Keresés

Részletes keresés

M63,012 Creative Commons License 5 napja 0 2 76266

A parkban készült videók egyikén az is látszott, hogy ha komolyabban rányitnak, akkor az egyik oldali kéményen jön rendesen a füstgáz, a másikon meg semmi. Ez is arra utalhat, hogy elfosta magát az egyik turbófeltöltő…

Előzmény: Isylon (76263)
_Metzger_ Creative Commons License 6 napja 0 0 76265

Sőt, ugye sok videó készült róla, és ha ott megállítod pont akkor, mikor elhalad a kamera mellett, már ott is is kivehető..

Előzmény: Isylon (76263)
_Metzger_ Creative Commons License 6 napja 0 0 76264

Ahogy begurult Csabára, a legelső dolog, amit észrevettem ez volt (nyilván azért is, mert a peron jóval magasabb, ezért könnyű volt a tetejét látni).

És tényleg ez a jobb oldala volt, amint körül járatták és beállt a másik végére, a bal oldalát nem is figyeltem.. ha ott álló helyzetben felpörgették volna 750-re, lehet mi is kaptunk volna olajat :D

 

Csak annyit kérdeztem valakitől, aki lejött a vezetőállásból (félig viccből), hogy kibírja-e egy tankkal a Nyugati-Szeged kört, azt mondta simán :D

Előzmény: EVM (76262)
Isylon Creative Commons License 6 napja 0 0 76263

A Füstis videókban jól látni, a szürke, fényezett tetőn meglátszott az olaj, szeritem még rosszabb is lett ahogy járatták!

Előzmény: _Metzger_ (76258)
EVM Creative Commons License 6 napja 0 5 76262

Nem normális dolog ,hogy ott az olaj a tetején.A parkban megnéztem belülről is és a bal oldali turbó csapágy volt a bűnös ,átengedte az olajat így kijutott a kipufogón keresztül a tetőre.A rendezvény után dombóváron megjavították a hibát.De most a jobb oldali tető részen volt olajos,így nagy az esély,hogy azon az oldalon ereszt át a csapágy.Ezt egy ismerősöm mondta aki vitte a vonatot Szolnokig.Valószínű ,hogy szét lesz szedve az a turbó! Ha meg a motorból jutott olaj a tetőre akkor nagyobb baj van.

Előzmény: _Metzger_ (76258)
1047 005-2 Creative Commons License 6 napja -2 0 76261

Ezek szerint pont annyi,mint neked.

Előzmény: r1232 (76260)
r1232 Creative Commons License 6 napja -1 1 76260

Mégis mennyi tapasztalatod van csöves Szergejjel?

A tompító sok mindent lenyel..

A 14D40 mindig zabálta az olajat, állapottól függően kevesebbet vagy épp többet..

Előzmény: 1047 005-2 (76259)
1047 005-2 Creative Commons License 6 napja -2 0 76259

Már a Parkos videókon is olajos a teteje,ez nem normális,főleg,ha a motorhoz is hozzányúltak. 

Előzmény: _Metzger_ (76258)
_Metzger_ Creative Commons License 2025.10.13 0 0 76258

Üdv!

 

A 14D40-nél mennyire normális, hogy a tetőn (természetesen a kipufogók körül a leginkább) látható olaj van? Tegnapelőtt volt lehetőségem megcsodálni/hallgatni a 001-es Csabán, és amit legelőször észrevettem, ahogy begurult, hogy olajos a teteje. Egyértelműen olaj volt, nem korom, megfolyt cseppek..

Aztán ma láttam pár kommentet FB-on, hogy "fossa-e még az olajat?", szóval ezért kérdezem, hogy ez normális mennyiség vagy abnormális?

M41 2180 Creative Commons License 2025.09.29 0 1 76257

A 221-es Szergej meglepő módon szinte eredeti belső állapotban ment selejtre, ott is bézs szín volt.

Előzmény: EVM (76254)
M63,012 Creative Commons License 2025.09.27 -1 8 76256

Egyébként ha a remot Csörgőket rendben karbantartanák, akkor nem kellene helyettük semmit sem bérelni rakás pénzekért. A téli szezonban a 2...3 kocsis vonatokra éppen kellenek ezek a gépek a csekély üzemanyagfogyasztásukkal (bár az itt ugyebár szintén nem érdekes szempont). A 36-os vonalon lassan hosszabb lesz a mozdony, mint a vonat...
Ugyanez a helyzet villanyfronton is. A legújabb beszerzésű saját gépeink (480) fele dögön áll Fc-ben (ma éppen 11db), helyettük kiszolgált francia mozdonyokat magyarítunk és bérlünk, feltételezhetően nagyon olcsón. A saját nagyteljesítményű gépeinket (V63) meg emellett bérbeadjuk a RCH-nak. Ezt valószínűleg így kell csinálni, hogy végül mindenhol tiszta legyen a pénz. ;-)

Előzmény: 1047 005-2 (76249)
M63,012 Creative Commons License 2025.09.27 -1 1 76255

(A 6db-ból az első 7db már látszik is a térképen... ;-))

Előzmény: 1047 005-2 (76249)
EVM Creative Commons License 2025.09.27 0 1 76254

Ha jól emlékszem anno a géptér-,keresztfolyosó és az előtér bézs színű volt,a fülkék pedig ezüstös szürkék.Gondolom ezért pingálták ilyen színűre. 

Előzmény: 1047 005-2 (76252)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.27 0 0 76252

A 628 001-nek vajon miért bézs színű a belseje?

r1232 Creative Commons License 2025.09.27 0 0 76251

Saját magadnak mondsz ellent. Mennyi Henschel tehervonatozik?

Előzmény: Ep128 (76246)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.27 0 1 76249

"Nyilván azért jött az az (eddig) 15 db. Henschel"

 

Milyen 15 db? 6 db-ról ír a bérlő is.Személyvonatozni jöttek,nem nagy Diesel/Szergej helyett,hanem a Csörgők helyett!

Előzmény: Ep128 (76246)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.27 0 3 76248

"(Egy pillanatig nem volt szó SZEMÉLYVONATKORÓL!)"

 

 

Dehogynem,a túlnyomó részük személyszállítási cégnél van,ott nincs egyre sem szükség az alapvonati fordulókhoz.Tehát mind felesleg ebből a szempontból.Az operatív,havaria helyzetekre bőven elég lennének a remotok,az összes hagyományostól megszabadulhatott volna.

Előzmény: Ep128 (76245)
trebront Creative Commons License 2025.09.27 0 5 76247

kicsit keress már rá, h a máv-startnak (vagy épp milyen néven fut), mi a szerepe a vasúton..

pelenkagyártás? nem

drónröptetés? nem

személyszállítás? IGEN - erre kap állami=adó támogatást.

teherszállítás? NEM, mert azt már a magánok csinálják piaci alapon. ezt az üzletágat rég eladta a RCH-nak.

a teherkocsikat "elkótyavetyélték" ócskavasáron, az M62-esek meg a nyakán maradtak. ha valaki rendel tőlük teherre mozdonyt, akkor bérbeadják. nyáron 1db tartalék áll a 29-en, révfülöpön, menteni (de nem üzemi tartalék, csak ledöglöttet menteni). ha lenne működő M41, gondolom az állna tartalékba, mert az rögtön klímát is adna a kocsiknak.

azért jött a Henschel, mert arra ráköltötték a 40 év karbantartás pénzét, amit az M41-re nem (ezért ezek elfogytak). és a Henschel ad ki áramot fűtésre/klímára, ajtóvezérlést is csinál, amit az M62 nem.

lehetett volna modernebb (pl.traxxdiesel) is, de azért gondolom látható mennyiségű pénzt kértek. az a pénz meg kell az országplakátozásra meg stadionra.

ha már hiányzik nagydiesel, akkor inkább Hercules hiányzik. a 29-re a Henschel túl nagy (főleg szezonon kívül). de tény, h könnyen gyorsul.

 

ha te vasútüzem alatt mindenkire gondolsz, aki a határon belül acélsíneken gurul.. ott a piac eldönti h igényli-e az M62-őt vagy nem. ez a szabad piac, ahol a pénz számít nem pedig a "szeretem az M62-őt, fusson több"

Előzmény: Ep128 (76245)
Ep128 Creative Commons License 2025.09.27 0 0 76246

Nyilván azért jött az az (eddig) 15 db. Henschel, mert amúgy is volt elég ERŐS DÍZEL gép, sőt, még fölös is... :-P

Előzmény: r1232 (76243)
Ep128 Creative Commons License 2025.09.27 -1 0 76245

Látom, nem okultál az előtted szólóból... :-P

(Egy pillanatig nem volt szó SZEMÉLYVONATKORÓL!)

Előzmény: trebront (76244)
trebront Creative Commons License 2025.09.26 0 1 76244

apró segítség: az egyszavas "van-nincs" válaszaid nem visznek előbbre.

fejtsd ki, h melyik személyvonatról hiányzik szerinted az Szergej (amivel nem lehet fűteni, klímázni).

hány szergejt vennél vagy bérelve/felújítva állítanál még be és hova.

Előzmény: Ep128 (76242)
r1232 Creative Commons License 2025.09.26 0 0 76243

Fordítva.

Ha annyira nem lenne gép, ahogy állítod, akkor nem lenne mit bérbe adni. Ehhez képest...

Előzmény: Ep128 (76242)
Ep128 Creative Commons License 2025.09.25 -1 0 76242

"Van elég működőképes a tulaj alapfeladataihoz?"

 

NINCS!

 

"Van akadálya a működőképes állomány növelésének?"

 

VAN!

 

Előzmény: 1047 005-2 (76240)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.25 0 0 76240

Ne erőltesd!

 

 

Van elég Szergej? - Van.

 

Van elég működőképes a tulaj alapfeladataihoz? - Van.

 

Van akadálya a működőképes állomány növelésének?- Nincs.

 

Beszerezhetők máshonnan is? - Be.

Előzmény: Ep128 (76238)
megaliner Creative Commons License 2025.09.25 0 0 76239

Öregek mint az országút.

 

de.

 

Ha  minden állagban lévő üzem- és forgalomképes is lenne egyszerre a nagy vagy nagyobb szállítási csúcsok idején akkor pár cégvezető és fuvarszervező megkockáztatni egy-egy  üveg pezsgőt ennek örömére.

 

 

Ep128 Creative Commons License 2025.09.24 -1 0 76238

"Ellentmondásba kerültél magaddal és valósággal is."

 

A valóság került ellentmondásba a mindennapokkal... Nem ma, nem tegnap. Évtizedekkel ezelőtt. Non-stop!

 

"Nem egyszer,nem kétszer le írtam,már,hogy a teherszállítással mi a helyzet."

 

... csak attól nem változtak meg a tények: Nincs elég működőképes nagy dízel gép! Sem ehhez, sem ahhoz, sem semmihez! (Ha tetszik, ha nem.)

 

Előzmény: 1047 005-2 (76237)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.24 -1 1 76237

"Ez sosem derült ki, mert egyszerre sosem üzemelt elég! Ilyen egyszerű...

(Arról már nem beszélve, hogy mennyire lehetséges / éri meg ezeket MIND üzemben tartani.)"

 

 

Ellentmondásba kerültél magaddal és valósággal is.

 

 

 

"NEM (csak) SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSRÓL VAN SZÓ!"

 

 

Nem egyszer,nem kétszer le írtam,már,hogy a teherszállítással mi a helyzet.

Előzmény: Ep128 (76236)
Ep128 Creative Commons License 2025.09.23 -1 0 76236

Látom, képtelen vagy szabadulni a mániádtól, mint Tv Maci a fogmosástól. :-D

Utoljára:

NEM (csak) SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSRÓL VAN SZÓ!

A teherszállításból épp úgy hiányoznak az erős dízelek, mint a személyszállításból. (Utóbbiból nyáron több.)

Szóval heverd már ki, hogy "egy cég -két cég"...

 

"Szóval van elég szerinted is,csak üzemképesen kellene tartani őket."

Ez sosem derült ki, mert egyszerre sosem üzemelt elég! Ilyen egyszerű...

(Arról már nem beszélve, hogy mennyire lehetséges / éri meg ezeket MIND üzemben tartani.)

 

Előzmény: 1047 005-2 (76235)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.22 -1 0 76235

"Erről elég komolyan szó is volt. Egy időben már készpénznek is vettük, hogy jönnek... Aztán cserélődőtt a vezérkar és mégsem jöttek. Így meg maradt a működőképes, erős dízelek hiánya."

 

 

Most akkor megint egy cégről beszélsz?Hogy van ez?

 

 

 

"De nem üzemképesek! Így meg kevés, ami van."

 

 

Szóval van elég szerinted is,csak üzemképesen kellene tartani őket.

 

 

 

"Jobb híján nem egyszer, nem 2x két Csörgő visz egy szerelvényt. "Jobb híján" -alapon."

 

 

Még nem írtad,hogy mennyi Szergejnek van fix személyvonati fordája!

Előzmény: Ep128 (76234)
Ep128 Creative Commons License 2025.09.22 0 0 76234

"Ha valamennyi remot üzemképes lenne,akkor az összes hagyományost felszívhatná a piac."

De nem üzemképesek! Így meg kevés, ami van. Jobb híján nem egyszer, nem 2x két Csörgő visz egy szerelvényt. "Jobb híján" -alapon.

"Ráadásul ha ennyire fontos lett volna,lehetett volna Ludmillát venni vagy a DB saját berkein belül behozni."

Erről elég komolyan szó is volt. Egy időben már készpénznek is vettük, hogy jönnek... Aztán cserélődőtt a vezérkar és mégsem jöttek. Így meg maradt a működőképes, erős dízelek hiánya.

Előzmény: 1047 005-2 (76233)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!