Jó szelet mindenkinek! Időnként kacarászva,időnként icuri-picurit irigykedve végigolvastam a topickot.Bemutatkozásként annyit hogy 6 évesen egy gyönyörű csillaghajón kezdődött a szerelem,majd szívem csücske egy -sajnos- vállalati B-21-es következett.Közben persze volt egyéb más is pl. B-18,B-24,B-31.Idő és lehetőség hiány miatt sajna a 90-es évek közepén le kellett állnom de azóta is vágyik a szívem vissza.
A beugró story a gazdag vizihulla képzősökről szól.Tavaly kora nyáron az egyik jól eleresztett barátom elhívott vitorlázni az apja vadi új,nagy nyugati csodájára.A hajó gyönyörü,smirgli papíros fedélzet,kényelmes kajüt,Wc,stb.Remek szél,napos-felhős idő.Irány Füred(ahol persze nem kötöttünk ki mert az "ilyen szélben nem biztonságos".Visszafelé Siófokra keveredtünk mert ugye a szél arra vitte a hajót.Siófokról Alsóörsre majd olyan Sóstó magassága volt az útvonal.De végül sikerült kenesére keveredni.Én nem teljesen értettem mi a fenének ekkora kitérőket tenni miután pár fordulással rövidebben is meg lehet oldani.(mindenki sietett viszza Pestre,hétköznap lévén)Kiderült hogy a papának 1 hete van meg a papírja,nem is igazán futott még ki,de ilyen erős (3-4-es?)szélben még soha.:-)))Ja, a kikötésnek motorral 2x futottunk neki.
Bocsánat ha hosszú lettem volna!
Üdv:Beki
Igértem, hogy szolók még a Fehér-szalag sajtóvisszhangjáról. Eddig nem sok időm volt, most is csak egy pár szó:
-A viharnak gyorsan híre ment, a rádióban már a 11 órás hrekben benne volt, egy két káreseménnyel együt.
-Nem tudom hol,az is elhangzott frissiben, hogy többen eltüntek, állítólag áldozatokról is volt szó.
-A Vissy Laci a szövi telepről éjjel végig közvetített a Petőfi-rádióban, állítólag relatív korrektül, bár akkor még a szövi telepen nem sokat lehetett tudni (ki volt terítve egy nagy Balaton térkép, ami teli volt tüzdelve cetlikkel, a bajba jutott hajók adataival)
-a (kereskedelmi) tévék is siettek beszámolni a "tragédiáról" , sokszor a gyöztes Anna nevét sem említve
-Weöres Lacit meginterjúvolta a mosóporos TV2, szombat délután, csak ilyen kérdéseket feltéve: hányan haltak meg, hány hajó süllyedt el, mennyi a kár stb.
-a történet mélypontja a vasárnapi Blikk másféloldalas cikke. Itt megint nem olvashatunk a nyertesekről, meg arról hogy 149 hajó becsülettel végigcsinálta a versenyt, viszont egyik -egyébként becsült- szinészünk hőstetteiről olvashatunk sokat. No meg a "sötét, háborgó Balatonról", a nagy károkról stb.
Nem tudom ti hogy vagytok vele, engem rengeteg rég nem látott/hallott ismerősöm/rokonom hívott fel a verseny után, élek-e még. Amikor elmondtam, hogy egy szépet vitorláztunk (21. hely) és 3 percet leszámítva végig éveztük is, nagyon csodálkoztak.
Egy pillanatig sem akarom azok baját elbagatelizálni, akik mondjuk 3 órát voltak vízben az éjjel, akik ezen a versenyen több millió forintot vesztettek, sajnos több ilyen is volt. Ugyanakkor nem csak én érzem úgy, ami a sajtóban/mediában megjelent valami egész más, mint amiről a verseny szólt.
Zárásképpen hadd ajánljam mindenkinek Dénes István cikkét a Népszavában. Ö szintúgy ott volt a vesrenyen (Firkász nevü regina):
http://www.nepszava.hu/Archivum/000711/-frissitendo/velemeny.htm#5
Nem kell előre a medve bőrére:-)) Az én nagyvitorlámat is meg lehetett varni, pedig volt rajta szakadás elég:-((
Tegnap remek vitorlázó idő lett volna egy felkészült legénységgel:-((
Belo, mesterem, most megdönthettük volna a mi kis Füred-Siófok rekordunkat. Egyenletes 6-7-es fújt, eső nem volt.
Ilyen szar hétvégét még nem töltöttem ilyen jól :-))) Vitorlázni egy centit sem vitorláztunk, viszont mentő-motorosoztam, kihúztuk ez Eburát, akinek jelenleg van két darab kicsi grósza, két darab fél foka és egy génuája :-((( Sajnos bejött, nem hiába ugatok a "vitorlásigazolványt három nap alatt" típusú képzések ellen :-((((((
Ellenben egész hétvégén kártyáztunk a kocsmában, minek következtében se tüdőm, se májam, se rekeszizmom... Köszönet vikócának, Alliának, mAlternek és Bebének :-)))
Még nem tudták eladni. Tavaly még azzal versenyeztek. Az idén vették az Azzardissimo-t.
A Garuda-nak felejthetetlen a fényképe, amikor egy szinte tükörsima Balatonon hasítanak, és vontatnak egy vizisíelőt.
Kedves Allia!
Ez képzavar...a kicsikéd a grósz? :-)) és hát má mé is lenne nehéz ellopni egy leszerelt (ráadásul profin :-)) grószt? csak ki kell emelinteni a Gróf feje alól és husss....Miközben a Gróf az árbócába kapaszkodik.:-))))))))
Na végig olvastam amiből kimaradtam, röhögcséltem, és szeretném megvédeni az én kicsikémet. :-) Ami a grósz ellopását illeti, egy profin leszerelt vitorlát nehéz lenne. Én szoktam leszedni és feltekerni. :-))))
Ismerek egy pár hajót (mondjuk egy egész kikötőre valót), amit elég régóta Kuprolinoznak és kutya bajuk. Hogy a Balcsinak mennyire tesz jót, azt nem tudom, ahogy a többiről sem tudom. Én csak az algagátló hatásról beszéltem. Régen International-t használtunk (jó bazi drága az is) és semmivel se jobb mint a sokat szidott kuprolin. Csodák nincsenek.