Milyen útvonalon jártál Te? :D Nekem Maglódról-Újpalota (Késmárk utca) csúcsban max. 50-55 perc és mindig a hévátjáróba csorogtam át! Egyedül Cinkotán van mindig cumi a hévvel!
Kíváncsi vagyok, a holnapi átadás után mennyire fog a környéken változni a forgalom. Van valakinek valami légifótója a csp-ról? Esetleg valami rajz? Mert az útról nézve elég bonyolultnak tűnik.
"Amúgy az M3 és M5 között nincs nagy tranzit forgalom, hiszen ki akar Pesten keresztül mondjuk Miskolcról Szegedre [...] menni."
Hát én innét Szegedről mondjuk Pesten át mennék Miskolcra jelenleg, az tuti. Egyrészt nem kell lesni a térképet, másrészt időben is vagy egy órával kevesebb lehet, mint "toronyiránt".
(Egyáltalán, merre másfele? Debrecken? Szentes-Szolnok?)
Lehagytad az a lehetőséget, hogy Ecser felől a Kucorgónál nem fordulnak rá a Pesti útra, hanem tovább mennek a Zrínyi úton Rákoscsabán át Nagytarcsa irányába.
Ez így igaz, járom ezeket az útvonalakat, eddig elég sok volt a kamion és az áthaladó tranzit személyforgalom a pest melletti északi, keleti és déli települések közt.
Ez csak addig lesz igaz, míg át nem adják az m31-et + az M5-51 közti levágást. Nem harsogták, hogy a 0-áson menő kamion gyálnál, fel az m5-ön, rá az m0-ra, onnan ki a régi 5-ösre. Meglesz a két levágás, és épp nem lesz olyan nyugis a város, mint véletlenül akkor (mivel azóta én már akadtam be a Hungárián a Kerepesi kereszteződédénél kicsit, addig viszont tényleg sokkal jobb volt) biztos nem lesz időben rövidebb és kevesebb olaj a városon keresztül.
Érdekes, mert a TV2 két tesztkamionja közül az egyik hiba nélkül vette az M0-n áthaladást. A másik gép Bp-en keresztül ment, megmutatva, hogy a Hungárián is normálisan lehet most már haladni. Meg kell mondanom, a Bp-en áthaladó nyert azt hiszem 10 perccel.
Az M0K kapcsán érdemes megemlíteni, hogy a gyűrű ill. harántirányú utak közül nem csak a hungáriára, hanem az ábrán jelölt peremkerületi ill. agglós utakra is igen látványos 6ással lesz, arányaiban a hungáriánál is lényegesen nagyobb lesz a forgalomcsökkenés...
azt gondolnám, a Budai hegyekben a zajvédő falak önmagukban még nem lennének elegendőek, látván az M6-on, mi az újmagyar trend, M0NY-n Ürömtől Budakesziig, ha nem Biatorbágyig végig alagút fog ott épülni!
(elvégre Alpesi ország vagyunk, megmondták! :))))))))))
Nézd, nagyon fontos a nyugati rész, ezt nem vitatom, de nem értünk egyet. Úgy hozta a sors, hogy keddi megnyitása óta péntekig 3x kellett mennem(vagyis választhattam)az M0K-n, napközben, nem csúcsidőben, és intenzív, de jól haladó forgalmat tapasztaltam mindig, kb. 50%-os nehéz tgk. forgalommal...
No igen. Ha ma sietsz valahova, jobb ha elkerülöd az M0 DNy-i szektorát, mert garantált elkésel... Remélem minél hamarabb nekiállnak végre a bővítésnek.
Ehhez kellenek jó mérnöki és sajnos drága megoldások.
Ma Pátyról bejönni Budapestre reggel másfél óra. Ne gondold, hogy az elit ebben nem érdekelt. Perzse együtt szeretné a nyugalmat és a jó közlekedést. Ha ez a mérnökök számára megoldhatatlan nem lesz út. De éppen ez a kihívás is benne.
Az agglomeráció feltöltése ma egyre kevésbé Budapestről történik. A
Budapestre költözni nem tudó ( árak miatt ), még vidéki életmódot igénylő és a vidéki gyökerekkel eleven kapcsolatot tartó fiatalok "töltik" fel a lakóparkokat, általában onnan jőve, amerre a városból vezető utak visznek. Tehát alapvetően Dunakeszire a borsodiak, szabolcsiak, Vecsésre a békésiek, szolnokiak , Érdre a zalaiak, somogyiak jönnek.
Nyilván van kiáramlás Budapestről is ( fiatal, gyereket vállaló lakótelepen élők ) de az elit már régen nem megy ki Budapestről- kivéve egy budai település koszorú.
A visszaáramlás pedig világjelenség ( az agglomeráció előnyei elvesznek, szlömösödik, egyre kijjebb kell menni, nincs kutúrális,oktatási infrastruktúra, többautós életmód szükséges, drágul és lassul a közlekedés és stb. ) Az agglomerációs "befogadó" települések a nagy létszámnövekedés miatt kénytelenek befogadni a multi láncokat, tönkremegy az eredeti arculat, a helyi kereskedés stb. Ez nagyon összetett kérdés és csak indulatok nélkül szabad megközelíteni.
Örülök, hogy jó neked ( és nekem is ) és még nyilván sokaknak a keleti szakasz és nem is az ellen beszélek. Hiszen már megépült, tehát eről nem is érdemes vitázni.
Hanem arról, hogy a hiányzó fejlesztések tényleges alternatívája lenne a nyugati szakasz, amit az idő múlásával egyre nehezebb majd megépíteni.
Nem beszélve arról, hogy a M0 déli szakasz átépítése mivel fog járni. Nem beszélve arról, hogy az M0 a budai oldalon nem vezet tovább és ma még nem látható módon fog bonyodalmakat okozni.
Tudod mi folyik a budakeszi, nagykovácsi, vörösvári és szentendrei utakon?
A forgalomszámlálásokból sok következtetést lehet levonni.
A déli autópálya hídon menő tömegközlekedés nem nagy lakosságszámú kerületeket köt össze és állandósultak a dugók.
Az M2-M6(5 ) között tényleg a keleti szektor a legfontosabb. Örülök, hogy elkészült.