végigsétáltam ezen a temze alagúton, egy pár méteres rövid szakaszon meghagyták az eredeti csövet. biztos rejtett klausztrofóbiám van, de ha végig ilyen lenne... brrr.
Egy kis özönvíz utáni helyzetjelentés:
M0 jelenlegi bővítésénél a 7-es ről a lezárt még mindig a régi aszfaltos déli M0 szakaszon keresztüli a felhajtás a betonos szakaszra. A betonozó géplánc kb féltávnál tart. M1 felöli M0 töltést bővítik, hogy M6-ra lehessen kanyarodni egy hídon keresztül. Ennek a hídnak az indító hídfője még nincs kész, ezért a vb gerendák sincsenek még mindig felrakva, amik az első pillérrel kötik össze. Innen a híd leendő M6 felé látszólag kész, még a korlátok is ott vannak.
Korábban írtam, hogy a 'kiváló' technológiával burkolatmegerősített 405 a kamionparkoló és a Nyáregyháza Dánsztmiklós közötti szakasza lukad, hát az eső meg a hatalmas kamionforgalom megtette a hatását: fél méter széles 20 centisek most a lukak. Kellene egy új program 21,5t-ra talán bírná újabb 3 évet...
A 405-n Irsánál, és a 4 -esen Monornál is megszámoltak a forgalomszámlálók.
M4-M0 csp- ból látszanak az új táblák az M0-n észak felé Nyíregyháza UA felirattal. Talán egy Parassap. M2 SK PL és Miskolc M30 SK is odafért volna.
Boldog szülinapot elemes :))
ásás közben többször is volt vízbetörés, elöntötte az egész alagutat, úgy oldották meg a problémát, hogy egy hajóról, a vízbetörés pontja fölött agyaggal töltött zsákokat dobáltak a folyómederbe.
ezzel sikerült is eltömíteni a rést, így kiszivattyúzhatták a vizet, és folytathatták a munkát...
próbálom elképzelni: vajon remegett a hangja a szóvivőnek, amikor beszámolt a történtekről?
***
pár hete egy két méter magas beton támfalból kellett lebontanom egy méteres szakaszt. én építettem tíz évvel ezelőtt, szóval tudtam: kemény meló lesz (harminc centis zsalukő kemény betonnal kiöntve, keresztbe-hosszába vasalva, erős alappal).
bő kétnapi munkával kivágtam egy harminccentis darabot a falból (gyémánttárcsás flex, hitachi bontókalapács stb) és kiástam mellőle a földet, egészen be a majd fél méter széles, 70 centi mély sávalap alá. meg sem moccant. következő lépésben a sávalapot is szétbontókalapácsoztam. épp azon filóztam, hogy hogyan tovább, amikor oldalbordám megkért, hogy segítsem felcipelni a fűnyírót a lépcsőn. Kimászom a gödörből, felkapom a fűnyírót, amikor halk zökkenés a hátam mögött, a komplett támfaldarab kidőlt, szépen neki a gödör falának, oda, ahol tíz másodperccel azelőtt álltam.
szóval eltartott pár napig, amíg -- a gödörre nézve -- lelki szemeimmel nem magamat láttam ott félbevágva.
Laci szerint nem jó srác a Fodor, felakasztott egy macskát szadiból. Laci, meg tudnád mondani, hogy a Fodor miért szadi? Nem tudta megmondani, csak azt, hogy sohase jó, ha felakasztják a macskát, mert a macska nem arra való.
Szóval én nem vagyok szakember, de azt gondolom, hogy az alagút beomlása nem üzemszerű állapot, mert az alagút nem arra való.
ja, közben morfondírozok: értem, hogy szakaszosan fejtik és betonozzák (a H1234L által adott linken van egy pársoros összefoglaló: 30 centis külső héj lövellt betonból, PVC szigetelés, 70 cm belső héj monolit vasbetonból) de azt kétlem, hogy száz métert csak úgy a csupasz földben bányásznak, és csak utána betonozzák.
esetleg friss volt még a beton, nem szilárdult meg és így nem bírta el a rároskadó földet.
Én azt nem értem, hogy állítólag berogyott az egész, betonostul, mindenestül. Valamelyik szakember elmondhatná, hogy ez most üzemszerű állapot, vagy mi a szösz?
ez a baszom sok eső most megboncsa ám az épülő utak rézsűit...
és az M0K-n meg az ÉM0 híd csatlakozó szakaszain meg az M6 bevezetőn is - hogy csak az átadás előtt állókat említcsem - van még jópár védelem nélküli rézsű...
bár az útépítés szempontjából peremfeltétel a közlekedéspolitika, de szerintem képtelenség ilyen keretek között megbeszélni (fórum stb), viszont hatékonyan megmérgez egy jó topicot.
nincs ebben semmi ellentmondás, csak igyexem pragmatikusan szemlélni a világot...
én igen elhibázottnak tartom a jelenlegi településpolitikát, de elfogadom, hogy erre többségi igény van, így adottságként kezelendő...
azt viszont nem fogadom el, hogy az ehhez szerkezethez szükséges úthálózat ne legyen kialakítva, és otthagyjuk a szarban a közlekedőket, miközben vastagon (sőt: többszörösen) megfizetik az árát...
ugyanez van a tömközlnél:
elismerem, hogy elméletben bizonyos körülmények között lehet indokolt, sőt, akár nyereséges is, a gyakorlatban meg itt van ez a mávbékávé nevű pénztemető, amivel NEM lehet mit kezdeni.
(legalábbis eddig aki próbálta kudarcot vallott...)
ilyen körülmények között elfogadhatatlan, hogy tk-t szajkózunk, és az autóval közlekedő prémium adófizetőket meg leszarjuk...