Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Anyám borogass! Ekkora baromságot is régen olvastam, a cikk szerzője elfelejtette bevenni az esti gyógyszerét. Egyedül az utolsó bekezdés értelmes valamennyire, de az ott emlegett 3 perc is irreális. Az ilyen ötleteket inkább felejtsük el, vagy írja WC papírra a szerző és adja fel csőpostán.
Már a cím is jó: miért mennek át a buszok? Mert nyilván miattuk van a dugó, és nem a személyautók miatt. A buszos utasoknak pedig biztosan jobb lenne, ha gyalogolhatnának plusz néhány száz métert, vagy ingabuszozhatnának akár plusz 2 átszállással... (Az üzemviteli szempontokról inkább nem is írok.)
Remélhetőleg nem ilyen irányba megy majd el ez az ötletbörze!
Teljes mértékben egyetértek veled. Nagyon kíváncsi vagyok, mi fog kisülni ebből a kezdeményezésből.
Kérdéses pl., hogy
- pontosan milyen keretek között is képzelik a hálózat felülvizsgálatát, átalakítását
- a javaslatokban megjelenő, egymással ütköző egyéni érdekeket hogyan sikerül összhangba hozni, hiszen minden igénynek lehetetlen lesz megfelelni,
- a beérkező vélemények milyen mértékben lesznek képesek reprezentálni a valós, többségi igényeket,
- ki és milyen szempontok szerint fog dönteni, hogy mely javaslat érdemes továbbgondolásra, megvalósításra és melyiket kell elvetni,
- tervezik-e az e-mailen beérkező javaslatok mellett az általad is említett szakmai adatfelvételi módszerek - szerintem megkerülhetetlen - alkalmazását,
- milyen mértékben és módon valósul meg a szakma - egyébként feltétlenül szükséges - bevonása a javaslatok véleményezésébe és a döntések előkészítésébe,
- hajlandóak lesznek-e meghallgatni, elfogadni a szakmai szempontokat, ellenvéleményeket, módosító javaslatokat,
- egyáltalán a javaslatok beküldésének lehetőségén és az x. naptól érvényes menetrend kiadásán túl milyen szerepet, lehetőségeket fog kapni a nyilvánosság a folyamat során (pl. megismerhető lesz-e a beküldött javaslatok összefoglalója, lesz-e lehetőség a javaslatok, menetrend-tervezetek további társadalmi véleményezésére)
- biztosítják-e az esetlegesen jelentkező többletigények miatt szükségessé váló többlet erőforrásokat?
(És még hosszan sorolhatnám.)
Véleményem szerint mindenképpen hasznos lenne a frontvonalban lévők, azaz a sofőrök véleményét, tapasztalatait is kikérni mind utasforgalom, mind az útvonalak közlekedésszervezése, forgalomszabályozása szempontjából.
A színházzal és a csatornákkal kapcsolatban megjelent, elhangzott sok esetben eléggé szakmaiatlan megnyilvánulások miatt én is egy kissé szkeptikus vagyok a dologgal kapcsolatban, de azért reménykedem a szakmaiságnak megfelelő és a többség érdekeit szolgáló, konstruktív végeredményben.
Arra pedig gondolni sem szeretnék, hogy már valamelyik asztalfiókban lapul egy újabb teljesítmény és költségcsökkentést szolgáló javaslat, amit a lakosság igényeinek álcázva akarnának legitimálni...
Igen, kb. millió igény fog bemenni, amit mindet nem lehet megcsinálni, és nemis szabadna.
Hát nemtudom, az előbb olvastam el a polgármester véleményét a színházról, elég dilettans megnyilatkozás.
Ironikus hogy ő szerzi és hozza az új merci buszokat Győrnek. A színház oldalán lévő mozaiknak meg semmi köze Vasarelihez (most lehet rosszul írtam a nevét, bocs) , mert azokat Józsibá malterozta fel a falakra.
Mindenesetre a hozzászólások között volt egy olyan javaslat, ami szerintem is megvalósítható (az persze más kérdés, hogy mennyi utas lenne rajta): 20:00 és 22:45 között semmi nincs Győrújbarát/Hegyalja út felé, miközben munkanapokon a 21:10-es Győrbe érkezése után rezsiben jön haza a hosszúnapos kinnalvós, mert úgy egy éve összevonták az addigi utolsó 22:45-ös indulását a tényői járattal.
Polgármester úr nagy fába vágja a fejszéjét. A közösségi közlekedés hálózata és menetrendje olyan ügy, amely a világ kb. összes városában rengeteg indulatot vált ki a lakosságból, mivel - jellegéből adódóan - nem felelhet meg egyformán mindenkinek (még akkor sem, ha a minimálisnál sokkal többet költenek rá, ráadásul Győrben ez utóbbi nem is jellemző...). Kompromisszumokat, és emiatt alkalmazkodást kíván az utasoktól, akik egy része viszont taxiszerű szolgáltatást várna (mindenhonnan, mindenhová átszállás nélkül, a legrövidebb útvonalon, azonnal induljon járat).
A kezdeményezés emiatt biztosan komoly visszhangra fog találni, több száz emailt fog kapni a témában. Ezek között biztosan lesznek
- más érdekét nem sértő, kisebb módosítást kérő, azaz könnyen megvalósítható ötletek (az ilyenek eddig is megvalósultak);
- egymásnak totálisan ellentmondó igények (adott járat menjen 10 perccel előbb, de egy másik kérés szerint ugyanaz a járat menjen inkább 10 perccel később, vagy valamely vonal A-ból ne B-be menjen, hanem C-be, de más szerint inkább D-be vagy E-be);
- a lakosság néhány ezrelékét, vagy legfeljebb százalékát érintő, de a kibocsátott teljesítményt, a járművek és járművezetők szükséges számát megtöbbszöröző, a valóságtól teljesen elrugaszkodó kívánságok is (elvégre bármely két városrészt összekötő vonalon meglenne naponta kb. 20-30 utas, akiknek ez jogos igény, de számoljuk ki, mibe kerülne mindent mindennel folyamatosan összekötni).
Ennek a várhatóan sok száz igénynek a szakmai áttekintése, kiértékelése, rangsorolása igen nagy feladat lesz: kíváncsi leszek, a városvezetés mely tagja fogja elvégezni. A nagy és valóban örömteli lelkesedést látva, nem is szeretném feltételezni, hogy az emailek tömegét majd válogatás nélkül forwardolják a szolgáltatónak, hogy ezt mind oldja meg, de persze költségkereten belül... és ha nem megy neki, akkor viszlát (lásd Pannon Víz, Győr Szol vezetői)! Illetve remélhetőleg arra is gondolnak, hogy bár a beérkező a lakossági észrevételek között nyilván lesznek hasznos észrevételek és ötletek is, de az utazási igények korrekt megismeréséhez olyan módszerek is szükségesek, mint keresztmetszeti utasszámlálások, reprezentatív célforgalmi felvételek... Ha csak az emaileket olvassák, abból nem lesz teljes a kép! (Bár ezzel kapcsolatban némi pesszimizmusra adhat okot a színház ügye, ahol a reprezentatív közvélemény-kutatásokat Polgármester úr nem fogadta el hitelesnek, ugyanakkor a saját Facebook-oldalára érkező lájkokat igen.)
A hálózaton persze mindig lehet és kell is alakítani, ez tény: bízzunk benne, hogy szakszerűen fog történni, az utasok többségének (és nem csak a leghangosabbak) érdekeit figyelembe véve, továbbá mellétéve a többletigényekhez szükséges többletforrásokat!
Így van! Az önmenedzselésnek is van határa. Nem követem az oldalát, de belefutottam pár napja az ETO focistáit bíráló megjegyzésébe, hát, elég szélsőséges reakciókat kapott rá. Tegnap a buszos téma után elolvastam jó sok hozzászólását a buszokkal kapcsolatban. Inkább olyasminek tűnik (nemtudom tényleg ő kezeli-e az oldalát, vagy egy embere írja a hozzászólásokat) a viselkedése, mint aki 12 évesen beregisztrál a facebookra, és mindenhez hozzá kell szólnia. Persze ha valaki véleményt nyilvánít egy olyan oldalon, ahol reakcióra is van lehetősége a közönségnek, abban benne van hogy lesz pozitív is és negatív is.
Kedves Győriek! Tervezzük meg együtt! 🙂 Várjuk a győri busz menetrenddel kapcsolatos javaslataikat és észrevételeiket a busz@gyor-ph.hu email címre.🚌👍 KIZÁRÓLAG AZ E-MAIL-en érkező javaslatokat tudjuk figyelembe venni! Szívügyünk Győr! ❤️✌🏻😉
A(z ön)marketing valóban nagyon megy neki, bár számomra már - finoman szólva - egy kicsit sok ez az állandó öntömjénezés. Pl. a most érkező 22 új csuklós is a saját személyes érdemeként van eladva, holott kb. annyi köze van hozzá, mint nekem. Egyrészt járműveket nem az önkormányzat, hanem a Volán szerzi be, csak itt fognak közlekedni, másrészt tavaly tavasszal, nyár elején tehát még bőven az elődje, ill. az ÉNYKK idejében lett beígérve Győrnek a 22 új busz, a közbeszerzést 2019. júliusában írták ki és 2020. január vége felé, tehát Dézsi úr megválasztásával kb. egy időben hirdették ki az eredményét. Dézsi úrnak kb. annyi a szerepe a történetben, hogy az ő színre lépését - és a szóló Conectok érkezését - követően módosították a Győrnek szánt buszok színét szürkére*, másrészt ő villoghat majd az átadón. De hát ilyen ez a politika...
Valóban járt Debrecenben, de nem kimondottan a buszok miatt, hanem a hivatalos megfogalmazás szerint "városvezetői tapasztalatcserére" érkezett. Persze, ha már ott járt, nyilván elment/elvitték a "buszgyárba" is.
"A Facebookos posztjait nem ide szánta, - nem "szakmai" közönségnek, - hanem a lakosságnak. Hogy örüljenek. És ők örülnek."
Ez rendben is volna, de azt gondolom, egy felelős pozícióban lévő embertől - célközönségtől függetlenül - elvárható, hogy
1. járjon utána annak, amiről posztol, azaz ne posztoljon "hülyeséget",
2. ha már mégis sikerült "hülyeséget" írnia és erre a "szakmai" közönségből felhívják a figyelmét, akkor durcizás helyett ne szégyellje beismerni azt, hogy tévedett.
ON
"Amint a képen látható, nem zárt a vezetőfülke..."
Elvileg pont a zárt vezetőfülke az egyik dolog, amit Debrecenben építenek be a buszokba. Rövidesen meglátjuk...
*Személy szerint - a zalaegerszegi kocsikat látva és tudva azt, hogy a szóló és a csuklós Conectok szürkéje sem lesz egyforma - nagy szívfájdalmam, hogy módosították a buszok színét, szerintem kifejezetten jól áll a Conectoknak a RAL 1028-as dinnyesárga szín, sokkal jobban, mint bármilyen szürke.
Jól csinálja, jól adja el magát a doki! Le a kalappal. A Facebookos posztjait nem ide szánta, - nem "szakmai" közönségnek, - hanem a lakosságnak. Hogy örüljenek. És ők örülnek. Ott járt Deebrecenben, mert az a rendszám, amihez "dülleszkedett" még nincs Győrben. Ezzel a személyes jelenléttel azomban magára vett egy súlyos terhet. Amint a képen látható, nem zárt a vezetőfülke - ebben a vírusos időszakban, amikor a Tescos pénztáros is plexi mögött ül. Hmm. Nem lehet minden tökéletes:))
A rajongók meg persze el is hiszik, hogy a polgi csak ezért utazott el Debrecenbe, sőt a kommentek meg az alábbi pózolós kép alapján alapján még azt is, hogy ő személyesen hozza haza lábon a buszokat. :D
Polgármester úr összekeverte a Gizikét a Gőzekével.
Debrecenben NEM a Győr városába érkező buszokat hegesztik össze hanem a Kecskemét városának épített Reform buszokat.
Ha nem tudja mi a különbség a kettő között akkor valaki elmondhatná neki.
Amúgy a Győrbe érkezők csuklósok és 18 méter hosszúak, amit meg Ő Debrecenben látott (ha tényleg járt ott ??) azok meg szólók és 12 méter hosszúak.
Egy orvosnak nem kell értenie a buszokhoz.
Azért van kísérete, hogy kérdezzen tőlük ha valamit nem tud.
De a 12 méter és a 18 méter közötti különbséget azért azért a magyar orvosi egyetemeken végzett orvosok 99,8%-a - külső segítség nélkül is - meg tudja állapítani.
Dézsi dr. ma reggeli posztjában továbbra is azt bizonygatja, hogy márpedig neki van igaza, hiszen ő látta, meg amúgy is csak ő tudhatja jól, hiszen mindenhez IS ért...
Az egyik kommentben legalább bevallotta, hogy nem ért hozzá - mondjuk adódik a kérdés, hogy akkor miért írogat hülyeségeket?
Sajnálatos módon egyébként ez az intertanker nevű hazugsággyár tényleg rengeteg embert meg tud vezetni, még a döntéshozókat is. Az általuk bekamuzott számoknak, információknak jellemzően soha nem néz utána senki, aki meg esetleg mégis, azt szó szerint üldözik, próbálják elmismásolni az igazságot.
A face hozzászólásokból kiderül, hogy szentül meg van győződve róla, Debrecenben az ottani gyárban gyartottãk ezeket a csuklosokat. A tisztán látó hozzászólásokra is ilyen választ irt.
Debrecenből nem pulykakakast hozok, hanem buszokat, Győrbe, közvetlenül a gyártótól❗️👍🙂 Személyesen ellenőrzöm az utolsó simításokat és két nap múlva, hétfőn 16 darab vadonat új Mercedes buszt adok át az utasoknak✌🏻😉 További 6 db még gyártás alatt áll, de egy héten belül ezek is már nálunk lesznek. Szívügyünk Győr❗️❤️😉
(ez tudod azoknak szól, akik néha-néha látnak buszokat a városban, vagy éppen látnak egy vontatókocsit, ami éppen húz egy buszt, és abból itt már messzemenő következtetések von le, és úgy adja elő, mintha hiteles forrás lenne, és elindít egy vagon ostoba pletykát)
Olvass vissza. Én összesen csak a 26595 hozzászólásnál látom, azt, hogy azt állítanának, hogy szeptember 1. re BIZTOSAN kiadják őketm magyarán ez az egy csak kijelentés formájú. Többi helyen mind oda írták a "szerintem", "elvileg", vagy "elméletileg" szót, tehát azt NEM jelentették ki biztosra.