Csak azok a vonatok gépcsere után mentek tovább a Délibe....
Az a néhány vonat meg ami Fehérvárig jött ha késett is mindíg elérte a csatlakozást.
Ilyen volt pl 9725 érkezett 11:17 csatlakozó vonat 11:35,de ha szeretnéd a többit is felsorolom.
Az átmenő gépcserés vonatoknál a gond a szűkös mozdonyforduló miatt volt. Ráadásul állandó probléma volt (jelenleg is) az M41-es gépek műszaki állapota. No nem mintha a többi jobb lenne.
Viszont ma tájékozodtam,érezhető utasszám csökkenés,kevesebb a bevétel az állomásokon. Ez természetesen adódhat a sztrájk,ünnepek miatt is. Talán még várni kéne a kárfelmérésre.
Viszont ma és tegnap tömve voltak a vonatok,állítólag sok busz nem indult/érkezett ezért aki tehette vonattal próbált utazni.
Jó kérdést tettél fel! Sajnos a választ nem fogjuk megtudni... Pedig szeretném ha a """menetrend"""" """""szerkesztő"""" emberkék a nyilvánosság / TV,Rádió,Újság,nagyobb állomáson táblával a nyakba/ előtt azt mondanák: IGEN,EZT MI CSINÁLTUK....
Menetrendváltás óta a vonalon katasztrófális a menetrend: 3 pár közvetlen vonat Bp-re. A következő vonatokon kivül minden Bzmot: 970, 9712(2lepukkant kocsi), 974, 9716(2 lepukkant), 978, 9738, 9739, 979, 9717, 975, 9713, 971. Budapestre a menetidő negyed órával megnőt teljesen alaptalanul, a gyorsvonatok rengeteget állnak Székesfehérváron (18, 14 perceket), megállnak Csajágon (de minek?), valamint Balatonfűzfőn is. Ezen kivül 3 gyors Polgári - Ipartelepen is megáll forgalmi okból (másik vonatot bevárni). Hatalmas tartalékidejük van a vonatoknak ( minap 15 percet állt Iparban a gyors, és Füreden már rendes volt). Az esti páros gyors 18:13-kor elég későn van Pestről, 10 után ér Tapolcára, szvsz az egy órával korábbi indulás jobb volt. Aki olyan helyen lakik, ahol nem áll meg a gyorsvonat, nem tud közvetlenül eljutni a fővárosba, Székesfehérváron több mint 30 perc várakozási időt bíztosítanak a Bp-re induló személyvonatra(!). És mivel az emberek nem szeretnek átszállni, főleg ilyen módszerrel, jelentősen lecsökken az utazók száma. A gyorsvonatra ráhordó és széthordó vonatok megszűntek. Az új menetrend egyetlen elönye, h megszűnt az IC. De kinek jó ez?
Gép?Huzó? Uhhhh egyszer nalunk elkaptam egy szöcskét pont jó fénybe Majd belinkelem csak a masik gépemen van Gönyörü kép lett Gépekröl is nagyon szépeket lehet löni
Sziasztok Fiúk Lányok! Holnap utazom tapolcára és megyek ki éjjel fotózni az állomásra.. Mi féle vonat éjszakázik ott? Tudnátok segiteni? Desiró? Vagy sima kék? Köszönöm elöre is Boldog új évet minden vasut barátnak!
Elég hülyén van megcsinálva, mert a 8738-as (9738 elött 20 percel indul kb.) Cirmossal, meg 4 vagy 5 fehérvári Bhv-val ment. Fordítva lenne jó, hogy a Cirmi megy Halbival a Csörgő meg Bhv-val. Bár én a 9738/9739-est inkább Bzmottal küldeném helyette meg pl. a reggeli 9719-es lehetne Csörgős! :-)
29-es nyári menetrendje: kétórás ütemes gyorsvonati közlekedés lesz, hét pár gyorsvonattal. A személyvonatok kétórás ütemben közlekednek. A közlekedést kiegészítik a távolsági forgalomban közlekedő időszakos gyorsvonatok.
Nem olyan sok az a két kocsi! :-) Mostantól úgyis "fellélegezhetnek" a Csörgők, mert a gyorsok nem állnak meg minden bokornál, a személyvonatnál meg az a két kocsi nem hinném, hogy annyira megterhelő!
A 9729-ről a 319-es Bz visszaindult a 9722-vel. A 9717 pedig most ékezik Fehérvárra a 2308-as Hörgővel, Bdh + Bhv összeállításban. Valószínűleg a 9714-re fordul vissza. :-)
M41-2331: 970/9715-re tippelek!/talán 974, de majd kiderül M41-2309: 979/9712/valszeg 975/... Bz: 9719 Bz: 9729
970 összeállítása: 5 By + Ao + Bdh 979: kb. 6 vagy 7 Bko + 2 Ao + 2 vagy 1 Bdh: Valszeg szerelvénymenetet spóroltak. A tegnapi 9706-ost és 9708-ast vonták össze. 9712: Bhv + Bdh
9729: Ha jól láttam a 319-es Bzmot-al, és egy mellékkel ment. 9719-est csak hallottam, hogy Bz. :-(
Oké. Én elhiszem. Mondjuk Bz-ből is olyan bszott sok van ám, hogy tömkelegével állnak egymás mellett a fűtőházban...
Sztem ezek lesznek Csörgővel: (a többi vonat Bz-s) 970 971 974 975 978 979 9712 9713 9714 9715 9716 9722 9723
Szerintem így kb. ugyanannyi Csörgőt kell kiadni mint a jelenlegi menetrendben. Esetleg még annyit tudok elképzelni, hogy a 9722/9723 felcserélődik 9718/9719-el.
70 körül lehet, de ez pont optimális mert laza a menetrend. 9701-el szombaton Tapolcáról végig sietve jöttünk. Pl. Zánka-Köveskálnál álltunk 4 percet, hogy tartsuk a menetrendet. :-)))
Ebben a könyvben Ó, A BALATON, RÉGI NYARAKON több kép készült a vonalon, többek között van egy olyan kép, hogy ez a töltés épül, és még mind a két oldalán víz van. Meg még van Akarattya régi épület, stb. Remélem a Jézuska meghozza.
És nem lehet hogy van benne valami.Tegyük félre most a vasutasokat és vasútbarátokat.Rajtuk kívül is megy országszerte a sikongálás az utasok részéről. Ők is hülyeséget beszélnek?Bátaszéken minden menetrendváltáskor takargatják a vasutasok az emblémát mert ők kapnak hideget-meleget mert ők vannak ott nem azok akik valóban tehetnek erről.Kíváncsi leszek hogy Szekszárdon hányszor zúzzák be a pénztárablakot 14-e után.Mert sajnos Baján már volt rá példa az új menetrend miatt. Bátaszéken egy kocsivizsgálót támadtak meg mert halasról 7.26-kor ért be a vonat UD-ra meg elment 7.21-kor az új menetrend miatt.És ez csak amiről én tudok:-((
mind a 8 évben, decemberben telis teli van avval, hogy: .........A jövő évi menetrend sokkal rosszabb, szarabb, stb, mint az idei vagy előzőek voltak..........
lehet, hogy azért, mert pl. évről évre nő a menetidő...? Legalábbis a 29-esen biztos.
Szomorú lennék, ha párosban a Bp-Sv közti 67 km-es távot egyetlen kelenföldi megállással is 71-72 perc alatt teljesítő kapcsolódó gyorsok még késnének is...
Páratlanban meg ugye minden lehetséges, bár ma is már vmax = 65-70 kmh körül látom menni a Bz-t, mert így is annyira laza a menetideje.
Nem hinném, hogy mindegyik Bz lesz, mert már most sincs már belőlük sem elég, jövőre meg még több kéne. A Bz mellékek meg végül is egész komfortosak, és általában tisztábbak a sokat látott By-oknál.
A fél órás átszállásidőben látom én is a tragédiát, botrány, hogy ezt nem tudták (=akarták) jobban megcsinálni. Inkább szartak volna az ütemességre... :-(
magyarázd meg az lletékes szombathelyi mnetrendtervezőknek, hogy felejtsék el a fehérvári nem létező hivatásforgalmat....s akkor nem kötött a személyek érkezése...
Ez a változat a 11.09-es. Nincs változás. Korábban már írtunk róla, hogy 3 közvetlen gyorsvonat lesz a fővárosba és fővárosból. A többi ütemes személy Fehérvár és Tapolca között.
Be is tettem a kedvencekbe, mégis Akarattyán van a nyaralónk 67 óta.
Látom, tervezési stádiumba került az a bizonyos fűzfői átkötés. Abban azért biztos vagyok, hogy még néhány évig így marad. Az elkerülő utat is már egyszer kihúzták, ez a projekt is amolyan kihúzható, eltolható.
Ami meg a lényeget illeti: mivel a vonatok továbbra is igen lepusztultak (még akkor is, ha a lehasznált Bko-kat ide rakták), hogy már mentem le úgy is, hogy Flirt-tel Sv-ig, onnan (sajnos) Bz-vel.
Engem egyáltalán nem zavarna az átszállásos kapcsolat, főleg ha azonos peronról történne, és nem lenne több 5 percnél. Már ez is javulás lenne a maihoz képest. Félegyházi kocsikból átszállni egy Desiroba, óriási minőségi javulás lenne.
Feltételezem, hogy az átkötés után azért megmaradna a vonal Fűzfőig is, legfeljebb vicinális szinten.
>>És mivel az Önök utazását ennélfogva 50-66-90-100%-ban az adófizetők állják Önök helyett, ne tessék ugrándozni
Nemcsak az utazást, hanem azt az irtózatos mennyiségű lopást és hanyagságból eredő kárt is, ami a MÁV - nál van. Szóval elöször kevesebbet tegyenek el zsebre, aztán szövegeljenek, hogy ki mennyit fizet. Mert a mostani vezetésnek semmi pénz nem lenne elég, és mindent képesek tönkretenni.
Van egy kiadvány, aminek a hátoldalán rajta vannak a régi menetrendek. Az északi és a déli partra is hamarabb ért le a vonat. Pedig északra a MÁV vonatok Pusztaszabolcson át mentek.
Egy kis helyzetjelentés tegnapról: Első képen Balatonkenese, 6 óra után pár percel, 2. képen a Csajág - Kenes zár alatt kitermelt anyag Kenese-Üdülőtelepről. (cseréltek mindent a peron mellett) 3. képen a 9702-es érkezik Zánka-Köveskálhoz, 4.-en (új???) lassújel Zánkafürdő, és Akali között. 5. 974 ereszkedik Csopakról Balatonarács felé a 2204-es Csörgővel, utolsón pedig szintén a vágányzár alatt épített új peron Akarattyán. Egyébként szintén Akarattyán, a peron mellett egy 10-20 m-es távon 20-as lassújel van kitűzve.
A MÁV egy plusz szociális juttatás nyugdíjasok, diákok, vasutasok és még sokan mások számára, mert a teljesáron utazók már rég kocsival mennek.
És mivel az Önök utazását ennélfogva 50-66-90-100%-ban az adófizetők állják Önök helyett, ne tessék ugrándozni, arra és akkor mennek vonatok, ahogy nekünk ez jól esik, meg a fordából kényelmesen kijön. Ha egy vonat éppen arra és akkor megy, amerre és amikor Önök menni akarnak, akkor szálljanak fel rá, és fogják be szépen..."
Ebben mindösszesen 1 hibát véltem felfedezni!!! Kedves "U"tasaink! 100 %-ban igazad van.
Nem biztos, hogy pontosan értetted, mit akartam mondani. Nem kapacitásokról volt szó, na meg akár M41 + 6-7 B is leérhetne 2 óra alatt ha akarna. Még ma is.
A 29-esen most is erősen kínálati a menetrend. Ha tetszik, most is sok a vonat. Csak éppen mind szar. Már...
Oké, de döntsük el, mi a cél.
Nem hiszek az összeesküvés elméletekben, de normális ember ilyen menetrendet jó szándékból nem csinál. (Csak ha előírják neki...)
Mert az utasnak sokkal rosszabb az egetverő menetidők, a fél órás fehérvári átszállásidők, meg az átpakolt indulások miatt, a MÁV meg nem sokat nyer vele, maximum 3 pár Bp-Sv közti V43 + 5-6 B(k, o, stb.) -t.
(Amit szinte úgy is megnyerhetett volna - ami már itt is többször szerepelt - hogy elindul V43 + 6 B(k, o, akármi) pestről, Sv-n szétszedik, az első 3 megy 30-ra, a második 3-ra meg rááll a Csörgő, és megy 29-re.)
Vagy ott van a másik régi vesszőparipa, hogy miért van ugyanannyi, és ugyanolyan vonat ködös novemberi hétfőn, mint verőfényes májusi hétvégén.
De nem. Fűnyírunk, hogy nekünk kicsit jó legyen, mert az írta elő a miniszter úr, hogy mínusz akárhány százalék. A maradék vonat meg megy amikor és ahogy megy, az utas meg le van szarva.
Őszintébb lenne azt mondani, hogy,
Kedves utasaink!
A MÁV egy plusz szociális juttatás nyugdíjasok, diákok, vasutasok és még sokan mások számára, mert a teljesáron utazók már rég kocsival mennek.
És mivel az Önök utazását ennélfogva 50-66-90-100%-ban az adófizetők állják Önök helyett, ne tessék ugrándozni, arra és akkor mennek vonatok, ahogy nekünk ez jól esik, meg a fordából kényelmesen kijön. Ha egy vonat éppen arra és akkor megy, amerre és amikor Önök menni akarnak, akkor szálljanak fel rá, és fogják be szépen...
Viszont az több mint érdekes, hogy a 29-es gyorsvonatainak fejrovatában van egy rokkantjelzés is. Ezeket viszont alacsonypadlós motorvonatokhoz tették csak oda, pl. Esztergom-Budapest.
Lehet, hogy Desirókból állítják ki a gyorsvonatokat?
Most, hogy ismerjük már a 29-es új menetrendjét a vonatösszeállításokról tud valaki valamit? Gondolom a gyorsok M41+X db Bo, de az ütemes személyek? Ugye nem BZ?
hát igen, kár, hogy nem adtál érdemi választ, csak a témát akartad megváltoztatni...:(((
3 kocsis gyorsvonat bőven elég a 29-esre, annál még a csörgő sem eszik oly sokat...
amúgy neked is az a hibát, hogy kizáróag abban gondolkodsz, hogy azon a gyorson Bp-Balaton utasok vannak, aban nem, hogy mondjuk egy ITF-ben mely további csatlakozásokkal lehetne rájuk utast szerezni...
amíg az illetékeseknek az a legfőbb óhaja, hogy Tc-Sv személyekkel a fehérvári hivatásforgalmat kell kiszolgálni (érk :10, ind. :50),s emellett napi 3 pár gyorsvonat engedett meg, addig ne reménykedjünk...
nincs sehol külön nyári menetrendi tervezetem, hanem az egész évi 2009-es tervezetből szűrtem ki dolgokat.grafikusból ajánlom a 40a Erd feletti szakaszának tanulmányozását, illetve a táblázatosból a 20ast meg a 100a, 100 vonalakét
"Azt pedig végképp nem tudom elfogadni, hogy 14-19 perc a gépcsere Fehérváron."
Szerintem ez tartalmaz pár perc tartalékidőt is. Kétségtelen, hogy hosszabb lett így a menetidő ... :-S 4 pesti közvetlen vonat kiszedése is negatívum.
Egyébként hiába van sok vonat, olyan borzalmasan az eljutási idők, mint még soha. Azt pedig végképp nem tudom elfogadni, hogy 14-19 perc a gépcsere Fehérváron.
valóban érdekes az új menetrend... a jövő nyári a tervek szerint sűrűbb lesz mint az idei... lesz napi négy pár mentesítő a fővárosból, a szombathelyi csak Szfvárig/Szfvártól közlekedik, a nyíregyházi a Balaton irányába pedig egy órával későbbre kerül
Ráadásul azt is elfelejtették, hogy az északi parton a szezon legalább 2-szer olyan hosszú, mint a délin, ahol június közepe előtt és augusztus 20. után egy lélek nincs helyi lakosok által adott és a kanizsai forgalmon túl.
Katasztrófa, pont azok a települések nem érhetők el Budapestről, amelyek a legmesszebb vannak a fővárostól. Mert a gyorsvonatok persze Füredig megállanak majdnem minden bokornál, utána meg lényegében sehol. Csatlakozó személyvonat viszont mostantól egy darab sincs. Ügyes...
Elég vacak az új tervezet szerintem is.A 3 pár gyorsvonat keresztje kábé polgárdi ipartelepekre jön ki -igaz egyik sem áll meg ott.A menetidő meg tovább nőtt minden tekintetben szinte. De még ne panaszkodjunk a 40-esen meg minden gyors megszünt csak ic vagy átszállós személy maradt még Sárbogárdra menet is!
Mi ez a másfél órás menetidő Fehérvár - Bp viszonylatban? Mindenütt megállós vonat lenne? Ez eléggé utastaszító...
Hát hogy őszinte legyek, eléggé vacak. Ha nem a fővárosból megy le az ember, szinte esélye sincsen délutánnál előbb leérni. Délelőtt nincsen kínálat a főváros felöl. Szerintem a legjobb az lenne, ha Bp - Fehérvár viszonylatban a balatoni vonatok óránként járnának, Fehérvártól két óránként: egyik órában a déli partra, a másik órában az északira, s ehhez esetleg hozzá jönne nyáron az ellentétes odlalra tartó vonathoz személyvonati csatlakozás Fehérvárról Tapolcára.
Pl. a 6.13-as bp-i indulású vonat menne Keszthely/N.kanizsa felé, Fehérváron lenne minimum 5 perc állásidő az átszállások és az ütem tarthatósága miatt. Fehérváron át lehetne szállni pl. a kb. 7.20-kor Tapolcára menő vonatra.
A 7.13-as vonat menne Tapolcára, erről Fehárváron át lehetne szálni a 9.20-kor Keszthelyre menő vonatra....
Fehárváron eme góc elején érne be a budapesti személy, amely a Bp-Fehérvár közötti utasoknak is eljutást biztosítana... Az én menetrendem, ha én tervezném ezen alapulna, persze nem ragadtam ceruzát, a kereszteket nem számoltam ki, de biztos megoldható lenne.
A MÁV-Start eljuttatta a minisztériumnak a 2009-es menetrendtervezetet. Ennek értelmében -furcsa módon- csak részben (napközben) lenne ütemes menetrend a 29-esen. Nekem van egy ilyen tervezetem -hangsúlyozom, hogy grafikus, tehát hozzá nem értőknek nem ajánlom- aki kéri és ad mail címet elküldöm.
Egy őszinte topiktársunk (aki most éppen ukkel :-)), hitelt érdemlően beírta, hogy 2013-ig biztos nem történik ez ügyben érdemben semmi.
Még a 15% EU-s önrészt is alig bírják kiköhögni.
Talán a 2013-2020 időszaki tervezésbe beleveszik. Talán.
De ahogy elnézem a jelenlegi gazdasági helyzetet, jó eséllyel fog elmaradni elég sok állami beruházás a következő jó pár évben, így elég zsúfoltak lesznek a 2013 utáni tervek is.
Én csak azt írtam le, ami elhangzott, illetve nyomtatásban megjelent. Ott úgy gondolták, Fűzfő lenne alkalmas első balatoni megállónak, ahonnan az utasok természetes eszközökkel, főként kerékpárral (!) mennének tovább.
Akarattya szerintem is nagy veszteség lenne, akár a többi szakasz. Fűt-fát ígértek a Csajág-Lepsény szakaszról is, (hogy milyen fontos kerülő útirány), szerettem a Szabadbattyán - Csajág között dízellel előfogatolt vonatokat, erre idén már csak a pótlóbusz maradt.
Amikor a 2010-es évszám elhangzott, a jelenlévők több, mint fele felnevetett. Ennyit erről. De úgy gondoltam, érdekes téma, ezért írtam le.
Ha ez a dolog megszületne, akkor gondolom Sv - Csajág között mennének úgy 1 évig a Bz-k, azt bezárnák a vasutat arrafele... Ha ez a dolog valóban létezni fog, akkor Balatonakarattya szívj meg a legjobban. Ugyanis, mivel ez az első igazi Balatoni megálló a 29-en ide sokan járnak fürdeni, ilyen 1 napos kirándulás keretében. Ésszerűbb lenne, Sv-Akarattya között meghagyni majd a vonalat és netán Akarattyára betuszkolni még 1 vágányt. De ha a Hajmáskéri verzió megépül nézzük mit veszíttünk: - egy 2007-ben felújított pályarész Akarattyánál - egy alagutat - egy nemrég megépült vasúti hidat, (Akarattyai elkerülő) - egy most, ebben a percben is épülő vadiúj peront - és talán a 29-es legforgalmasabb megállóhelyét.
Igen, éppen a magaspart miatt tartják indokoltnak az új nyomvonalat... Az általad leírtak persze igazak...
Amúgy a híd 582,5 méter hosszú, 29 nyílású lesz, némelyik pillér 9 méternél is magasabb; először peron nélkül, majd később kialakítanak egy 300 méteres peront. (Fűtött betonos kerekesszék-rámpa, stb.) A peron egyben gyaloghíd is a 72-es főút felett.
Először a dízelvontatás esedékes, a későbbi villamosításkor félkör alakú, alagútra hasonlító felsővezeték-tartók lesznek kialakítva.
Cél: "A Balatont a fővárosból az eddigieknél rövidebb utazási idő alatt el lehessen érni." Egy másik idézet az előadásból: "A szakasz kiváltaná az állandó veszélynek kitett Balatonkenese környéki, megcsúszásra hajlamos löszfalban vezetett vasutat."
És a fő poén: a hölgytől kérdezték, mennyire reális a terv és egy megvalósításra vonatkozó évszámot kértek; a válasz 2010!
Sv-Hajmáskér 37 km a 20-ason. Kb. 12 km lesz a Hajmáskér-Fűzfő, tehát összesen 49.
Ha végig 120-szal söpör a vonat az új útvonalon (amit amúgy kizártnak tartok) akkor 25 perc Sv - Fűzfő.
Ha a sebesség Battyánig 100, onnan meg 80 a régi nyomvonalon, akkor az 32 perc.
Teoretikus elvi maximum 7 percért ekkora balhé? Amit egy elvert kereszt lenulláz? Ráadásul nagyobb vontatási ktg a több km és nagyobb sebesség miatt? Vagy a nagyobb terhelésre méretezett pálya ennyire számít a Csörgő+ 4-10 kocsinak?
All in all, csak a magaspart teljes leomlása és haználhatatlanná válása indokolhatja az új nyomvonalat, de akkor is meg kéne első körben vizsgálni a nidsz által berakott Csajág - Kenese átkötést. Illetve azt, hogy mennyi pénzből lehetne végleg helyre tenni a magaspartot (mindent lehet, csak legfeljebb nagyon-nagyon sok pénz...)
Kíványcsi lennék mit szólnának ha kihúznák a drótot és kapnának pár jól megtermett szilit, mint pl. a 1221 vagy 2360...:D asszem mégjobban húznák a szájuk:D
Ha jól tudom egyes helyeken már fellázadtak a nyaralók és az ottlakók, hogy ők drótot akarnak, mert zavarja őket a nagy füst és a zaj! Egyébként ők azok akik SOHA A BÜDÖS ÉLETBEN NEM használlták a vonatot...
Én részt vettem az idei Hídmérnöki Konferencián, és ott az Ecsedi Éva egy nagyon jó előadást tartott az új szakasz bekapcsolásáról Balatonfűzfőn. Eszerint az új megálló egy hídon lenne kialakítva a 710-es út két körforgalma között, de azok felett. A tanulmány szerint a három településrész néhány év alatt összeér, mert a gyártelep már nem bocsát ki annyi füstöt (!) és itt egy új központ létesül. E fölött lesz az új megálló. A kiágazás azért Hajmáskér és nem más (pl.: Csajág), mert a 20-as vonal korszerűsítése után a menetidő erre lesz a legrövidebb, illetve a teherbírása is nagyobb lesz a jövőben.
Egyébként nem értem, hogy a vágányzári értesítőn (pl. ami ki van ragasztva Sv állomáson) hogy merik szájukra venni a Csajág-Lepsény - Bkenese, illetve a Bkenese - Csajág-Lepsény kifejezést... Hogy jön ide a megölt Lepsény-Veszprém vonal???
tudom hogy most a Hajmáskér-Balatonfűzfő átkötés dolog az aktuális, de szerintem van egy másik megvalósítható megoldás is: azt hiszem egy másik topikban már bemutattam, szóval Csajág és Balatonkenese között egyenesen levágni!!Ez annyit jelentene, hogy Csajág kapna egy új megállót a fénysorompók közötti részen, aztán onnan a pálya nem kanyarodna tovább balra ívben a jelenlegi állomás felé, hanem egyenesen át a réten, és valahol ott érné el a jelenlegi pályát, ahol Papkeszi felé a közút elágazik.
nem tudom hogy készült-e már megvalósíthatósági tanulmány, de szerintem nem kerülne többe, mint a másik terv, ráadásul megmaradna Balatonkenesén is a vasút.
Igen, sajnos otthon hervadozik az internet. De a 29-en a múlt héten többször voltam, így néhány hír: csütörtökön a reggeli Batsányi több, mint 100 perccel érhetett Balatonfüredre, ugyanis én ekkor mentem el. A személy Csajágról +5-tel jött és ment. Este mindkét IC késett, a Batsányi +10, a Tihany +15 késéssel érkezett Füredre. Másnap reggel is voltak zűrök, talán Sv volt az oka...
Sziasztok! A ma esti Bp. - Tapolca gyorsot (nincs nálam a menetrend, így számot nem tudok írni) a 2143-as Csörgő vitte! (Fél nyolc után haladt át Sv-Reptéren.)
A susnyás landolás csak addig tűnik hülye viccnek,amíg valaki meg-nem sérül,volt már rá példa.A vádlottak padja lehet elég keményfából is és ott nem szoktak viccelődni.
Gratulálok! 175m hosszú új peron,remélem ezekután nem lesz 7 kocsinál nagyobb vonat,mert akkor gondolni kellene arra is,hogy az egész vonat peronon legyen,vagy ez senkit sem érdekel?
Megtettem, de ott sajnos Bp-től számozódik, és csak km van :-)
Mondjuk sejtettem, hogy a magaspart van a dologban, évről évre kell ott kapirgálni, lehet, hogy egyszer tényleg használhatatlanná válik, és muszáj lesz Hajmáskér felől közelíteni...?
Úgynézem, hogy még senkinek sem vette észre: Badacsonytomaj - Tapolca között vágányzár van, a 187-es egy sínszállító szerelvénnyel halad jelenleg arra, valamint a 974-el a 317-es Szergej ment!
és azok a gyorsok valódi GYORSok lesznek, tehát nem a régi sebesek, ill mégrégebbi távolsági személyvonatok 4 jegyű vonatszámos, gyorsnak csúfolt reinkarnációi?
Maradi vagy! :-) Desiro klíma ügyben jobb, és jobban megfelel a mai követelményeknek, bár egy kicsit puhább üléseknek jobban örülnék és szerintem nem csak én vagyok így ezzel.
A két IC szűnik, helyettük valóban gyorsok lesznek. Szerintem ezeken a vonatokon igen nagy lesz az utasforgalom, mert nagyon jó időben közlekednek és nem kell rá pótjegy. Ha minden igaz a vonalon ütemes menetrend lesz, 3 óránként gyorsvonatok, 2 óránként személy Sv-Tapolca között. Én ennyit tudok... Teszem hozzá ez rohadtul nem biztos még...
brummanto: Nem, nincs semmi rossz tapasztalatom vele, egyszerűen nem kedvelem! :-)
M41 2305: "Tán a BZ-t jobban kedveled?" Őszintén? Igen, a Bz-t jobban kedvelem. Inkább fényképezek egy Bz-t, mint egy Desirot. Utas szemszögből nézve meg a klímán kívül szerintem nincs valami nagy külömbség. (...de az is lehet, hogy pusztán maradi vagyok, és nem akarom elfogadni az új dolgokat! :-))
A "zuhanyhíradó" szerint a téli menetrendben megszűnnek az IC-k, helyettül sima gyorsok lesznek, a 4 számjegyű vonatok pedig csak Fehérvárig járnak, ott átszállás lesz.
OFF A BVE vonatszimulátor játékhoz szeretném megépíteni a 29-es vonalat. Olyan embereket keresek, akik a vonal közelében laknak, és segítség képpen tudnának nekem állomásépületeket fotózni, amiből megépíthetem az objektumokat. Köszönöm előre is aki segít! ON
Egyik kedvencem ez a vonal, bár amióta az M40, M47, M61-es sorozatok nem járnak itt (sem), már nem a régi. Nem írtam még ide, mivel viszonylag ritkán utazom az észak-balatoni vasúton. Most sem írtam volna, ha nem lett volna egy negatív élményem. A debreceni cécó miatt már eleve késett, Fűzfőre vagy fél órás késéssel érkező záhonyi vonat peron nélküli vágányra érkezett, idősek, gyerekek, biciglisták voltak kénytelenek nagyot ugrani leszálláskor. Az egyik (kerékpárral érkező) utas erre megjegyzést tett a forgalmistának, aki erre nagy hangerővel, minősíthetetlen hangnemben válaszolt sok elképedt utas füle hallatára. Az utas szavait nem hallottam, de akármit is mondott, nem kellett volna olyan ordenáré stílusban (pl.: hova a f...omba hozzam) válaszolni, ahogy az illető vasúti dolgozó tette. Főleg az ország egyik legfrekventáltabb vasútvonalán.
Mekkora egy gusztustalan cég ez a START...! Balatonarácson (is) kocsmárost kértek fel a menetjegykiadásra. Amikor beállítottunk a kocsmába, akkor annál a pultnál lehetett jegyet venni, ahol a sört is csapolják pl. Aztán 10 perc múlva a jegyhez is hozzájutottunk, mivel a tisztelt hölgy inkább a vendéglátáshoz ért, mint a jegykiadáshoz (azt meg sem említem, hogy miközben a jegyet vágta ollóval, még azért egy üdítőt kiadott egy vendégnek). Szóval visszatérve nagynehezen sikerült megértetni vele, hogy milyen jegyekre is van szükségünk. Még szerencse, hogy késett a vonat, és így volt idő kivárni ezt az első osztályú kiszolgálást (legalábbis a menetjegykiadás címén).
Szeritem nevetséges, és döbbenetes, hogy nálunk ilyeneket is meg lehet csinálni, mert az, hogy Budapesten sok újságárusnál lehet BKV jegyet venni, az egy már megszokott tény, de hogy egy füstös kocsmában kényszerüljön az ember adott viszonylatra (és áfás számla nélkül még...) menetjegyet váltani, szerintem nevetséges. A START csak egy rohadt reklámcég, mindenféle állatágra költ, plakátokra, meg fene tudja még mire, de a kocsik őrzésére, meg tisztán tartására semmivel sem fordít többet, mint a SZESZA egykoronm, semmivel sem lett jobb semmi, csak rosszabb, amióta engedélyezték a privatizációt. Ezzel csak rúgtak a döglődő vállalaton mégegy jó nagyot. Vasutas létemre hányingerem van a sok hülye hozzánemértő managertől, akik ülnek ennek a leányvállalatnak az élén, és tömik a zsebüket, eközben pedig kontárkodnak.
Szerintem nem vagyok egyedül a véleményemmel... Üdv
Megtértem a nyaralásból.... Kedtől folyamatosan a 29-en láttam a 224-est, a "füredi TGV" is dolgozott ezerrel, hozta-vitte a renoválni való hófogókat, 3-as Desiro fogat jár kb. csütörtüktöl ( Egy kalauz állítása szerint az egyik ben döglödik a klíma,), 12 kocsival a M41 2305 - M62 325-ös párocska, csilli villi 204-es buzenyka, és a többi...
Nagy köszönet 165-nek! ;-) 224 meglett, füstölt is. + M41 2309 és M62 325 is le lett kapva. Tegnap 17:53-kor M41 2327 haladt úgy max. 5 kocsival Sv fele -> 9701 vagy valami más volt? 9701 9 kocsi szokott lenni.
Erre én is egyből gondoltam. Logikus lenne, de honnan kerítesz rá jegyvizsgálót? 9757 jv-e fordul vissza 9732-re. Mondjuk azt nem tudom, hogy egyedül vagy ketten vannak-e.
Akkor nem az lenne logikus, ha a 9757 Fehérvárig közlekedőnek lenne meghirdetve, akár gyorsítottként Csajágtól? Mi akadálya lenne? Ingyen kiadódna egy többlet vonat kurrens időpontban.
igen én is kifogtam egyszer egy ilyent 2005-ben, a 9712-esen
egyébként a 902-es hsz-ban látható képen a 9757 azért megy ilyen összeállításban, mert Csajágon a hátsó rész leakad, és visszamegy 9732-nek, az eleje rész pedig sv-menet Sz.fehérvárra, majd utána leközlekedik 9712 számon.
Na ittvagyok, csak elég instabil a számítógépem most a nyáron! :-((( Elvileg Péntekig lesz 305, majd kiderül, hogy mit vesznek elő a fűtőházból Szombaton.
A Bz+2 mellék elég a reggeli Csajág-Tapolca vonatra? Az északi partról Badacsonyba kirándulás gyakorlatilag egyetlen szóbajöhető vonata!
Jó sok éve utaztam vele Füredről Badacsonyba főszezonban, akkor a gyerekcsoportoktól úgy megtelt, hogy állóhely sem volt már. Csak az utascsereidők megnövekedése miatt lett Badacsonyig 15 p késés.
A nem-dezső helyi vonatok Bz+2 mellék (ill. vasárnaponként - nem tudom, hivatalosan-e, de praktikusan igen) a csajági ill. az esti IC-t követő Szfv-TP csak 1 mellék.
Ezt a fotóhelyet hogy lehet megközelíteni, tehát hol célszerű leszállni és onnan kb. mennyi idő gyalog az út?
Azokról a kövekről csináltad a fotót, amiről M41? És azon a deszkán lehet eljutni a partról az említett helyre?
Még két kérdés: - lehet hogy már korábban elhangzott, de megtudnátok mondani, hogy melyek a Desiros fordák? - a másik, hogy a Badacsonytomaj-Keszthely nosztalgiavonat idén gőzös vagy motorkocsis?
Én úgy tudom régebben egy horgász egyesület magánterülete volt, be is volt zárva a "hídra" nyíló kapu, de mostanság nyitva van mindig (lehet már nincs is meg) és bárki be mehet és be is megy oda. Sok horgász van, de ha csendben kerülgeted őket, akkor rád se néznek. A "híd" állapota szerintem nem olyan nagyon vészes, lassú óvatos lépésekkel kell átmenni. Csónakkal valóban többet lehet ezen a környéken kezdeni.
Nem tudom, hogy magánterület-e, de mikor fényképeztem onnan, nem szólt rám senki, és semmi gondjuk nem volt... (még én szóltam egy horgásznak, hogy vonat jön, mert a sínek között rohangált, nulla odafigyeléssel...)
"Az alagútnál lehet úgy fotózni, hogy a nap is jó irányból legyen és a balaton is benne legyen?"
Ezt tudtam összehozni, elvileg a nap végig jó, hogyha "rendesen" közlekedik. Esetleg egy láncfűrésszel megoldható, hogy jobban benne legyen a Balaton... :-)
Ha van kocsi (90650-90651) csak akkor megy, van menetrendje, de amikor sikerül akkor megy. Ált. kb. 8-9-kor indul Sv-ről és Aszófőn hamar fordul is vissza.
Elkezdtem építeni a Train Simulatorhoz a 29-es vonalat. Aki ért valamit a pályaépítéshez és van kedve besegíteni akár állomás adatokkal, objektezéssel vagy egyéb mással az írjon. Jelenleg ott tartunk, hogy van valósághű tájunk.
Mellesleg a kedd-csütörtöki tolatós milyen napszakban közlekedik? Mert ha csütörtökig helyreáll a szokásos vasúti közlekedés, akkor lemennék fotózni. Utána 3 hétig nem lesz jó. Az alagútnál lehet úgy fotózni, hogy a nap is jó irányból legyen és a balaton is benne legyen?
Én egy gumikerekű utasszállító cégnél dolgozok. Nem mondom, hogy a helyzet nálunk rózsás, de talán könnyebben emészthető. Nem akartam bántani senkit, senki munkáját becsmérelni. De sajnos egyre többen látják hozzám hasonlóan a dolgokat. És minden elismerésem, hogy ilyen "technikákkal" még üzemet lehet tartani.
Elgondolkodtató, mérlegelni kell. Szeretem a vasutat, de csak kivülről, utazni csak hobbiból. Pl majd a szabi idején az északi parton, Szergej után. De eszembe se jutna oda vonattal leutazni.
Hát nem hiszem, hogy van mozdonypazarlás, igaz elképzelhető, hogy jobb fordulókat lehetne csinálni. De én nem foglalkozok ezzel, a lényeg, hogy van téma.
Tudom ,hogy nem panasztopic de pár dolog nagyon kiborított a multhéten!!!
5 haverommal Balcsira utaztunk az esti Tihany ic vel!
3 diák jegyet megvettem az interneten! 2 felnőtt és 1 diákot a déliben akartunk venni! Sajnos a pénztáros néninek fontosabb volt az ebédszünet mint a mi normális kiszolgálásunk!
Közölte ,hogy már csak 1. osztályú jegy van a vonatra!(kérdem én kinek volt ez a hülye ötlete ,hogy nyáron a balatonra 3 azaz három kocsi ic járjon) siettünk a vonathoz ezért beletörődtünk ,hogy a társaság ketté szakad.A kiadott jegyeket se ellenőriztük csak később gondoltuk újra ,,hogy tulsokat fizettünk! a két felnőt és 1 diák helyett a hölgy volt olyan rendes és 4 felnőtt és 2 diák jegyet adott!
A következő sokk a vonaton ért ahol a helyünkön 1 kedves kis család üldögélt és közölték ,hogy ide szól a hely jegyük! Megnéztük a netes jegyeket és aszok is ugyanerre a helyre szóltak! (Ezért ki a felelős?)
Továbbá azért mentünk ic-vel ,hogy mien gyors és hűvös lesz! Nah itt se hűvös nem volt és a vonat is szinte lépésben haladt!! +40 fok az első osztályon ablakok nuku!!!
Majd én azt nem értem ,hogy miért nem lehet megoldani ,hogy az ichez is desiro legyen a személyvonat?? Minden gyor vonathoz desiro jár csak ehez az egy ichez jár füredtől a bz!!
Összegezve: 6-an kb 40 fokban legalább 15 perc késéssel utaztunk le balatonra 18000!!!!!! foorintért!! Ez felháboríttóóóóó! Ezekutánn I HATE MÁV START ZRT!!!!
Bocs mindenkitől de ezt nemtudtam magamban tartani! Nagyon felháborít a dolog!! Üdv!!
Két koradélutáni kép, még vasárnapról Balatonfüreden. Az elsőn a Balatonfüred-Budapest személyvonat várakozik. A másodikon pedig a 14:55-ös DESIRO vár arra, hogy elindulhasson Tapolcára. Késés ezen a napon szinte nem is volt.
Asszem a légkondik működéséhez kellenének.:)Nem lenne rossz, ha felújítanának még 4-5 rezsót, és úgy járnának a halbis vonatok.Sokat járnék még én is fotózni.:)
Helló! Tegnap estefelé utaztam a 9701-el. Kb +20 volt Fehérvár előtt. Nagy lendülettel, majd erős fékezéssel haladtuk meg az Sv bejáratot. Olyan jól sikerült a fékezés, hogy a váltók előtt a vonat megállt. Kérdésem: műszaki ok, vagy a topik szóhasználata szerint fakéz okozta a megállást? Előre is elnézést kérek az általam durvának tartott kifejezés hasz nálata miatt, többször nem fogom leírni, de kellene helyette egy, a fogalmat jól értelmező más szó. Üdv.
A halbik között van olyan aminek az aksi töltését nem generátor végzi hanem a fűtési fővezetékből tölti az aksit. De erre elég lenne egy rezós is - ha még van, vagy pedig olyan kocsikat tesznek be a vonatba amik generátorosak.
Na msot ismét eltűnök 3 napra! Szerdán este jelentkezem Badacsony környékéről képekkel... Ha összejön akkor lesz egy keddi Tapolcai köröm! Na mindenkinek szép fogást!
Nem,levesszük róla (forgatjuk) és a 19606 végére tesszük. Igazából értelme nem sok van,ez az idei nyár "csúcshülyesége". (Mindíg van ilyesmi a nyári menetrendben....)
Azért azt a Desiro-t nem kellene agyonsztárolni. Amikor egy kavicsdarab miatt nem csukódik rendesen az ajtó, aztán se előre, se hátra. Meg a két rész közti összhang is hatalmas néha. Eltérő fokozatban az egyik motor épp hogy ketyereg menet közben, a másik felén meg üveghang. Ha annál a szerencsétlen Bz-nél azt meg tudták csinálni, hogy a légsürítők egyszerre kapcsoljanak be, a hajtóművek egyszerre váltasanak fokozatot, akkor a XXI. század technikájánál - pláne egy egységen belül - miért nem?
A mai 975-ös már hozta a bécsi stokkot. Füreden meglestem, majd valszeg jövő héten valamikor fotózom is. Az összeállítás elég látványos: M62+M41+GYSEV Halbi+GYSEV halbi+ 7 vagy 8 BKO és BY vegyesen és ha jól láttam a végén van egy 2. osztályú IC kocsi is.
Tegnap utaztam Szentgotthárdról Desiroval Szombathelyig, majd utána Bz-vel Zalaszentivánig. Őszintén szólva eddig nem kedveltem ezt a korszerű motorvonatot, de miután erről a hűvös és - az 1 órás út alatt - kényelmesnek számító vonatról a Bz-re kellett szállni, akkor tapasztaltam meg, hogy milyen hatalmas különbség van köztük. A jó öreg "parasztexpress"-en bűz, koszos ülések, és persze rekkenő hőség fogadott...
Hát nem is erre gondoltam...Mert a By/Bhv stb kényelmesek, szeretem is iklyen szempontból. De télen inkább... Tapadni megint nem jó. Az persze más tészta, hogy ha már ezek a kocsik közöttünk vannak még, minimum üléshuzat csere kellett volna (úgy 15 évvel ezelőtt:P)
Lehet majd szenvedni azokkal a hülye desirokkal az északi parton... Lesz fekve maradás bőven. Annyira el vannak szállva tőlük... Inkább egy hagyományos mozdony vontatta IC-re szállok, mint arra a talicskára.
Bárki hallott arról valamit, hogy nyáron nem járnának az intercity-k az északi parton?
A veszprém megyei Napló tegnapi számában ezt írja:
"Balatonfüred - Tiltakoznak az északi parti települések, amiért a MÁV idén nyáron nem közlekedteti az intercity járatot. A füredi kistérség polgármesterei dr. Bóka István kistérségi alelnök vezetésével találkoztak a közlekedési vállalatok képviselőivel. Különösen a gyorsjáratok kimaradása váltott ki indulatokat.
Mint elmondta, azért tartja rendkívül elfogadhatatlannak a döntést, mert a térség közlekedési helyzetén szinte egyedüliként a vasút fejlesztése, optimális működése javíthatna.
A táji, természeti körülmények és a kialakult településszerkezet miatt itt nincs lehetőség autópálya építésére, a meglévő úthálózat bővítésére is csak nagyon szűk keretek között van mód, ezért egyértelműen a kötött pályás közlekedési rendszert kellene fejleszteni.
Ezzel szemben máig várat magára a vasút villamosítása, amit a déli parton már régen megoldottak. Ott a tó közelében vezet az autópálya, ráadásként az intercity járat mellé még egy expressz-vonatot is beállítottak a nyárra.
Az északi part turizmusa fellendülőben van, de a fejlődést megakadályozhatja az a tarthatatlan közlekedési rendszer, amelyben személyvonattal több mint három órán át tart az út Füredtől Pestig, de a gyorsnak nevezett járatokkal is 2 óra 40 perc kell hozzá - hangsúlyozta Bóka István.
A MÁV képviselői annyit ígértek, hogy továbbítják a polgármesterek kérését. Bóka István elmondta, a válasz ismeretében döntenek a további lépésekről."
Szerintem ostobaság és újságírói lustaság, hogy nem néz utána.
Azt kell mondjam, hogy amíg a jegyvizsgálók 90%-a tökéletesen alkalmatlan arra, hogy 3 nyelven tisztességesen bemondjon mindent amit kell, addig az mp3-as dolog jobb.
Mint ahogy az is pofátlanság, hogy annak idején a Tihanyból IC-t csináltak és betették mellé a Batsányit akkor előadták, hogy ez mekkora fejlődés, meg a Balaton Északi partján lévő települések és Tapolca is az IC hálózat tagja lett és ez mennyire jó. Csak abba kell belegondolni, hogy egy adott szolgáltatást épp 3x drágábban vehetek igénybe... Ez lehet simán áremelés, vagy szolgáltatás romlás kinek mi tetszik. De mi ennek örüljünk...
Elég sokat utazom EC-n Győrbe, vagy onnan haza. Sokan használják (angolul, németül is). Ha jól mondják be nekem ez sokkal jobban tetszik mint az amikor 10 percig zenélt 3 mondatért. (Pont olyan felesleges mikor a Flirt megköszöni a MÁV Start Zrt. nevében hogy a vasutat választottuk, főleg olyan helyen ahova a busz az halál lenne)
Nem szakember vagyok, hanem utas. De ezt már ideje lenne minden vasutasnak nagyon megértenie. A vágányzár nem befolyásolja, hogy halberstadtival adják ki a nemzetközi IC-t. A vágányzár nem befolyásolja, hogy nem tesznek bele kocsmát. A vágányzár nem befolyásolja, hogy Zalaszentmihály-Pacsa és Zalaszentiván között pótjegyet akartok vetetni az Ik 265-re. A vágányzár nem kellene, hogy befolyásolja, hogy az ember nehány perccel lekésse a csatlakozást, stb. Szóval a mellékelt fotón szereplő izé az nem InterCity, hanem trágyadomb, és ezt ráadásul ti komolyan is gondoljátok.
Azóta lejárt az aláfestőzene jogdíja, és nem hosszabbítottak.
Éppen ezért gyakorlatilag a MÁV-Start összes IC/EC járatán megszűnt a minőségi hangos utastájékoztatás. (Tisztelet azoknak a jv.-knek, akik bemondják, illetve angolul és németül is próbálják.) Ahelyett, hogy felvették volna zene nélkül a szövegeket....
Szerencsére vannak itt ilyen "extra szakemberek", mint Te. /Akik azt is tudják mi az hogy vágányzár./ Ha sörözni akarsz menj kocsmába, nem kötelező vonatra szállni.