Már csak a tradicionális kötözködésünk kedvéért is megjegyzem, hogy gondolom te is akkor élvezkedsz a vitorláson ha vitorlával sietsz! Vagy a vitorlát csak motorozáskor fékezésére használod? :-P
ami azt a "seggreülés az iszapban a Balatonon" mondatodat illeti, nos ehhez jelenleg nem kell nagy hajó. A Sudarunk is felült, ráadásul hazai kikötoben, saját soron. :-( És azóta még apadt is. :-(
De sebaj, osszel remélhetoleg az esotol kicsit visszajön a víz, de tavaszra biztosan. Addig meg kerülgetni kell a veszélyes helyeket.
Én is voltam KEnesén, és engem kifejezetten a kisebb hajók érdekeltek.
Nekem nagyon tetszettek a Viva és a Fly hajók. A kicsik 600-asok, ugyan arra a lengyel testre épülnek, az áruk brutó 4millió körül mozog. Nagyon szépek, kifejezetten igényesnek tűnnek.
Az áruk meg relatíve elviselhető.
Hm, ez nem meggyőző. Délelőtt raumban, hármas-négyes szelekben! Hát minek bérel vitorláshajót az ilyen??? Miért nem inkább motorcsónakot bérel? Vitorlással nem sietni, hanem élvezkedni kell!
25-30 cm átmérőjű csörlő? Nem vagyok én pitiáner!!! Van az negyven is! És hidraulikus! (:-)))
Motorozás:
Mások a távolság és idodimenziók, mint a Balatonon. A legtöbb hajó - gondolom - valami hosszabb túrán vesz részt, és szeretne odaérni x kikötobe sötétedés elott. A napi útmennyiség általában nem mérheto Balatoni fogalmakkal. Ezért aztán ha napközben jön egy kis szél, de mondjuk kreuzolni kéne, és a szélero sem valami meggyozo, inkább leszarják, csak haladjanak; csak a móka kedvéért nem húzzák fel a vitorlákat. Ezen kívül a charterhajókon jellemzoen nem tengeri medvék, hanem átlagutasok (is) utaznak, és szegények még megijednének, ha urambocsá megdölne a hajó :-) Ja, és húztál már fel 40-50 lábas hajón grószt kézzel? Még azzal a trükkös áttételes csörlövel/csörlokarral is leizzasztó gyakorlat. Azért ezt naponta többször egy kocanyaraló-vitorlázó nem fogja mejátszani, csak mert néha egy kicsit beindul a szél :-)
Gyerekek, ha a Balatonon valamelyik hajón 25-30 cm átméroju csörlöt látunk, ugye tudjuk, hogy kinek a hajója, és a csörlö honnan van?...
Mi tagadás, jó volt ennyi szép, új, modern hajót látni egyszerre. Viszont nekem úgy tunt, hogy igencsak túlsúlyban voltak a Bavaria/Dehler/Jeanneau 30+ lábas hajók. Teljesen világos, ezek a hajók kiválóak, gyönyöruek, valószínuleg jól is mennek, de valahogy - legalábbis szerintem - nem igazán a Balatonra valók, pláne nem a mostani vízállásnál :-( Megértem, ezekre a hajókra nyilvánvalóan van kereslet, a kínálatot is színesítik és hozzájárultak ahhoz, hogy a kiállítás némileg komolynak tunjön, ráadásul tuti, hogy egy eladott hajón többet lehet kaszálni, mint 20 eladott kalózon. De valahogy jobban örültem volna annak, ha több kisebb, sportosabb, akár magyar gyártású, akár külföldi hajót látok, és mindenekelott látok jollékat is. (Nem egy olyan ismerosöm van, aki pl. szívesen venne valami jollét, pl. kalózt vagy hasonlót, és számukra ez a kiállítás gyakorlatilag haszontalan volt.) Néhány versenyhajó vagy versenyzésre is használt hajó is jelen volt ugyan (Nautic 311 (Classica), Nautic 12 Fan Cruiser (Remete), Lopakodó), de szerintem emelte volna a kiállítás fényét, ha egy-két klasszikus (pl. a Nemere II) vagy igazi rohanógép is eljött volna, csak hogy a közönség ilyet is lásson, ne csak a sznob csili-vili yachtokat. A motorcsónakok (pl. az a nagy áramvonalas, szpoijleres sárga a tangás cicával a taton... - biztos mentohajó vagy egyesületi zsürihajó. Biztos...) meg mehetnek a f***cba.
Szóval a nagy hajók szerintem inkább tengerre valók, és ott érzik igazán elemükben magukat(lásd megint: seggreülés az iszapban a Balatonon). Ha valaki veszi a fáradságot, és utánajár, hihetetlen nagy élményekkel lehet gazdagabb, ha befizet egy egyhetes horvátországi charterre, mondjuk Sukosan kiköto indulással. (OK, ez nem a legolcsóbb módja a nyaralásnak, de egyáltalán nem olyan vészes, mint amennyire elsore tunik, és mindenképpen egy új hajó árának csak töredéke.) A legkisebb charterhajó is 37-es, de elérhetok a 42-esek, sot 52-esek is, szóval igazán van mivel hesszeskedni. De értem én mi a gond egyeseknek: nem saját hajó, és mások (ismerosök) sem látják; a vitorlázás, a tenger meg kit érdekel...
Ami azért tetszett: Scholz úr nagyon kitett magáért, nagyon szép katalógusokkal és akciós árakkal készült. A Nautic Boat muhely is egészen kiváló minoségu prospektusokat osztogatott, és a Classica is ott feszített mögöttük, mindez igen jó benyomást tett rám. Ja, és persze azért én is bemásztam az egyik Jeanneau-ba és Dehlerbe és álmodoztam egy picit... :-)
A hajók szépek, viszontláthattam régi, elhagyott szerelmemet, a Tobago 26 -ost és megállapíthattam, hogy egyik ágyon sem férnék el :-))) Így maradok az SR -nél, bár távlatilag láttam kívánatos és formás dolgot: a Nautik 311 -es igen szemrevaló. Tud valaki bovebbet róla, a prospektusokon kívül?
Ezenkívül duplán megérte lemenni: találtam olyan sapit, amit régóta keresek, tudjátok, az a fehér ellenzos, aranyozott horgonnyal, kormánykerékkel :-DDDD
Más: hinnek volt egy ötlete, remélem ha hazaér megosztja Veletek is :-)
Ez hétnek legvégén nevezzük egyszerüen hétvégének, Hajókiállítás lesz főleg vitorlázás témában abszolválva. Helyszín: Balatonkenese.
Itten reményeim szerint megtekinthető lesz a balatoni vitorláshajó kínálat színe-java.
Gondolom, Ti is szeretnétek Equator 44-est vagy Bavaria 50-est venni, most biztos legalább 5% a kedvezményt. Ne tartsátok vissza magatokat!! Már úgyis uncsi, hogy kicsi sporthajókkal rohangálunk a fel s alá a tavon:-)) (Ez Gorcsev Vanek Ivánra nem vonatkoik, mint tudjuk B21nagyH)
Ecc có mint cáz, itt a nyálcsorgatás és a hű aztat nézzed meg ottan ideje.
Továbbá ma kezdődik a Star EB. Földváron. Én mindeképpen megnéznem hogy mennek, remélem lesz hozzá kellemes északnyugati min. 4-es. Milyen tervetek van a hétvégére?
Idén április végétől kezdve mancsaftkodom egy 31-esen. Sosem gondoltam volna, hogy így megtetszik az ügy. Imádok a hajón dolgozni főleg úgy, hogy most már tudom, hogy mikor hova kell nyúlni. Jövő tavasszal megszerzem a vezetői engedélyt, esetleg veszünk egy hajót is, de ez családi döntés lesz és bizony sokan ellenzik. Ha nem, akkor bérelek egyet. Úgyhogy vigyázzat, jövünk!! :-)
Nem azt írtam, hogy szakadt a vantni, hanem azt, hogy vesztettünk. Pontosabban az alsó feszítő-tartó csavarját, így az egészet. Pénteken olyan 5-6-os szél volt sacc/kb. A génoát, vagy hogyishívjákot le is kellett cserélni a normál fock-ra, vagy hogyishívjákra.
:-)