A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
... és akkor mi lesz a mai, kőolaj alapú hatalmi berendezkedéssel? Meglesz a változás, azt nem tudom, hogy gyors lesz-e, de hogy nem lesz 1ccerű, az biztos... némi vér is fog folyni.
Ha 50 vagy, akkor téged ez valszeg nem érint... meg különben a rokkant székek már most is elektromos hajtásúak :))
Közelg a vég, szvsz mi meg fogjuk élni, hogy a fosszilis energiahordozók által hajtott járművek vörös posztóként tűnnek fel az utakon.
Egy mentsvárunk van; addigra már minden ízületünk fájni fog, talán már a kor és az egészség korlátai miatt nem fog fájni annyira. Egy letűnt kor utolsó mohikánjai leszünk (ezt már most érzem a 20 és 18 éves gyerekeim mellett, pedig még 50 alatt vagyok, és van bennem hajlandóság...), akik olyasmikről tudnak majd mesélni, mint tárcsás-vezetékes telefon, papírtérkép, üzemanyag-töltő állomás, olajpiszok a köröm alatt... (az úttörő mozgalmat nem is merem említeni).
Várjatok csak, míg ki nem találják a Start-Stop renccereket a motorokba is! akkor megint visszajönnek a 20+ Ah-sok... :))
Egyébként lehet, maradi vagyok akku szempontból - ha van tárolt energiád, abból baj nem volt még sose :))
Pont a GS-nél könnyen el tudok képzelni olyan szitut, hogy egy kis patakon átgázolva kap némi vizet a gyújtás, és kell párat indítózni, vagy eldőlve bekap egy kis levegőt az AC, és emiatt kell nyösztetni kicsit...
dicséretes a gyár törekvése, hogy a kisebb akkuval tömeget spóroljon nekünk (bla-bla-bla) de a tulajok úgyis rádobálják ötletes turatecc kiegészítőkkel e tömeg ötszörösét :DDD
Egy mai 1,4-es sor4 autó motorja indítózáskor könnyebben átfordul, mint egy 1200-as motor 600 ccm-es hengerei - szóval autó méretű akku se lenne túlzás, akár 3-400A indító árammal.
Autóba én is mindig a lehető legnagyobb akksit veszem. Motorba is. Viszont ez csak amolyan placebo. Olyan jól működnek már a töltésrendszerek, hogy a legtöbb fogyasztót le tudják reagálni, és az akksi szerepe egyre inkább csak az indítás pár másodpercére korlátozódik. Régebbi gépeknél sokkal lassabb volt a generátor vezérlése, és fejletlenebb volt az önindító motorja. Ezért kellett a nagyobb akksi.
Rakoncátlankodik a gép? Egy BMW?
Viccet félretéve, ha 2-3 indítás után nem indul egy modern, elektronikus motorvezérléssel rendelkező, injektoros gép, akkor azt meg kell javítani. +2 Ah nem fog rajta segíteni. (szerintem)
Az érdekes, hogy a "régiekbe" még kellett 18 Ah, most meg már 12 Ah is elég...
Az igaz, hogy az indító áram számít, de az meg általában több, ha nagyobb az akku, és az se mind1, hogy ha esetleg rakoncátlankodik a gép, akkor 2 indítózást bír-e ki, vagy esetleg 3-at is...
Én is a lehető legnagyobbat veszem, ami befér a helyre.
Nagyon leegyszerűsítve: egy 12Ah-s akksival kb. 6-7 órán át világíthatsz egy 21W-os izzóval, a 14Ah-s akksival meg 7-8 órát. Sokkal fontosabb, egy akksinál az "indítóáram". Mind a motor indításánál, mind az abs működésénél ennek van inkább jelentősége. Az, hogy 12, vagy 14 Ah-s, tök mindegy. Gondolom nem akarsz vele rádiót hallgatni fél északán át, pecázás közben a Balcsiparton.
10 feletti jelzésnél, mindig -2 az amperszáma 10 alapp pedig -1.
a bmw-be sose kellett 14 Ah-s..
Csak az 1150-ben volt 17-18-as.
Mondjuk én sosem olvasgattam a gépkönyvet...szervízmanuált azt igen..de az egyik a szerelőknek van, a másik meg a konyhalányoknak...vajon melyik, melyiké lehet??..))))
Gyárilag is 12 Ah az akku az 1200 gsben...
De ahogy érzed...időd van...szezon végére csak gyár le valaki neked..))))
A motorom gépkönyvében 14 Ah-s akku szerepel, ilyen Excide volt benne amikor újonnan vettem, azóta is mndig 14 Ah-s akksit használtam.
A 14 Ah-s akkuk típusszámaiban gyakran van 12, 14 vagy 16-os szám, Varta YTX16-BS pl. 14 Ah-s, a számozás tehát nem következetes.
Az a 2 Ah különbség számíthat (17 %). Anno, 2006-ban, amikor a motort vettem, az a hír járta, hogy az ABS-es, markolatfűtéses motorokhoz 14 Ah-s kell, míg az e nélküliekhez elég a 12-es.
Elolvastam a linkelt oldalt. Az normálisnak mondható, amit írt, hogy 10.000 km alatt után kell tölteni legkevesebb 1,6 liter olajat?
1200GS-be mennyit szoktak töltögetni? Én még csak 3000 km-t mentem az enyémmel, de ez alatt a kis ablakon ránézésre nincs változás a mennyiségben. Ha jól értelmeztem, akkor a piros karika felső és alsó pontja között fél liter olajmennyiség látható. Itt tényleg mindenki egy hosszabb túrára visz egy flakon olajat? Komolyan kérdezem, nincs benne szarkazmus.
igen, 2004-től kezdték gyártani az 1200GS-t és attól az évjárattól egészen a DOHC blokkos GS-be is jó a kerék. A vizes boxerhez már nem jó. És akkor még hozzá teszem, hogy az ABS gyűrű változott, ami most a keréken van az a nagyobb lyuktávolságú. Ahhoz, hogy jó legyen a 2004-2006,7?hez ahhoz csak az ABS jeladó gyűrűt kell cserélni.
Remélem így érthető és világos... :) ha szeretnéd neked le is rajzolom :)
szia a Plexi érdekelne, csak tudnom kellene az állapotát. Tudsz valami képet (közelebbit) felrakni? Vagy a Te véleményed szerint milyen állapotú? Köszönöm válaszod.
Én most a sima Castrol Magnatec 10w40 ben gondolkozok hogy azt rakom bele, hisz nem kell a kuplungot és a váltót kennie. Ugyanaz a motorja mit egy személyautóé
szia, plexi milyen állapotban van? Kellene az egész, a mozgató motorral, rögzítéssel együtt. Írsz rá árat? Külön a plexire (ha jó állapotban van, nem próbálták polírozni stb..) Köszönöm.
Amíg nem bontom meg, egyben is mehet, mert forgalomba helyezhető. Motorhang zsír, füst nincs, ABS jó, szöghajtás tökéletes. Ezen kívül rozsda és oxid gazdagon, szar hátsó gumi és tárcsa. Kitartó türelmes embereknek , jeligére :))
Szükségem lenne négy darab, kb. 1cm vastagságú 8x8cm-es aluminium, vagy acél laposvasakra, amiből távtartókat szeretnék csináltatni. Tud esetleg valaki olyan helyet ajánlani ahogy ilyesmit be tudok szerezni esetleg nem túl drágán?
Ha ajánlotok pesten vagy környékén olyan lakatost-esztergályost aki esetleg ráérne foglalkozni a távtartók legyártásával, és van is hozzá anyaga, akkor az ő számát is megköszönném!
Nem tudom, hogy csináltam,de leeset az egyik oldaldobozom,kb. 100 km/h-nál.Reggel mikor felraktam biztos a helyén voltAztán megálltam lakmározni,utána esett le.
Viszonylag kevés sérülés érte,szinte csak a fedelet,amit fényeztetni kell.
Meg tudná mondani valaki az R1150R gyári fekete (nem metál) színkódját?
Még van mit finomítani(video+ tudás),de az út és az idő pazar volt :-)Románia főként "eko"-nak. Camera Sjcam Sj5000. Sisakon biztos nem remegett volna ennyire.
Kérdésem a sok napot túrázó 1200GS Adv. tulajokhoz: Milyen belső táskát használtok az alu dobozokban? Van olyan, amit tudtok ajánlani a gyárin kívül? Az enyémhez nincsen, és amiket otthon találtam táskákat, azok nem használják ki a teret, így szinte csak félig tudom pakolni.
BMW streetguard motoros ruhám eladóvá vált, sajnos "kinőttem":)) 50-es méret, szakadásmentes, thermo béléssel a kabátban, váll, könyök, hát,illetve térd protektorokkal. 80000ft-ért adom, az új árával tisztában vagytok:))))) Szeretném eladni, hogy tovább rója az utakat:)))Mobil: 30/757-7715,hívj bizalommal.
R100: Szó sincs arról, hogy nem szimpatikus az Ebay. Pusztán annyi, hogy mostanában nem látok ott ilyen órákat. Ezért sem tudtam, hogy milyen a másik óra. Majd többet nézegetem, hátha szerencsém lesz.
BoxerFalo: Igen, én is ebben bízok, hátha szerencsém lesz és találok ott. Tavaly láttam mindkettőt, de azokról lemaradtam. Most is vannak benne órák, de nem oda valók. Így hülyén néz ki a gagyi műszerekkel.
Húzós árban vannak. Ebay-t kell nézegetni. Nekem szerencsém volt: Az R45-ön az időmérő óra rajta volt az ampermérőt pedig a jófogáson vettem. Búra nem volt hozzá, de a gyári alapján megcsináltam. Órát még csak-csak lehet venni, de a beépítőkeret, búra nagyon ritka és drága.
Az a "hőfokjelző" ampermérő. Beballaghatsz a Wallishoz is, ha az e-bay nem szimpatikus, meghozzák. Ha megtudod az árát, lehet, hogy mégis az e-bay válik szimpatikussá.
Eladó a BMW 120GS Adventure motorom! Alpok-fehér, hibátlan állapotban, 2007-es, gyári extrákkal, a 3 db alu dobozokkal+ tanktáskával, Starcom Digital kommunikációs szettel, 57ezer km-el: 2.7M áron.
Segítségeteket szeretném kérni. R 65-ös motoromhoz keresnék időmérő és hőfokjelző (?) órát. Ami a nagyműszerek és a plexi között van. Tipp, hogy hol keresgéljek? EBay-en kívül más ötlet?
Még tavaly felütöttem az első felnit a GS-en. Nem okoz igazán gondot, de jó lenne javítani. Van valakinek ötlete, hogy ki tud ilyet görgőzni jó minőségben? A másik opció a csere lenne, de a 260e-s ár nem túl vonzó.. Egyelőre nem okoz gondot, ki lett centírozva, de ha kap még egyet ugyanott, az már nem lenne jó.
Hát, az 1200 c-vel kapcsolatban csak egy dolog jut eszembe, az a rugóút nem Bp-re való.
Tehát a javaslatom egyértelműen Gs. Az egyhengeres F650 Gs-t gyengének érzem a Te esetedben, így a következő lépcső az F 650 Gs Twin (800 cm3 és 71 LE), amit én is rendszeresen használok városban (egyébként a párom motorja). Árban még pont beleférsz, és ezzel hosszabb utak is kivitelezhetők. Keveset fogyaszt, nagyon könnyű vezetni és már elég erős is. Kifejezetten kezdő kategóriának gyártották, de fényévekkel többet tud annál. Hogy a hátrányáról is beszéljek, a gyári ülés túl keskeny, de városban ez nem fő szempont.
Az F 800 Gs még szóba jöhetne, de az már 2 m Ft felett van...
Azt csak mint példát mondtam, hogy ha már mindenképp mondanom kell egy verziót, akkor az. Nyilván nem az lesz az első pick, az 1000 ccm alattiakban gondolkodom főleg.
köszönöm az érdeklődést, nem adósságrendezés a profilom, mert jobban szeretek adni, mint kapni. A testmagasság genetika, a testsúlyomat pedig az amerikaifocinak köszönhetem. Az egyik magyar csapatban játszom a támadófalban centert.
Robogó is szóba jöhet, de azért erre a topikra jöttem, mert a márkához viszont ragaszkodnék, így 10+ db BMW autó birtoklása után (nem egyszerre, nem egyidőben). Érdekelne az is, hogy kinek melyik típussal mi volt a betegágy, viszont lehet előtte le kellene szűkíteni mondjuk az 1000 ccm alatti szegmensre a keresésemet, így akinek hasonló gépe van napi használatban, azt szívesen meghallgatom.
Sőt, akár adásvétel is lehet a dologból, ha sikerül megtalálnom az ideálisat.
a kulcscsontom alakul. marad nyoma, de talán csak optikai. van más is, de nem akarom untatni a társaságot.
nem a GS-el voltam. uhh, akkor jobban kilennék... egy off japán motort ütöttek ki alólam. ahogy az általában lenni szokott, jól nem jövök ki belőle, és nem is gyorsan fog lezajlani.
Nem tudom mennyire publikus, de a mocival mi van? Nagy baja lett? Biztosítóval lesz kifizettetve a javítás, vagy hogy áll az ügy? Ha nem akarsz itt beszélni róla megértem, csak mint típustárs érdeklődöm, és remélem rendben lesznek a dolgok vele!
Adott a 187 cm magasságom, meg a 120 kilóm. Városban való rohangáláshoz kezdő motorosnak (most váltanék napi szintű autóról napi szintű motor-használatra) melyik típust ajánlják az urak, melyik a "legigénytelenebb" jószág, ami kezdésnek használtan 2 millió forintból kihozható, magyar papírokkal, átírási költségeket nem számolva?
Végre lezárult a visszahívási mizériám! Ma voltam a Wallisban benzinszivattyú cserén. Kávé, üdítő gyors korrekt kiszolgálást kaptam,pedig korábban is érkeztem a megbeszélt időpontnál!
Nyilván, de ez más kérdés. A rendőr srác sem csapatott túl gyorsan, egyébként nem akartam fikázni, mert tényleg jól csinálta, csak arra céloztam volna, hogy azért ez nem űrtechnika :)
Kb. ~5m átmérő. Az én kezem a bedőléssel - ami ilyenkor azért nem túl nagy - kb 90-100cm, az oktatóé kb 80cm, plusz az egy méter kötél = ~2,80m sugár, 5,60m átmérő. Ha ismered Vadászt, ő volt az adott esetben az oktató.
Én a szagittális tengelyemtől (az a sík, ami az orromon és a köldökömön áthaladva a testemet függőlegesen "menetirányban" jobb és bal oldalra osztja) kb.82 cm-re tudok egy kötélvéget két ujjal fogni. Ha az 1 m hosszú kötél másik végét egy kb. velem azonos karhosszú gyakorlott motoros szintén két ujjal fogja, az kb. 260 cm-es sugarat ad. Mivel a motor bedől, legyen a kerekek talppontja csak pl. 40 cm-rel kijjebb, mint a vezető gerince vállmagasságban, akkor kb. 3 méteres fordulókor-sugárról beszélhetünk.
Ez nem tűnik kicsinek, de azt hiszem, a gyakorlat ahhoz kell, hogy elsőre eltaláld az ívet hogy tényleg kör legyen az a pálya, amin mész. :-))
Amugy, h jott ki a 2m atmero 1 meteres kotellel plusz egy emberrel, aki azt tartja? Szerencsetlen embernek kozvetlenul a gerincere van kotve a kotel egyik vege a masik meg motorosnak a motorja hosszanti kozeppontjara? :)
A gyakorlatok kis rutinnal kivitelezhetőek, de az órával akkor is meg kell küzdened. Lehet végigcsinálod 03:30 alatt a pályát hibátlanul, de van aki ezt 02:51 alatt teszi meg.
Ennek fényében jelentem, hogy eladtam a régi "rozsdás" fedőnéven futó motorom, mert elkészült az új pacim :))
Mind a régi, mind az új állapotáért köszönettel tartozom a GELLÉN-MŰVEK-nek/Gellén Józsi, Hajdúböszörmény 20-ötszázhatvan-51-hetvenhárom/! Ha BMW tulaj vagy és még nincs hozzáértő szerelőd, legyen az, az öregtől a legmodernebb típusig, bátran keresd!
Jönnek nagy dögökkel és a túra első fele gyakorlatilag murvás földúton halad a Tassi zsilipig. Gyere velünk, és ha úgy érzed, hogy ennyi elég volt, onnan aszfalton haza tudsz jönni.
Korábban csak XR125-el merészkedtem le a szilárd útburkolatról, igaz ezen kívül a korábbi motorjaim alkalmatlanok is lettek volna ilyesmire. Tegnap viszont az 1150GSA nyergében kicsit lekanyarodtam az aszfaltról, és meglepően jól viselkedett.. Nem vagyok egy nagy terepezős, de Árpádföld környékén vannak jó kis földutas, homokos részek, kisebb ugratók amivel megkínáltam, és nyilván nem versenytempóval, de egész szépen vette az akadályokat, a bütykösnek nem éppen mondható Tourance Next gumijaim ellenére is! Nagyon élveztem a dolgot, csak a térdeimnek volt még kicsit szokatlan a terhelés, azóta is fájnak egy kicsit, de ez csak ösztönöz, hogy muszáj lesz jobban edzésbe hozni magamat! 2-3 órát voltam kint, de egy edzésnek felért, mindenütt kicipzározva, a hűvösebb idő ellenére is jól megizzadtam!
Nagyon vonzana a vasárnap SZIGET túra is, ha esetleg lesz más hasonló géppel rendelkező, hasonló tudású motoros, de tényleg nem érezném jól magamat ha másokat feltartanék! Akkor inkább megint megyek egy kicsit csapatni itt kint a határba..
Nem vagyok otthon a témában én kb. csak 1 hónapja vagyok RT tulaj ... a lényeg h én is nézegettem h mit vegyek és én is belebotlottam 1150RT POLICE verzióba.
Ezt csak azért írom most le mert nekem is elég friss az élmény és én is értetlenül álltam a helyzet előtt.
Szóval nekem azt mondták hogy az 1 személyes POLICE verziót nem lehet lepapíroztatni (átalakítani) 2 személyre.
Nem akarok okoskodni, engem erről tájékoztattak.
Te biztos vagy abban hogy ezt megteheted?
Rákérdeztél? - mert csak h nehogy késő bánat legyen...
Ha neked azt mondták és te konkrétan máshogy tudod, akkor kérlek vedd az írásom tárgytalannak, lehet h én lettem félre tájékoztatva.
Ja, el is felejtettem, hogy van, aki párját viszi motoron :) az enyém nem ül fel hosszabb útra, szerinte kényelmetlen (és igaza van! - nekem is kényelmetlen, ha ott ül :D)
Gondoltam, hogy ez nem a NASA-nak kimaradt szállítmányból való :)) de próbálgatni, kisebb igényű helyre megfelel. Pl. a tabletembe, ahol könyvek, pdf-ek vannak rajta, vagy a Zasszony kocsijába, teleszórva mp3-al, meg ilyesmi.
A mérete rendben van, a sebessége alacsony, de így is jobb, mint amire számítottam (egy 8GB-s használhatatlanon se lepődtem volna meg nagyon, ismerem a sárgákat :D)
Jo szandekkal szoltam hozza, nem viccbol. Nem irtam, de mar jartam meg memoriakartyaval. Nem minden Kinaban gyartott termek rossz, csak az nem mindegy kitol vasarolunk. Pl az ajfon is csucstermek made in China. Veheto az apple store-ban, meg mashol is. De mashol nem biztos, hogy azt kapod tenyleg. Ha a te kartyad tenyleg minosegi, azaz az ami papiron: a spec szerinti kapacitasu ES sebessegu, akkor megbizhato helyen vasaroltad AZT a termeket, amit akartal. Akkor jo uzletet csinaltal.😁 ha nem, akkor atvertek.
Persze ezzel egyutt, ha megbizhatoan mukodik, akkor ar/ertek aranyban mondhato, hogy meg mindig megerte, csak nem az amit venni akartal...
Jó szándékkal írom, dobd jó messzire a kukába a sárgáktól rendelt memóriakártyát!! Bevallom, Én is beleestem ebbe a hibába. Rendeltem a sárgáktól kártyákat a kamerához, majd jött a meglepetés túra végeztével. A felvételekből csak az első kettő volt olvasható! Vertem a fejem a falba, hogy a teljes szlovén túrám odalett. Memóriakártyát csak szakboltból garanciával.
Egyszer tényleg probálj meg 32GB-nyi adatot rámásoln, az h mennyit ir a gép semmit se jelent. Sok esetben a kinából jövő, olcsó 32-64gb-osként eladott kártyák csak 8gbosak, és mikor betelik törlik az adatállomány elején lévö informáciot, vagy hibával leállnak.
Ennél amugy sztem ilyen gond nem lesz, inkább az alacsony sebesség lehet az olcsoság hátterében, de ennyiért teljesen rendben van. Sok eszközbe ez is elég, de ahogy Yossa is irta fullhd-hoz vagy nagyobb felbontáshoz egy ujabb kamerába már kevés lehet. Az sjcam 5000x és hasonlók olyan 30mbps-es tömörítéssel videóznak, ehhez jön az audio sáv 1,5mbps, ami összesen minimum 4MB/s-et szekvenciális írási igényel. A középkategóriás Sony-k és GoProk és hasonlók meg 50-60mbps-el, a csúcsok már akár 100Mbps-el dolgoznak, oda tutira kevés. Azokhoz már sdxc kártya kell, ami minimum 10mbps-el ír, és abból a legkisebb már eleve 64GB-os.
Amugy ez teljesen érthető, hogy te is olcson próbálod megúszni, én is mindig keresem a legolcsobb megoldást, itthon a jogdijakkal együtt tényleg horror árak vannak, ugyhogy én évek ota szintén kinábol veszek ebayen minden ilyesmit, találtam egy megbizható eladót aki márkás eredeti termékeket árul, az itthoni ár töredékéért, igaz nem ennyire de nagyon olcsón, a garis ugyintézése is oké, volt már olyan tapasztalatom is. 64GB-os (90/15MB/s) Kingston kártyát vettem töle 4ezerért, 16GB-osat meg 1200-ért. Ha valakit érdekel megkeresem a nevét..
Vicces srácok vagytok... de nekem mind1, megvehetitek ugyanezt a kompúter boltban is 5000-ért, ha úgy jobb... de ez csak egy 5let volt, ha valakinek kell olcsó tárkapacitás, akármire (manapság már a mikrosütőbe is memória kell)
Eladó dobozpár. Az egyik akasztó fül javított, ami felhelyezett állapotban gyakorlatilag nem látszik. Ha hozod a motorod kulcsát a hozzálamellázás benne van az árban, ami fix 75eFt:))
Köszi, hogyne segítenék. Igen néha ide is nézek, de megmondom nektek a frankót, sok éve vagyok itt, de ami itt az utóbbi időben megy az már borzasztó és kérlek benneteket ne vegyétek magatokra, de egy kicsit átalakult ez a fórum. Rengeteg az értelmetlen személyeskedés, vita a semmiről stb..... legutóbbi Gyurma, oldalakon keresztül, én sem értettem most mi baja van, de nem is érdekel. Szóval néha felnézek átpörgetem és ennyi.
Albert Borsos:
Tudod az idomok, plexik keltette légáramlás illetve az ezek okozta kellemetlen zajok nagyon egyediek. Függ mindkettőtök magasságától, függ attól hová állítod a plexi magasságát, valamint függ a sisakoktól és függ az ülés magasságától. Én csak utassal motorozom és nálunk minden rendben.
Magam részéről ha lassabban megyek vagy kanyargászok szinte a legalsó állásban van a plexi, szeretem rendesen látni közel előttem az aszfaltot, az utat, a kanyarokat. 80 felett már emelem a plexit kb félútra, autópályán pedig a legfelső helyzete alatt van egy kicsivel, hogy még épp átlássak felette. Magasságom 182 cm, a nejem, 170 cm. Ülés nálam felső állásban van. Sisakjaink Schubert nekem C3 Pro, nejemnek Concept. Például nekem korábban S1 volt sokkal halkabb volt mint a mostani. Ez szinte zajos ahhoz képest, vagy másképp tereli a levegőt, nem tudom, de nagy csalódás volt ez a C3Pro a ronggyá ment S1-hez képest is gáz. Nagyon sokat számít a sisak is.
Ezekben a dolgokban tanácsot adni lehetetlen. Megveszed a pót plexit és lehet, hogy jó lesz és beválik, de lehet, hogy neked semmit nem fog segíteni, vagy még rosszabb lesz.
Rt-n még nem láttam varió plexit. Az előző motoromon volt,de még elöl sem éreztem nagy változást,hátul meg biztos nem változott semmi! Egy nagyobb plekóval lehetne nyerni valamit,de akkor meg te fogsz megfőni nyáron. Egyik barátomnak lehet,hogy van egy eladó túra plexije,ha érdekel összehozlak benneteket!
A képesmotoron most láttam egy eladó Touratech első ülést 40 e-ért, amilyet korábban én is használtam. Jó szívvel ajánlom bárkinek, a puha gyári üléshez képest nagyságrendekkel jobb a komfortja, és a gyári is megmarad. Ilyen jót átalakítással nem tudnak csinálni a kárpitosok, mert ennek egyedi a szivacsa, amibe még prosztatának is van kis mélyítése.
11 évnyi Varaderózás után most lecseréltem egy új Africa Twinre. Eddig nem bántam meg, mivel a Vara főleg terepen volt használva (és most az AT is), így egyértelműen jó döntésnek tűnik (eddig). A többi meg majd a 2 hónap/23 e km alatt kiderül :)
Karoo3 egyértelműen alkalmasabb terepre, azt nem tudom mennyire alkalmas utcára. Az biztos, hogy a fékút hosszabb vele, mert fele akkora felületen fekszik fel mint a mostani:)
Persze, meg lehet csinálni utcai gumival csak élvezeti értéke Nulla, csúszkál össze vissza, folyamatos küzdelem és feszültség, hogy mikor farol, csúszik, fekszik el.
A terepmotorozás élményét akkor realizáltam először, mikor a bütykös cross gumikkal kimentem a felázott határba az XR-el, na ott meglepődve tapasztaltam, hogy nem csúszkál, megy a sárban előre:)
Utána nem féltem nekimenni semminek, könnyű volt, a súlyomhoz és tudásomhoz elegendő erővel bírt, de a GSA nehéz bálna, erős is, ott bütykössel is észen kell lenni, fokozatosan szeretném megtapasztalni a határokat.
Mióta mondtad a Karoo3-at nekem egyre jobban tetszik! Bár tény, hogy javarészt közúton használva logikusabb döntés volna a Tourance, de az sokkal kevésbé alkalmas terepre, szerintem. Persze valamit valamiért, egyenlőre én se tudok dönteni mi legyen a következőm..
BIKE-R! Köszönjük a felajánlást, ha Horpának is megfelel szerintem előbb utóbb élnénk a lehetőséggel..
Ohh, köszi! Nagyon jó képek és videók! Most irigykedem rátok rendesen.. Ugyan annó én ennyire nem dagonyáztam, csak lightosan földút-homok, de gondolom ti sem direkt, csak itt is volt kis eső előtte.
Asszem ennél a képnél döntöttem el, hogy ehhez én meg a mocim bizony nem vagyunk alkalmasak, legalábbis egyenlőre biztosan nem:
Horpának igaza van, majd egy gumicsere és akkor elkezdem vele kicsiben, ez még nagyon nem az én színvonalam sajnos.
Szia! Köszönöm, hogy jelezted, de sajnos hétvégén dolgozom, ezért is tudok csüt-pénteken motorozni, mert nekem idén az lesz a két pihenő napom:(
A másik, ami miatt nem vállalnám be most, az a gumi. Jelenleg Michelin Pilot Road4 van fent, ezzel vásároltam a motort. A hátsó kockára van járva és a közepe is kezd eltűnni, az első még jó állapotú, de hamarosan csere lesz, akkor vagy Karoo3 vagy Tourance (ez a valószínűbb figy. véve, hogy jó ha 20 % mennék földes utakon a többit pg. aszfalton) lesz felrakva, amivel egy földutas barangolást már be mernék vállalni.
Volt korábban egy XR400-as motorom, amit csak Off használtam, de nem mondanám magam rutinosnak, főleg nem a bálnával, hátráltatni nem szeretnék senkit.
Ami még nagyon kéne, az egy Cross bukó. A terepmotorozásnál elengedhetetlen sztm. ezt azért tudom, mert ami nekem van kopakom, rendszeresen belefőttem az XR-el, a kisebb sebességhez nagyobb szellőzés kell, ha ez nincs meg, romlik a komfort érzet csak fősz a saját levedben, még a kedved is elmegy az egésztől.
Szóval, azt hiszem Kroni barátommal majd duóban (illetve ha másnak is van kedve csatlakozni) egy pihe-puha homokbányában kezdjük meg az alapok fektetését a GSA-kal.
A vasárnapi sziget érdekelne! Ez mennyire kemény terep?! Attól tartok hogy a nem sok, de legalább jol megkopott terep tudásom(futár koromban XR125-el mentem néha terepen) na meg a Tourance Next gumik az 1150GSA-mon nem épp a legjobb kombó. Szoval nem akarok teher lenni, de ha azt mondod megoldható akkor mennék..
Nekem tetszik a Schubert E1, ami nem egy igazi enduro sisak, inkább egy túra-enduró kinézetű C3 Pro, állítólag azért nincs rajta pl. Szemüveg rögzítés sem hátul, hogy ne rontsa le a csendességet. Gyakorlatilag a C3 szellőjőjén módosítottak kicsit, rá-qrtak egy shield-et, és megemelték az amugy sem alacsony árát. (213e-ről 228e-re) Ennyiért nekem sok lenne, ha a sima C3 árában lesz (most 100e körül van) akkor lehet elgondolkodom rajta. Kicsit ez olyan mint az 1200GS le lehet vele menni a terepre is, de a vásárlók legnagyobb része mégsem ott használja, meg nem is kimondottan odavaló.. :)
Kitartás! Ha valamiben tudok segíteni, dobj rám egy mailt.
Bukó: Megnéztem az Euromotornál, tényleg nem kevés, de én sem ennyiért vettem.
Mikor kint voltam Rómában nyaralni, ott vásároltam, alig bírtam a poggyászba belesüllyeszteni, de az itthoni ár és az ottani különbözetéből kijött a repjegyem:)
Tervezz egy Olasz túrát egy régi kalappal, amit nem sajnálsz ott hagyni, vagy hagyj helyet a dobozokban és kint 100 alatt megkapod.
Ha valaki igazán jó úton akar döntögetni, ne hagyja ki Kóspallagnak vezető szakaszt, na ott elgurult a gyógyszerem. Vigyázat!!! Ha Kismaros felől jössz a Kóspallagi lehajtó előt VÉDA állvány van.
Ez nem BMW kérdése, hanem nyomatéké. Aki rendszeresen gyorsítgat, nyomatékból megy - ismerek ilyet :) - ott a hátulja hamarabb elmegy. Aki nyugiban gyorsul, nem tépi neki, ott meg lassabban kopik hátul..
Ha valakinek van kedve csapatni, írjon ide nyugodtan, szívesen megismerkedem új arcokkal, nem az a nyélen motorozó emberke vagyok, túrázó, kiránduló motorozás lesz.
Holnap motoros napot tartok (mivel 7végén dolgozom:( ami annyit takar, hogy 08-kor reggeli, kávé, WC:) majd legkésőbb 09-kor nyomom a gombot és terv szerint egész nap motoron vagyok.
Egyenlőre a Börzsöny, Kóspallag stb...
Ha időjárás bácsi nem szarja el és a q..va szél is alább hagyna, mehetne nagyobb kanyar is.
Ha meg nem volt itt tema a Michelin páros gumi akció:
"
Legyen Ön is egy 9.000 HUF értékű, banki átutalással vagy üzemanyagkártyatörténő visszatérítés haszonélvezője! Vásároljon két MICHELIN abroncsot a következő márkák közül: MICHELIN Power SuperSport Evo, MICHELIN Pilot Power 3, MICHELIN Pilot Road 4 (Standard, GT és Trail) vagy MICHELIN Anakee III.
Nalam tempofuggo, 100-110 korul talan a legerosebb. Es bar most raktam fel belole csak a masodik garniturat elsore nekem mintha a minta melysegevel is kapcsolatban lenne, mivel a kopott gumin sokkal halkabb volt, az uj gumin rogton hallottam ujra.
Na ez jó megfogalmazás, én is hasonlót hallok halkan visszafogottan a Tourance Next-el, egyáltalán nem zavaróan. Az Anakee2 meg valóban inkább darálós hangú volt, a futófelület életének vége felé meg rázott is rendesen a szélein.. De az kicsit terepképesebb, nyilván ezért is volt.
Es nem tudom BMW-n hogy van, de tobb Varan az eleje kopott el, az eleje ez a 18500km utan par helyen erte el az 1.6mm-t, mig hatul meg boven volt rajta minta (talan 3mm is volt), de azt par helyen szetvagta valami.
En meg hatulrol hallottam folyamatosan a bugast (classic Ikarusz difi hangja van), mar volt, hogy turan lancot, kereket allitottam stb. mert nem tudtam honnan jon a hang. :-)
Szerintem a minta miatt futyul, ahogy a szel eri a kereket. Ezt abbol gondolom, hogy a hetvegen kapott uj Anakee3 garniturat a motor es a regi ismeros, mar-mar eltuntnek hitt hang ujra elojott (a regi gumi ugye kopott volt mar, az nem futyult). Egyebkent 18500 kilometert ment el nalam mindenfele korulmenyek kozott (gyakorlatilag fix ket szemely, de volt mindenfele orszag mindenfele utja, autopalyaja stb.). Egyetlen negativum fele, hogy a vegen mar nagyon csuszott, bar ebbe bejatszhatott az is, hogy az utolso 1-2000km mar huvosebb idoben kerult bele.
Az Anakee nem surrogott, hanem olyan hang jött ki belőle, mintha a váltó éppen darálná le a fogaskerekeket. Akkor jöttem rá, hogy ez nem váltó, hanem gumi, amikor egyszer áthajtva egy burkolatváltáson teljesen más lett a hangja. Gondoltam a váltót nem igazán érdekli az aszfalt, így megnyugodva konstatáltam, hogy ez csak a gumi lehet. De attól még zavart :)
Na ez érdekes, nekem ugyan nem a3-as, hanem anakee2 volt fent a mostani Tourance Next előtt, és habár ez utóbbi nyilván (szerintem is) jobban tapad de én meg pont ezt érzem hangosnak, a hátsóm középen buszokra jellemző mély hangon surrog. Nem hangos nagyon, de ha oldalra kidöntöm kicsit bármelyik irányba akkor meg nem hallani egyáltalán. De amúgy nagyon szeretem én is, azonban következőnek kicsit földútra, terepre alkalmasabbat fogok venni, valószínűleg az új gumim majd egy Karoo 3 lesz..
Erről jut eszembe! Horpa: már megkérdeztem, majd szólok ha a srác visszairt!
Elhiszem, nekem nincs nagy tapasztalatom vele. Pár kilométereket mentem, inkább földutakon, de nem éreztem túl stabilnak. Ez simán lehet, hogy normális, csak nekem nincs gyakorlatom :)
Nem tudom szerkeszteni. Még annyit hozzá, ha nem egyértelmű: a gumin múlott, nem a pilóta érdeme, én még nagyon béna vagyok terepen (is).
Vizesen aszfalton esőben sem volt vele gond, eddig nem találtam meg a korlátait, de ez megint csak a tanuló pilóta miatt lesz. Ugyan szárazon a pereméig koptattam, de ez gondolom megint a gumi kialakítása miatt lesz. Nagyon ritka, hogy a lábtartóm (vagy ha elrontom akkor a cipöm) leér.
Kinek mi az offroad. Felváltva kis és nagyköves, vízmosotta árkos, sokhelyen kapaszkodós, itt-ott vizes földúton elég volt a GS-re. Első körben a páromat vittem fel a hegyi szállásra, akkor óvatosabban kellett mennem, mert a súly hátul (dobozok + a párom - szerencsére nem olvassa) nagyon elkönnyítette az elejét, de második körben egyedül már mókázni is mertem vele, tempósabban menni.
Persze sárban vagy vizes füvön nulla.
Nekem nagyon bejött az a gumi, ugyanarra fogom cserélni ha elkopik.
Dunlop Trailsmart után a az R17-ben rádumáltak egy garnitura Pirelli ScorpionTrail 2-re.
Kb: 2000 km utáni tapasztalataim, ha valakit érdekel: nagyon sima futása van, szinte hangtalan és az első dolog amire gondoltam amikor motorra ültem, hogy iszonytosan precíz gumi, minden apró mozduatomra reagál. Gömbölyded forma miatt nagyon kezes lett a motor, hamar melegszik és számomra meglepő módon tapad. 5-6 fokban nem maradt használatlan felület rajta, pedig a szabolcsi utakat ugye nem kell bemutatni minőség és kosz tekintetében! Körforgalomban, csak erös csuklómozdulattal lehetett kitörésre bírni, de ott is enyhe "nyúlással" jelezte, hogy végesek a képességei az adott helyzetben!
Utassal, meg egy teli dobozzal, egy 4-500 km szinte egyenes utazás után sem látszik semmi kockásodás, 120-160-as tempó között haladtunk főúton, a guminyomás 2.4, 2.8 volt.
2500 körüli km után szinte nem látszik kopás rajta, de nincsenek illúzióim, szerintem 10 ezernél sokkal többre nem számítok futásteljesítmény terén. A tesztelők szerint a gumi 70-80 %-os kopás eléréséig a menettulajdonságainak érdembeli romlásával nem kell számolni! (hát erre kíváncsi leszek!!!!!)
Sikerült egy kis földútat találni a Börzsönyben, kb. 5-8 km, vegyesen zuzalékkal, kb ez a határa az offroad képességeinek, legalábbis az én képességeimmel sokkal nehezebb terepre nem mennék vele.
Rettegve jelentem ki, hogy én nem használom terepen a motoromat, R1200GS DOHC, ezért a kemény Wilbers tag és az aszfalt-gumi! :-D :-D
Viszont ez a Tourance Next, ami most van rajta nem is zajos és még hidegben is jól dönthető volt, intenzív gyorsításra sem pörgött ki, szóval nekem tetszik. Bár ez meg szerintem off-road-ra teljesen alkalmatlan, országúti gumi ez..
Nekem mindkét lábtartóból kopott az Anakee-val és sosem tört ki. Azért az hogy megcsúszik-e az attól is függ, hogy rendesen megdöntve mekkora gázt kap? Mivel én szerpentineken nyomtam vele, így a kanyarokban nyilván nem 120-ról gyorsítottam ki. Nekem még a kipörgésgátló sem villant fel vele. De ez nem csak a gumitól függ. A zaj egyébként hallásra inkább az első kerékről jött..
Lehet, ez csak a "félszemű a király" effekt GS-en... nekem egy véletlen folytán az volt hátul (17" méretben, sportosabb motoron) hát sok minden eszembe jut róla, de a "jóltapad" az nincs közte :))
mondjuk előtte Power 2CT volt, de az 50 lóval erősebb motoron se tört ki, ez meg...
Valaki említett korábban egy terep színű LC GSA-t, nos azt is megtaláltam egy AT összehasonlító tesztben, de nem mertem berakni:) Elég annyi, hogy nem szép terep színben a GSA, sztm.
Viszont autópályás útra TUTTTI h a BMW-vel megyek. ..."
Ha majd megtettél pár kanyart a BMW-vel (itt most nem távolságra gondolok, hanem valódi visszafordítókra, szerpentinre, váltott kanyarokra), és ráérzel, mit tud, rájössz, hogy azzal élvezetesebb"kirándulni". Ugyan az Rt bírja (nota bene, szereti) az autópályát, a hegyi szakaszokon is nagyon elemében van - sőt!
Szerintem ezt a véleményedet hamarost revidiálni fogod!
"...Ez a 2.cseppet aggasztónak tűnik mert h azzal a 3 6-os csavarral van rögzítve a hengerhez ill. a blokkhoz.
Azt gondolom h egy eséskor nagyjából garantált hogy csavarral együtt ez kitörik
a blokkból.
Vagy lehet h rosszul gondolom?..."
Ahogy írtam, nincs gyakorlati tapasztalatom, de én is úgy gondolom a fotók alapján, hogy az nem egy alaposan végiggondolt verzió. Nekem személy szerint a Wunderlich változata tűnik leginkább kiforrottnak, dacára annak, hogy vágni kell idomot - de ez kivédhető azzal, hogy az ember beszerez pár bontott elemet, ha később vissza akarja állítani az eredeti állapotot.
Meg tudja mondani valaki, hogy az r1150gs-hez ki gyártotta a gyári oldaldobozokat? Felvettem a kapcsolatot egy külföldi eladóval, és azt mondta, hogy gyári Hepco Becker dobozok vannak a motorhoz. Ők voltak a gyári beszállitók vagy valami félreértés van ezügyben?
Legyen úgy! :) Mint említettem - nem saját tapasztalatom volt. Én csak az oldalkocsis Ural motorokról tudok nyilatkozni mert ebből volt M72, M61, M63 is. Most sem tudok szabadulni tőle, hiába van a bömös. A 350-es Jawaval pedig nem sokat csapattam, mert a Ural után nem tudtam megszokni.
Hát a P20-21 simán :) A legmegbízhatóbb az MZ volt, ez tény, de függesztett blokk a nulla eleje kombóval zargatott tempónál erőteljes szokást igényelt. Úgy gondolom a pancsi egy jó konstrukció volt, a problémák java részét a gyenge anyagminőség okozta. Elég dinamikusan gyorsult, könnyen szerelhető + a bölcsőváz és a futóműve a maga idejében pazar volt. Nálam a Jawa csak a 3. a rangsorban.
Aki a 80-as években szocimotorral hosszú túrákra járt, és onnan baj nélkül haza is ért, azok alatt jellemzően MZ TS 250 vagy ETZ 250/251 volt. A Jawákkal sokkal több volt a baj (gyújtás, töltés állandóan).
Nem tudom melyik vegyszer mit csinálhat a bukó plexijével hosszútávon, de állítólag az ablaktisztító sem ajánlott rá.. (igaz nekem évekig nem szedte szét a sisakot az a pár alkalmas spriccelés)
Viszont tavaly Horpától egy túrán kaptam direkt motorosoknak gyártott vízlepergető spray-t, amit lehet fújni a motor és a sisak plekójára is. Egy nemcsak esőben jött nagyon jól, (sokkal több mindent láttam) de a bogarak is nagyon könnyen, szinte maguktól leszánkóznak a plexiről, szóval én ennél jobb cuccot még nem használtam! Ipone Helmet volt asszem a cucc neve, meg is van örökítve:
Üldözte a tököm :) Mikor megdícsértem a motorját, akkor akadt ki végleg, mint az órarugó :) Csak pislogtam, amikor olvastam amit írt, hogy most mi a tosz van?? :)
Igazából semmi vegyszer nem kell hozzá. Megállsz a benzinkúton, benedvesítesz egy papírtörlőkendőt amit ott találsz, ráteszed a sisakra, amíg tankolsz ázik, aztán leveszed, száraz papírtörlővel letörlöd és tiszta. Ugyanúgy mindent levisz, nem kell dörzsölni.
Én vagyok olyan hüle, hogy hazaérkezés után lemosom a motort/autót, ha nagyon sok a bogár. Mostam már éjjel 2-kor is kocsit egy kis autópályázás után a repcebogár szezonban.
Eddig oké, a bukón én sem szoktam hagyni rákötni, így a friss bogarakat simán leszedem vizes papírzsepit rátapasztva, pár perc ázás és törlés kombóval. Viszont a motorra sokszor rákötnek és ha már egy hetes, de akár két napos korában is kínszenvedés levarázsolni őket.
liqui moly nyári szélvédőmosó koncentrátum van bekeverve egy spricnis flakonba. Oda van készítve a motor helye mellé, és mikor hazaérek, leteszem a sisakot, fújok rá belőle. Amíg eligazítom a motort, addig ázik a sisak, majd egy puha ronggyal szépen letörlöm. Nincs az a bogár, ami ellen tudna neki állni. Csak nem szabad hagyni napokig rajta száradni a bogarakat.
Sziasztok, most hogy bejött a jó idő, megjöttek a rohadt bogarak is, amiket időnként nem egyszerű levakarni a bukóról, vagy szélvédő plexiről. Van valakinek jól bevált rovaroldóval kapcsolatban ötlete? Amiket próbáltam, ÖMV-s, stb, nem voltak túl meggyőzők. Egyszer voltam egy mosóban, ott kézzel rásprickoltak valami folyadékot a kocsi elejére és a hetek óta rászáradt dögök maguktól lefolytak, dörgölni se kellett. Na ilyesmi kéne, csak fogalmam sincs, hogy az mi volt? Ötlet?
Az útfenntartó nem tud mást csinálni, ugyanis amíg nem zajlik le a műszaki átvétel, addig nem szedheti be a táblákat, hiába van kész a munka. A fenntartónak - vagyis inkább a kivitelezőnek - egyébként érdeke lenne mielőbb átadni, mert a számla onnan indul, de szerintem sokszor erre nincs ráhatása.
Ez elméletileg lehetséges lenne, de nem így működik a rendszer, mivel emberi beavatkozás nélkül dolgozik, az általad leírt működés meg nem automatizálható. Pl azért, mert lehet hogy amikor szemből vesz és bemér, akkor az egyik kamera rögzít, de mire beérsz a túloldalra, már sávot váltottál és egy másik kamera vesz. De erre nincs is szükség, mivel mint lentebb is írtam, hátulról is tud mérni.
Lát hátulról is a kapu. Egyik képen lefotóz, mikor gyorsan mégy, egy másikon meg a rendszámod. Ha ruhád, sisakod, motorod, és az időbélyegző alapján össze lehet kötni a két képet, akkor megy a csekk.
Nekem is volt egy hasonló érzésem az R1200RT -vel kapcsolatban.
Az egyik cimborám Székesfehérvárról azt vett.
Ott álltam mellette és csak ámultam-bámultam azt a sok FULL extra csodát amit rátettek.
Ugye nekem R 1150RT –m van, ehhez képest ott a digitális műszerfal, a computer, a plusz szivargyújtó kivezetés, az ülésfűtés, a talán LED-es hátsólámpa, fehér indexbúra stb., az egész kinézete olyan UFO –s, nekem ultra modernek hat.
Összességében nekem igazán annyira nem is tetszett.
Meg kell h jegyezzem, egy fekete modellről volt szó ezüst vagy szürke berakással.
Aztán mentünk egy karikát Esztergomba.
Ott találkoztunk egy emberrel akinek ugyan ilyen R1200Rt-je volt de az egy matt zöld színben, egyénileg vart , szintén matt zöldes-barna bőr üléssel …
Azon még bukócső is volt.
A lényeg h leborultam előtte (szó szerint a földön fetrengtem, hogy megnézzem a gyári bukócső rögzítési pontokat) és majd elaléltam, mert olyan gyönyörű volt.
Autóknál már tapasztaltam hogy egyes formákhoz egyes színek jobban, mások kevésbé passzolnak.
Lehet h ugyan ezt láttam meg az R1200 RT-nél is?
És persze ekkor lép be az egyéni ízlés … mert lehet h valakinek épp az a fekete/ezüst kombináció tetszik igazán …
Nem tudom, hogy a szerencs utcánál milyen irányból figyel a kamera, de motort nyilván csak hátulról tud felismerni, viszont ha mögötted a kamera és beállsz az álló kocsik elé, akkor már nem lesz esélye a rendszámodat leolvasni. A sor között haladásnál meg csak akkor , ha pont a sorok közé figyel a kamera, de amennyire láttam, a sávok fölé vannak szerelve.
Nem mondtam, hogy nem lát hátulról. A sebességet minden irányból tudja. Az analitikát meg leginkább szemből, bár pl. sávváltást hátulról sem gond. Viszont mivel a rendszámfelismerés távolsága szigorúan korlátozott, így azért az analitika is korlátozott.
Nem, olyat nem láttam, de olyat igen, hogy frissen felújított 2x2 sávos úton hetekig kint hagyták a 30-as táblát és hogy-hogynem majd mindig arra tévedt egy traffi..
Ahogy írtad, 20-40m távolságban az aszfalton látható egy kis fehér négyzet vagy kör, amit azért festenek mert ahhoz kalibrálják a műszert és ott lövi a fotót.
És lehet, hogy nemigen telepítik kereszteződésbe, de Bp M3 ki- és bevezetőn pont ott van. És én pontosan 2x megyek ott el egy nap, így érdekel a dolog.
A Védákat nemigen telepítik kereszteződésbe, ráadásul többnyire szemből vesz, bár a sebességmérő funkciót hátulról is tudják, fogják használni. Amit még érdemes tudni, hogy az egész lényege a rendszámfelismerés, az egész rendszer erre épül - az ARH ebben az egyik, hanem a legjobb cég a világon - az összes többi fícsör erre rakódott rá és önállóan semmit nem ér a rendszám felismerés képessége nélkül, mivel könnyen belátható, hogy ha nem tud azonosítani, akkor mindegy mit csinálsz, nem kapnak el. A rendszám sikeres felismerésének meg van néhány nagyon fontos kirtériuma, ezért a kamerák úgy vannak beállítva, hogy a kamerától 20-40 méter közötti távolságon belül mér és az így készült képen van remény a sikeres rendszám felismerésre. A háromlábú védákkal ellentétben a fixen telepítettek radarral mérnek, nem lézerrel. Az olyan fícsöröket, mint biztonsági öv, telefonálás, stb, amik videoanalitikát igényelnek nem tudja a rendszer. Elvileg igen, de olyan kis hatékonysággal, hogy nincs bekapcsolva a rendszerben. Könnyen belátható, hogy ezt még az ember sem mindig tudja megállapítani, pedig az agyban jóval kifinomultabb analitika van. Az egész rendszer egyébként nem szól másról, mint adóbehajtásról, pénzbeszedésről. Ha nem így lenne, akkor balesetveszélyes helyekre tennék ki, nem oda, ahol nagy eséllyel mennek gyorsabban a népek a megengedettnél.
A megoldás 1ccerűnek tűnik: ott, ahol a véda a látja a kereszteződést, nem mész előre. Ez a probléma megkerülése, de hasznos lehet addig, míg ki nem lógja magát a dolog (pár hónap)
Ez sztem eredményesebb, mint hadakozni a hatósággal...
Annyi eltérés van azért a régi időkhöz képest, hogy régen volt lóxar is, és veréb is akadt - ma verebeket képeznek, hogy legyen, aki csipegesse a sok lóxart :(( - és még nevet is adtak neki: marketing.
Másik fórumon volt téma ugyanez. A válasz a rendőrségtől az volt, hogy előre lehet menni, de a záróvonalat elvileg nem lehet átlépni. Kicsit paradox helyzet.
Ma élesedik a VÉDA rendszer. Hagyjuk most azt, hogy kinek mi a véleménye erről, ebbe ne menjünk bele, a vélemény olyan, mint a segglyuk, mindenkinek van, de senki
nem kíváncsi a másikéra.
Kérdésem van:
Motorral lámpánál előre megyek, ahogy lehet. Pl. az M3 ki- és bevezetőn pont a lámpa előtt van egy-egy ilyen telepített rendszer. A lámpa előtt 3 méterrel már záróvonal van.
Most akkor átlépem a záróvonalat a rendszer szerint, ha előremegyek?
Másik kérdés: piros esetén a vonalnál meg kell állni. Ha jó magyar szokás szerint az autók elé megyek, akkor a vonal elé megyek, amit rögzíteni fog a rendszer, mint
piroson való áthaladást? Vagy jobb, ha megállok az első autók között? És mit kezd a rendszer a két jármű között álló motorral, amikor indul?
Lehet hogy a P21 egy pörgött a legtöbbet, de nem ő volt a szoci blokk királya hanem az ikerhengeres 350-es Jawa. Öregek mondták, akik mindent próbáltak én pedig hiszek nekik. Neken is volt egy 350/360 típus.
Részemről a jelenségről szólt a csevej, de szerintem nincs sarkalatos különbség ebből a szempontból autó/motor/tetszés szerinti egyéb tárgy között.. Szerintem simán lehetne otthon normál méretű helyiségben 54 centis képcsöves tévén is médiaszennyet fogyasztani és mégis sokan - én is - vesszük a buzi nagy lapostévéket, amik tudásának a 30%-át sem használjuk ki, de ez szerintem majdnem mindenre igaz a mai fogyasztói társadalomban. A jelige: Míg lószar van, veréb is akad :) (Sőt:)
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be. Tovább »
Na persze, de amikor 70-80-al csapattak, ott könnyű volt komolyabb tréning mellett is úton tartani a járgányt.. De amikor a mociban 100+ LE nyihog, akkor már elkél a támogatás, hogy ne haljanak korán ki a vevők :) Mondom ezt úgy, hogy rám is simán igaz, de a motorosok többségére is biztosan :)
Neked is BMW-d van. Miért nem vettél Banditot? Sokkal közelebb van a régi idők motorjaihoz, pláne a 2000-es évek előttiek. Szóval igen, azért van minden extra, mert elvárjuk. Ha nem kéne, akkor nem vennénk a full extrás bömmereket. És akkor előbb-utóbb azok is visszaállnának, mert nem kellenek senkinek. De mégiscsak kellenek :) Az, meg hogy olyan dolgokat találnak ki, amit mi először nem, az kreativitás kérdése, de csak azok az új fícsörök lesznek hosszú életűek, amik népszerűek is. Szóval ők kitalálják, mi meg nyálat csorgatunk rájuk és nyílik a buxa :) Én is pengettem, te is, akkor ? :P
Nem mindennap jelenik meg könyv Pannóniáról. A márkának ezt az eddig szinte ismeretlen oldalát feldolgozó mű pedig egy se volt még. Most megszületett. Tovább »
A Pancsit azért szutyoknak nem mondanám, bár az enyém egyhengeres, azok megbízhatóbbak. Vannak ennél szutykabb szerkezetek is a keleti blokkból. Az igaz, hogy a BMW sokkal jobb, de a pancsit leszutykozni? :))
A régi gépek felett nosztalgiázók szerintem nem a régi minőséget siratják, hanem azt, amit a vezetés és a gép ismerete nyújtotta élmény jelentett, és amit ma már sokszor a technika kivesz a sofőr kezéből, illetve felülbírálja őt.
Az újításokkal meg az a helyzet, hogy ezt mi, ügyfelek várjuk el a gyártóktól.
Sávelhagyás figyelő rendszer, tábla-felismerő rendszer, parkolóhely figyelő/kereső rendszer, ébren vagy-e, vagy inkább kávéznod kéne-figyelő rendszer, megnyomod a féket, vagy megnyomjam én/figyelő rendszer és még sorolhatnám.
Szerintem járművek esetén nem sarkalatos a különbség, pl egy féknyereg esetében a biztonság és az élettartam korrelál :) Kivéve, ha percre pontosan tudják modellezni, hogy mikor esik szét :) Persze innen eredeztethető a tervezett avultatás - gondolom erre (is) gondoltál - de azért az sem teljesen az ördögtől való. Ugyanis, ha a ma gyártott cuccok több évtizedet bírnának különösebb ráfordítás nélkül, akkor sok embernek nem lenne munkája :)
Én nem a szoci motorokat sírom vissza mert azok olyanok voltak amilyenek. De szerencsére a gengszterváltás után nekünk is elérhetővé vált a "rothadó" nyugat levetett technikája. Ami, valljuk be - fényévekre volt a keleti blokk hasonló termékeitől. És mint tudjuk a német műszaki termékek ebből a körből is messze kiemelked(nek)tek.
Ebben a szerelgetés témában igazad van. Régen egy motorozás után egy szerelés következett. Ezért vettem a boxer Ural mellé egy BMW-t. Ezzel már bárhová el merek indulni. Túrákon néha kiröhögnek, hogy mit akarok ezzel a pár lóerős géppel. Ez általában az első pihenőig szokott tartani. Jönnek oda csodálkozni, hogy milyen jól megy ez a régi gép. Nekem ez elég, akinek pedig nem az meg válogat a mai kínálatból.
Most őszintén, egy 1970 ben gyártott Pannónia motornak mennyi volt az élettartama/várható futásteljesítménye főjavítás nélkül? Vagy az egyszeri meghibásodási mutatója egy akkori motornak meg egy mainak? Vajon melyik lenne a megbízhatóbb, tartósabb? (hogy a gazdaságosságot most ne is említsük)
Kicsit félre értettél. Nem a biztonság rovására modellezik a gépelemeket, hanem élettartam szempontjából. Akinek sok gépalkatrész volt a kezében az tudja miről beszélek.
Az újításokkal meg az a helyzet, hogy ezt mi, ügyfelek várjuk el a gyártóktól. Klíma, tempomat, légzsák, injektor a kevesebb fogyasztásért és a többiek. Ha a 60-as évek technikájára lenne a kereslet, akkor azt gyártanák, bár a környezetvédelem is beleszólna, nyilván. Egyszóval lehet nosztalgiázni, de aki tizen-huszonévesen örömmel ment a /1-el csapatni és nem bánta, ha az útszélen kellett a gépet hegeszteni, nem tudom mit szólna, ma 40-50 éves fejjel, ha most se tudna elmenni 200km-t javítgatás nélkül. Én 2 egymást követő hétvégén mentem 5-500km-t minden probléma nélkül, ezt anno nem nagyon lehetett kivitelezni, ráadásul ma már azért minden más is megváltozott, nem csak a technika. Ha most is a régi technika lenne itthon, máshol meg a korszerű, akkor az lenne a baj. A világ folyton változik és ez szerintem így van rendjén.
Hát nem. Van szerencsém személyesen is ismerni. Elmúlt 70, de lazán elbringázik Prágába (550km) meg onnan haza, meg egyébként keresztül-kasul az országot, szabadban éjszakázva. Szívügye a rekumbens bringa, azzal csapat, de egyébként is egy nagyon jó arc. Nem olvastam bele az idézett cikkbe, de szerintem ma már másképp gondolja :)
Ebben nem csak a nosztalgia játszik szerepet, hanem a tapasztalat is. A számítógépek bejövetelével lezárult egy korszak a gépészet történetében. Amióta gyártás előtt számítógépen tudják modellezni a különböző gépelemek élettartamát azóta ezt ki is használják. Szerintem a mai motorokkal 30-40 év múlva senki sem fog boldogan motorozni mert sehol sem lesznek már.
Ezzel gépész létemre nem akarom leszólni a mostani gépészetet, tervezést mert döbbenetes fejlődést produkált az elmúlt 20-30 év alatt, de ez már sajnos a piacgazdaságot szolgálja.
Szerintem nem maradi, hanem egy olyan ember aki olyan szerencsés volt, hogy rengeteg járművet kipróbálhatott és saját tapasztalataira támaszkodva írta le a véleményét. Neki a kora is megvan ahhoz, hogy távlataiban szemlélje a gépjárművek technika történetét.
Ezek a mai termékek élettartamban meg sem fogják közelíteni a pl. 1990 előtt készült termékekét.
Ez így biztosan nem igaz. Ha valami változott akkor az a házilagos szerelhetőség. Na az nagyjából teljesen elveszett.
Régen az összes motoromat állandóan szerelnem kellett. Mindig volt valami műszaki nyűjük. Ma nagyjából csak a kopó dolgokat kell cserélnem6cseréltetnem és pl. 100 nál több gumi közül kell kiválasztanom azt amelyik a legjobban megfelel számomra.
Szerintem a kocsi képességeivel sem volt probléma. Nem sok ellenfele lehetett abban az időben. Szerintem inkább arra célozhatott, hogy ez a sok mai sallang, vacak tönkre vágta az élmény egy részét, amit a motorozás és/vagy autózás okozott. Gondolok itt a gép közvetlenségére, a nyers erőre, a váltó kattanására, a kardán csavaró nyomatékára, a kipufogó visszadurrogására stb.
Tudom, hogy ezt a kor és a "fejlődés" hozta, de ezzel együtt valami végérvényesen elveszett a motorizáció "fejlődésének" oltárán. Ezek a mai termékek élettartamban meg sem fogják közelíteni a pl. 1990 előtt készült termékekét.
Az ilyen "régen minden jobb volt" dolgokban sok a nosztalgia :))
A rapülők megénekelte: "És az akarok lenni, ami akkor voltam, mikor az akartam lenni, ami most vagyok."
Lényegében ennyi :DDD
ui: nekem volt 1978-as, meg 2006-os 3-as BMW-m is, és az újban sokkal több a műanyag :(( utálom a műanyagot, de valahogy mégis jobb az újabb :)) 40LE-vel erősebb, 40-el gyorsabban megy, és fele annyit fogyaszt :)) pedig vagy 500kg-al nehezebb is.
Jómagam is egy konzervatív figura vagyok, de Karlovitz az idézete alapján egy romantikus maradi. Nem sértésként mondom mert értem, hogy mi után sóvárog. De pl. mi lenne ma ha még mindig katalizátor nélküli autókat ontanának a gyárak? Haladni kell a korral, ha megváltozik a környezet akkor ahhoz alkalmazkodni kell mert aki nem alkalmazkodik az kihal. BMW sem tett másképpen.
Egyébként én is érző nosztalgiával vágyok egy régi 250/1 motorra amit sok évig vezettem, de tudom hogy a mostani motoromhoz képest sehol nem lenne.
Az idő mindent szebbé tesz szemben azzal amilyen a valóságban volt.
Erröl csak annyit, hogy - az elsö csókhoz hasonlóan - máig él bennem az az érzés, amikor életemben elöször egy MZ nyergében tudtam jönni szabályosan egy magam által vezetett jármüvel úgy az autókkal együtt, hogy nem jelentettem akadályt nekik, hanem velük azonos sebességgel jöhettem.
Pedig nem történt nagy csoda, csak annyi, hogy a 251-es ETZ tudott 80-90-nel haladni. (jobban nem, mert még bejáratós volt)
Nagyon boldog voltam attól, hogy végre nem elözgettek, nem kellett félnem attól, hogy valamelyik a túl kis oldaltávolság miatt elsodor.
Szóval szvsz Karlovitz úrral is inkább valami ilyesmi történhetett. Sokkal nagyobb szerepe lehet az alábbi élménybeszámolóban az elsőség miatt érzett különlegességének, mint a kocsi valódi képességeinek.
Szerintem a BMW nem mostanra kurvult el, hanem már jó ideje. High tech termékké változtatták a motorjaikat és ezzel kiölték belőle egy csomó olyan dolgot ami miatt érdemes egy kétkerekűre felkuporodni. Senki se értsen félre - nem akarok senkivel ölre menni (és leszólni az övét) amiatt, hogy melyik a jobb motor: a régi vagy az új, de valami kiveszett a mostani motorokból ami nekem és még egy pár embernek nagyon hiányzik.
Karlovitz Kristóf talán a legnagyobb magyar autós, motoros újságíró véleményével értek egyet, aki a következőket írta egy M635 Csi teszt kapcsán :
Akkor még nem tudtam felmérni, de ma már látom, hogy az M635 CSi egyik titka az volt, hogy tökéletesen illett a korszakhoz. Akkor még nem bélyegezték meg a nyers erőt és dinamikát, nem kasztrálták a motort katalizátorral, nem kellett zenélő masszázságyat tenni egy sportkocsiba, nem radaroztak minden sarkon. Akárhány szupersportkocsit vezettem azóta, Porschétől Ferrariig, azt az első élményt azóta sem múlta felül semmi. Olyan volt, mint az első csók, az első szerelem. Egy mostani prémiumautó meg mint egy érdekházasság a gazdag, de dögunalmas nővel.
Az R1100RS motorom váltója elkezdett darálni üresben. Veresegyház környékén (vagy akár egész Pest megyében ) keresek megbízható BMW szerelőt,aki már orvosolt ilyen problémát. A segítséget előre is köszönöm szépen.
Nem csak a BMW jár egyéni utakat a technikában. A Ducati is csak az utóbbi években állt be a sorba, addig az utcai motorjainak egy részébe L2 (V2) , olaj-levegő hűtéses, száraz kuplungos, hengerenként két szelepes, desmo szelep vezérléses, vezérmű szíjas blokkot építették. Aztán eltűnt a száraz kuplung, és már a léghűtéses blokk sincs a kínálatban. :-(
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék. Van olyan budapesti GS tulaj, aki eléggé felkeszültnek érzi magát ahhoz, hogy első motor kiválasztásban segédkezzen és nem utolsó sorban lenne is kedve hozzá? Nyilván nem csak puszira kérem, de bartelezni velem nem érdemes hacsak nem a készülő szoftveredet kellene tesztelni :) Szóval marad az érdeklődésnek megfelelő tárgyi jutalom, vagy a fránya cash.
Erről a motorról lenne, szó http://www.hasznaltauto.hu/…/bmw/bmw_f_650_gs_dakar-10006417 nekem hirdetés alapján olyannak tűnik amiért érdemes lenne leszervezni egy személyes találkozót. Mit gondoltok? Esetleg valaki nem ismeri véletlenül a tulajt vagy a motort kedves fórumtársak?
[Bocs az offtopic bejegyzésért, ha nagy leszek lehet beszállok majd a szájkaratéba :) :) :) ]
Nem vagy te edzésben. Olvasgasd 1-2 hétig a babettás topikot. Esetleg próbálj hozzászólni... :-)) Ez a BMW-s topik még egészen barátságos módon működik némelyik másik márkafórumhoz képest.
Inkább örülni kell annak, hogy egy-egy motorostársunknak van lehetősége 3-5M Ft-ot kiadni egy motorért, és azt kedve szerint alakítgatni. Ő is ugyanúgy benzint tankol, ugyanúgy poros lesz a motorja egy jó túra után, ugyanúgy lassít a kamerás kapuk alatt, mint bárki más.
Úgy tűnik azért, mert kereskedik és az ilyen irányú mentalitás nem segíti a munkáját. Mármint az itteni hozzászólásait nézve szerintem nem járok messze a valóságtól.
Nézve ezt a vidit, megint felmerült egy kérdés: Volt ugye a BMW-nek egy boxere, levegős, külön motor-sebváltó olajtérrel, száraz kuplunggal - miközben az összes konkurens vizes, olajos kuplungos blokkokat gyártott már 30 éve.
Ebben az LC-ben már csak a henger elrendezés maradt, de elnézve a S4 blokk felhasználását, lehet, már az se sokáig.
Most akkor a BMW "későn érő" és eddig elavult technikával etetett minket, vagy eddig volt jó, és mostanra "kurvult el"?
Én is csak nagyon keveset szólok hozzá a fórumhoz és csak olvasom és mosolygok a hozzászólásokon.....( tisztelet a kivételnek van normális is.. ) ez a 8-10 ember ossztja sokszor a semmit mert vett egy új motort vagy pár évest olyan összegeket költ rá hogy hihetetlen és csak gyári bmw alkatrész..
Én azért nem gondolok mechanikai problémára mert most hűvösebb időben nálam nem csinálja, tavaly a nagy melegekben meg eléggé aggasztó volt a helyzet. Eko szerint "kopogásos égés", ha prémium üzemanyagot tankolsz és mérséklődik a hang, akkor szinte tuti. De ezt inkább majd ő elmondja mert én nem értek hozzá, csak tolmácsolni tudom amit hallottam.