Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pintyek Creative Commons License 2017.06.12 0 0 5784

Közben a Castrol is válaszolt, teljesen ellentétesen: "

From my Information you should use:

  • 0W-30 ACEA A5/B5 – best choice, Volvo recommends this viscosity and quality

  • 0W-30 ACEA A3/B4 – in case, when oil listed on the top is not available.

So I recommend you use Castrol EDGE Professional 0W-30 A5 in your engine. The ACEA A5/B5 quality has a higher performance than ACEA A3/B4.

Pozdrawiam/Kind regards

Michal Izdebski - Regulatory Compliance Advisor PL&CSH"

Én azért maradnék a Volvo Hungária ajánlásánál.

Előzmény: Pintyek (5783)
Pintyek Creative Commons License 2017.06.12 0 0 5783

Köszönöm mindenkinek a válaszát!

 

Megkérdeztem az olajkérdésről a Volvo Hungáriát is, illetve a Castrol nemzetközi ügyfélszolgálatára is írtam, de ők még nem válaszoltak. A Volvo ajánlása a következő:

 

"A Castrol Edge 0w-30 A3/B4 olaj nem szűnt meg, mai napig kapható márkaszervizekben, tehát minden bizonnyal OEM kereskedelmi forgalomban is elérhető. Javasoljuk, hogy járművéhez az előírt olajat használja, mert a tervezéskor annak az olajnak a jellemzőit méretezték a motorhoz. Ez ugyan nem azonnali értékű, tehát nem szükséges azonnal kicserélni a friss motorolajat, ha nemrégiben volt cserélve. Az A5/B5 bizonyos jellemzőiben eltér, mivel a fejlesztés során magasabb teljesítményszintre és különböző siklási, kenési tulajdonságokra és hosszabb csereperiódusra volt szükség az újabb generációs motorokhoz, de alapvetően az eltérés nem azt jelenti, hogy kifejezetten kárt okozna a korábbi generációjú motorokban. Igaz ugyan, hogy nem azokhoz a motorokhoz van méretezve.

Tehát a javaslat az, hogy az előírt olajat használja. Ha nehézségekbe ütközik a beszerzésnél, márkaszervizeinkben kollégáink készséggel állnak a rendelkezésére."

 

Angol és amerikai Volvo fórumokon szinte mindenki az A5/B5-öt használja, mert állításuk szerint az ottani képviselet frissítette az ajánlásokat erre a specifikációra, de ez egyáltalán nem hivatalos forrás. Mivel náluk is, és nálunk is eltérő minőségű a kutakon az üzemanyag, ezért is lehet eltérés, én minden esetre maradok az itthoni Volvo ajánlásánál, és az ACEA A3/B4 olajnál.

 

Bakok között elég nagy az eltérés árban, a gyári első-hátsó-jobb 44e Ft/db, az első-hátsó Febi vagy Lemförder 28e körül van, a jobb Lemf. 18e. Felső gyári 26e, Lemf 14e; alsó gyári 20e, Lemf. 11e. Legalábbis az én forrásaim alapján. Ha a Lemförder gyártja a gyárit is, akkor szerintem azt célszerű venni, mert gondolom ugyanazt az alkatrészt csomagolja be máshogy...?

Előzmény: Pintyek (5778)
jeca Creative Commons License 2017.06.10 0 0 5782

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyannal hogy motor leállítás után kis idővel elindul a belső ventillátor? Gyujtás nélkül! Ráadásul full gázon. Aztán kb 10perc után le is áll....

V70 II-es kocsim van.

VolvoDiesel Creative Commons License 2017.06.09 0 0 5781

Az "A" kérdésedre engem is érdekelne a válasz. Én kettővel ezelőtt Mobil 1 New Life 0W-40-et tettem bele, de aztán elbizonytalanodtam, hogy az jó-e (az amúgy A3/B3/B4-es olaj) merthogy a kezelési utasítás tényleg a Castrolt nyomja...

 

A "B" kérdésedre szerintem maradhat a dolog, nekem is az van most benne ősz óta... De következőnek sztem már más lesz, mert engem is zavar az az A5... (Amúgy a Castrol mintabolt is ezt adja erre az alvázszámra/motorkódra, szóval ha tényleg nem jó, akkor menjenek a csudába...)

 

A "C"-hez:

Én egy hónapja cseréltettem a hátsó-alsó motortartót (ez van a mindközül a leghozzáférhetetlenebb helyen), és az alsó váltó kitámasztót. Mindez 80kHUF volt munkadíjjal. A szerelőm csak a LEMFÖRDERt és a FEBIt hajlandó beszerelni, a többi szerinte kb. kuka. (A vákuumos rész sem jó bennük azt mondta.)

Amúgy a LEMFÖRDER a gyári beszállító.

Előzmény: Pintyek (5778)
T_H Creative Commons License 2017.06.08 0 0 5780

Én próbáltam Meyle motortartót, mert nemöhittem a szakiknak, hogy csak a gyári lesz az igazi.

Az egyik 2 hét után tönkrement, így az visszacserélték és csak a másikat kellett újból megvennem.

Az első lemforder vagy mi, mert állítólag az is jó, de szerintem jobban rezonál a motor, mint ahogy kellene.

A felső billenésgátló az valamilyen utángyártitt.

 

Tehát a tartók mindenképen legyenek gyáriak a kitámasztók azok talán lehetnek nem azok

Előzmény: Pintyek (5778)
Fratermonster Creative Commons License 2017.06.08 0 0 5779

Szia!

 

A legfontosabb az A3/B3/B4, ha nincs 0W30, akkor lehet 0W-40, 5W-40, 5W-30 ezen az éghajlaton...

 

DE SEMMIKÉPPEN SEM A5/B5, az a fiatalabb koromszűrősök olaja!!!

 

Üdv!

Előzmény: Pintyek (5778)
Pintyek Creative Commons License 2017.06.07 0 0 5778

Kedves Márkatársak!

Ti mostanában honnan szerzitek be a Castrol EDGE Professional 0W-30 A3 (A3/B4) olajatokat? Csak mert én úgy látom, hogy jelenleg A5/B5, illetve C3 kapható csak kb. a forgalomban, ami tudtommal nem ajánlott a D5224T-hez (2004-es D5). A3/B4 0W-30-ban kb. csak Total Quartz 9000 van, ami nem tudom, mennyire jó az autóhoz, lévén a Volvo a Castrolt preferálja.

B kérdés: véletlenül Castrol A5/B5 for Volvo cars-t tettem bele a legutóbbi cserénél, maradhat 10.000 km-ig, vagy dobjak a kukába ~30e Ft-nyi olajat + szűrőt?

 

C kérdés: cserélném az összes motortartót (5 db) - kizárólag a gyári ajánlott, vagy megfelelhet jó minőségű utángyártott is (FEBI, Corteco, Meyle, SWAG)?

 

Válaszotok előre is köszönöm!

Rácz Csaba Creative Commons License 2017.05.24 0 0 5777

Sziasztok!  

 

Volvo S60 Hu-605 fejegység szervizeléséhez keresek szakit. Random megszólal..elmegy a hang... tolatóradar hangja is detto.

T_H Creative Commons License 2017.05.23 0 0 5776

Én is arra tippelek.

 

Nekem hajdanán trabiban volt hasonló, mert tolatáskor hátrafordulva többször terhelés alatt lábbal kiütöttük sebességből.

 

Kézi váltók nem olyan vészes árúak és nem igazán romlanak el, így lehet egyszerűbb egy csere

Előzmény: szting82 (5775)
szting82 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 5775

Szerdán megy szervizbe, akkor remélem okosabb leszek bár elsőre nem kecsegtettek semmi jóval, mert azt mondták valószínű a váltóban lévő fogaskerék sérült, annak javítása pedig horror árban van... :/

 

De majd írom, hogy mi lett.

Előzmény: VolvoDiesel (5768)
jczigi Creative Commons License 2017.05.18 0 0 5774

Az igaz, de nem is az a cél. Most a próba alatt elégnek tűnt, de ha majd kevésnek tűnik, akkor majd kap egy kis okosítást. Erről is volt már szó itt.

Előzmény: T_H (5773)
T_H Creative Commons License 2017.05.18 0 0 5773

93kw az Rrel szembeni másik oldal.

Azzal is jól el lehet közlekedni, igaz az aszfaltot nem gyűri össze.

Előzmény: jczigi (5771)
jczigi Creative Commons License 2017.05.18 0 0 5772

Régen téma volt, hátha most is aktuális még valakinek a sw magyarítás. Most akciósan csinálják.

http://dunaauto.hu/akcio/megkonnyitjuk-a-kommunikaciot

jczigi Creative Commons License 2017.05.18 0 0 5771

Akkor tuti nem. A teljesítmény 93 kW. Csak furcsa volt.

Előzmény: stevie-13 (5770)
stevie-13 Creative Commons License 2017.05.18 0 0 5770

Pár nap múlva a birtokomba kerül egy 2006-os S60. Olvasgattam a fórumot, és feltűnt, hogy van egy ominózus "S60 R" mítosz. Erről nem sok mindent tudok még, de az az érzésem, hogy ez egy kuriózum. Jól látom?

 

 

Ha S60R-ed lesz, az valóban nevezhető kuriózumnak.

 

 

A Belga forgalmiban a következő tételeket találtam:

 

 

Azt mutasd, hogy teljesítménynek mennyi van beleírva :-) Az R-változat 2006-ban 300 lóerős volt.

Előzmény: jczigi (5769)
jczigi Creative Commons License 2017.05.18 0 0 5769

Sziasztok!

Azt hiszem, nekem is itt a helyem (ha elférek). Pár nap múlva a birtokomba kerül egy 2006-os S60.

Olvasgattam a fórumot, és feltűnt, hogy van egy ominózus "S60 R" mítosz. Erről nem sok mindent tudok még, de az az érzésem, hogy ez egy kuriózum. Jól látom?

Nekem Belgiumból hozták az autót. A Belga forgalmiban a következő tételeket találtam:

D.1 Volvo

D.2.1 R

D.2.2 RS81

D.2.3 RS8142??

Emlékszem a posztok alapján, hogy nem teljesen egyértelmű a dokumentálás, de ez jelent valamit?

 

VolvoDiesel Creative Commons License 2017.05.17 0 0 5768

Nekem szokott a tiédhez elég hasonló jelenség előfordulni.

Van, hogy nehezen veszi a rükvercet, és ha nem ugrik rendesen be a fokozatba, akkor halkan kerreg mikor elkezdek kuplungolni, és közben meg sem mozdul az autó. Ha teljesen felengedem a kuplungot, akkor kidobja a fokozatból.

Én már elég jól érzem, mikor van ez, és fel sem engedem a kuplungot ekkor, hanem kiveszem a fokozatból és beteszem neki újra. Néha van, hogy csak harmadiknak-negyediknek veszi be, de azért sokszor beveszi már elsőre is.

A megoldásról nekem sincs fogalmam, igazából engem is érdekelne, bár tulajdonképp már megtanultam együtt élni vele, mert tényleg érezni, hogy mikor ugrik be rendesen.

 

(2003 S60 D5, M56 váltó)

Előzmény: szting82 (5766)
zorko Creative Commons License 2017.05.16 0 0 5767

Valamelyik régi autómnál volt ilyesmi (100-as Skoda vagy Seat Malaga...), úgy emlékszem valami egyszerű mechanikus hiba, vagy beállítás kérdése volt csak.

Előzmény: szting82 (5766)
szting82 Creative Commons License 2017.05.13 0 0 5766

Sziasztok!

 

Érdeklődnék, hogy valaki találkozott már olyan hibával, hogy terheléskor kidobja a váltó a rükvercet, de csak ezt az egy fokozatot. A többi tökéletesen működik. A váltó nem recseg a fokozatokat veszi, csak az első terhelésnél kiugrik abból az egyből. Többszöri próbálkozás után néha beveszi vagy, ha kézzel megtartom indulásig, de utána nyugodtan el is engedhetem, mert onnantól már nincs vele gond.

 

A váltó olaj cserélve.

 

A kocsi egy 2005-ös Volvo V70-es 2.4D 5 fokozatú manuális váltóval.

 

A válaszokat előre is köszönöm!

Guszty4 Creative Commons License 2017.05.08 0 0 5765

Én a tipikus szeleptömb problémára gyanakszom. Én most vagyok benne a dologban, de én tudtam róla mikor megvettem az autót. Ivanicsnál alkatrész ár 460 körül van, csere kb 40eFt. De ha minden jól megy, akkor tudok neked alkatrész árban segíteni, és a harmadáért megoldjuk. Először megpróbálom én :)

 

Amúgy az Aisin 55-50 típusú váltóknál 4 dolgot lehet tenni:

 

- teljes átmosó olajcsere (kb 15 liter olaj)

- B4 Servo kupak csere ( 30dollár)

- új szoftver, ami ajánlatos, hogy kikapcsolják a neutrál fokozatot (lehet rosszul fogalmazok)

- Szeleptömb csere

 

üdv,

 

G

Előzmény: Ztn74 (5762)
zorko Creative Commons License 2017.05.06 0 0 5764

Nem akarok okoskodni, inkabb utánanézek a dolgoknak, mert amugy erdekel a téma.

 

megis, furcsának talalom, hogy mindig a levego- üzemanyag keveréket hozod, mikor pedig dizelmotornal alapvetoen legfeleslegben tortenik az égés. (Emlekszel, városi forgalomrol/fogyasztasrol volt szo, nincs padlogazozas...)

 

Korabban irtad, hogy egy mai korszerű dizelmotornal, 32 befecskendezes tortenik uzemenkent, 8-fele szogbol, 16-fele nyomással. Ha nem is ebben a formaban, de amugy nekem is eszembe jutott, hogy hogy van ez vajon, a gyartok nem tudnanak tuti beallitast adni eleve? Szerintem lehet itt a marketing/piacpolitika is a tuningos segítségére, a gyárilag "butitott" verzio okositasaban. :)

 

Na de mindegy, nem is ez a lenyeg, az egyik, ami eszembe jutott, hogy a fenti szoveged gondolom költői túlzás, mar csak abbol ítélve, hogy hengerenkent egy befecskendezovel (hengerenkent) egyféle szögből lehet befecskendezni, gondolnam igy, hogy nem olvastam meg utana...

A masik, ami megfordult a fejemben, hogy sok esetben (pont az említett 163 lovas D5-nel is) 10-15 eves autokrol van szo, amik talan azert még nem ennyire szofisztikaltak, mint ahogy irod.

 

Megnézted amugy a www.ecotuning.hu-t...? Kivancsi lennek a véleményedre. :) (A tartalmat illetoen, a honlap maga, szerkezet, stilus, stb. szerint nem egy nagy szam, de egy autós szakembernek nem is kell ehhez feltetlenul értenie. :)

Előzmény: stevie-13 (5763)
stevie-13 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 5763

(Egyébként sem hiszem, hogy a chiptuning eme egyetlen paraméter módosításáról szólna. Azt gondolom, hogy a szelepek és a befecskendezés vezérlése nagyobb jelentőséggel bír...)

 

 

A feltöltött motorok chiptuningja nagyjából egyetlen paraméter módosításáról szól: több levegőt juttatni az üzemanyagrendszerbe, amivel több benzint/gázolajat lehet elégetni. Ehhez a turbónyomást változtatják meg, leginkább a nyomás szabályozó szelepek áthangolásával. Ez a lényeg. A több levegőből optimális összetételű üzemanyagot előállítani, illetve megteremteni a körülményeit annak, hogy a több üzemanyag el tudjon égni természetesen szintén fontos feladat, de a lényeg a több levegő >>> több üzemanyag.

Előzmény: zorko (5759)
Ztn74 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 5762

Köszi!

Ez nekem is ment, hanem az nem megy, ha mégis megveszem a bácsitól az autót, akkor itt Magyarországon lesz olyan váltó szervíz, aki ezt megjavítja? 

Ésszerű határon belül, mondjuk olyan 380e :( Brrrrrr

Előzmény: zorko (5761)
zorko Creative Commons License 2017.05.06 0 0 5761

"ha VOLLGAS akkor nagyon csúnyán, lechte fahrt alig észrevehető a hiba..."

 

max a németben tudok segiteni... 😊

 

vollgas: teljes gaz, "padlogaz"

lechte fahrt: ez valoszinu 'leichte fahrt' akart lenni, ami kb. konnyu menet, tehát amikor finoman adagolod a gazt.

Előzmény: Ztn74 (5756)
zorko Creative Commons License 2017.05.06 0 0 5760

 

"ugyanabban az autóban a tuningolt motor teljesítménye nagyobb, a fogyasztása pedig kisebb lesz (egyidőben), mint a kiinduló állapot."

 

Nincs itt valami felreertelmezes?

Az hogy a motor teljesítménye nagyobb, azt jelenti, hogy a maximalis teljesítménye nagyobb. A városi fogyasztást meg nyilvan a városi autozasi korulmenyekre kell érteni, nem a maximális teljesítményre. (Arra egyebkent sem szokás fogyasztást értelmezni / adatként megadni.)

 

Tehát a user nem hasznalja ki a tobbletteljesitmenyt, nyilvan. De nem csak a többletet nem használja ki, a tuning elott rendelkezesre allo osszeset se hasznalta ki... Hogyan is hasznalta volna ki városi forgalomban??

Előzmény: Törölt nick (5752)
zorko Creative Commons License 2017.05.06 0 0 5759

Egy viszonylag kevéssé olvasott fórumban nincs sok ihletem tudományos értekezést írni.

Szívesen benne vagyok, hogy másik, olvasottabb fórumban folytassuk. :)

 

A fogyasztáskülönbséget (azonos belső veszteségű motor és azonos karosszéria esetén, lásd légellenállás, saját tömeg) nem a sebesség tartása hozza, hanem a gyorsítás.

Hm, itt nekem nem világos az érvelés alapja. Távolról kezdve, azt mondanám, hogy az anyag- és energiamegmaradás törvényét nyilván nem lehet kikerülni, ugye...? :)

Tehát akkor alapból, lényegileg, ugyanannyi energiára (munkavégzésre) van szükség minden esetben, ha mondjuk 0-ról 60-ra gyorsítjuk az autót.

Ha akármilyen módon megoldjuk, hogy kevesebbet fogyasszon a járgány a gyorsítás idején, de cserébe kisebb teljesítménnyel történik a gyorsítás, akkor hosszabb időre lesz szükség, hogy ugyanazt a sebességet érje el, szumma-szummárum pont ugyanannyi naftát kell összességében elégetni.... Azonos belső veszteségű motor esetén, ahogy írod is a zárójelben.

 

Szerintem az elég nyilvánvaló, hogy fogyasztáscsökkenést alapvetően hatásfok növeléssel lehet elérni, ami egy teljesen már irány és magyarázat, mint amit írtál a lambda értékek módosításáról. (Egyébként sem hiszem, hogy a chiptuning eme egyetlen paraméter módosításáról szólna. Azt gondolom, hogy a szelepek és a befecskendezés vezérlése nagyobb jelentőséggel bír...)

Előzmény: stevie-13 (5753)
zorko Creative Commons License 2017.05.06 0 0 5758

Amennyire tudom, a műszeregységben a léptetőmotorok kalibrációja a nulla értékre történik, de csak egyszer, a gyártás végén, amikor beüzemelik a műszeregységet.

Előzmény: zsoli02 (5757)
zsoli02 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 5757

Sziasztok!

 

Akkusaru levételt követően (szereltük az autót) miért lehet az, hogy a vízhőfok és üzemanyagszint mérő mutatóm is egyaránt kb. egy vonallal kevesebbet mutat?

Vissza lehet valahogy tanítani a szinteket?

 

Ztn74 Creative Commons License 2017.05.05 0 0 5756

Na én vagyok az aki csak bele ugat.... :)

Múltkor nézegettük egy tök más konszern irt ECU jét. Menet közben , kért érték-kapott érték.

Turbo nyomás kért érték 1,5bar kapott 1,48-1,56 ig  GYÁRI érték: 0,8

Gázolaj löket 100% gázpedál állásnál kért érték 50mg kapott 44-57mg GYÁRI érték 28mg körül.

Na most miért enne kevesebbet???, max hogy rövidebb ideig van 100% gázpedál állás. 

 

Ebben tudna valaki segíteni: Köszi!!!

 

Gyatra német nyelvtudásommal annyit sikerült kiszednem belőlük, hogy amikor üzemmeleg a motor, akkor az automata "csúnyán-nem jól-ránt???" 3. fokozatnál, ha VOLLGAS akkor nagyon csúnyán, lechte fahrt alig észrevehető a hiba... De jó annak aki nem volt anno lusta nyelvet tanulni... 

Tulaj háza előtt parkol az autó, esküdözött ,h original 290eKM / 2002 es autónál... faxom se hiszi el.../ 1800EUR. 

 

Vann tipp erre a hibára? Tudom távdiagnosztizálás és távgyógyítás..... de ha nagyon anyagi KO akkor álljon tovább a háza előtt. :)

Előzmény: T_H (5755)
T_H Creative Commons License 2017.05.05 0 0 5755

Hogy lehet az, hogy az offos kisbuszom gyárilag mindentlátó azaz még sötétben is megérzi az emelkedőt, az M1-esen nem lehet úgy végigjönni, hogy 130 alá ne essen a sebesség (nagyobb emelkedőknél 110 max)

 

Chippelés után akár 150-el végigtolom és kisebb emelkedőknél még 130-ról tudod gyorsítani.

 

És a fogyasztás nem változott, max fél literrel nőtt, de gyorsabban is közlekedek vele.

 

 

Szóval lehet fotelből meg könyvekből elméleteket gyártani, de az mind mind statikus állapotra vonatkozik!

 

Azt nem veszi figyelembe, hogy mennyi ideig gyorsítasz, ugyanakkor gyorsítás mekkora gázpedál állás/ fordulatnál történik.

 

Még egy érdekesség.

Most a volvoban játszottam kicsit elm327/torque-vel ami a "tényleges" adatokat mutatja és van egy - szerintem kalkulált - Load, azaz terhelés érték is.

Ahogy figyeltem van köze a valósághoz!

 

Na ennél rendszeres a 80-90%- os terhelés és tempomat 130-nál is 40-60% közötti.

Tehát a motor sokszor van jelentős teljesítményben, mint ahogy azt én képzeltem. És nagyon nem mindegy, hogy ez a tartomány mennyi ideig van.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!