Keresés

Részletes keresés

aladar644 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52394

mégiscsak egy híd.

Előzmény: 20-as vonal (52389)
dimelo Creative Commons License 2020.09.17 -1 0 52393
Előzmény: Törölt nick (52388)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.17 -1 0 52392

nem  tudom, honnan veszed, szerintem az sem különböztetheti meg számottevően, ha a városok lakossága annyi,amennyit írtam.

Egyébként a Taszári "agglomeráció" kb egy millió lakós (Somogy Tolna Baranya megyék)

Előzmény: NAR (52390)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52391

Az M60 Szigetvár fele építésével, majd előtte a 67-esként haladna a Balaton fele, elérné Kaposvárnál az M9-t, és máris megvan azM60 haszna is, meg az É és Ny fele a bekötése is Pécsnek. A Natura 2000 témát nem ismerem, de délről elkerülve aKisBalatont, kb Galambok tájékán nem hinném,hogy bezevarna a környezetvédelmi területbe

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (52376)
NAR Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52390

Mondom agglomeráció.

Előzmény: aladar644 (52386)
20-as vonal Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52389

A meglévő híd elég szűk és 20 t-ás korlátozás van rajt.

Előzmény: aladar644 (52385)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52388

m1 hiradó 

Előzmény: dimelo (52383)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52387

Próbáltam keresni, de nem találtam ilyen NATURA 2000-re való módosítást. Tud valaki ilyenről?

Előzmény: ÁsítóSárkány (52376)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.17 0 1 52386

ez mondjuk nem igaz: 250ezer Brassó, és 142ezer Pécs. éppen ugyanannyi,mind a tőle 140 km-re fekvő Nagyszebené, ahol már régóta működik reptér.És Marosvásárhelyé is 145ezer, egy másik Brassóval szomszéd megyszékhely.Ahol szintén van menetrendszerinti reptér, pedig ott van 100k-re Kolozsvár repérrel együtt.

ez csak a környéken.

 

Különben azért is említettem Taszárt, mert régió központibb helye miatt sokkal nagyobb forgalmat bonyolíthatna le, mint egy kicsit kieső Pécs-Pogány.

Előzmény: NAR (52384)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.17 -1 1 52385

https://www.google.hu/maps/place/Monostori+h%C3%ADd/@47.7558728,18.0962824,14.67z/data=!4m5!3m4!1s0x476bb33021260267:0x510d051a73f8f4b6!8m2!3d47.7562718!4d18.0848452?hl=hu

 

nem is lepődöm már meg: a híd helyének megtervezése beleillik az egyre elmebetegebb döntések sorába. 2,75 km-re van a már meglévő hídtól.

...és vajudunk mohácsi híd létjogosultságán. Hát nem a pénzen múlik, az biztos.

Előzmény: Törölt nick (52382)
NAR Creative Commons License 2020.09.17 0 1 52384

Brassó az agglomerációjával háromszor akkora, mint Pécs...

Előzmény: aladar644 (52380)
dimelo Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52383

és hol vannak a büszke hírharsonák?

Előzmény: Törölt nick (52382)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52382

Viktor ott van Komáromban ma adják át a hidat.

nyebojsza Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52381

Nemrég mi is arra mentünk Mezőtúrról Egerbe (GPS mutatta, mi meg elhittük), legközelebb inkább visszajövünk Szolnokra, bár Jászladányig itt is nagyon szar, de utána már tök jó.

És igen, az 51-52 agyrém, az 54-es szintén, Kecskemét-Cegléd között katasztrófa... szóval az Alföld sehol sincs a Dunántúlhoz képest :(

Előzmény: aladar644 (52379)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.17 -1 3 52380

Menetrendszerinti járatok szerint. Ki kell alakítani, mint ahogyan Európában sok helyen, ez  nem a politika dolga, hanem a szakembereké, légitársaságoké.  Sármellék charter járatokra van lebutítva, ugyanez Pécs is. A taszári beton mindegyiknél hosszabb, komolyabb forgalmar bonyolítana le. Az országnak szüksége van fejlődő régióra, lásd a debreceni. Nézd meg aCseheket, osztrákokat, másként nem megy a fejlesztés, csak a kapcsolatok nyitása révén. Lemaradunk,mint a borravaló.

Ha Erdélyi példát mondok, az zavaró? az épülő Brassói reptér a környező 4-5 mellé? előremutató gondolkodást jelez.

Pécsen annak idején Toller buzgolkodott ezirányba. Logikus lenne, mert a régió nagyvárosa, de a taszári a betonja mellett a fekvése miatt is előnyösebb. Persze Pécset egy gyorsforgalmival össze kellene kötni, kb 40 perc járásra. 30 km plusz jelentene Pogányhoz képest. ÉNy irányba, amire amúgy is szükség lenne.

 

Előzmény: NAR (52378)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.17 0 2 52379

Egyetértek, a jó utak már dobnak az életminőségen.

Egy hétig Abádszalókon voltunk,  és, hoyg is mondjam, nyeltem kettőt. Dunaföldvártól micsoda pocsék utak vannak, az nem emberi. Az 52-es agyrém, óriási forgalom, majd utána is, Cegléd fele. itt ott van egy egy kijavított szakasz. Az új M4-et leszámítva  a célig javarészt kátyútengerben lehet menni. Nesze neked hazai turizmus.

A D-dunántúlon azért jobb az utak minősége, ez tény. Nem mindenhol, persze, de...

 

Ezért esett jól, hogy az 55-t megcsinálták, elég sokat járok arra.Csupán Bajára kell eljutnom valahogyan.

Előzmény: nyebojsza (52374)
NAR Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52378

"a Taszári katonai repteret (ami nem műxik már) nemzetközi menetrendű polgári reptérré kellene alakítani,"

 

És miből gondolod, hogy nagyobb "forgalma" lenne, mint Sármelléknek?

Előzmény: aladar644 (52365)
Jared- Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52377

A 2019-es adatok szerint csökkent a forgalom rajta.

Előzmény: aladar644 (52355)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52376

Egyetlen egy helyen lehet értelme az M9 nyomvonal felülvizsgálatának, de az egyáltalán nem Pécs vagy Mohács környéke.

Lehetne értelme Zalakaros határában vezetni, aminek jelenleg az a jogi akadálya, hogy Kis-Balatonhoz tartozó Natura 2000 terület csücskét érintené, tehát ezt le kellene meccselni az EU-val, esetleg Natura 2000 területcsere, miegymás. Az M9 egyelőre elég távlatinak tűnik ahhoz, hogy ezt le lehessen meccselni.

 

Az M60 után Pécsnek  ÉNY felől lenne szüksége egy jól használható bekötésre (a Natura2000 területek figyelembevételéve egy Böhönye-Szigetvár átkötés + 6-os út elkerülők tűnnek számomra ideális választásnak).

 

Az M60 elfuserált, de ott is leginkább a merőleges könyökből levágáson volna értelme gondolkodni, mindenesetre ez most egy darabig aligha kellene prioritás legyen, vannak sürgősebb fejleszteni valók.

Előzmény: aladar644 (52365)
dimelo Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52375

Bocsi, két napra eltűntem:)

 

Az asztali gépem tápja megadta magát...

 

Ezalatt majdnem megoldottátok az M60-M9 problémahalmazt:)

 

De közben megérkezett a hiányolt OKA2019.

https://internet.kozut.hu/kozerdeku-adatok/orszagos-kozuti-adatbank/forgalomszamlalas/#

 

Egyelőre bosszankodom bizonyos adatok (hiánya) miatt.

 

A Vállalkozó felírta a címlapra, hogy 2020. júniusban elkészült,

akkor mi történhetett a közzétételig?

 

Miért nem volt lehetőség több útvonal adatainak rögzítésére?

nyebojsza Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52374

Nem kell mindig autópálya, ha csak kijavítják az utakat, esetleg ahol megoldható elviszik a falu mellett, az már sokat javítana. Pl. ha megépül a mohácsi híd, és azt valóban össze akarják kötni az 55-össel, akkor a Baracska alatti kanyarban vigyék át Csátaljára (Baracska fölött ne, a Tischert semmiféleképp ne háborgassák!) és ahogy írtam: Csátlja-Bokod-Tataháza...

Előzmény: aladar644 (52370)
nyebojsza Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52373

Mondjuk nem tudom miért hívják újvárosiak, ott csak a laktanya volt.

Előzmény: nyebojsza (52372)
nyebojsza Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52372

Valóban írnak focipályát Újmohácsra, de az inkább libalegelő :P

 

a stadion Mohácson van, az új városban, de van másik pálya is a kórháznál...

Előzmény: aladar644 (52371)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.17 0 1 52371

Őszintén: nem tudom, csak a térképen látom, még nem voltam Újmohácson.

De a focipálya is ott van, ez azért komoly érv:DDDD

 

 

Előzmény: nyebojsza (52369)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52370

Ez amolyan nagyon BUDGET megoldás lenne dél Magyarországon a K-Ny kapcsolatban, ...:))) , de legalább kitapintható lenn némi elmozdulási szándék.

Előzmény: aladar644 (52368)
nyebojsza Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52369

Mi van a Duna túloldalán Mohácsból? A nudista strand, vagy a kikötőben lévő csárda (nem tudom működik-e még)? 

Ha Újmohácsra gondolsz, az mindig is külön kis "falucska" volt...

Előzmény: aladar644 (52368)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52368

A mohácsi hídat már régen megépíthették volna, 2x1-es változatban, hiszen a város a Duan két oldalán terül el, komp összeköttetéssel. Tehát egy hid a környéken indokolt lenne. Azon át egy gorsforgalmi összeköttetés (2x1-es is) az 55-ös útig már javítana a konfortérzeten a Pécsieknek is, hiszen az 55-t most egészen jó minőségű lett (5 éve), kevés faluval.

Ha a Szent László híd is becsatlakozna az 55-re, akárhol (pl.Mélykútnál) akkor nagyságrendekkel változna minden. nyilván,ha kiépül a hídtól nyugatra is a folytatása az M9-nek (vagy nevezzük bárminek)

Előzmény: nyebojsza (52366)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52367

Úgy gondolták, hogy az 57-es lenne az M6- Mohács között a gyporsforgalmi út,külön  M60 helyett. Úgy, ahogyan a 67-est gondolták, úgymond olcsósága miatt, csakhogy a vége az lett, hogy annyira ráakadtak az eredeti 67-re, hogy csak zavaró tényező lett, így sok esetben nem 2x1 sávot építettek mellé, hanem 3x2-t. Merthogy a falvak közti eredeti kapcsolatot biztosítani kell.

Láthatod, hogy a választások előtt (2019 márciusi a cikk)mindent megígértek, különben egy kapavágás nem volt a régióban a 10 év alatt. SEHOL. Úgy tűnik a pécsieket nem tudták beetetni a maszlaggal.

Előzmény: Törölt nick (52364)
nyebojsza Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52366

Ha Mohácsról Csávolyra viszed föl, akkor majdnem ugyanaz, mintha a bajai hídon mennél oda...

Egyébként megvan az az út ( Baracska-Csátalja-Gara-Bokod-Tataháza), csak meg kellene csinálni járhatóra.

 

Előzmény: Pompiere (52361)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.17 0 1 52365

Egyetértek. Az M9 eredeti nyomvonalát kellene tartani, 2x1 sávos kialakítással is elég lenne első lépésben, mint ahogyan a kaposvári elkerülőként funkcionáló, már 61-es útnak nevezett szakasza, és a Szent-László híd is. Legalább 3 létező tervet is lehetett látni a neten erről.,12 év alatt.

Az M60-at nyugat fele, Szigetvár fele kellene megépítemi,majd a 67-es ként összekötni a "zenélő úttal", ezzel Pécsnek egy balatoni gyorsforgalmit is lehetne biztosítani. Csak ne azokkal a borzalmas körforgalmakkal (szakemberek???).  Ez egy további régió fejlesztési gondolatomnak is része lehet: a Taszári katonai repteret (ami nem műxik már) nemzetközi menetrendű polgári reptérré kellene alakítani, így a gyorsforgalmi úthálózat azt is kiszolgálná, a Balaton déli partjától a déli határig, Nagykanizsától Szekszárdig. Min 1 millió embert érinthet egy kb 60 km-es sugarú körre vetítve. Akár a debreceni.

Előzmény: Pompiere (52361)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!