Keresés

Részletes keresés

Jobbramagyar Creative Commons License 2020.09.17 0 1 26821

Ugyanugy üvölt a D10, a hangszigeteles se jobb semmivel se, a híd hang csendesebb a Rábában max, de ugy erzetre nincs nagy különbség. 

Előzmény: Eszes Sas (26820)
Eszes Sas Creative Commons License 2020.09.17 -5 0 26820

Utaztál már mind 2 típussal ?

Ha igen tudhatod, és láthatod, hogy egy Ikarus 280 ezerszer hangsabb, mint egy Rába busz.

Előzmény: Jobbramagyar (26819)
Jobbramagyar Creative Commons License 2020.09.17 -1 1 26819

- esetleg a Rábákénál rosszabb környezetvédelmi besorolású motor (vagy a vázcserésekben is Euro2-es D10 van?)

 

A kérdés azért sokat elárul, hogy idejöttek olyanok szakérteni akik életükben nem is látták ezeket a buszokat közelről :D

 

 

meg úgy általában a várost sem. 

 

Amugy nem E2-esek, nem ilyen Gyros féle buszok, olyan csak helyköziben van.

 

De E1 és E2 az ma már nem jelent gyakorlati különbséget környezetvédelmi szempontból.

 

Előzmény: siófoki35 (26808)
Jobbramagyar Creative Commons License 2020.09.17 0 0 26818

"Pro Rába: Viszonylag nem süketülünk meg a motorzajtól

Kontra 280: Leszakad a fülünk"

 


Szinte csont ugyanaz a D10 van mind a kettőben.... 

Előzmény: 133bp. (26813)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.17 0 2 26817

Sajnos a vázcsere nem számít papíron

:'(

A semmiért kinlódtál vele annyit.

Előzmény: Palacsintás Pacsek (26815)
Freehill Creative Commons License 2020.09.17 0 0 26816

Relikviavásár lesz, más idén sajnos nem.

https://www.facebook.com/events/1068191170261988

Előzmény: volanb (26751)
Palacsintás Pacsek Creative Commons License 2020.09.17 0 0 26815

Hol látsz te Győrben 30 évesnél idősebb buszt?

Előzmény: Törölt nick (26814)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.17 0 0 26814

Látom rendesen felkavarta a vizet a selejtezés. Én szerintem mind2-ben van igazság. Ha megnézzük az üzemeltetési szempontokat, kicsivel az Ikarusok jönnek ki nyertesként, ám az is igaz, hogy ha már 2020-at írunk, elvárható lett volna, hogy valóban a rangidős ( 30 , vagy annál idősebb ) buszok kerüljenek kivonásra. 

 

133bp-nek szeretném írni, hogy amiket leírtál, azok egyébként én szerintem helyesek, és összességében mind a Rábáknak, mind az Ikarus 280-asoknak sem lenne már utcán a helyük

- viszont, még mindig nem sikerült megértened, hogy a Rábák igaz, hogy rosszak, kényelmetlen, nincs levegő stb, de nem azért kerültek ki a Győr helyiből, mert innentől kezdve nem akarják, hogy tovább szennyezzék a környezetet, hanem azért, hogy azokat más városokba el tudják vinni, és ki tudjanak váltani velük számos olyan buszt, ami még ezeknél is sokkal rosszab állapotban vannak. Kapásból 3-4 helyet tudnék mondnai, ahol még ezek a lepukkant győri Rábák is megálnának a helyüket. Tehát magyarán a Volánbusz keresztbeleszarja, hogy valójában milyen, ők ezeket is tovább fogják üzemelni, csak nem itt Győrben, hanem más városkban. És nyilván, ha valami Győrben rossz, akkor az más városban is az lesz. 

133bp. Creative Commons License 2020.09.17 -1 7 26813

"akülönböző média-hírportálokat, de akárhány helyen szó esett az új buszokról, mindenki azt írta, hogy a legidősebb buszok távoznak ( mivel így logikus )"

 

Hányszor kell leírni a műszaki és üzemeltetési szempontok sohasem a médián keresztül fognak megjelenni. Eléggé baj, ha valaki a médián keresztül várja a megváltást. Nyilván a szenzációhajhász cikkek miatt leírják már címben, hogy "legidősebb" buszok mennek. Viszont a Volán, mint üzemeltető nem kor, hanem állapot szerint és egyéb tényezők (pl költség) szerint dönt. Pont az lenne az lenne a nem logikus, ha a legidősebb buszok mennének és meg sem néznék a többi milyen állapotban van. 20+ éves buszoknál már írtam a kor kevésbé számít. Elavultnak elavultak, öregek és tényleg 20+ év felett márcsak az állapotot nézik. Az meg mellékes, hogy a Rábák idősök közé tartoznak, mert az Ikarusok után ők a legidősebbek + magaspadlósok. 

 

"a Révai utcában is konkrétan, hogy itt a vége fuss el véle"

Elég érdekes, mivel sehonnan sem kaptam ilyen információt. A sofőrök nem tudták pontosan mit vonnak ki és milyen mennyiségben, viszont a legtöbb sofőr megerősítette, hogy a 280-asok maradnak továbbra is, mivel a Rábákkal és 417-esekkel annyi gond van, hogy azokat (is) el kell engedni. 

 

" ha már valamit fejleszteni akar a volánbusz, akkor már vagy normálisan tegye , vagy sehogy"

 

Ide hozott félév alatt 40 új buszt a Volán és akkor ez nem számít fejlesztésnek? Más városokból már rég kivonásra kerületek a Rábák és 417-esek, Győrben pedig 2020-ban az lenne a megváltás? Tényleg érthetetlen, mert 20+ éves magaspadlós és magas fogyasztású buszokért így kardoskodni több, mint komikus. Így is rengeteget fejlesztett a Volán Győrért, ha az ÉNYKK lenne szinte biztos, hogy nem lenne ilyen állomány és járatkimaradások továbbra is fennállnának. 

 

"azt halkan megjegyzem, hogy Dézsi úr még ilyeneket nyilatkozot, hogy a győri buszpark átlagéletkora 12 lesz.."

 

22 db 0 éves + 17 db 1 éves busz levitte az átlagéletkort, ugyanis ez az állománynak majdnem a 40%-a. Credók 10-15 év körül vannak. Az Ikarusok vannak már csak 20 év felett, Nabik 17-18 évesek. 

 

"Pro Rába: Viszonylag nem süketülünk meg a motorzajtól

Kontra 280: Leszakad a fülünk"

 

Ez hülyeség. Előbb mondtam két hete a 22-esen az egyik Rába úgy rezonált és olyan hangok jöttek a motortérből, hogy egy 200-ason nincs olyan. Meg érdemes lenne a győri üzemmel és sofőrökkel beszélni mi a vélemény  a Rábákkal. Közel sem annyira fényes, mint amit itt előadnak néhányan. 

Előzmény: Eszes Sas (26807)
Eszes Sas Creative Commons License 2020.09.17 -4 0 26812

Pro Rába: Viszonylag nem süketülünk meg a motorzajtól

Kontra 280: Leszakad a fülünk

Előzmény: siófoki35 (26808)
Eszes Sas Creative Commons License 2020.09.17 -3 0 26811

Még így is ?

Na, akkor ha kor alapján selejteztek volna, kb 8 is lehetne.

Előzmény: Takszi55 (26809)
EKM-765 Creative Commons License 2020.09.17 0 1 26810

Nem Euro-2-esek. De egy 20 éves E2 motor sem biztos hogy teljesíti az értékeket.

Előzmény: siófoki35 (26808)
Takszi55 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 26809

Elég pongyola számítással ha átlagoljuk a ttárs nemrég ide betett listáját (szigorúan a gyártási év alapján, eltekintve a vázcserék statisztikai életkorcsökkentő hatásától, nem figyelembe véve a forgalomba helyezés pontos idejét), 11.28 évre jön ki az átlagéletkor. Mindez 103 buszra, ami még mindig 6-al több, mint az eredeti azt hiszem 97 db, amire a menetrendet írták, csak nem volt tartható a műszaki állapotok miatt. Egészen biztos vagyok benne, hogy a 280-asok között van több olyan példány is, amit a biztonság kedvéért hagytak meg vésztartaléknak (ne adj isten rendbetesznek néhány Credot, és addig azok helyére), és később a műszaki lejártakor csöndben lesznek kivonva.

Előzmény: Eszes Sas (26807)
siófoki35 Creative Commons License 2020.09.17 0 3 26808

Összesítsünk:

Pro Rába:

- alacsonyabb padlószint

- modernebb forma

- szélesebb (korláttal nem elválasztott) ajtók

- van dedikált babakocsis hely

 

Kontra Rába:

- Fapados ülések

- Nyáron levegőtlen

- törik a váz

 

Pro IK280:

- nyáron jól szellőzik

- jól párnázott ülések

- a vázcserélt példányok jobb műszaki állapotban vannak mint a Rábák

- kisebb a fordulóköre, szűk helyen jobban manőverezhető

- jól ismert konstrukció, könnyen javítható

 

Kontra IK280:

- nagyon magas a padló (még a korszak más buszaihoz képest is amúgy)

- szűk, korláttal elválasztott ajtók

- nincs babakocsinak megfelelő hely

- esetleg a Rábákénál rosszabb környezetvédelmi besorolású motor (vagy a vázcserésekben is Euro2-es D10 van?)

 

Előzmény: Eszes Sas (26807)
Eszes Sas Creative Commons License 2020.09.17 -3 0 26807

A középső bejegyzés úgy leírja az igazságot, mint a huzat. 

Egyébként én is a Rábák mellett vagyok.

 

Nem tudom ki menniyre nézi  akülönböző média-hírportálokat, de akárhány helyen szó esett az új buszokról, mindenki azt írta, hogy a legidősebb buszok távoznak ( mivel így logikus ). Erre most nem így csinálják. Egyébként én nem tudom, de sofőrök is azt ecsetelték még, és nem csak a győribuszok, meg a buszos oldalakon, hanem a Révai utcában is konkrétan, hogy itt a vége fuss el véle. A DZE-276 sofőr még csinált is külön búcsúztató műsort a busznak. 

Illetve az egy nagy gyökér dolog én szerintem, hogy ha már valamit fejleszteni akar a volánbusz, akkor már vagy normálisan tegye , vagy sehogy. Jelen esetben is Győrnek adtak 22 új buszt, ez után most már befoghatják, de hogy a kellemeset összehúzzuk a hasznossal, cserében elvesznek olyanokat, amiket meg máshol be tudnak állítani új buszként. Hányinger. Aztán meg így mindenkit hülyére(akarnának)vesznek. Különben azt halkan megjegyzem, hogy Dézsi úr még ilyeneket nyilatkozot, hogy a győri buszpark átlagéletkora 12 lesz... Hát így biztos nem lett 12.

Előzmény: Törölt nick (26796)
133bp. Creative Commons License 2020.09.16 0 6 26806

"utazóközönség egy részéből csalódottságot, felháborodást válthat ki. Sokan reménykedtek ugyanis abban, hogy az új csuklósok forgalomba állásával teljesen, vagy legalábbis jórészt eltűnik az Ikarus 280-a győri helyi közlekedésből."

 

Mert a 8 db Rába + 12 db 280-as felállás mennyivel lenne kedvezőbb? Lehet velem van a baj, de eddig sem a sofőrök, sem az utasok nem rajongtak a Rábákért. Sőt a Credók is elég leharcoltak már, rossz utasterű és problémás buszok. Lassan azokat is ésszerű lenne és ideje lenne cserélni korszerű buszokra. Igaz, azok legalább ap buszok, viszont elég silány minőségűek. Munkanapokon két részes számokon nem sok vizet zavar az a maradék 280. Főleg, hogy egy részük tartalék lesz. Azt pedig zárójeles megjegyzésként hozzáteszem a sofőrök pedig remélték, hogy a Rábákat nagyobb arányban kivonják. 

Előzmény: Törölt nick (26796)
133bp. Creative Commons License 2020.09.16 0 7 26805

"továbbá sokan az ajtóknál/lépcsőn középen lévő korlátot nem szeretik"

 

Az első és utolsó ajtónál nincsen korlát a lépcsőn.

 

Egyébként most te magad is állítod, hogy szinte nincs jelentős különbség a Rábák és 280 között komfort szintjén. Azt gondoltam, hogy a Rábák mellett a kisebb lépcső érv lesz, ugyanakkor ne felejtsük el, miszerint a 280-asok jobban szellőznek a nagy felületű nyitható ablakaik miatt, jobb üzemkészségük, párnázott-debreceni üléseik kényelmesebbak a Rába kocsikban megszokottnál, illetve olcsóbb üzemeltetésük + Rába buszok utolsó ajtaja szűk. 280 mellett több érv szól, mint a Rábák mellett, ráadásul a jármű homogenizáció sem egy utolsó szempont. 

 

"én mintaként tekintek pl. a szegedire"

 

Mondjuk az sem tökéletes. Sok új jármű érkezett a közszolgáltatási szerződés által, viszont szólósítás történt az elmúlt évek alatt, ugyanis a város spórol a csuklós buszok kötelező kiadásának csökkentésével. Illetve tavaly több tucat 20 éves CNG 200-as lett kivonva, némely még elmehetett volna 2-3 évig, de azonnal ki kellett vonni a kőszolgáltatási szerződés miatt. Személy szerint nagyobb teret adnék a Volánnak abban, hogy természetesen átlagéletkor legyen meghatározva és folyamatos új beszerzések legyenek, de a Volánnak legyen abban mozgástere, hogy melyik buszoktól válik el. Nem kor, hanem állapot alapján célszerű selejtezni. 

Előzmény: Törölt nick (26797)
133bp. Creative Commons License 2020.09.16 0 7 26804

"Meg gáz is lenne beharangozni szerintem, hogy jön 22 új busz, de mivel nagy a sunnyogás, ezért nem a legöregebbeket válthjuk ki, hanem azokat, amiket még más városokban el lehet adni újként."

 

Kezd komédiába fordulni az egész. Mondd már el, hogy 20+ éves Rába Premierek hol számítanának "új(szerű)" busznak? Még a Balkánon, sőt megmerem kockáztatni, hogy Afrikában sem nagyon, nemhogy egy magyar településen 2020-ban. Utas nem hülye, attól mert nem 200-as a formavilág, még ugyanúgy elavultnak találja a Rábákat, amiknek ezeregy bajuk van és egy cseppet sem korszerűek napjainkban. 

Előzmény: Oxi820 (26799)
133bp. Creative Commons License 2020.09.16 0 7 26803

"Ehhez képest most sorompóba állnak többen, hogy a km-ként dupla annyiért futó maradjon meg, és az olcsóbb legyen a selejt."

 

Mivel nem az ő pénzük bánja, ezért megy az okoskodás. Hagyján, hogy magas fogyasztású és rossz megbízhatóságú buszok, de ugyanúgy magaspadlósok, elavultak, öregek. Komfort terén nem látom mivel különb egy Rába Premier egy 280-asnál. Az odáig oké, hogy kisebb a lépcső, de cserébe nyáron rossz szellőzésű buszok, amiknek más egyéb problémái is vannak. Ha 10-15 éves megbízhatónak számító ap típust vonnának ki még meg is érteném a problémázást, viszont jelenleg teljesen érthetetlenek tűnik. 

Előzmény: trizs77 (26802)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.16 -1 4 26802

Győr városa tizensok éve harcol a volánnal mert nem akarja ki- és megfizetni a felmerülő költségeket.

Ehhez képest most sorompóba állnak többen, hogy a km-ként dupla annyiért futó maradjon meg, és az olcsóbb legyen a selejt.

 

Hát normális?

Sokkilences Creative Commons License 2020.09.16 0 0 26801

Szia! Tudomásom szerint igen.

Előzmény: Zsoltikarus (26800)
Zsoltikarus Creative Commons License 2020.09.16 0 0 26800

Ha már Sopron szóba került: GSA-483 vagy 484, illetve FLZ-233 forgalomban vannak?

Oxi820 Creative Commons License 2020.09.16 -6 0 26799

Meg gáz is lenne beharangozni szerintem, hogy jön 22 új busz, de mivel nagy a sunnyogás, ezért nem a legöregebbeket válthjuk ki, hanem azokat, amiket még más városokban el lehet adni újként.

Előzmény: Oxi820 (26798)
Oxi820 Creative Commons License 2020.09.16 -9 0 26798

133bp-nek.

Nehogy azt hidd már, hogy a győri Ikarus 280-asok olyan hú de jók. Országos szinten lehet, hogy jobb állapotúak, mint mondjuk a többi megyében, de nézz már rá egy ilyen buszra, lehet látni, hogy már olyan nehezen veszi az összes a munkát. Én szerintem a Rábáknál igenis meglátszik, hogy 10-15 évvel fiatalabbak. Állományi adatok szerint is kedvezőbbek. Európaibb színvonalat képviselnek. Megfelelő karbantartás kell és szerintem vállalhatóbb, mint egy Ikarus 280-as. 

Szerinted a média portálok miért írta azt mindegyik, hogy az Ikarus 280-asok lesznek a selejtek ? - Ennyire mélyen nem megy bele egy "átlag" ember. Hidd el, ha rámutatnék egy Rábára meg egy Ika280-ra, mindenki gondolkodás nélkül a 280-ast dobná.

Meg már csak a forma is, nem utcára való. Pár noszi járat kéne vasárnaponként, vihetné a CCP-293 , amúgy meg nem.

Törölt nick Creative Commons License 2020.09.16 -2 1 26797

"Mennyivel nyújt többet komfort terén egy 280-asnál egy Rába magaspadlós?"

 

A 280-asnál a magas lépcsőket, továbbá sokan az ajtóknál/lépcsőn középen lévő korlátot nem szeretik, illetve az okoz nekik gondot. A Rábánál ugye nincs korlát, másrészt a padlószintje is alacsonyabb, barátságosabbak a lépcsők. Kb. ennyi.

"tessék új közszolgáltatási szerződést kiírni, többet fizetni és akkor az állomány is kedvezőbben alakulna"

 

 

Egyetértek, egy hosszú távú, jól kimunkált, az elvárásokat, fejlesztési igényeket/kötelezettségeket részletesen és pontosan meghatározó szerződésre - én mintaként tekintek pl. a szegedire - és normális finanszírozásra igencsak nagy szükség lenne.

Előzmény: 133bp. (26789)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.16 -3 3 26796

 

Üzemeltetési, fenntartási szempontból szerintem egyértelműen racionálisabb döntés a 20 db 280-as megtartása, mint 8-9 db 280-as mellett a 8 db csuklós Rábához és a 3 db 417-eshez - amiből egy hónapok óta le van állítva, ki van vonva a forgalomból - való ragaszkodás. (Utóbbiak közül csak a 417-eseket sajnálom az alacsonypadlósságuk miatt, de tény, hogy elég gatya állapotban vannak.)

 

Másrészről viszont, ha tényleg ez a végleges felállás, hogy a 29-ből 20 db 280-as megmarad, azaz csak 9-cel csökken a számuk, a lakosság, illetve az utazóközönség egy részéből csalódottságot, felháborodást válthat ki. Sokan reménykedtek ugyanis abban, hogy az új csuklósok forgalomba állásával teljesen, vagy legalábbis jórészt eltűnik az Ikarus 280-a győri helyi közlekedésből. (Az igény természetesen jogos, hiszen a 280-asok (is) már bőven megették a kenyerük javát és a magas padlószintjük miatt sokaknak nehézséget okoz rájuk a fel- illetve leszállás.) Nos, számukra biztosan csalódás lesz, hogy a kereklámpás Ikarusok még szép számmal tovább közlekednek... 

 

(Egy következő beszerzésnél viszont még akár jól is kijöhetünk a dologból, hiszen lehet hivatkozni arra, hogy Győrben még mindig mennyi régi busz = Ikarus 280 van, így a Polgi ismét "hozhat új buszokat" a városnak.)

 

 

 

 

 

Előzmény: ELK671 (26787)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.16 -2 7 26795

Kerestem vagy 30 percig de meglett.

Íme :

 

Ez nem Győr-Soprom megye.

Nem városi buszok.

 

De végre találtam olyat ahol együtt szerepel az Ikarus-280 és a RÁBA csuklós.

Még akkor is ha mindkettő helyközi változat.

 

A lényeg nem a km-kénti fajlagos költség abszolút értéke hisz a számok 201-sek, hanem az arányok.

Egy Ik-280 akkoriban 165 Ft.-/km fajlagos társasági költséggel gurult el naponta, míg a RÁBA-292 pedig 403 Ft.-/km költséggel.

 

403:165 = 2,44

 

Tehát ha két azonos munkára egy Ik-280-t és egy RÁBA csuklóst alkalmazol a RÁBA minimum dupla annyiba kerül.

 

Aki szeretne precíz lenni teheti.

Mivel itt kettő helyközi csuklós van összehasonlítva (ezt találtam meg) finomíthatja adatok kutatásával ugyanezt helyi viszonyokra is.

Szerinten nagyon más eredményre akkor sem jut.

 

Mivel 2011 óta eltelt 10 év, lehet a költségeket a mai árszinthez valorizálni, a kb. kétszeres költségszint - szerintem - akkor is megmarad.

Törölt nick Creative Commons License 2020.09.16 0 0 26794

"Kivették az összes Rábát, alacsonypadlós 417-eset, Credo csuklósokat, meg még szólóból is vettek ki korszerűt."

 

Győrben 12 db Credo BN 18-as csuklós autóbusz volt és általad közzétett listában is pontosan ugyanennyi szerepel a típusból. Most akkor milyen Credo csuklósokat is vettek ki?

 

Előzmény: Any537express (26766)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.16 0 1 26793

"ha az ÉNYKK lenne itt akkor továbbra is a járatkimaradások jellemeznék a mindennapokat + egy darab új busz nem jött volna a mai napig"

 

A 22 új csuklós busz 2020. évi forgalomba állításáról mondjuk pont az ÉNYKK állapodott meg a várossal 2019. nyarán. 

Előzmény: 133bp. (26789)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.16 -1 2 26792

Az, hogy elavult 280-as és elavult Rába típusok közül melyiket vonják ki az meglehetősen szubjektív.

 

-----------------------------------------------

 

Szerintem meg nem.

Bizonyára van benne szubjektív elem is (melyik döntésünkben nincs) de a közgazdasági megközelítés - fajlagos költség - itt fontosabb döntés előkészítő szempont.

Előzmény: 133bp. (26789)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!