A forgalmi adatok nem ezt mutatják. Nem csak a 2 perc a fontos, hanem a többletkilométer is. Oda-vissza + 60 km azért jelentös kerülö.
Ez nem a dunántuliak kiváltsága, Pl a 3-as útnak is van néhány helyen elkerülöje (Mezökövesd, Füzesabony). De az 5-ös is zépen elkrüli Dabast, de az 542-es is Kiskunfélegyházát. Satöbbi. Fogalmam sincs miért alakult néha igy, néha ugy.
OK igazad van, de aki szereti az autópályát, annak ez a 2 perc nem számít.
De ez itt megint egy bizonyíték arra, hogy mennyivel jobb a dunántúliaknak. Ha a 4-es is ilyen szépen elkerülné Albertirsát meg Ceglédet, mint ahogy a 6-os Mecseknádasdot meg Pécsváradot, hát egy szavam se lenne...
Miért? Lenne egy M6-A5 Budapest és Eszék között. Ahogy most (lesz). Ès egy leágazás Pécs felé Szebenynél.
Nem is értem miért nem volt az M60 miatt nagyobb háborgás Pécsett. De nem kell mindent értenem. Az M60 konkrétan Mohácsot köti össze Péccsel. Semmi mást.
Igen, biztos hogy drágább lett volna. De legalább használnák.
A terep nem egyszerű,tehát lehet, hogy drágábban jött volna ki??
Különben az M6 nem Szekszárd-Pécs közötti kapcsolat miatt épült, ki, hanem ahogyan minden ebben az országban Pécset a fővárossal köti össze, ezt kell vizsgálni, közben érint néhány települést is. Így az a 25 km, szart sem ér, de avége úgyis az országhatáron érkező (?) horvátha kapcsolat lenne. Eszék felől.
Gondolom így, csak akkor mindenki kétségbe lenne esve, hogy miért itt és miért ennyiért, mert nagyjából csak bevágásokból és viaduktokból állna az egész, és miért nem lehetett volna egy kicsikét délre kanyarítani az egészet, fele annyiért :)))
Szerintem a szebényi pihenönél kellett volna kiágaztatni az M60-ast az M6-ból, és Magyarsarlósnál érné el a jelenlegi nyomvonalat. Ez kb 25 km lenne. Igen, a terep nem egyszerü, de nem megoldhatatlan. Kilométerben kb ugyanannyi lenne, idöben meg rövidebb mint a 6-os.
Azért gáz mert használhatatlan. Csupán ennyi baj van vele.
Már régebben sem értettem soha hogy miért az M6-os nyomorult alagutjain rugózik mindenki. Megépültek, Istenem, legalább lesz némi tapasztalatunk ebben is. Na de az igazán nagy elkúrás az M60-as valahogy mindenki figyelmét elkerülte. PPP-böl, iszonyat drágán, egy olyan nyomvonal amit tulajdonképe nvissza kéne bontani, és egy a 6-os úthoz közelebb vezetö (déli) útvonalon újraépiteni.
Nem gondoljátok komolyan hogy a magyar autós, amelyek közül sokuknak még az éves 5ezer forint is fáj, autópályázni fog, ha nem hogy idöben, de kilométerben sem éri meg neki? Ugyan.
Igen, most ennyi, mert azért ott az autópálya is, amin azért csak van forgalom. Ez olyan, mintha azt mondanám, hogy nem kell M5 sem, mert hát az 5-ös üt tök üres Kiskunfélegyháza és Kistelek között.
Azt se értem miért volt fontosabb az újszászi csomópont, mint az újszilvási? Vagy miért nem csinálták meg az újszilvásiaknak/szeleieknek/györgyeieknek azt amit a szentmártoniaknak megcsináltak a ceglédi pihenőnél.
Én sem értem miért gáz az M60. Szerintem egy autópálya régióba vezet,és köldökzsinorként kapcsolódnak rá a városok. Kisebbek nagyobbak, attól függően, hogy éppen milyen a nyomvonal. Oyan,mint Eger fele az M25, vagy akár a debreceni M35. Pálya, oszt kész, nem mindegy, mi a neve?
Az M6 nyilván, az eszéki pályakapcsolatot célozta meg, szerintem logikusan. 150 év múlva lesz belőle valami, de legalább némi tervszerűség kitapintható. Pedig még a nagyfőnök is megígérte egyszer (kb 8 éve)
Meg kell próbálni kilobbizni, hogy az a szakasz ne kerüljön bele a fizetős rendszerbe. Nem hangzik egyszerűnek, már most kell kezdeni előkészíteni stb., de feladni korai lenne.
Hacsak nem az M4-et viszik arra, Debrecenbe másként nem ment volna autópálya.
(egyébként annak idején én se értettem, azt hittem az autópályák olyan városok mentén mennek, ahogy az azonos számú főutak... de hát az M3 is elment Nyíregyháza felé...)
Nekem semmi bajom az M60-al, ha Pécsre megyek, az 57-est használom, ha Szekszárdra akkor meg az 56-ost :)
Szerintem Szekszárdtól hamarabb el lehet jutni az autópályán Pécsre, mint a régi 6-oson. Persze Bátaszéktől/Véméndtől biztos lehetett volna rövidebb útvonal apró falvak között, de így meg legalább Mohácshoz közel került.
Azért ne feledjük el az M35 nagyszerű érdemeit is elismerni, mint a szemkoppanásos elalvásra csábítás országos bajnokát. Azt is qrva fontos volt AP-nak építeni ;-(((
Igen, ez már egy jogos kritika. Ès ebben partner is vagyok. A megyeszékhelyeket bekötögetni 2x2 sávon (forgalmi adatoktól függetlenül) a gyorsforgalmi utakba viszont szerintem védhetö gondolat volt. A megvalósitás valóban felemásra sikerült, de a jó hir az, hogy szinte mindegyik hiányosság pótolható vagy javitható. Legyenek azok az M44-es hiányzó csomópontjai, vagy pár rosszul elhelyezett körforgalom, burkolatlan leállósávok. Ezek bosszantó, de nem katasztrofális dolgok.
Csak az M60-as béna nyomvonalát nem lehet korrigálni. Azt örökre nézhetjük. :-)
(Csak úgy zárójelben: még a héten megnyitják az A3 egy újabb, 18 km-es szakaszát, Radnót (Iernut) és Maroskece (Chetani) között. Így már csak egy 15,7 km-es, meg egy aprócska 155 km-es szakasz hiányzik a határig...)
Igen, az ő bajuk, csak hát mi meg erőlködünk, hogy építsünk 26,5 km autópályát úgy, hogy aztán a tranzit azt 80%-ban ne tudja használni. Egyedül a Mo. - DN19 (Szatmár, Máramaros stb.) reláció nyer evvel az új szakasszal valamit, meg a személyautók. A teherforgalom többi részének (Arad és Kolozsvár felé) az új nyomvonal abszolút rossz és csak időveszteséget jelent.
Hát na, idén jártam a híres zenélőn, azért több sebből is vérzik a koncepció:
- Végig párhuzamosan, néhol 50 méterre fut a régi úttól, valóban nem lett volna semmi feltárni való része észak-Somogynak???
- Ahol csak egy sima földutat kellett átvezetni az új pályán, ott épült felüljáró, ahol kereszteződés is van, ott meg beb@sztak egy körforgalmat. Micsoda utolsó suttyósság ez így takarékoskodni???
- És persze mindenki örül és ünnepel, hogy lám, ez is elkészült...
Na igen, igazad van. De azért elég stabilan tartja az utat, az biztos!
Amúgy gondolkoztam ezen az eltévedős dolgon: az M25- 3-as főút és az M25-M3 csomópontjai valóban eléggé hasonlítanak, na de a 3-asra kihajtani is csak elsőbbségadás után lehet, főleg, ha balról folyamatosan jönnek azok a fránya autók... Szóval minimum egy lassítás és egy szétnézés azért csak kellett volna.
Ez így ebben a formában nem igaz, mert vannak távlati tervek, csak éppen ezen tervek prioritását és erre-arra kanyarodását írják felül a pillanatnyi csoport/haveri/lobbiérdekek. Pont mint 150 évvel ezelőtt, a nagy vasútépítések idején ;-)))
Terv nem nagyon van, ad hoc ötletelések az éppen aktuális jó vagy még jobb haverok érdekei mentén vannak csupán. Nem nekem nem tetszik, hanem az ország fejlődése szempontjából nagyon előnytelen "úthálózat" fejlesztés történik.