Jönne valaki Adriára vitorlázni Október 14-től?
45k FT/fő +utazas, kaja. Bavaria 36-os, egy éves hajóval. Akit érdekel kérem emilezzen. 20-30 év közöttiek előnyben.
Szerintem a tihanyi mahartba ne menj, mert a Sudárral is fennakadsz. A 70 cm mínusz a vízből megártott Öregtihanynak. Vagy Siófokra menj, vagy ha jó szél van, Badacsonyba, vagy Lellére, esetleg Boglárra.
Semmi gond, az új karbonárbócomat nem kottyantottad el... Meg az új világító csáklyát sem, amit eltörök rajtad, ha még sokat pletykálkodsz az új fockrolleremről... :-PP
Sholtzéktól béreljük és Földvárra mennénk. Viszont ott most Star világbajnokság van, éppen szombatig.
Érdemes most oda menni, vagy ilyenkor olyan iszonytató tömeg van, hogy be sem lehet férni a kikötőbe?
Volt ott most valaki a napokban?
Más kikötőt mit javasoltok? (Jó lenne ha lenne éjszaka is vizes helyiség, mert gyerekekkel megyünk, ezért a tihanyi Mahart kikötő nem igazán jöhet szóba.)
Valaki az elmúlt hetekben volt hasonló problémával, és egy masik tihanyi kikötőbe ment. Pontosan hol van az és mennyi volt a kikötési díj?
Vagy maradjunk a Szövi kikötőben? Lehet ott sátrat verni?
Most hirtelen csak ennyit kérdeznék!;-)))
Üdv
ovitomi
Igazad van, köszönöm az észrevételt, a Lopakodó tényleg jolle. Viszont azt olvastam róla, hogy a forradalmi dizájn ellenére nem muzsikál olyan jól, mint ahogyan a tervezoje szeretné, mert jóval nehezebb lett a tervezettnél. Készült már azóta újabb - és ezúttal könnyebb - ilyen tervezésu hajó? Úgy értem, lehet-e már tudni, hogy a dizájn ténylegesen mennyire válik be, ha súlyproblémák nem játszanak közre?
Már csak a tradicionális kötözködésünk kedvéért is megjegyzem, hogy gondolom te is akkor élvezkedsz a vitorláson ha vitorlával sietsz! Vagy a vitorlát csak motorozáskor fékezésére használod? :-P
ami azt a "seggreülés az iszapban a Balatonon" mondatodat illeti, nos ehhez jelenleg nem kell nagy hajó. A Sudarunk is felült, ráadásul hazai kikötoben, saját soron. :-( És azóta még apadt is. :-(
De sebaj, osszel remélhetoleg az esotol kicsit visszajön a víz, de tavaszra biztosan. Addig meg kerülgetni kell a veszélyes helyeket.
Én is voltam KEnesén, és engem kifejezetten a kisebb hajók érdekeltek.
Nekem nagyon tetszettek a Viva és a Fly hajók. A kicsik 600-asok, ugyan arra a lengyel testre épülnek, az áruk brutó 4millió körül mozog. Nagyon szépek, kifejezetten igényesnek tűnnek.
Az áruk meg relatíve elviselhető.
Hm, ez nem meggyőző. Délelőtt raumban, hármas-négyes szelekben! Hát minek bérel vitorláshajót az ilyen??? Miért nem inkább motorcsónakot bérel? Vitorlással nem sietni, hanem élvezkedni kell!
25-30 cm átmérőjű csörlő? Nem vagyok én pitiáner!!! Van az negyven is! És hidraulikus! (:-)))
Motorozás:
Mások a távolság és idodimenziók, mint a Balatonon. A legtöbb hajó - gondolom - valami hosszabb túrán vesz részt, és szeretne odaérni x kikötobe sötétedés elott. A napi útmennyiség általában nem mérheto Balatoni fogalmakkal. Ezért aztán ha napközben jön egy kis szél, de mondjuk kreuzolni kéne, és a szélero sem valami meggyozo, inkább leszarják, csak haladjanak; csak a móka kedvéért nem húzzák fel a vitorlákat. Ezen kívül a charterhajókon jellemzoen nem tengeri medvék, hanem átlagutasok (is) utaznak, és szegények még megijednének, ha urambocsá megdölne a hajó :-) Ja, és húztál már fel 40-50 lábas hajón grószt kézzel? Még azzal a trükkös áttételes csörlövel/csörlokarral is leizzasztó gyakorlat. Azért ezt naponta többször egy kocanyaraló-vitorlázó nem fogja mejátszani, csak mert néha egy kicsit beindul a szél :-)
Gyerekek, ha a Balatonon valamelyik hajón 25-30 cm átméroju csörlöt látunk, ugye tudjuk, hogy kinek a hajója, és a csörlö honnan van?...
Mi tagadás, jó volt ennyi szép, új, modern hajót látni egyszerre. Viszont nekem úgy tunt, hogy igencsak túlsúlyban voltak a Bavaria/Dehler/Jeanneau 30+ lábas hajók. Teljesen világos, ezek a hajók kiválóak, gyönyöruek, valószínuleg jól is mennek, de valahogy - legalábbis szerintem - nem igazán a Balatonra valók, pláne nem a mostani vízállásnál :-( Megértem, ezekre a hajókra nyilvánvalóan van kereslet, a kínálatot is színesítik és hozzájárultak ahhoz, hogy a kiállítás némileg komolynak tunjön, ráadásul tuti, hogy egy eladott hajón többet lehet kaszálni, mint 20 eladott kalózon. De valahogy jobban örültem volna annak, ha több kisebb, sportosabb, akár magyar gyártású, akár külföldi hajót látok, és mindenekelott látok jollékat is. (Nem egy olyan ismerosöm van, aki pl. szívesen venne valami jollét, pl. kalózt vagy hasonlót, és számukra ez a kiállítás gyakorlatilag haszontalan volt.) Néhány versenyhajó vagy versenyzésre is használt hajó is jelen volt ugyan (Nautic 311 (Classica), Nautic 12 Fan Cruiser (Remete), Lopakodó), de szerintem emelte volna a kiállítás fényét, ha egy-két klasszikus (pl. a Nemere II) vagy igazi rohanógép is eljött volna, csak hogy a közönség ilyet is lásson, ne csak a sznob csili-vili yachtokat. A motorcsónakok (pl. az a nagy áramvonalas, szpoijleres sárga a tangás cicával a taton... - biztos mentohajó vagy egyesületi zsürihajó. Biztos...) meg mehetnek a f***cba.
Szóval a nagy hajók szerintem inkább tengerre valók, és ott érzik igazán elemükben magukat(lásd megint: seggreülés az iszapban a Balatonon). Ha valaki veszi a fáradságot, és utánajár, hihetetlen nagy élményekkel lehet gazdagabb, ha befizet egy egyhetes horvátországi charterre, mondjuk Sukosan kiköto indulással. (OK, ez nem a legolcsóbb módja a nyaralásnak, de egyáltalán nem olyan vészes, mint amennyire elsore tunik, és mindenképpen egy új hajó árának csak töredéke.) A legkisebb charterhajó is 37-es, de elérhetok a 42-esek, sot 52-esek is, szóval igazán van mivel hesszeskedni. De értem én mi a gond egyeseknek: nem saját hajó, és mások (ismerosök) sem látják; a vitorlázás, a tenger meg kit érdekel...
Ami azért tetszett: Scholz úr nagyon kitett magáért, nagyon szép katalógusokkal és akciós árakkal készült. A Nautic Boat muhely is egészen kiváló minoségu prospektusokat osztogatott, és a Classica is ott feszített mögöttük, mindez igen jó benyomást tett rám. Ja, és persze azért én is bemásztam az egyik Jeanneau-ba és Dehlerbe és álmodoztam egy picit... :-)
A hajók szépek, viszontláthattam régi, elhagyott szerelmemet, a Tobago 26 -ost és megállapíthattam, hogy egyik ágyon sem férnék el :-))) Így maradok az SR -nél, bár távlatilag láttam kívánatos és formás dolgot: a Nautik 311 -es igen szemrevaló. Tud valaki bovebbet róla, a prospektusokon kívül?
Ezenkívül duplán megérte lemenni: találtam olyan sapit, amit régóta keresek, tudjátok, az a fehér ellenzos, aranyozott horgonnyal, kormánykerékkel :-DDDD
Más: hinnek volt egy ötlete, remélem ha hazaér megosztja Veletek is :-)
Ez hétnek legvégén nevezzük egyszerüen hétvégének, Hajókiállítás lesz főleg vitorlázás témában abszolválva. Helyszín: Balatonkenese.
Itten reményeim szerint megtekinthető lesz a balatoni vitorláshajó kínálat színe-java.
Gondolom, Ti is szeretnétek Equator 44-est vagy Bavaria 50-est venni, most biztos legalább 5% a kedvezményt. Ne tartsátok vissza magatokat!! Már úgyis uncsi, hogy kicsi sporthajókkal rohangálunk a fel s alá a tavon:-)) (Ez Gorcsev Vanek Ivánra nem vonatkoik, mint tudjuk B21nagyH)
Ecc có mint cáz, itt a nyálcsorgatás és a hű aztat nézzed meg ottan ideje.
Továbbá ma kezdődik a Star EB. Földváron. Én mindeképpen megnéznem hogy mennek, remélem lesz hozzá kellemes északnyugati min. 4-es. Milyen tervetek van a hétvégére?