Faszt. Nem telepítek, adja ide, működjön, pont. Többivel szopjanak a Linuxosok, de ott is csak a pofa nagy, laza csuklómozdulatos ízét senki nem akar nekem megoldani évek óta. Csak a pofa nagy, aztán a Gentoosok elméletben összevesznek a mintesekkel, többiek meg a Kubuntuval.
"de akár egyetlen darab 5 wattos izzó is kibirja a 400 voltot egy-két másodpercig"
Egyértelműen megvan a maga előnye a próbalámpának olykor.
De a hátránya is.
Ha ráteszed egy 1000A-es betápra és pont akkor gondolja azt az izzó, hogy na most akkor nekem ebből a 400V-os sztoriból elegem van, akkor magadra olvaszthatod az elosztó szekrényt.
Sajnos az izzók hajlamosak úgy kiégni hogy közben zárlatot okoznak a bennük kialakuló ív miatt...
Nem feltétlenül, és az a párezer km-t el is kell érni. Hihetetlen becsapós, ha hosszú 130 után beesel a városba, vagy ha más kocsijába szállsz be, a régiekben hallod-érzed a tempót, az újak néma mint a sír. Nameg a pélóméregetés annál aki új kocsiban ül, valahogy alapfelszereltség.
" ráadásul kiértékelni az ott látottakat, ami bizony hosszú másodpercekbe telik"
Hát elég lassú a processzorod odabenn ha neked ez gondot okoz :-)
Arról nem is beszélve hogy az első pár 10 ezer km után szerintem senki se nézegeti a sebességmérőt, felfogja anélkül is a külvilág tempójából, motor zúgásából mennyivel megy.
Hátrányai mellett a próbalámpának számos előnye is van a digitális műszerekhez, fáziskeresőkhöz, stb lépest. És egy jó szakember ismeri és ki is használja is ezeket az előnyöket. Tehát aki még manapság is próbalámpát használ, az nem biztos, hogy hülye :)
"Ha nincs szükség pontos értékre, a probalámpában a sorbaköttött 15 és 25wattosizzó"
Nem csak sorba kötött, de akár egyetlen darab 5 wattos izzó is kibirja a 400 voltot egy-két másodpercig. Egyszer hamarjában kellett egy próbalámpa, vettem egy ilyen kis izzót a bótban, ráforrasztottam két vezetéket és a következő pár évben legalább 100-szor "mértem" vele 400 voltot, amíg egyszer el nem kaptam el elég gyorsan a vezetéket (letelt az egy-két másodperc) és tönkrement szegény a túlfeszültségtől.
Repülőkön se véletlenül van analóg kijelzés. Középállásnál van az optimumérték, ha attól kitér bármerre is, gebasz van. Így a fószer rögtön láthatja hol van gáz. Kocsinál a 90km/h -nak kéne középen lenni, vagy a 130-nak.
Azt hiszem félre értettél. Nem a kocsiban használom hanem vitrinben tartom és néha, ha éleszteni kell berendezést használom. Sokkal jobban, gyorsabban észreveszem ha baj van. Napi mérésekben digitálisat használok.
Láttam autót teljesen digitás, képernyős műszerfallal. Na mi volt a képernyő kellős közepén? Egy bazinagy, mutatós, kerek kilométeróra volt látható a műszerfal helyén lévő monitoron. És nem tudták, hogy min röhögök :)
Ez pont olyan, mint amikor a viccben a rendőr azért vesz két mosógépet, hogy ne billegjen a mosóteknő :)
"Csak mert ha lenne akkor tudnád hogy sokkal gyorsabb rápillantani a mutatóra, mint leolvasni a számot."
Leírom úgy, hogy te is megértsd:
- az autód műszerfalán kb 1000-1500 cm2 (látótérben lévő) felület áll az autógyártók rendelkezésére, hogy ellássanak téged a fontos információkkal
- amikor nem mások mögött autózol, tehát te határozod meg saját sebességedet, akkor a műszerfalról leolvasott információ az esetek 90-95 százalékban arra irányul, hogy nem-e léped-e túl-e a megengedett sebességet
- ezen 90%-os gyakoriságú (fontosságú) információt az oookos autógyártók túlfizetett fejlesztői mindössze 1 négyzetcentiméteres területen mutatják meg neked, a teljes rendelkezésre álló információs felület mindössze 0,1 százalékán!!
Ezt a pici területet kell megtalálnod a szemeddel olykor percenként (pl lejtős út lakott területen), ráadásul kiértékelni az ott látottakat, ami bizony hosszú másodpercekbe telik, csak te nem veszed észre, hogy ilyenkor milyen hosszú ideig vezetsz vakon.
És ezen körömnyi terület szemmel megkeresése és a látottak elemezgetése szerinted minden lehetséges információ-átadási megoldások legjobbika :)
De hát ez az alternatíva az elmúlt 5-10-15-20 évben vásárolt (új fejlesztésű, azelőtt ilyen nem volt kategóriájú) műszereknél annyira fel sem merül, hogy csak na. Többnyire nincs mutatós műszer semmiben, legyen az akkutöltő, lakatfogó, térerősségmérő, bármi. Az én haverjaim egy országos csomóponti alállomás képernyős megjelenítőjén kb 30-50 mérési értéket értelmeznek látható gyötrődés nélkül, pedig, bár nagyon kedvelem őket, semmivel sem zsenibbek, mint más szakma jó képviselői.
Csak mert ha lenne akkor tudnád hogy sokkal gyorsabb rápillantani a mutatóra, mint leolvasni a számot.
Főleg hogy folyton változik, bármilyen egyenletesen mész.
Ráadásul pont senkit nem érdekel hogy 49 vagy 51, a műszer eleve csal, a gumi kopásával is és változó mértékben és pont ezért a trafi is csak viszonylag jelentős túllépésnél fotóz.
De nyilván jobban tudod ezt is mint a világ összes autógyára összesen.
Ha nincs szükség pontos értékre, a probalámpában a sorbaköttött 15 és 25wattosizzó(nem túl világos helyen ) 24 és 400 volt között segit eligazodni. A baj csak az hogy a probalámpát manapság nem illik használni !De ebben sem merül le az elem. A pontos müszert nem helyettesiti Mi 30 évig használtuk gond nélkül szerszámgépek javitására. Nem robbanásveszélyes környezetben. ha kellett mentünk a műszerért.
Ha olyan dolgot találsz ki, amire valóban van igény, akkor nem is kell neked megcsinálni, elég csak maga az ötlet ahhoz, hogy milliomos legyél Amerikában.
Magyarországon persze az első ember ellopja az ötleted, sőt még be is perel, ha esetleg később reklamálni mersz, hogy pár fillér talán neked is járna (a törvény őt védi), ezért Magyarországon inkább szard le az összes ötletedet és menj inkább a kocsmába.