A baleset nem a fa hibájából történt. Ha nincs a fa, lehet, máshova száll el az autó, mást is megölve. Ne legyél már ennyire korlátolt Laci! Nagyon gáz, ahogy mostanság a dolgokhoz hozzáállsz. Tudod miért vannak az utak mellett fák? Hogy árnyékot adjanak, hogy kitakarja a napot, amikor alacsonyan süt, és így ne zavarjon. A autónak az úton a helye. Mit keresett az út mellett? Nem akarsz inkább oda is betont/aszfaltot? Az kellene mindenhova!
Mielőtt bárki megsértődne, a derültség csak arra irányult, hogy nem hiszem, hogy bárkinek itt ez lenne a szakmája, csak lelkes amatőrök vagyunk mindannyian, vagy éppen a szamát most tanulók.
El kell érni, hogy forgalomból csak annyi jelenjen meg egy-egy területen, amennyi feltétlen szükséges. Ehhez tovább kell támogatni, sőt fejleszteni a P+R (Parkolj és utazz!), valamint a B+R (Kerékpározz és utazz!) rendszerek kiépítését, ez utóbbit elsősorban a sík területeken, így inkább a pesti oldalon. Kell, hogy kapcsolódjon ehhez egy színvonalas tömegközlekedési rendszer is.
És ezzel vissza is kanyarodtunk a fő témára, de könyörgöm ne kezdjük újra.
life is a balance between risks and benefits by elemes2 Ezzel teljesen egyetértek
A fák kivágása az utak mellett inkább gazdasági érdek, mint biztonsági kérdés. Kapóra jött a favágóknak a néhány szerencsétlen baleset, ezeket a sajtóban szétkürtölve ráfogták az összes fára, hogy korhadt, és indulhatott a biznisz. Eleink nem voltak szűk látókörűek, a jövőnek ültették ezeket a fákat, hogy árnyékolják, védjék gyermekeiket. Némelyik 100 évig növekedett, és egy nap alatt kivágták. Marad helyettük a gaz és a parlagfű. Az én szememben ezek a fák többet érnek, mint néhány száguldozó, övet nem használó, kézből mobilozó élete. Nem szeretnék kopár nyílegyenes hülyebiztos utakon autózni.
2 példa: 31 Mende sülysáp között méter vastag fákat vágtak ki, a tönkön korhadásnak nyoma sincs 311 Nagykáta belterület ugyanez
Előbbihez visszatérve, igenis kellenek fák az utak mellé. Ha vki túl gyorsan megy és meghal az megérdemli, erre van a mondás: Aki hülye az haljon meg! Csak sajnos sokszor a vétlen hal meg:SS Amúgy a másik dolog, a fák tisztítják a levegőt, az a sok autóáradat, nehiába kéne Pesten is zöldíteni. Nyugaton sztrádák körül sokkal több a fa mint nálunk, megjöhetne már itt is az emberek esze!
na, aki nagyon hadakozott velem ezügyben, annak külön figyelmébe ajánlom ezt a részt:
(bár prekoncepciókkal szemben egy építőmérnöknek sincs sok esélye... :-)
Közkeletű tévedés, hogy mivel Budapest régi város, ez komoly korlátokat jelent pl. a közúthálózat fejlesztésében – hiszen ahol nincs hely, ott nemigen lehet bővíteni –, ez mindössze az érintett terület 10%-ára érvényes. Attól, mert a Belvárosban vannak a dugók, nem biztos, hogy ott vannak a megoldást szolgáló fejlesztési lehetőségek, illetve szükségszerűségek is.
(merthogy ezek a nyomingerek még mindig cocom listán tarcsák szeretett déli szomszédainkat...)
a 35eur nem kevés, deha azt nézed, hogy odavissza, vagy 400km a szlovén szakasz, akkor az kb. 20Ft/km, ami egész elviselhető , a horvátoknál is majd ennyi.
(persze rövidebb keresztezésnél, ill. vánvéjtikitként már drágácska...)
aprópopó: a kapus rencerben mennyi volt az szgk prokilometro?
amúgy ja, ez lesz a nyerő útvonal nem a gráczi.
teherautónál meg méginkább ez lesz, mert az osztrákok elég durván sarcolnak...
ráadásul ez a H.c. V. is egyben, úgyhogy pláne nem értem mi a faxé kell nekünk keverni a xart, és mindig kitalálni vmi faxságot...
sziasztok, kicsit OFF a laci és a többiek folytatásos regényhez képest.
olaszország megközelítésében kicsit számolgattam:
1. bp-8-as út- ausztria-tarvisio-palmanova (A23-A4 kereszt) = 627 km, ebből 200 km nem autópálya. 17,8 eur ap.díj (osztrák matrica + olasz szakasz díja).
2. bp-M7-M70- szlovénia (A5-A1-H4)-olaszo-palmanova = 615 km, hamarosan végig autóút és autópálya , 35 eur ap.díj (szlovénia)
következtetés: amennyiben ugyanazon az útvonalon teszi meg az ember oda-vissza az utat, akkor az osztrák verzió 25 eurós autópályadíj (olasz+osztrák) + 400 km nem autópálya + különösenszenya osztrák rendőrök,
míg a szlovén verzió 35 eurós autópályadíj és végig többsávos kiépítés. magam tehát részéről inkább szlovénia fele, még akkor is, ha szemétmódon nincs félévesnél rövidebb idejű (és olcsóbb) matrica.
van esetleg valakinek infója a szlovén átadások időzítéséről? mert a dars.si oldalon nem értem el aktuális átadásokról infót.
Nem kifogáskeresés. A biztonsági dolgokat nem lehet úgy tervezni, hogy feltételezzük, hogy az alapvető szabályokat se tarják be. Az egyik ilyen a biztonsági öv a másik a sebesség.
Mert akkor olyan tényezőkkel kell számolni, amiket még egy modern versenypálya se képes teljesíteni.
Mondjuk nincs ott az a fa, de megakad az autó orra, szaltózik egyet, kiesik az emberünk és abba hal bele. Akkor mit kellene még tenni?
A másik, hogy a fáknak megvan két előnye. Részleges szélvédelem és az árnyék. Ezért nem tartom célszerűnek csak úgy kivágni a fákat, hanem újakat is kéne ültetni, egy kicsit távolabb az úttól.
amúgy ha kádárék megcsinálták volna azt a hidat, akkor most mindenki természetesnek venné, hogy ott van egy híd, és fel sem merülnének ilyen mondvacsinált kifogások...
szerencsére kultúrállamokban már túlléptek ezen a "kenjünk mindent a sofőrre" állásponton...
(a sofőr csak azért felelős, hogy letért az útról.
az, hogy a "pályaelhagyási zónában" egy oda nem illő, a balesetet fatálissá súlyosbító objektum volt, nem az ő felelőssége...)
ugyanis van olyan szempont is, mint az út "passzív biztonsága"...
pl. nem csak unaloműzésként telepítenek szalagkorlátokat...
Bukóteret, kavicságyat, gumifalat ne építsünk minden közút mellé?
a kavicságy jó megoldás, a gumifal nem, hiszen arról visszapattanva a szembejövőt veszélyeztetné...
szóval az esetek többségében jobb ha lesodródik a jármű, de azt lehetőleg biztonságosan kialakított zónában tegye...
(az esetek kisebb részében (pl. meredek hegyoldal, magas töltés) meg szalagkorláttal kell a járművet a pályán tartani, ekkor ez jelenti a kisebb koczkázatot...)
Pár éve láttam egy XX. század eleji rajzot. Ott azt vízionálta a grafikus, hogy a Balatonnál tömeg lesz (ez bejött) és Tihanynál híd lesz (ez eddig nem jött be), méghozzá a régi Erzsébet híd "képe" volt látható.