Idén április végétől kezdve mancsaftkodom egy 31-esen. Sosem gondoltam volna, hogy így megtetszik az ügy. Imádok a hajón dolgozni főleg úgy, hogy most már tudom, hogy mikor hova kell nyúlni. Jövő tavasszal megszerzem a vezetői engedélyt, esetleg veszünk egy hajót is, de ez családi döntés lesz és bizony sokan ellenzik. Ha nem, akkor bérelek egyet. Úgyhogy vigyázzat, jövünk!! :-)
Nem azt írtam, hogy szakadt a vantni, hanem azt, hogy vesztettünk. Pontosabban az alsó feszítő-tartó csavarját, így az egészet. Pénteken olyan 5-6-os szél volt sacc/kb. A génoát, vagy hogyishívjákot le is kellett cserélni a normál fock-ra, vagy hogyishívjákra.
:-)
Péntek, szombat, vasárnap: három gyönyörű nap szuper széllel, napsütéssel. Lelle-Fűzfő-Lelle-Badacsony-Lelle útvonal. Egy darab vantnit, vagy hogyhívjákot vesztettünk, szerencsére nem kellett sűrűn csapást váltani. Volt egy kis gázolajproblémánk is pénteken, de az nálunk természetes.
Menj el egy hatnapos "tanfolyamra" (néhány ajánlat itt a topicban is van)
Szerezz egy mentort, akinek van tapasztalata (min. 10 év vitorlázás, 2 törött árboc, 30 nm igazolt vitorlaszaggatás :-D és egy borulás)
Tanulj meg tole vitorlázni, egy-két szezon és tán még én is a Bajadér kormányához engednélek :-D Addig sika-sika-fel/leszerelés :-D
Gyakorolj, gyakorolj, gyakorolj, szeresd és tiszteld a Balatont, a szelet és a vizet, a hajódat és sose legyél józan :-D
Hajót már 1 milláért is kaphatsz, ha túraigényeid vannak. Ha nincsenek, akkor leginkább hajó (és gyakorolni, tanulni a legjobb) a kalóz. Ne higyj annak, aki a Finnre mondja ugyanezt, egy vitorla nem vitorla, két vitorla fél vitorla, SPINAKKER és SR FOREVER!!!! :-DDD
Gratulálok, nem volt kis teljesítmény. Mi is akkor kezdtük az egyhetes vitorlázásunkat és nagyon sajnáltuk a mezonyt, hogy nem mehet ki kocsmázni abban a hurrikánban! :-)))
Sok hangot lehetett hallani egyes hajók motorozásáról, örülök, ha ezek nem igazak. Ha valaki motorozni akar, akkor miért indulna el egy ilyen versenyen???
Jövőre jobb szelet! (mi is a Maraton alatt vitorláztunk, én is hiányoltam a szelet, 5 t-ás hajó, szél nélkül.:-( )
Kicsit más témában szeretném a tanácsotokat kérni újra. Arról van szó, hogy szeretnék megtanulni vitorlázni, engedélyt szerezni, egyedül kimenni a vízre. Mi a módja a jogosítvány megszerzésének? Mennyibe kerül egy kisebb vitorlás? Érdekelne bármilyen info ezzel kapcsolatban.
Felrakhatod, megtisztelsz vele, bár ez nem élménybeszámolónak készült.
hin: Kösz!
Igen! a motor az áram utánpótlás miatt ment, ez egészen biztos!
Meggyozodésem, hogy ebben a mezonyben senki nem indított motort azért, hogy a helyzetén javítson! Tapasztalataim szerint egy nagyon sportszeru küzdelem folyt végig, csak egy példa: a versenyben lévo hajók egy-egy találkozásánál bíztatták, és kitartásra buzdították egymást. Ezért, engem személy szerint nagyon felháborítottak azok a hangok, amelyek azt sugallták, hogy az élen végzett hajó motort használt a haladásához, még egyszer mondom elképzelhetetlen!
Egyébként, az áram utánpótlására engedélyezve volt a motorok használata oly módon, hogy csak a motort lehetett járni a hajtómuvet, amely le volt plombálva tilos volt bekapcsolni. Magam is napi 6-8 órát járattam a motort így lehetett folyamatosan jéghideg sörrel, üdítovel és ventillátorokkal elviselhetobbé tenni a hoséget.
Gratulálok a teljesítményhez!!!
Egyszer láttunk Titeket a kút után Kenese felé haladni, bliszterrel:-))) Yoo kis hajó:-)
A Santa Mariával szöget ütöttél a fejembe. Mint nagyonnagyhajó tulajdonos, biztos tudsz válaszolni egy kérdésre, miszerint két alkalommal is találkoztunk a S.Mariával és feltünt, hogy folyamatosan ment a motor hűtése. Ez csak a generátor miatt volt vagy lehetett egyébb oka is? Viszonylag kicsi szélben nagyon jól hasítottak, bár meg kell említenem, hogy roppant csinos kevlár vitorláik vannak:-))
Bár, semmi rendkívüli hőstettet nem hajtottunk végre, vitorláztunk egy hosszút és még anyagilag is jól jártunk (megspóroltuk a méregdrága szolárium árát).
Egy légkondicionált munkahelyről, minden elismerésem a Tied (Tietek)!!! (Szélviszonyok, hőség, stb!)
Áruld el légyszíves, hogy milyen hajóval voltál és mi a neve.
(Mielőtt csatlakoztam a ehhez a fórumhoz, végig olvastam. Valami rémlik, hogy a hajód típusát írtad, de elfelejtettem :-((( )
Valóban, az utolsó pillanatban én is beneveztem a Balaton Maratonra és a lehetoséghez képest teljesítettük is azt. Sajnos mindössze öt kört tudtunk megtenni a számunkra eloírt hétbol. Mentünk ameddig lehetett, így aztán kilenc szép napot töltöttünk a vízen, a hatodik körnek már nem fogtunk neki, mert világosan látható volt, hogy nemcsak a limit időre, de még a fogadásunkra épített sátor bontására sem érünk vissza. Így a verseny rendezoségével megállapodtunk, hogy nem érdemes új körnek fogni egy számított ido fogja az utolsó öt hajó befutási sorrendjét, meghatározni, nem számít feladásnak, ha nem kezdünk bele a hatodikba. Az eredményünk még az elvárhatónál is rosszabbra sikeredett, de hát sajnos az én hajómmal (8 t.) igen macerás teljes szélcsendben cirkálni Keszthelyre és vissza, mert mint tudjuk, ez a jó balatoni szél (0,5-1 km/ó) mindig onnan fúj (ha fúj!) amerre az ember haladna. Olyan szakaszunk talán egyszer volt, amikor bliszterrel tudtunk egyik bolyától a másikig vitorlázni.
A szélviszonyok nem az ilyen nagy és nehézkes hajóknak kedveztek. Ennek ellenére egyáltalán nem bántam meg, hogy látva a kikötoben az indulás elotti nyüzsgést engedtem a kísértésnek és az elso bátortalan bíztatás után, azonnal beneveztem. Nekem tetszett, sok tapasztalatot gyujtöttem sokat tanultam, például arra is rájöttem, hogy kilenc napot egyfolytában és eredményesen végigvitorlázni nem lehet egy jó váltó kormányos nélkül, és amit sosem hittem volna megtanultam, hogy ezt a monstrumot el lehet indítani már két csomós szélben is, igaz nem dönti hanyatt az embert a kormányos ülésben, de az illúziónk meg van, hogy mégiscsak haladunk.
Szinte biztos, hogy egy kicsit nagyobb elokészületek után jövore ismét indulok és akkor talán sikerül lenyomnom a Sánta Máriát (az egyik motiváció ez volt).
A gyozteseknek és az elottem végzetteknek oszintén gratulálok különösen azoknak, akiknek sikerült a rájuk rótt köröket teljesíteni (már ez sem volt egyszeru).
Egy kéréssel szeretnék fordulni Hozzátok. Tegnap este kint jártunk egy nagyon kedves ismerosömmel a Balatonon, sült halat ettünk a lellei mólón, már sötét volt, amire kiértünk, nagyon szép este volt, víz tükörsima, nem volt nagy tömeg sem. Ahogy ott ültünk, azon gondolkoztunk, milyen csodálatos dolog lehet egy ilyen estén kihajózni, és az estét kint tölteni a vizen, megnézni a napfelkeltét, felejthetetlen élmény volna. Szerintetek hogy lehetne ezt megvalósítani? Lehetséges volna kibérelni (tudom sokba kerülne) egy kisebb hajót, amin el lehetne tölteni néhány órát este? KÉRLEK BENNETEKET, HA TUDTOK BÁRMILYEN MEGOLDÁST, ÍRJATOK!
Na jó !
Gróf Úr kérésének megfelelően itten a képek. :-)))
Sajna nem volt elég nagy látószögű kamera.
A lényeg, hogy két SR-t összekötöttünk katamaránként. Majd három spit húztunk rájuk. A többi a képeken. :-)
Üdv mindenkinek, remek 9 napot töltöttünk vizen, köszönöm mindenkinek! Rájöttem, kissé költséges Beloval vitorlázni, mindig behülyít valamire, hol egy SR, hol egy algátlanítás (nagggyon jót tett a hajónak, h leszedtük a szakállát :-D), hol egy spi. :-))) Hogy tudtam eddig Sudár-Katamarán és spinnaker nélkül élni? :-DDD A SR katamarán verziójáról képek hamarosan, nem semmi látvány, ahogy 3 spi alatt hasítja a vizet :-)))
Még egy kérdés (illetve kettő):
1. Van valakinek tapasztalata a Mérföld Yachting-ról (gondolok itt az Adrián szervezett tanfolyamukra)?
2. A horvát tengeri vizsgapapír jó-e a Balatonon, vagy külön le kell-e vizsgázni belvízre is?
Sziasztok! Jó szelet!
Aug.21.-szept.3. között ráérnék vitorlázni 7-10 napot. Mivel az ismerőseim között momentán egyedül vagyok ezzel az elképzelésemmel, csatlakoznék egy társasághoz. Leginkább Balaton vagy Adria jöhetne szóba. Alapvető adatok: 29 éves pasi vagyok, kevés vitorlás, több motoroshajós rutinnal, autó, jogsi, angoltudás van. Bővebbet és ajánlatokat, ötleteket e.mail-ben.