Az M60 Szigetvár fele építésével, majd előtte a 67-esként haladna a Balaton fele, elérné Kaposvárnál az M9-t, és máris megvan azM60 haszna is, meg az É és Ny fele a bekötése is Pécsnek. A Natura 2000 témát nem ismerem, de délről elkerülve aKisBalatont, kb Galambok tájékán nem hinném,hogy bezevarna a környezetvédelmi területbe
ez mondjuk nem igaz: 250ezer Brassó, és 142ezer Pécs. éppen ugyanannyi,mind a tőle 140 km-re fekvő Nagyszebené, ahol már régóta működik reptér.És Marosvásárhelyé is 145ezer, egy másik Brassóval szomszéd megyszékhely.Ahol szintén van menetrendszerinti reptér, pedig ott van 100k-re Kolozsvár repérrel együtt.
ez csak a környéken.
Különben azért is említettem Taszárt, mert régió központibb helye miatt sokkal nagyobb forgalmat bonyolíthatna le, mint egy kicsit kieső Pécs-Pogány.
Nemrég mi is arra mentünk Mezőtúrról Egerbe (GPS mutatta, mi meg elhittük), legközelebb inkább visszajövünk Szolnokra, bár Jászladányig itt is nagyon szar, de utána már tök jó.
És igen, az 51-52 agyrém, az 54-es szintén, Kecskemét-Cegléd között katasztrófa... szóval az Alföld sehol sincs a Dunántúlhoz képest :(
Menetrendszerinti járatok szerint. Ki kell alakítani, mint ahogyan Európában sok helyen, ez nem a politika dolga, hanem a szakembereké, légitársaságoké. Sármellék charter járatokra van lebutítva, ugyanez Pécs is. A taszári beton mindegyiknél hosszabb, komolyabb forgalmar bonyolítana le. Az országnak szüksége van fejlődő régióra, lásd a debreceni. Nézd meg aCseheket, osztrákokat, másként nem megy a fejlesztés, csak a kapcsolatok nyitása révén. Lemaradunk,mint a borravaló.
Ha Erdélyi példát mondok, az zavaró? az épülő Brassói reptér a környező 4-5 mellé? előremutató gondolkodást jelez.
Pécsen annak idején Toller buzgolkodott ezirányba. Logikus lenne, mert a régió nagyvárosa, de a taszári a betonja mellett a fekvése miatt is előnyösebb. Persze Pécset egy gyorsforgalmival össze kellene kötni, kb 40 perc járásra. 30 km plusz jelentene Pogányhoz képest. ÉNy irányba, amire amúgy is szükség lenne.
Egyetértek, a jó utak már dobnak az életminőségen.
Egy hétig Abádszalókon voltunk, és, hoyg is mondjam, nyeltem kettőt. Dunaföldvártól micsoda pocsék utak vannak, az nem emberi. Az 52-es agyrém, óriási forgalom, majd utána is, Cegléd fele. itt ott van egy egy kijavított szakasz. Az új M4-et leszámítva a célig javarészt kátyútengerben lehet menni. Nesze neked hazai turizmus.
A D-dunántúlon azért jobb az utak minősége, ez tény. Nem mindenhol, persze, de...
Ezért esett jól, hogy az 55-t megcsinálták, elég sokat járok arra.Csupán Bajára kell eljutnom valahogyan.
Egyetlen egy helyen lehet értelme az M9 nyomvonal felülvizsgálatának, de az egyáltalán nem Pécs vagy Mohács környéke.
Lehetne értelme Zalakaros határában vezetni, aminek jelenleg az a jogi akadálya, hogy Kis-Balatonhoz tartozó Natura 2000 terület csücskét érintené, tehát ezt le kellene meccselni az EU-val, esetleg Natura 2000 területcsere, miegymás. Az M9 egyelőre elég távlatinak tűnik ahhoz, hogy ezt le lehessen meccselni.
Az M60 után Pécsnek ÉNY felől lenne szüksége egy jól használható bekötésre (a Natura2000 területek figyelembevételéve egy Böhönye-Szigetvár átkötés + 6-os út elkerülők tűnnek számomra ideális választásnak).
Az M60 elfuserált, de ott is leginkább a merőleges könyökből levágáson volna értelme gondolkodni, mindenesetre ez most egy darabig aligha kellene prioritás legyen, vannak sürgősebb fejleszteni valók.
Nem kell mindig autópálya, ha csak kijavítják az utakat, esetleg ahol megoldható elviszik a falu mellett, az már sokat javítana. Pl. ha megépül a mohácsi híd, és azt valóban össze akarják kötni az 55-össel, akkor a Baracska alatti kanyarban vigyék át Csátaljára (Baracska fölött ne, a Tischert semmiféleképp ne háborgassák!) és ahogy írtam: Csátlja-Bokod-Tataháza...
A mohácsi hídat már régen megépíthették volna, 2x1-es változatban, hiszen a város a Duan két oldalán terül el, komp összeköttetéssel. Tehát egy hid a környéken indokolt lenne. Azon át egy gorsforgalmi összeköttetés (2x1-es is) az 55-ös útig már javítana a konfortérzeten a Pécsieknek is, hiszen az 55-t most egészen jó minőségű lett (5 éve), kevés faluval.
Ha a Szent László híd is becsatlakozna az 55-re, akárhol (pl.Mélykútnál) akkor nagyságrendekkel változna minden. nyilván,ha kiépül a hídtól nyugatra is a folytatása az M9-nek (vagy nevezzük bárminek)
Úgy gondolták, hogy az 57-es lenne az M6- Mohács között a gyporsforgalmi út,külön M60 helyett. Úgy, ahogyan a 67-est gondolták, úgymond olcsósága miatt, csakhogy a vége az lett, hogy annyira ráakadtak az eredeti 67-re, hogy csak zavaró tényező lett, így sok esetben nem 2x1 sávot építettek mellé, hanem 3x2-t. Merthogy a falvak közti eredeti kapcsolatot biztosítani kell.
Láthatod, hogy a választások előtt (2019 márciusi a cikk)mindent megígértek, különben egy kapavágás nem volt a régióban a 10 év alatt. SEHOL. Úgy tűnik a pécsieket nem tudták beetetni a maszlaggal.
Egyetértek. Az M9 eredeti nyomvonalát kellene tartani, 2x1 sávos kialakítással is elég lenne első lépésben, mint ahogyan a kaposvári elkerülőként funkcionáló, már 61-es útnak nevezett szakasza, és a Szent-László híd is. Legalább 3 létező tervet is lehetett látni a neten erről.,12 év alatt.
Az M60-at nyugat fele, Szigetvár fele kellene megépítemi,majd a 67-es ként összekötni a "zenélő úttal", ezzel Pécsnek egy balatoni gyorsforgalmit is lehetne biztosítani. Csak ne azokkal a borzalmas körforgalmakkal (szakemberek???). Ez egy további régió fejlesztési gondolatomnak is része lehet: a Taszári katonai repteret (ami nem műxik már) nemzetközi menetrendű polgári reptérré kellene alakítani, így a gyorsforgalmi úthálózat azt is kiszolgálná, a Balaton déli partjától a déli határig, Nagykanizsától Szekszárdig. Min 1 millió embert érinthet egy kb 60 km-es sugarú körre vetítve. Akár a debreceni.