Keresés

Részletes keresés

elemes2 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12135
ja, hogy a támfalbontás.

megvolt :-)
Előzmény: hotrod25 (12127)
elemes2 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12134
Boldog szülinapot elemes :))

pardon...?
Előzmény: hotrod25 (12127)
elemes2 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12133
Előzmény: Törölt nick (12125)
elemes2 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12132
ez nem az én fotóm, de ezen látszik a meghagyott párméteres régi szakasz és mögötte a kicsit vastagabb, talán újabb.
Előzmény: Törölt nick (12125)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12131
Most azt tudom elképzelni, hogy valahol megroppant a szerkezet ahol fúrtak és az a hiba végigszaladt 100 méter hosszan.
Előzmény: Törölt nick (12123)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12130

Talán egy Parassap. M2 SK PL .... is odafért volna.

 

a hivatalos SK/PL irány majd az M11 lesz, arra a potom 10-20 évre, mire ez elkészül, nem érdemes az M0-n feleslegesen táblázgatni... :-))

Előzmény: hotrod25 (12127)
elemes2 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12129
végigsétáltam ezen a temze alagúton, egy pár méteres rövid szakaszon meghagyták az eredeti csövet. biztos rejtett klausztrofóbiám van, de ha végig ilyen lenne... brrr.
Előzmény: Törölt nick (12125)
hotrod25 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12128

...és most elég nagy xarban lehetnek, mert ebben a megmozdult földtömegben - ami most inkább már lekvár - nehezen fognak tudni ásni...

 

Ja a szó szoros értelmében barack lekvár :))))

Előzmény: Törölt nick (12125)
hotrod25 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12127
Egy kis özönvíz utáni helyzetjelentés:

M0 jelenlegi bővítésénél a 7-es ről a lezárt még mindig a régi aszfaltos déli M0 szakaszon keresztüli a felhajtás a betonos szakaszra. A betonozó géplánc kb féltávnál tart. M1 felöli M0 töltést bővítik, hogy M6-ra lehessen kanyarodni egy hídon keresztül. Ennek a hídnak az indító hídfője még nincs kész, ezért a vb gerendák sincsenek még mindig felrakva, amik az első pillérrel kötik össze. Innen a híd leendő M6 felé látszólag kész, még a korlátok is ott vannak.

Korábban írtam, hogy a 'kiváló' technológiával burkolatmegerősített 405 a kamionparkoló és a Nyáregyháza Dánsztmiklós közötti szakasza lukad, hát az eső meg a hatalmas kamionforgalom megtette a hatását: fél méter széles 20 centisek most a lukak. Kellene egy új program 21,5t-ra talán bírná újabb 3 évet...

A 405-n Irsánál, és a 4 -esen Monornál is megszámoltak a forgalomszámlálók.

M4-M0 csp- ból látszanak az új táblák az M0-n észak felé Nyíregyháza UA felirattal. Talán egy Parassap. M2 SK PL és Miskolc M30 SK is odafért volna.

Boldog szülinapot elemes :))

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12126

nem, idén tavasszal is hívtam, igaz az kanállal jött...

 

(persze ez számla nélküli ár, és vidék... :-)

Előzmény: elemes2 (12124)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12125

...és most elég nagy xarban lehetnek, mert ebben a megmozdult földtömegben - ami most inkább már lekvár - nehezen fognak tudni ásni...

 

lehet, hogy ezt a szakaszt felülről ki kell ásniuk, és az alagútszerkezet megépítése után visszatemetniük...

 

érdekes története van a Temze alagútnak (http://en.wikipedia.org/wiki/Thames_Tunnel), amit majd 200 éve építettek:

 

ásás közben többször is volt vízbetörés, elöntötte az egész alagutat, úgy oldották meg a problémát, hogy egy hajóról, a vízbetörés pontja fölött agyaggal töltött zsákokat dobáltak a folyómederbe.

ezzel sikerült is eltömíteni a rést, így kiszivattyúzhatták a vizet, és folytathatták a munkát...

Előzmény: Törölt nick (12123)
elemes2 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12124
jó rég rendeltél ilyen gépet :-)))
Előzmény: Törölt nick (12122)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12123

hát asszem valahogy úgy megy a dolog, hogy kiásnak kb. 1-2m-t, azt rögtön beacélhálózzák, oszt lövik is ráfele a betont...

 

a belső vb kérget meg majd később szerkesztik bele, ennek a külső héjnak biztosítania kellene a munkaterületet...

 

most ebbe csúszhatott valami gixer...

 

asszem ezzel a NATM módszerrel nyomulnak(tak): http://en.wikipedia.org/wiki/Tunnel#NATM

Előzmény: elemes2 (12118)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12122

hát én erre híttam volna egy kotrógépet légkalapács adapterrel, oszt az szétkapta volna fél óra alatt...

(asszen 5e körül van ezeknek az óradíja...)

Előzmény: elemes2 (12120)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12121
azé jó ez a humán műveccség is, így frappáns idézetekkel tud rávilágítani a zember, a probléma lényegére... :-)))
Előzmény: elemes2 (12119)
elemes2 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12120
próbálom elképzelni: vajon remegett a hangja a szóvivőnek, amikor beszámolt a történtekről?

***

pár hete egy két méter magas beton támfalból kellett lebontanom egy méteres szakaszt. én építettem tíz évvel ezelőtt, szóval tudtam: kemény meló lesz (harminc centis zsalukő kemény betonnal kiöntve, keresztbe-hosszába vasalva, erős alappal).

bő kétnapi munkával kivágtam egy harminccentis darabot a falból (gyémánttárcsás flex, hitachi bontókalapács stb) és kiástam mellőle a földet, egészen be a majd fél méter széles, 70 centi mély sávalap alá. meg sem moccant. következő lépésben a sávalapot is szétbontókalapácsoztam. épp azon filóztam, hogy hogyan tovább, amikor oldalbordám megkért, hogy segítsem felcipelni a fűnyírót a lépcsőn. Kimászom a gödörből, felkapom a fűnyírót, amikor halk zökkenés a hátam mögött, a komplett támfaldarab kidőlt, szépen neki a gödör falának, oda, ahol tíz másodperccel azelőtt álltam.

szóval eltartott pár napig, amíg -- a gödörre nézve -- lelki szemeimmel nem magamat láttam ott félbevágva.
Előzmény: mzdude (12117)
elemes2 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12119
ez most üzemszerű állapot, vagy mi a szösz

Erről egy Eöri-vers jutott eszembe.
    Laci szerint nem jó srác a Fodor, felakasztott egy macskát szadiból.
    Laci, meg tudnád mondani, hogy a Fodor miért szadi?
    Nem tudta megmondani, csak azt, hogy sohase jó,
    ha felakasztják a macskát, mert a macska nem arra való.
Szóval én nem vagyok szakember, de azt gondolom, hogy az alagút beomlása nem üzemszerű állapot, mert az alagút nem arra való.

Előzmény: mzdude (12117)
elemes2 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12118
ja, közben morfondírozok: értem, hogy szakaszosan fejtik és betonozzák (a H1234L által adott linken van egy pársoros összefoglaló: 30 centis külső héj lövellt betonból, PVC szigetelés, 70 cm belső héj monolit vasbetonból) de azt kétlem, hogy száz métert csak úgy a csupasz földben bányásznak, és csak utána betonozzák.

esetleg friss volt még a beton, nem szilárdult meg és így nem bírta el a rároskadó földet.
Előzmény: mzdude (12117)
mzdude Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12117
Én azt nem értem, hogy állítólag berogyott az egész, betonostul, mindenestül. Valamelyik szakember elmondhatná, hogy ez most üzemszerű állapot, vagy mi a szösz?
Előzmény: elemes2 (12108)
Fricy Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12116
Jó lesz felülvilágítónak. :)
Előzmény: Törölt nick (12111)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12115

juteszembe (nézegetvén ki a zablakon):

ez a baszom sok eső most megboncsa ám az épülő utak rézsűit...

 

és az M0K-n meg az ÉM0 híd csatlakozó szakaszain meg az M6 bevezetőn is - hogy csak az átadás előtt állókat említcsem - van még jópár védelem nélküli rézsű...

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12114

tényleg úgy fúrták ezt az alagutat, mint én a homokvár alatt?

 

ja, nem tudtad?

hagyományos bányászati módszerrel megy, ide nem kell TBM...

 

ez is olyan, mint amit köröshegynél terveztek: http://www.uvaterv.hu/referencia.php?id=120

Előzmény: elemes2 (12108)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12113
A 1108-as Bkalász elkerülő építésével mi a helyzet?
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12112

de szerintem képtelenség ilyen keretek között megbeszélni (fórum stb)...

 

jaja, szemtőlszembe jobb lenne, vitás helyzeteket úgy könnyebb eldönteni... :-))

Előzmény: elemes2 (12110)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12111

vazze, mégis bévágás leszen... :-)))

 

(vagy visszatöltik rája a földet oszt kutendkóver tánnöl...)

Előzmény: attus germanicus (12099)
elemes2 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12110
bár az útépítés szempontjából peremfeltétel a közlekedéspolitika, de szerintem képtelenség ilyen keretek között megbeszélni (fórum stb), viszont hatékonyan megmérgez egy jó topicot.
Előzmény: Törölt nick (12109)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12109

Őszintén meg vagyok döbbenve...

 

mi ebben a döbbenetes?

nincs ebben semmi ellentmondás, csak igyexem pragmatikusan szemlélni a világot...

 

én igen elhibázottnak tartom a jelenlegi településpolitikát, de elfogadom, hogy erre többségi igény van, így adottságként kezelendő...

 

azt viszont nem fogadom el, hogy az ehhez szerkezethez szükséges úthálózat ne legyen kialakítva, és otthagyjuk a szarban a közlekedőket, miközben vastagon (sőt: többszörösen) megfizetik az árát...

 

ugyanez van a tömközlnél:

 

elismerem, hogy elméletben bizonyos körülmények között lehet indokolt, sőt, akár nyereséges is, a gyakorlatban meg itt van ez a mávbékávé nevű pénztemető, amivel NEM lehet mit kezdeni.

(legalábbis eddig aki próbálta kudarcot vallott...)

 

ilyen körülmények között elfogadhatatlan, hogy tk-t szajkózunk, és az autóval közlekedő prémium adófizetőket meg leszarjuk...

Előzmény: ghosty9 (12097)
elemes2 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12108
gondolom a többletköltségek átvállalására az lesz az indoklás, hogy a 2010-es átadás másképp nem biztosítható.

de az omlást nem értem.

tényleg úgy fúrták ezt az alagutat, mint én a homokvár alatt?
Előzmény: Törölt nick (12105)
elemes2 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12107
építési törmelék esetén a szállítás időszükséglete komoly tényező.
Előzmény: micsubicsi (12106)
micsubicsi Creative Commons License 2008.07.24 0 0 12106
Hajón való szállítás az jóval lassabb, mint kamionon. Meg kamion majdhogynem közvetlenül a lerakóig eltud menni.
Előzmény: hotrod25 (12089)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!