Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11864
A baleset nem a fa hibájából történt. Ha nincs a fa, lehet, máshova száll el az autó, mást is megölve. Ne legyél már ennyire korlátolt Laci! Nagyon gáz, ahogy mostanság a dolgokhoz hozzáállsz. Tudod miért vannak az utak mellett fák? Hogy árnyékot adjanak, hogy kitakarja a napot, amikor alacsonyan süt, és így ne zavarjon. A autónak az úton a helye. Mit keresett az út mellett? Nem akarsz inkább oda is betont/aszfaltot? Az kellene mindenhova!
Előzmény: HL123 (11836)
HL123 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11863

nem a te hsz-eidre gondoltam... :-)

 

(amúgy ne ijedj meg, de előfordulnak szakmabeliek...)

Előzmény: hotrod25 (11860)
hotrod25 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11862
Mielőtt bárki megsértődne, a derültség csak arra irányult, hogy nem hiszem, hogy bárkinek itt ez lenne a szakmája, csak lelkes amatőrök vagyunk mindannyian, vagy éppen a szamát most tanulók.
Előzmény: hotrod25 (11860)
mzdude Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11861
Ezeket a díjakat hogyan számoltad? Van valami oldal, ahol egy helyen meg lehet találni a díjakat?
Előzmény: Törölt nick (11848)
hotrod25 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11860
Szakmai topic? :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Előzmény: HL123 (11858)
HL123 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11859

most lebuktam, igazából v.a. vagyok, a hl123 csak álnév... :-)

 

az általad idézett részt, viszont nem v.a. mondta, hanem a.g.

ettől függetlenül egyetértek vele, csak erre

1. nomani   2. a mávbékávé nem alkalmas

Előzmény: hotrod25 (11857)
HL123 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11858

anyáborogass...

 

fijugg, ez itten egy szakmai topic lenne, ide nem passzol a zöld színben pompázó szentimentalizmus...

hotrod25 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11857

Csak nem te írtad? :))))

 

El kell érni, hogy forgalomból csak annyi jelenjen meg egy-egy területen, amennyi feltétlen szükséges. Ehhez tovább kell támogatni, sőt fejleszteni a P+R (Parkolj és utazz!), valamint a B+R (Kerékpározz és utazz!) rendszerek kiépítését, ez utóbbit elsősorban a sík területeken, így inkább a pesti oldalon. Kell, hogy kapcsolódjon ehhez egy színvonalas tömegközlekedési rendszer is.

 

És ezzel vissza is kanyarodtunk a fő témára, de könyörgöm ne kezdjük újra.

Előzmény: HL123 (11852)
HL123 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11856
mán írtam, csak a sok bába közt elvészett a gyerek...
Előzmény: Fricy (11854)
hotrod25 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11855

life is a balance between risks and benefits by elemes2
Ezzel teljesen egyetértek

 

A fák kivágása az utak mellett inkább gazdasági érdek, mint biztonsági kérdés.
Kapóra jött a favágóknak a néhány szerencsétlen baleset, ezeket a sajtóban szétkürtölve ráfogták az összes fára, hogy korhadt, és indulhatott a biznisz.
Eleink nem voltak szűk látókörűek, a jövőnek ültették ezeket a fákat, hogy árnyékolják, védjék gyermekeiket. Némelyik 100 évig növekedett, és egy nap alatt kivágták. Marad helyettük a gaz és a parlagfű. Az én szememben ezek a fák többet érnek, mint néhány száguldozó, övet nem használó, kézből mobilozó élete. Nem szeretnék kopár nyílegyenes hülyebiztos utakon autózni.

2 példa:
31 Mende sülysáp között méter vastag fákat vágtak ki, a tönkön korhadásnak nyoma sincs
311 Nagykáta belterület ugyanez

Fricy Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11854
Frissítés volt a Google Earthen (Mapsen még nem). M6 elkészült része majdnem végig rajta van.
micsubicsi Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11853
Előbbihez visszatérve, igenis kellenek fák az utak mellé. Ha vki túl gyorsan megy és meghal az megérdemli, erre van a mondás: Aki hülye az haljon meg! Csak sajnos sokszor a vétlen hal meg:SS Amúgy a másik dolog, a fák tisztítják a levegőt, az a sok autóáradat, nehiába kéne Pesten is zöldíteni. Nyugaton sztrádák körül sokkal több a fa mint nálunk, megjöhetne már itt is az emberek esze!
HL123 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11852

A fővárosi közúti közlekedés fejlesztési alternatívái

 

na, aki nagyon hadakozott velem ezügyben, annak külön figyelmébe ajánlom ezt a részt:

(bár prekoncepciókkal szemben egy építőmérnöknek sincs sok esélye... :-)

 

Közkeletű tévedés, hogy mivel Budapest régi város, ez komoly korlátokat jelent pl. a közúthálózat fejlesztésében – hiszen ahol nincs hely, ott nemigen lehet bővíteni –, ez mindössze az érintett terület 10%-ára érvényes. Attól, mert a Belvárosban vannak a dugók, nem biztos, hogy ott vannak a megoldást szolgáló fejlesztési lehetőségek, illetve szükségszerűségek is.

 

 

HL123 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11851

miért rohad a magyar út? (avagy dr. Rigó ismét megmondja a frankót)

 

(egyetlen apró megjegyzés: a pestmegyei utak is nagyon xarok, sőt!)

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11850
a szlovént a dars.si alapján számoltam, pince-maribor az új úton kb. 78 km.

a szlovén szakasz egészen pontosan a teljes kiépítést követően 324 km, oda vissza tehát 650 körül. erre már tényleg nem rossz a 34 eur.

Előzmény: HL123 (11849)
HL123 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11849

a szlovén utat nemguglival számoltad?

(merthogy ezek a nyomingerek még mindig cocom listán tarcsák szeretett déli szomszédainkat...)

 

a 35eur nem kevés, deha azt nézed, hogy odavissza, vagy 400km a szlovén szakasz, akkor az kb. 20Ft/km, ami egész elviselhető , a horvátoknál is majd ennyi.

(persze rövidebb keresztezésnél, ill. vánvéjtikitként már drágácska...)

 

aprópopó: a kapus rencerben mennyi volt az szgk prokilometro?

 

amúgy ja, ez lesz a nyerő útvonal nem a gráczi.

teherautónál meg méginkább ez lesz, mert az osztrákok elég durván sarcolnak...

 

ráadásul ez a H.c. V. is egyben, úgyhogy pláne nem értem mi a faxé kell nekünk keverni a xart, és mindig kitalálni vmi faxságot...

Előzmény: Törölt nick (11848)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11848
sziasztok, kicsit OFF a laci és a többiek folytatásos regényhez képest.

olaszország megközelítésében kicsit számolgattam:

1. bp-8-as út- ausztria-tarvisio-palmanova (A23-A4 kereszt) = 627 km, ebből 200 km nem autópálya. 17,8 eur ap.díj (osztrák matrica + olasz szakasz díja).

2. bp-M7-M70- szlovénia (A5-A1-H4)-olaszo-palmanova = 615 km, hamarosan végig autóút és autópálya , 35 eur ap.díj (szlovénia)

következtetés: amennyiben ugyanazon az útvonalon teszi meg az ember oda-vissza az utat, akkor az osztrák verzió 25 eurós autópályadíj (olasz+osztrák) + 400 km nem autópálya + különösenszenya osztrák rendőrök,

míg a szlovén verzió 35 eurós autópályadíj és végig többsávos kiépítés. magam tehát részéről inkább szlovénia fele, még akkor is, ha szemétmódon nincs félévesnél rövidebb idejű (és olcsóbb) matrica.

van esetleg valakinek infója a szlovén átadások időzítéséről?
mert a dars.si oldalon nem értem el aktuális átadásokról infót.
HL123 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11847

A biztonsági dolgokat nem lehet úgy tervezni, hogy feltételezzük, hogy az alapvető szabályokat se tarják be.

 

eredetileg konkrétan arról volt szó, hogy vágják ki ezeket a baszom nagy fákat.

ezek ugyanis a bekötött, limiten belül haladókra is biztonsági koczkázatot jelentenek...

 

 

Mondjuk nincs ott az a fa, de megakad az autó orra, szaltózik egyet, kiesik az emberünk és abba hal bele. Akkor mit kellene még tenni?

 

akkor már semmit, így járt.

de mi megtettük a tőlünk telhetőt: kivágtuk a fát...

 

A másik, hogy a fáknak megvan két előnye. Részleges szélvédelem és az árnyék.

 

a szélvédelem jogos, bár ezt inkább egy sövénysorra bíznám. ez egyúttal megfelelő energiaelnyelő barrikádként is funkcionálna pályelhagyás esetén.

 

az árnyékolási szerepe valóban fontos volt az ökrösszekerek idejében, most inkább további baleseti koczkázat:

rontja az út beláthatóságát, ill. laposan sütő nap esetében stroboszkóp hatása révén elkápráztatja a sofőrt...

 

ezenkívül a vihar során kidőlő fák közvetett balesetveszélyt jelentenek, ill. forgalmi akadályt képeznek...

Előzmény: Rooger Preed (11845)
HL123 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11846

ja: más hibájából is kerülhetsz olyan helyzetbe - pl. a szembejövő elcseszi az előzést - hogy el kell hagynod az utat...

ilyenkor elég jól jön, ha nem egy méretes fa áll ott...

Előzmény: Rooger Preed (11842)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11845

Nem kifogáskeresés. A biztonsági dolgokat nem lehet úgy tervezni, hogy feltételezzük, hogy az alapvető szabályokat se tarják be. Az egyik ilyen a biztonsági öv a másik a sebesség.

Mert akkor olyan tényezőkkel kell számolni, amiket még egy modern versenypálya se képes teljesíteni.

 

Mondjuk nincs ott az a fa, de megakad az autó orra, szaltózik egyet, kiesik az emberünk és abba hal bele. Akkor mit kellene még tenni?

 

A másik, hogy a fáknak megvan két előnye. Részleges szélvédelem és az árnyék. Ezért nem tartom célszerűnek csak úgy kivágni a fákat, hanem újakat is kéne ültetni, egy kicsit távolabb az úttól.

Előzmény: HL123 (11843)
elemes2 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11844
life is a balance between risks and benefits.

megtehetnénk azt is, hogy az autókba elektronikus sebességkorlátozót építünk, abszolút limit 130, esőben mínusz 20. oszt mégsem van így, pedig.
Előzmény: HL123 (11843)
HL123 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11843

ez kifogáskeresés...  a kérdés helyesen:

 

megtettünk mindent (persze ésszerű műszaki-gazdasági kereteken belül), hogy amennyiben a sofőr elqrja, akkor még ne murdeljen meg?

 

(a légiközlekedési ágazat elsősorban ezen szemlélet miatt ilyen elképesztően biztonságos...)

Előzmény: Rooger Preed (11842)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11842

Azért felmerül pár kérdés mielőtt a fát hibáztatjuk.

 

Betartotta a sebességhatárokat? Be volt kötve?

Nekem a szélvédő töréséből úgy tűnik, hogy a másodikra nem a válasz.

Előzmény: HL123 (11840)
HL123 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11841

mi ebben az OFF? :-)

 

amúgy ha kádárék megcsinálták volna azt a hidat, akkor most mindenki természetesnek venné, hogy ott van egy híd, és fel sem merülnének ilyen mondvacsinált kifogások...

 

sajna erről lecsúsztunk...

Előzmény: kofy (11838)
HL123 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11840

szerencsére kultúrállamokban már túlléptek ezen a "kenjünk mindent a sofőrre" állásponton...

 

(a sofőr csak azért felelős, hogy letért az útról.

az, hogy a "pályaelhagyási zónában" egy oda nem illő, a balesetet fatálissá súlyosbító objektum volt, nem az ő felelőssége...)

 

ugyanis van olyan szempont is, mint az út "passzív biztonsága"...

 

pl. nem csak unaloműzésként telepítenek szalagkorlátokat...

 

Bukóteret, kavicságyat, gumifalat ne építsünk minden közút mellé?

 

a kavicságy jó megoldás, a gumifal nem, hiszen arról visszapattanva a szembejövőt veszélyeztetné...

 

szóval az esetek többségében jobb ha lesodródik a jármű, de azt lehetőleg biztonságosan kialakított zónában tegye...

(az esetek kisebb részében (pl. meredek hegyoldal, magas töltés) meg szalagkorláttal kell a járművet a pályán tartani, ekkor ez jelenti a kisebb koczkázatot...)

Előzmény: RadiX (11839)
RadiX Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11839
mondjuk a sofőr, elsősorban.

Bukóteret, kavicságyat, gumifalat ne építsünk minden közút mellé?
Előzmény: HL123 (11836)
kofy Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11838

OFF

Pár éve láttam egy XX. század eleji rajzot. Ott azt vízionálta a grafikus, hogy a Balatonnál tömeg lesz (ez bejött) és Tihanynál híd lesz (ez eddig nem jött be), méghozzá a régi Erzsébet híd "képe" volt látható.

ON

HL123 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11837

Korábban megy rá a forgalom, korábban lesz dugó.

 

és?

 

1. ez egyrészt nem normál üzemi állapot, hanem a nyári péntek/vasárnapi extrém terhelés...

 

2. még mindig jobb ha az M7en araszolnak a kocsik, mintha az északi parton teszik.

 

3. ha problémának tartod ezt az extrém terhelési araszolást, akkor 2x3asítani kell az M7-et szántódig.

 

Előzmény: BoGar (11833)
HL123 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11836

abban, hogy meghalt a sofőr?

 

naná, hogy a fa. miért, szerinted ki?

Előzmény: BoGar (11834)
HL123 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11835

Nem kell a végtelennek látszó tó látványát elrontani!

 

aha.

akkor szerinted böpö is így laposan (toronyépület mentesen) szép, mint a tehénlepény... :-))

 

már bocsesz, de egy szép híd, csak látványosabbá tudja tenni... 

 

(persze kinek a pap, kinek a paplan... :-)

Előzmény: BoGar (11831)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!