna, ami fájt volna a pártpolitikának..
Valami ilyesmire lehetett volna esély pl -- nézzétek el, hogy szabadkézi rajzból sose voltam jó hát még gépen:
eyg kicsit utána néztem a forgalmi adatoknak. 2006 és 2018 adatait néztem, amikor még nem volt és amikor már dübörgött az M6.
Csökkent a 6-os forgalma, még az agglomerációban is, miközben kb 8800 az M60-é.
Összehasonlításként az M35 12ezerrel indul, Debrecen után délre már 6000. Tehát a város "forgalmi igénye" ebből 6ezer körüli,ami majdnem számszerint megegyezik az M60-as pécsi adatával.
Azon valóban el lehetne gondolkodni hogy az M60-ra tegyük az M9 nyomvonalát. Mondjuk az È-D irány még igy sincs megoldva, de jobb mint ami most van, az igaz.
Megint, a forgalmi adatok nem ezt mutatják. Szerintem a pecsiek akkor is a 6-ost használják ha nem Szekszardra mennek. Es mindegy hogy elér-e Barcsig vagy nem.
Sejtettem hogy ott van a félreertes hogy nem ugyanazt értjük "javítható" alatt. Nekem egy rossz minőségű út is idetartozik, hiszen csak elhatározás kérdése hogy fel legyen újítva, ki legyen szelesitve.
Az M60-as reális kereteken belül sajnos nem javítható. Eleve évi több milliárdot is fizetünk a semmiért, úgyhogy gondolom a szerződésbol sem lenne egyszerű kimaszni, nem hogy új nyomvonal rá tenni az egészet.
Szerintem aki rendszeresen ingázik Budapest - Pécs útvonalon, ez nem feltétlen használna az M60-ast, mert ugye +30 kilométer. Ha elkészül a Dráva-híd, az ha mást nem, nyáron biztosan fellendülést fog hozni, mert 100 kilométerekkel rövidebb a Budapest - Makarska Bosznián keresztül, már csak autópálya kell. Mondjuk a 3 határellenőrzést még akkor is nehéz lesz versenyképessé tenni a Zágráb felé esedékes 1-gyel szemben, ez tény!
Én talán akkor használnám M44-et, ha normális úton meg lehetne közelíteni.
Kondorosra meg Szarvasra is kritikán aluli út visz Orosházáról.
Arról nem beszélve, hogy ha lejössz M44ről, akkor Kecskemétnél útfelújítások sora fogad. Oké, ez talán jövőre kész lesz, de még mindnig marada a szar út Orosháza - Kondoros és Orosháza-Szarvas között.
Most ha még erre a fosvány útra ráeresztenénk a kamionforgalmat ,akik valamilyen oknál fogva nem Nagymágocs-Szentes-Csongrád-M5 felé mennének, hanem Orosháza-Kondoros vagy Orosháza-Szarvas-M44-Kmét-M5, akkor tényleg használhatatlan kategóriába romlana az út minősége.
Úgy gondolod, hogy az M60 miatt nem használják a pécsiek a pályát? Ha Szekszárd az úticél, lehet, hogy nem, egyébként igen. A gyér forgalom nem az M60 nyomvonala miatt kicsi. Nincs befejezve,igaz elkezdve se nagyon van errefele semmi.
Ahogy írod, lehet,már a Száva híd okoz egy kis változást horvát részen.
A 6-os út kényelmesebb?? Ha nem a házad előtt ér véget a pálya, már nem ok?
Debrecenbe is az M35-ön jutsz el az M3-ról. Emlékszem, amikor még csak tervezték azt Kósa Lajos az M3-at szerette volna közelebb vinni városához, de a Nyíregyházi polgármaster azon parázott, hogy akkor neki mennyivel hosszabbat kell autózni.
Lehet itt rugózni a begörcsölt hülyeségen, csak felesleges. Sok más baj van, és sok más idióta nyomvonal épül vagy ötletként jelenik meg azóta is.
Tényleg nem kötekedésböl, de nem egészen értem amit irsz. :-) Az M6 jó ugy ahogy van. A közhihedelemmel ellentétben nincs baj a nyomvonallal, és a forgalom is egyre nagyobb rajta. Ès ha végre átadják a Száva-hidat, még erösebb lesz.
M60: Persze hogy nem a Pécs-Szekszárd kapcsolatért épitették (ilyet ki irt?), pont az a lényeg hogy a lent beszurt alternativ nyomvonal is szolgálná Szekszárd és Pécs összekötését (és nyilván Budapestét is). De igy egyiket sem szolgálja ki. Csak áll üresen. Ès ha Szebénynél ágazna ki, ugyis el lehetne vinni a horvát határig Barcshoz. Tulajdonképpen csak Mohács veszitene, de arra a forgalomra meg untig elég az 57-es.
Elobb-utobb 710es is 2x2 savos lesz, atnevezik M8ra es fizetos lesz. Akarattyat , keneset, fuzfot sem lehet majd ingyen kikerulni. M47 is szerintem vasarhely es oroshaza elkerulojet erinteni fogja, az is fizetos lesz tuti.
Fogdd fel ugy, hogy kapsz is valamit. 2x2 sav, biztonsagosabb, gyorsabb (ha jo a nyomvonal).
Egyetertek. M60 nyomvonala teljesen ertelmetlen. Beutom a GPSbe, hogy Bp-Pecs es lehoz szekszardnal az M6rol, mert 6oson rovidebb es gyorsabb :) Agyament az egesz. M44 nyomvonalat is elrontottak, most utolag meg megy a hotfix. Oroshaza egy 25-30 ezres varos es az M44 tervezes soran valszeg a kaves cseszet raraktak, mert nem sikerult egy etkezlab felhajtasi lehetoseget biztositani szamukra. Valamit lehet fixalni utolag, valamit nem.
Szerintem van benne egyfajta perverz logika. Ahol helyi, gyors kényszermegoldásként épült elkerülő, az jó eséllyel megmarad. Ahol egy hosszútávú terv keretében, abból jó eséllyel gyorsforgalmi lesz később.
Ugyanakkora forgalom lenne rajta, mint most. Sőt, a bejelölt elágazásig délről nézve még kevesebb autó lenne rajta, hiszen a pécsiek azon mennének.
Akárhogy is nézzük, egy zsákutca ebben a formában. de sok más hülyeség van ebben az országban, akár úttervezés terén is. mInt mondtam, nem a Pécs Szekszárd kapcsolatért építették meg, ez biztos.
A forgalmi adatok nem ezt mutatják. Nem csak a 2 perc a fontos, hanem a többletkilométer is. Oda-vissza + 60 km azért jelentös kerülö.
Ez nem a dunántuliak kiváltsága, Pl a 3-as útnak is van néhány helyen elkerülöje (Mezökövesd, Füzesabony). De az 5-ös is zépen elkrüli Dabast, de az 542-es is Kiskunfélegyházát. Satöbbi. Fogalmam sincs miért alakult néha igy, néha ugy.
OK igazad van, de aki szereti az autópályát, annak ez a 2 perc nem számít.
De ez itt megint egy bizonyíték arra, hogy mennyivel jobb a dunántúliaknak. Ha a 4-es is ilyen szépen elkerülné Albertirsát meg Ceglédet, mint ahogy a 6-os Mecseknádasdot meg Pécsváradot, hát egy szavam se lenne...
Miért? Lenne egy M6-A5 Budapest és Eszék között. Ahogy most (lesz). Ès egy leágazás Pécs felé Szebenynél.
Nem is értem miért nem volt az M60 miatt nagyobb háborgás Pécsett. De nem kell mindent értenem. Az M60 konkrétan Mohácsot köti össze Péccsel. Semmi mást.
Igen, biztos hogy drágább lett volna. De legalább használnák.
A terep nem egyszerű,tehát lehet, hogy drágábban jött volna ki??
Különben az M6 nem Szekszárd-Pécs közötti kapcsolat miatt épült, ki, hanem ahogyan minden ebben az országban Pécset a fővárossal köti össze, ezt kell vizsgálni, közben érint néhány települést is. Így az a 25 km, szart sem ér, de avége úgyis az országhatáron érkező (?) horvátha kapcsolat lenne. Eszék felől.